איך ממשיכים?

meitalsd1

New member
איך ממשיכים?

שבת שלום לכולם,
אני כותבת ולו כדי לנסות לפרוק מעט מהמועקה הנוראית שרובצת לי על החזה מזה תקופה ארוכה.
כמעט מייד לאחר שהתגרשתי לפני 9 שנים הכרתי גבר שהפך לאהבה הגדולה והמטורפת של חיי, לאחר מספר חודשים עברנו לגור יחד עם כל הילדים שלנו, בהמשך אף נולד לנו ילד משותף (כיום בן 4), הפכנו למשפחה ורקמנו חלומות לעתיד.
לפני מספר חודשים חוויתי משבר נוראי עם הבן הגדול שלי, שבגינו לצערי הזוגיות שלנו נדחקה לצד. למרבה הזוועה, עם חלוף המשבר כעבור כחודש, הסתבר לי שבעצם, מבלי לומר מילה או אפילו להיפרד, הוא פשוט המשיך הלאה והכיר בחורה חמודה וצעירה ממני בחצי באינטרנט, לדבריו עקב היותו חרמן. הרגשתי שחרב ננעצת לי בלב, הרגשה קשה פי כמה וכמה מהגירושין שחוויתי כמה שנים קודם לכן, כאילו כל מה שהאמנתי בו לא היה אמיתי, והכל סביבי קרס. התפרקתי וחוויתי התמוטטות עצבים.
לצערי נגזר עליי כבר חצי שנה לראות אותו בכל פעם שהוא לוקח ומחזיר את הילד ואף לשמוע מבני הקטן סיפורים על החברה של אבא, על כמה שהיא מקסימה והוא אוהב אותה. כאמור כבר חצי שנה חלפה, קיבלתי טיפול נגד דיכאון, ועדיין אני מרגישה בתוך תהום, איבדתי את כל שמחת החיים שלי והפכתי למתה בגוף חי. גם כל הניסיונות להכיר גברים חדשים ומקסימים נכשלו עקב הפגיעה הקשה שחוויתי. אשמח לשמוע עצות/דעות/בעצם כל דבר♥️
 
מה יש לך עכשיו להכיר גברים חדשים?

עברת חוויה מאוד קשה
טוב שטיפלת בעצמך
את כנראה צריכה להמשיך להיות בטיפול, גם כדי להמשיך את ההתאוששות מהמשבר ולהתחזק, וגם כדי להבין באיזו זוגיות את רוצה להיות.
בינתיים, חשוב לא פחות שתלמדי לחיות לבד, ולא להרגיש שאת חייבת להיות בזוגיות.
 
איך ממשיכים?

מיטל יקרה,
את מתארת חוויה לא פשוטה כלל ועיקר שנוגעת בבגידה באמון.
כניסה מהירה עם תקוות גדולות לקשר חדש כסוג של "חווית תיקון", מחייבת תחילה סגירת עניינים שנותרו לא פתורים בכל הקשור למה שעברנו, שאילולא כן לא נגיע למערכת יחסים חדשה ממקום נכון.
ממה שתיארת, נראה על פניו שבטרם עיבדת את חוויית כישלון הנישואים הראשונים, עברת ליצירת קשר חדש שהתאפיין בהתאהבות מהירה. לא ניתן ללמוד ממה שכתבת עד כמה המעבר למערכת היחסים השנייה נעשתה באופן מיטבי, ופחות ברור עד כמה עשית עבודה של התחברות ל"אני" שלך במטרה ליצור, ראשית, זוגיות מיטבית עם עצמך.
מניסיוני עם יחידים שחוו משברים דומים, השיעורים שלנו חוזרים על עצמם ואני אוסיף ואומר שהם נעשים קשים יותר ויותר, אלא אם למדנו והפקנו תובנות ולקחים לצמיחתנו שלנו.
מציעה לך לראות במשבר שאת חווה היום הזדמנות לצמיחה ולשינוי שתעשי ראשית לכל עם עצמך (שימי כרגע "רגל על הברקס" בכל הקשור בחיפוש אחר זוגיות חדשה) ומאחלת לך שתגלי במהרה את הכוחות הפנימיים הטמונים בך, תוך שאת בונה מערכת זוגית מיטבית ומתגמלת כשאת חכמה יותר וחזקה יותר.
 
שלום

אמנם לא יפה שהגדיר את המעשה כתוצאת "חרמנות" כאילו לא אהב אותך והקשר אתך לא חשוב לו, אבל יחד עם זה כתבת שהבחורה שהכיר חמודה. זה בסדר למצוא אדם אחר, לאהוב אותו וליצור אתו קשר חדש. בנו מספר לך שהבחורה מקסימה והוא אוהב אותה. אולי גם החבר אוהב אותה. אם את מרגישה שרימה אותך ושהקשר אתך לא היה חשוב לו, זה לא כל כך סביר אבל קורה ויש לדעת לבדוק יותר את התנהגות האדם שאתנו כדי לדעת כמה הוא אוהב אותנו: אם הוא טוב ונחמד אלינו באופן אמתי. אל תצטערי מדי על שהקשר התפרק, זה חלק מהחיים ומוצאים קשרים חדשים.
 
למעלה