איך משחררים

tlingit

New member
איך משחררים../images/Emo35.gif

האימון הוא של ובאחריות המתאמן, כאשר המתאמנים אינם במגרש, אינם באימון, או אינם מתאמצים לא המאמן הוא שצריך להתאמץ יותר, אלא להיפך לשחרר ולא לקחת עליו ואליו את הדברים. השאלה שלי: איך אתם מבצעים את השחרור הזה? באיזה דרכים או באילו כלים אתם משתמשים כדי לשחרר את עצמכם או לשחרר את האחריות/המאמץ/הדאגה מכם
לי עוזרים כמה דברים:
לדבר עם הסופרויזרית שלי, ו/או מאמן/מאמנת חברים כדי לזהות ולמפות את המתרחש ולהבין שזה מה שקורה וזה מה שאני רוצה/צריכה לעשות.
לפעמים לקחת אויר ובנשיפה גדולה להכריז לפני עצמי והיקום שאני משחררת את האחריות וזה לא שלי.
לפעמים אני לוקחת את המחברת שבה אני רושמת לעצמי נקודות שקשורות לאימון ואני מניחה אותה בצד כמעשה סמלי ייצוגי.
לפעמים לנהל שיחה בראש שלי עם המתאמן שבה אני מזכירה לו שהאחריות והמחוייבות לאימון צריכות לבוא ממנו, אחרת אין אימון. ואז אני עושה את אותה שיחה, פחות המטענים הרגשיים, במציאות עם המתאמן
אני פשוט מכינה את השיחה, נקודות וראשי פרקים שארצה לומר, שמטרתה להצביע על הנושאים האלה לפני המתאמן/מתאמנת. עצם הכנת השיחה והמעבר על האימון לאיתור דוגמאות קונקרטיות עוזרת לי ליצור את השחרור ולהניח את הדברים. אני סקרנית לשמוע איך אתם מנהלים את העניין, מה הדברים שעוזרים לכם או שפיתחתם עם הזמן?
 
חשבת פעם שאולי נראה לך שמאומן לא מתאמץ

אבל יתכן שהוא עושה עבודה ברמות אחרות? מי קובע מהו מאמץ? מי קובע כמה מאמץ צריך? מי קובע מהי עבודה? נתת למאומן שיעורי בית מסויימים והוא לא עשה אותם = לא מתאמץ. מה הסיבה? המאומן לא תמיד יכול "לשים את האצבע" על עבודה ברמות אחרות. אולי משהו בעבודה הזאת עורר חרדה, או חסימה אחרת? המאומן יספר לך: לא עשיתי את שעורי הבית כי:
הרגשתי לא טוב
באו אלינו אורחים ולא יכולתי להתפנות
הילד שלי... ההורים שלי.... החדשות.... מזג האוויר.... וכך הלאה. כל תירוץ יכול להיות לגיטימי. מתי את קובעת: זו סיבה מוצדקת! ומתי זו לא? על פי הערכים של מי? האם יעד האימון נשאר קבוע? האם יעד האימון הוא חיצוני או פנימי? מאומן שפונה לאימון אומר: אני לא יכול לבד. זה שם בידיים שלך אחריות. את לא יכולה לשחרר אותה רק כי המאומן לא עושה מה שאומרים לו. בהנחה ש "לא מתאמץ" אומר שהמאומן לא עובד חזק ונחוש כמו שאת מצפה, אבל כן מגיע לפגישות. מאומן שמגיע לפגישות אומר: "אני רוצה לעשות את העבודה" לדעתי, זו האחריות שלך ליצור במאומן את העבודה. לפעמים העבודה היא מתחת לפני השטח - ברמות רגשיות עמוקות יותר או פחות. אם המאומן לא מתאמץ באמת - את מפספסת משהו. זו את שלא יוצרת גירוי הולם זו את שלא מפעילה אותו נכון לכיוון שבעבורו הוא לקח את האימון. יותר מזה, מאומן שלא מגיע לפגישות = הוא בטח לא מתאמץ, הוא מתעצל / מתחמק וכדומה. הוא למעשה, אומר: אני מפחד או אני לא רוצה. זה התפקיד שלך, האחריות שלך לאתר את הבעיה. אולי נושא האימון לא מתאים. אולי הוא הגיע לאימון בניגוד לרצונו. אולי הצעד/ים שעשה עד כה עוררו מחסום שהוא לא מודע לו.... אוי, איך פתחת לי את הראש - אני רצה לכל הכיוונים. במילים אחרות אני אומרת: כשאדם בא אליך לאימון הוא שם את חייו בידייך. נכון, הוא צריך להיות זה שנע בדרך. אבל זו חד משמעית האחריות שלך להניע אותו. אילו יכול היה להניע את עצמו - לא היתה לך עבודה. אנשים יודעים בדיוק מה הם צריכים לעשות כדי לשנות. הם רק לא מצליחים להזיז את עצמם. מה שעוצר אותם הוא רגשי, ולנוע "בכוח הרצון" לא עובד לאורך זמן, אפילו יוצר בעיות חדשות. זה התפקיד שלך לגלות מה עצר את התהליך (או לא איפשר לו לנתחיל) זה התפקיד שלך להניע אותו. במקומות הקשים, את צריכה להיות זאת שמראה לו איך לעבור את המכשול, אפילו לשאת אותו על כפיים מעל בורות עמוקים במיוחד. הקטע של "לשחרר" לא ממש מתחבר לי. ואולי בכלל לא הבנתי על מה את מדברת....
 

