איך מסננים את הרעש של האלטרנטור שמתלבש בשידור

4z9xxxx

New member
איך מסננים את הרעש של האלטרנטור שמתלבש בשידור

כשאני משדר במקסטרק שמותקן אצלי ברכב שומעים עלי את הציפצוף של המנוע תדרים 440-470 מהצ א. ניסיתי לשנות מיקום כבל מתח שמגיע למצבר - לא עזר ב. ניסיתי לשנות מיקום של אנטנה או להפוך ממגנטית לקבועה - לא עזר ג.ניסיתי להאריק את גוף המכשיר - לא עזר ד. חשמלאי רכב חיפש בעייה במערכת החשמל ובאלטרנטור - לא מצא בעייה ה. אם אני שם מכשיר קשר אחר זה לא קורה - המכשיר עצמו נבדק במעבדה ולא נמצאה בעיה האם אפשר לבנות פילטר על כניסת המתח במקסטרק על מנת שיפחית את רמת הרעש? תודה לכל העוזרים
 

4Z7CBF

New member
תשובות

1. יש לבדוק את תקינות דיודות היישור באלטרנטור בדיקה פשוטה (אני בטוח שהחשמלאי לא עשה זאת) 1. תניע את הרכב והדלק מספר עומסים כגון: מזגן+אורות דרך. 2. חבר DMM לקטבי המצבר כאשר ה-DMM על בדיקת מתח חילופיין 20V ובדוק את מתח האדווה. מתח אדווה תקין הינו בסביבות 50-200 מיליוולט. יש לבדוק את המתח בעזרת DMM TRUE RMS בלבד !! 2. ניתן לחבר קבל+סליל לשם הורדת הרעשים מהאלטרנטור
 

mot264

New member
מכשיר הקשר יש לחבר על הדקי המצבר

לא מסרת מספיק פרטים פנה לתחנת שרות של מוטורולה במצורף. אם אלו לא יצליחו, שיפנו אלי.
 

mot264

New member
דיודת אלטרנטור

יתכן מאד שיש בעיה בתקינות האלטרנאטור כפי שכתבת אם אכן המכשיר חובר על הדקי המצבר ורעשים עדיין קיימים
 

4Z1PF

New member
מצבר ישן?

מצבר ישן (מעניין מה גילו של המצבר שלך) יכול לגרום לבעיה. הסבר: הזדקנות מצבר מתבטאת בעליית ההתנגדות הפנימית. בזמן טעינה הדבר גורם ליצירת מפל מתח חילופין, בנוסף לישר, על התנגדות זו. במקרה כזה המתח שמגיע למקמ"ש מכיל רכיב חילופין אותו שומעים בשידור. כדי לוודא אם זה המקרה בדוק את מתח המצבר בזמן טעינה. אם המתח גבוה מהמקובל אזי זה נובע מהתנגדות פנימית גבוהה.
 

4Z7CBF

New member
תשובה

משה שלום, מצבר ברכב משמש גם כקבל גדול אשר מסנן את מתח האדווה של האלטרנטור כלומר, מצבר לא טעון במלואו מתח קטבים של 12.7 וולט עלול לגרום לרעשים במערכת החשמל ברכב.
 

4Z1PF

New member
סינון

המצבר משמש כמסנן, על זה אין ויכוח. מצבר שאינו טעון מתבטא בעליה חדה בהתנגדות הפנימית. מדידת כ.א.מ. אינו מלמד דבר על מצב טעינת המצבר. אילו היתה לך אפשרות למדוד את המשקל הסגולי של האלקטרוליט ניתן היה לדעת את מצב הטעינה.
 

4Z7CBF

New member
הסבר

1. היום במוסכים המורשים כמעט ולא תמצא חשמלאי רכב שמודד את המשקל הסגולי של האלקטורוליט במצבר בעזרת הידרומטר. 2. היום נהוג להשתמש בציוד ממוחשב לשם בדיקת כול הערכים של המצבר קרי ההתנגדות הפנימית,יכולת התנעה,SOC. דוגמא לציוד כזה בקישור:. היום כבר לא בודקים את המצבר תחת עומס כלומר בעזרת עומס דמי למספר שניות וניטור המתח. 3. במידה והמצבר לא נמצא במצב טעינה/פריקה למשך שעתיים לפחות ניתן למדוד את המתח על קטבי המצבר ובעזרת הטבלה המצורפת להמיר למשקל סגולי/צפיפות יחסית http://www.toolfetch.com/Brand/Midtronics/Automotive/Battery_Tools/Battery_Testers/MDTPBT300.htm
 

zukik

New member
עצותי

אם באמת כפי שכתבו לך תחבר את המכשיר ישירות למצבר ועדיין קיבלת רעש תנסה לסים סליל בטור ל + שהולך למכשיר וקבל אלקטרוליט של 10000 מיקרו פרד במקביל לכניסת המתח של המכשיר אצלי המקסטרק מחובר ישירות לשקע המצית .... ואין שום רעש אז באמת מוזר לי מה קורה אצלך ....
 

4z5rz

New member
לופ אדמות

אני הייתי פועל מכיוון שונה: הפרד את אדמת האנטנה מאדמת הרכב/מכשיר. שתי דרכים לביצוע: 1. שימוש ב- DC BLOCK לסיכוך. 2. יצירת DC BLOCK באופן עצמי - חיתוך הסיכוך בנקודה כלשהי לאורך הכבל (באזור שניתן להגן עליו), וחיבור שני חלקי הסיכוך באמצעות 3-4 קבלים בערך 1 פ"פ. אוהד.
 
אולי הרעש הוא מהפלגים??

ליפני הרבה שנים הייתי מתקין מקלטי רדיו ברכבים . הייה רעש כזה מהפלגים . אז על חוט הפלגים היינו מתקנים איזה מסנן . והרעש הייה נעלם . אולי זו הסיבה
 
למעלה