tlingit

New member
נפלא

אוהבת מאד את החשיבה שלך ומסכימה מאד אמשיך ואשאל, כדוגמה: אחרי 6-7 פגישות, בהן אכן בחנתי את הדברים, בעצם בדרך די דומה למה שהצגת את הנושאים שאולי מסתתרים, את הקשיים, את העבודה שאכן אני יודעת שנעשית מתחת לפני השטח - ושם נעשית עבודה נפלאה וחשובה ביותר, כמה זמן נראה סביר לאפשר באימון חוסר ביצוע של משימות, חוסר נוכחות מלאה בשיחות, "להבין" את מה שדיברנו אך לא לראות ששיחות המשך משקפות הפנמה של הדברים שהובנו, לשמוע ש"זה מעניין" אבל לא לשמוע בשיחות הבאות מה נעשה... מה עוזר לך לאבחן את ההתרחשויות אצל המתאמן? איך את מקבלת אינדיקציות למה שקורה? איך את יודעת אם המתאמן אכן מעורב באופן אותנטי באימון? מתי תדעי שדברים לא עובדים עבור המתאמן? כיף לי לחשוב ביחד
תודה
 
כל מקרה לגופו.

ביקשת ממני מזמן להציג את עצמי ואולי זה הזמן הנכון לעשות זאת. כמו שאת רואה בניק שלי, אני נטורופתית. אני גם מורה ליוגה, ולמעשה, תמיד הגדרתי את עצמי כמורה יותר מאשר כמטפלת, מורת דרך. אני עובדת במישורים של גוף-נפש-רוח ומתמחה בתהליכי שינוי. אני עושה את מה שאני עושה כבר 25 שנים
רק לאחרונה מצאתי את המילה המופלאה הזאת: "אימון אישי" מעולם לא למדתי את הנושא, כך שאין לי את כל המינוחים המקובלים בענף. אני פשוט מניעה אדם מנקודה A לנקודה B על הציר של בין איפה שהוא נמצא לבין המקום אליו הוא הולך. אני משתמשת במגוון כלים מתחומי הרפואה המשלימה, והיוגה, ויש לי ידע נרחב בתחומים רבים. אני יכולה לעזור לאדם ע"י שינוי תזונתי, תוספי מזון או עיסוי, אבל הכלים העיקריים שלי הם רגשיים- רוחניים. יש לי ראייה מאוד מיוחדת - גם לעומק וגם לרוחב. אני מתקשרת עם התת מודע של אנשים ומשם דולה את רוב התשובות. המטרות שלי הן פחות חיצוניות, ויותר פנימיות - בלי קשר למטרות המאומן. מטרה עיקרית אחת: העצמה אישית מטרה עיקרית שניה: שאדם יפעל מתוך תחושה שלמה בכל דבר. מה שחשוב לי זה שאני רואה תהליך. התוצאות החיצוניות ומטרות המאומן הן בונוס שנובע מהתהליך. עד כאן מי אני ואיך אני נוגעת בתחומי הפורום. אני רוצה להרחיב אבל יש לי כאן ילד שרוצה קצת תשומי. אז אחזור אליך אח"כ עם מענה לשאלותייך.
 
אכן קרה

אני מניח (תקני אותי אם אני טועה) שמפריע לך שהלקוח שלך לא מפיק תועלת או ערך מהאימון אם כך הדבר זה הופך את העיניין "פשוט" יחסית 1. קיימי עימו שיחה בה תשתפי אותו בדרך בה את רואה את האימון התנהל, ברוח הדברים שתארת כאן (עם נקודת הבהרה בהמשך) 2. תשאלי אותו באופן ישיר האם הוא מפיק תועלת וערך מהאימון ואם כן מהו? אם הוא אכן מפיק תועלת וערך וגם יודע להצביע על כך מין הסתם נפתרה הבעיה, הבחור מפיק תועלת שנסתרה מעינייך וכדי להתחיל להיות ערה לה. אם הוא אכן לא מפיק תועלת ו/או ערך מהאימון זה בדיוק הזמן לברר מה המניע שלו להמשיך באימון? מה הוא בעצם מחפש? מה הוא מוצא? במילים אחרות, האימון או מסגרת האימון מספקת לו משהו משם כבר תדעי להמשיך בעצמך שני מיקרים כאלו קרו לי שיחה אחת כזו הגיע לכדי הבנה שאכן הבחור קיבל ערך והרבה רק במקום שאני לא הסתכלתי עליו. השני פשוט "ראה את האור" והתעורר - ההתאמתות עם העובדה שלי אין עיניין בלהיות עלה התאנה שלו לרחמים עצמיים והאחזות בנקודות מבט של חוסר ואי יכולת הניע אותו לפעולה ולנקודת ההבהרה חשובה קל לגשת לשיחה הזו צודקים ומחנכים ובפרט מונעים מתוך התיסכול שלנו לגבי מה שמטריד אותנו, במקרה זה אי התיפקוד של הלקוח וחוסר ההתקדמות שלו כל מה שזה יצור זה הקטנה של הלקוח יותר, קיפאון והתבצרות בעמדות. החוכמה, אם רוצים לייצר מומנטום ביציאה, היא להגיע לשיחה מתוך ראיית הלקוח כגדול וכל מה שאמרת בהודעה למעלה כנסיבות שהשיחה הזו תהווה נקודת ההתחלה לשינוי. בהצלחה
 

tlingit

New member
תמיד להשאר במקום של סקרנות

אכן, מסכימה איתך מאד. מאד חשוב לי להגיע לשיחה הזו כך שהיא תאפשר למתאמנים לגדול ולהראות לי את הדברים מנקודת המבט שלהם זו הסיבה שתיארתי שאחד הכלים שעוזרים לי הוא להכין את השיחה כך שאם יש לי 'מטען' כלשהו - רגשי, תובנתי, או אחר - אשחרר אותו לפני שאתחיל את השיחה עם המתאמנים תודה
ומה עוד עוזר לך?
 
לראות את הלקוח גדול

עבורי זו לא סיסמה, פיתחתי לעצמי דרכי גישה לפיתוח תפיסה זו באופן כללי ובאופן ספציפי תהליך לדוגמא אם אני מזהה שיש לי "שיחות" בנוגע ללקוח יותר במובן של מה אני חושב עליו כאדם, מה אני "החלטתי" שהוא יכול או לא יכול, או האם אני נמנע מלהגיד דבר מה כיוון שהוא "לא יוכל להתמודד איתו" ודברים מעין אלו ודומיהם, שהמשותף להם בתוצאה היא תקיעות של התהליך (לפחות בראות עיני) אני מקיים תהליך שהוא בעיקרו נועד לכתיבה אך כיום כבר זה גם עובד טוב במחשבה ברוב המיקרה (עיניין של מיומנות שימוש) שבו אני- 1. מזהה את כל מה "שאני חושב עליו" ומפריע להתהליך 2. מזהה את ההפרדה בין דברים אלו לבין האדם (לפעמים ויזואלית כשזה "תפוס חזק מדי", מדניין איך זה יוצא ממנו ומונח בצד אחר) 3. עכשיו כשהוא "נקי" - ונטרלי במידה מסויימת אני מדמיין אותו בגדולתו, "לדמיין בגדולתו" זה עיניין שמשתנה בהתאם למקרה זה יכול להיות שאני מדמיין אותו משלים את המטרה שלו "בענק", מדמיין אותו כמו שהוא מופיע בחזון שלו לעיתים אני מדמיין אותו כמו שאני מופיע בחזון שלי, לאו דווקא בתכנים אלא יותר במידת ההגשמה והשלמות, לעיתים אני יכול לדמיין דמות מוכרת ומוערצת שמתחבאת בתוכו ורק עוטה את דמותו. הכל כשר לטובת ביצוע המשימה. זה נעשה קצר יותר ומהר יותר ממה שזה נכתב כאן שוב מפאת הנסיון בתהליך יתכן ובשימושים ראשונים יהיה צורך להתרגל לרעיון זה דורש מידה מסויימת של יכולת לוותר על מה שאתה "יודע", אישית אני לא מקנה חשיבות רבה מדי למה שאני יודע ברוב המיקרים (אל אף שאני עושה בו שימוש נחרץ כל עוד אין תחליף ראוי) התהליך אינו נועד לחשוף או להעיד על אמת כל שהיא אלא רק להביא אותי לנקודה בה קל לי וטיבעי לנתב את פעולותי/דברי לאור העובדה שהלקוח גדול ומדהים. כמו שאמר שרלוק הולמס הגדול - when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth? מכיוון שבעקבות התרגיל זה בילתי אפשרי שהבעיה בתהליך נובעת מתקלה אינהרנטית בלקוח לא נותר לי אלא לחפש את ה"אמת" במקום אחר מתוך אמונה שלימה ששם היא נמצאת. אין בזה כדי להעיד שלא אפסיק תהליך אימון אם דרוש וכבר עשיתי זאת, אך היה והעשה זאת יהיה זה בגלל נסיבות ולא בגלל שהלקוח "אינו בר אימון" (מושג ששמעתי לא מזמן) מקווה שזה עונה על מה עוד עוזר לך
ברכות
 

tlingit

New member
מקסים

אהבתי מאד, מתחבר לדברים שאני עושה ואני מאמצת את התוספות
תודה
 
עם מעט רקע על מי אני אנסה לענות.

הקושי לתת לך תשובות מאוד ברורות וחד משמעיות שחור לבן, נובע מכך שהדברים לרוב נובעים מבפנים. אני אנסה להתחבר לסיטואציה שאת מתארת ולתת כיוון, אבל אם הדברים עוברים לא ברור - אל תחסכי ממני. אני אפרק את דבריך לשאלות קטנטנות כמה זמן נראה סביר לאפשר באימון חוסר ביצוע של משימות מהו העיקר? מה תפקיד המשימות? נאמר שיש לך לדוגמא מתאמן שלא יודע לומר "לא" אני נוטה לשלוח אחד כזה הביתה עם הנחיה לענות ב"לא" על כל בקשה ולא להסביר למה. זה כולל את "תעביר בבקשה את המלח"
מכירה אנשים כאלו? נראה לך שהם מצליחים לעמוד בזה שבוע? יום? שעה? א-מ-מה? בכל פעם שמישהו יבקש מהם משהו במהלך השבוע (או עד הפגישה הבאה), הם ינסו לומר "לא" כשהמאומן יגיע לפגישה ותנסי לברר כמה הוא עשה את התרגיל, תשמעי ממנו: "לא עשיתי, לא הצלחתי" או במקרה שהצליחו, הם יספרו בהתחלה של התנצלות ובסיום מלא גאווה: "לא הצלחתי רוב הזמן, אבל אתמול, הבת שלי רצתה ללכת לקניות ולהשאיר אצלי את הילדים ואמרתי לה שאני לא יכולה". ולפעמים, את יכולה בכלל לא לשאול אם עשו את השעורים, ואחרי כמה שבועות או חודשים הם יספרו לך על סיטואציה שבה הם הצליחו לשים את האינטרס שלהם קודם. ה"לא" שנאמר אחרי תקופה שווה פי כמה מעשיית המשימה בשבוע בו היא ניתנה. הסיבה היא פשוטה: ה"לא" נאמר ממקום של הפנמה. כמה זמן נראה סביר לאפשר באימון חוסר נוכחות מלאה בשיחות? אין דבר כזה!! מה שכן, אנשים שונים זה מזה.... יש מי שזקוקים לפגישה שבועית פרונטלית קבועה, אחרים זקוקים לקצב מאוורר יותר, או לקצב לא אחיד. מצאתי שאני אוהבת לקחת תשלום חודשי קבוע לתקופה שמוסכמת מראש (חצי שנה / שנה) זה מאפשר למאומן להיעזר בי על פי הצורך מבלי להתחשבן עם עצמו אם יש לו או אין לו כסף לפגישה נוספת. (חלק מבעיית חוסר הנוכחות זה קשיים כלכליים או "בלגאן" בסדרי עדיפות) אנשים שלא מגיעים כמה פעמים - אני לא עובדת איתם. אני מקיימת איתם שיחה בה אני אומרת להם שאי הגעתם מספרת על בעיה כלשהי בקבלת האימון ממני או קבלת האימון בעת הזאת, ואני מזמינה אותם ללכת הביתה ולחשוב היטב מה הם רוצים לעשות עכשיו. אני לא קובעת פגישה נוספת. אני שולחת אותם להתמודד עם עצמם ברמת היכולת להתחייב. זה משרת את האימון כי כל שינוי יש בו אלמנט של מחוייבות: הקמת עסק, נישואין, הולדת ילדים ועוד. אדם כזה, אם יחזור - לרוב לא תהיה איתו בעיה. זה יעשה את השיפט שנדרש. מי שלא מגיעים וגם לא מודיעים, אני אמשיך לעבוד איתם רק אם ישלמו עבור הפגישה שהבריזו. ורק אם יפקידו את תשלומיהם העתידיים. זהו שיעור בנושא "כבוד לאחרים" - אפשר לבחון את הנושא בתחומי חיים אחרים - כחלק מהתהליך. בעיקרון, כאן נכנס המקום שלך עם עצמך (המאמן - גם הוא מאומן במהלך האימון) אם את מוכנה לשבת ולחכות למי שלא מגיעים - הם יתנו לך את ההזדמנות. אם את מבהירה מראש שיש לשלם על פגישה שבוטלה פחות מ- 24 שעות ממועדה - אנשים משחקים פחות. יהיו מי שיעמידו גם את זה למבחן. כשקורה המקרה, הם ישלמו או לא - תלוי עד כמה הם רוצים את האימון. כמובן שאני לא מתייחסת למקרים קיצוניים אנושיים לחלוטין של מחלה פתאומית או כל דבר אחר. במקרים כאלו אני נוטה לוותר על התשלום עבור הביטול. כמה זמן נראה סביר לאפשר באימון "להבין" את מה שדיברנו אך לא לראות ששיחות המשך משקפות הפנמה של הדברים שהובנו, ? שאלה זו שוב מחזירה אותי אליך, המאמנת. "לא לראות" = את צריכה לחדד את יכולת הראייה שלך. להפנמה יש ניואנסים עדינים, פנימיים. סיפור מהחיים: לאחרונה חידשה איתי קשר מאומנת שחשתי שנכשלתי איתה. אני רגילה לתוצאות מהירות וזו כל הזמן התווכחה איתי, התנגדה לדברים ברמה עקרונית ועוד. לכל אורך הדרך, הייתי ערה לצורך אחד חד משמעי שהיה לה: היא הייתה מבודדת מאוד וזקוקה להכלה. להכיל - את זה אני עושה טוב! אבל גם אני בנאדם - כמה זמן אפשר לקיים תקשורת מאבק כזאת? הותשתי, אבל לא הרשיתי לעצמי לשחרר כי לא נראה היה שיש מי שיכיל אותה במקומי. אחרי שנה וחצי או שנתיים של עבודה, קרו דברים, אבל לא הרגשתי שביעת רצון, רק ובעיקר חשתי תיסכול. היא יצרה קשר לאחר מספר חודשים היא מצאה מסגרת טיפולית שהתאימה לה והחלה ליצור שינויים. חלק מהשינויים היו אלו שדיברתי איתה עליהם ושהיא כל כך התנגדה. "צדקת!" זה באמת עוזר לי. אבל מאוד קשה לי עם זה. עודדתי, תמכתי והמלצתי להמשיך. כאמור, לאחרונה חידשנו קשר - לא קשר של עבודה. היא השתנתה לבלי הכר. בשיחתנו סיפרה לי על המאבק הפנימי שלא הצליחה לבטא במילים שנים אחורה: היא אמרה: "רציתי לעשות את השינויים, אבל לא יכולתי אפילו לדבר את זה" סיפרתי לה על תחושת הכישלון שלי איתה. תשובתה הייתה: "על מה את מדברת? את היית היחידה שהייתה שם בשבילי, במקום הכי קשה" לפעמים אנחנו לא רואים... גם אני
כמה זמן נראה סביר לאפשר באימון לשמוע ש"זה מעניין" אבל לא לשמוע בשיחות הבאות מה נעשה... ? שוב, אין דבר כזה אצלי. השכל לא מעניין אותי. "זה מעניין" - אין לו מקום בדיאלוג. מה כן? "למה זה מעניין?" מה המשמעות של "זה מעניין"? שחרר את השכל - מה אתה מרגיש? כי מעניין זו דרך לא לומר כלום. ממש כמו: "בסדר" או "כרגיל" - כשאני שואלת "מה שלומך?" - אלו תשובות שלא מתקבלות. מה עוזר לך לאבחן את ההתרחשויות אצל המתאמן? איך את מקבלת אינדיקציות למה שקורה? איך את יודעת אם המתאמן אכן מעורב באופן אותנטי באימון? מתי תדעי שדברים לא עובדים עבור המתאמן? לדעתי כבר פחות או יותר עניתי על זה בשתי ההודעות. לדעתי אלו השאלות שהביאו אותי לספר לך מי אני. השפה של התת מודע היא דבר מרתק מעין כמותו. אנשים מספרים לך את האמת כל הזמן. זה עניין של מיומנות לשמוע אותה. דוגמא בנאלית: שאלה: איך היחסים עם אימא שלך? תשובה: בסדר גמור! שפת הגוף: שילוב ידיים ורגליים. ואני? - מסמנת את היחסים עם אימא כבעייתיים ביותר. העיתוי מתי לגעת בהם הוא שוב, תלוי במקרה, אבל זה בהחלט יירשם כנשא לחפור בו. ואיתו אגב כל העניין של נשים בכלל, ובת זוג בפרט.
מקווה שהצלחתי לענות. עכשיו את גם אולי מבינה למה עצרתי באמצע תשובתי הראשונה. דברייך העלו לתודעה כל כך הרבה דברים מכיוונים שונים. תודה על השאלה ותודה על ההקשבה, ותודה על המיקוד ששאלותייך מביאות בדרכי.
 

tlingit

New member
תודה

תודה על התשובה המאד מושקעת
מתחברת לדרך שבה את מתייחסת לתגובה "מעניין" אני לפעמים גם אומרת למתאמנ/ת שאומר/ת זאת ש"מעניין" זה משהו שאומרים על שימלה כתומהירוקה עם עיגולים סגולים עליה, או על מאכל מוזר שהדודה הכינה...
כשהסיבה היא שאני חושבת שאם היה להם צורך בתגובה הנייטרלית הזו, עוזר לפעמים להפשיר אותה עם אתנחתא לחיוך קטן, ואז לחזור. לעניין התועלת מהאימון: אם מותר לערוך את הדברים באופן מקוצר, ואני רוצה ליצור הקצנה, ברשותך, כדי לחדד את הנקודה ולא כדי לפגוע חלילה: האינדיקציה העיקרית שלך לכך שמתאמנים לא נתרמים מהאימון היא אם הם לא משלמים או לא מגיעים. כל זמן שהם כן, את ממשיכה לאמן מתוך ידיעה שגם אם זה לא נראה לעין, הם מקבלים תועלת מהאימון, אשר תהיה ניכרת בזמן עתיד קרוב או רחוק יותר.
האם הבנתי נכון?
 
הבנת נכון! אם הם באים - הם מקבלים משהו...

אם הם באים - הם מקבלים משהו. הסיפור שסיפרתי לך על הבחורה שהרגשתי שנכשלתי איתה, מה היה קורה אילו הפסקתי את האימון באמצע? לפני שהיא אמרה: "אני מסוגלת להתמודד"? הייתי הופכת באחת לעוד חוויה של דחיה, חוסר הכלה ומחזקת באותה הזדמנות את כל התחושות השליליות שלה על עצמה ועל העולם. עם הבחורה ההיא, קיימתי לאורך הזמן המון שיחות של: "את מקבלת משהו? מה את מקבלת?" התשובה הייתה כן אבל ה "מה?" לא תמיד היה ברור. מצד שני, כיון שאני עובדת לא פעם עם אנשים במצבים של דיכאון או חרדות (כאמור אני נוטה יותר לכיוונים הפנימיים) אנשים כאלו מקבלים לאורך האימון "רחם" ששומרת עליהם עד שיתחזקו מספיק להתמודד עם העולם. יש מצבים בהם אני מרגישה שאדם עשה קפיצת דרך פנימית משמעותית, וממשיך להגיע כי הוא מפחד לצאת לעולם בלי "קביים", במקרים כאלו אני עושה מה שעושה אימא ציפור: מעיפה אותם מהקן. מודיעה שהמחזור הזה של פגישות הסתיים. אני תמיד נשארת זמינה לחיזוק בשעת צורך. לגבי אי תשלום, זה עניין שלי ושל הגבולות שלי. אנרגיה צריכה לעבור לשני הכיוונים - חייבת להיות בזרימה. כשהמאמן (או כל נותן שרות אחר) לא נתרם, הוא נפגע. כשהמאומן לא משלם - הוא מקבל פחות.
 

tlingit

New member
נפלא

והנה הארת כמה פרקטיקות משמעותיות: ניהלת עם המתאמנת שיחות בהן עלתה השאלה האם האימון מועיל לה את מקפידה לזהות אם האימון הופך לקביים ושמה לכך גבול (דרך אגב האם את יודעת מה רומז לך על כך?) כלומר יש לך עוד אינדיקציות לגבי אפקטיביות האימון מעבר ל"סימן" של הגעה ותשלום ומסכימה מאד לגבי נושא התשלום, גם במקומות שלא נכון למתאמנים שלא לתת תמורה עבור מה שהם מקבלים
 
וווואאאאווווו את עושה לי שעורי בית קשים ../images/Emo6.gif

זה לשים לב לניואנסים קטנים בכל פעם שחוויה חוזרת. מאומן חווה קושי X שמתבטא ב: מציאות מחשבה אמוציות רגשות עמוקים אומץ / פחד (כן, גם אלו רגשות אבל ייחדתי אותם) כוחות נפש התייחסות לסמכויות תגובות גופניות נשימה אמונה ועוד ועוד דברים. כשאת מאמנת אותו ליצור מציאות אחרת בחייו - הוא נוגע בכל אותם דברים אחרים.... את השינוי ניתן לראות בכל אחד מהפרמטרים הללו גודל השינוי - משתנה בהתאם לאופי המאומן, נחישותו ליצור את השינוי והבשלות שלו לשינוי . תפקידך כמאמנת להקשיב ולזהות את הניואנסים הקטנים הללו שמשתנים, ולהראותם למאומן. כמובן שזה בדיוק מה שמראה לך אם יש התקדמות
ןלכן ה"סימנים" תמיד שם - זה "רק" עניין של היכולת שלנו לראותם. ושוב "תודה!"
 

tlingit

New member
../images/Emo6.gif

באמת שיחה מהסוג החביב עלי...
מאד מצא חן בעיני הפירוט שהבאת בתיאור הניואנסים כפי שקראת להם אלה הדברים שכיוונתי אליהם, אך לא נתתי להם שמות ועכשיו אני רואה את האפשרויות. אני קראתי לזה 'נוכחות מלאה' בשיחות, ו'לראות הפנמה' של דברים עליהם שוחחנו וזה באמת תיאור כללי מדי. הפירוט מציג איך אפשר לראות אותם.
כל כך כיף לחדד מחשבות כך
ד.א. האם אפשר להציע משהו בנוגע לחתימה שלך? אולי במקום המילה 'הקומונה סגורה כדי..' עדיף לומר 'הקומונה בהרשמה כדי...' למי שפחות מתמצא בתפוז המילה 'סגורה' עלולה להטעות כביכול אין אפשרות להמשיך להצטרף אליה וברור לי שלא זו הכוונה
 
תודה על ההארה - אשנה זאת...

גם אני אוהבת שיחות מסוג זה. אני לומדת הרבה בעצמי דרך שאלות, ומעודדת את כל תלמידי מאומניי / מטופליי ללמוד לשאות גם את עצמם, גם אחרים. והכי חשוב - ללמוד לשאות שאלות פתוחות, כאלו שמשאירות ליקום הזדמנות לשלוח אלינו תשובות עמוקות / אמיתיות. תודה כבר אמרתי?
 

האלי

New member
שימי לב

בראשית דבריך את כותבת: "האימון הוא של ובאחריות המתאמן" אבל בהמשך דבריך את פשוט "מפקיעה" מהמתאמן התיאורטי שלך (אולי יש מתאמן קונקרטי שעורר אותך לכתוב את הפוסט הזה, אבל בואי נדבר על מתאמן תאורטי כרגע) את הריבונות על תהליך האימון. אם תוכלי לשים לב לעובדה הפשוטה הזו ובאמת לתת למתאמן שלך את האחריות על המרחב שבו מתרחש תהליך האימון, אני מאמין שתשיגי תוצאות טובות יותר ולא תהיה לך בעיה לתאר למתאמן את ההרגשה שלך. ואם המתאמן יבחר להפסיק את התהליך (אני לא חושב שזה מה שיקרה, הנסיון שלי מלמד שככל שאני יותר אוטנטי האימון יעיל יותר.) זה גם בסדר גמור.
 

tlingit

New member
מה שלנו מה לא שלנו

לא תיארתי מתאמן קונקרטי אלא חיברתי כמה דברים ממספר מתאמנים ואכן בדבריך התייחסת לנושא שאליו התכוונתי - מה החלק שלנו המאמנים באימון ומהו החלק של המתאמנים באימון יצירת ההפרדה הזו שתיארת נשמעת לי כמו עוד דרך/טכניקה לשחרר את עצמנו תודה
ומה עוד עוזר לך
 
איך משחררים?

אני מציע את הגישה הישירה והפשוטה-לשאול אותו. פשוט, להרים טלפון ולשאול למה הוא לא בא-או ליתר דיוק-מי אני בתור המאמן שלך שאתה לא ממשיך להתאמן? ופשוט לבקש שישקף מה לא עבד באימון שהמתאמן בחר להפסיק אותו.. אין כאן מאמץ-קל זה נכון. לדעתי מתאמן לא אמור להתאמן באימון, ראיתם פעם פרח שמתאמץ לפרוח? הוא פשוט פורח.. בטבע הכול קורה.. השבוע עשיתי את זה עם מתאמנת שלי-לא שהיא לא הגיעה לפגישה אלא אחת לחודש אני שואל אותה מה לא עובד לה מולי? ואלה הדברים: -בהתחלה קבעתי שעות לשיחת טלפון ולאחר מכן הפסקתי ויותר נוח ל שקובעים מראש, היא הציעה להמשיך עם זה. -הייתי ציני בסוף המפגש האחרון, וזה לא היה נעים לה, התנצלתי וביקשתי ממנה שאם זה שוב קורה, שתאמר לי באותו רגע. ציניות=התגוננות/מבוכה. -הלחצתי אותה, לא הקשבתי לקצב שלה-אבחנה DOING. לא פעלתי מתוך שותפות, אלא רציתי שהמשימות תתבצענה. אני מזמין את כולכם, בחלק מהשנה החדשה, לפנות למאומנים שלכם, ולשאול אותם בפשטות:"מה לא עובד לך איתי?" אפשר גם:"מה היית רוצה שנעשה אחרת?". זה פשוט כיף. ומכאן מגיע שחרור. השיחה שהתפתחה בינינו היתה קלילה ונותרנו לא טעונים אחד על השני. חופש ואהבה לכולם. יניב.
 
למעלה