כדאי לעשות תרגילים ככל האפשר. יש משחקי זיכרון רגילים ובאינטרנט. על איזה גיל מדובר ? והאם מי שיש לו קושי כזה, רוצה לשפר ? חסרים קצת פרטים. אני מאד מאד בעד משחקים.
1. שיחקתי שחמט תחרותי כמה שנים ולא הצלחתי לשחק אף פעם שחמט עיוור כלומר בלי לוח וכל שאר החברים שלי הצליחו לזכור את הלוח בראש... 2. אני לא מצליח לדמיין כל מיני דברים כמו קובייה תלת-מימדית כדאי למשל לפתור חידה בעוד שחברים שלי יכולים והם רואים את זה ומדברים על זה כיאלו זה מול העיניים שלהם... 3. אני לא זוכר פרצופים טוב. ויש לציין שהאינטליגציה שלי די גבוהה , כלומר אני בחור די חכם אפשר לאמר.
יש לכל משבצת שם וכך הופכים את החשיבה הויזואלית לכזו שנעזרת גם בכלים פונטיים. אפשר לקרוא על זה בספרי הדרכה לשח-מט בכל ספריה עירונית. השיטות הקיימות לזה הן די נוחות ובדוקות. לגבי הקוביה, האם מדובר ב'קוביה הונגרית'? אם כן אולי יש דרכים דומות לדרך של השח-מט ואולי צריך להמציא ולנסות. לגבי פרצופים, זו אולי באמת בעיה. הרבה אנשים מדווחים על סבל של ממש בגלל זיכרון לא טוב לפרצופים. ספק אם אפשר לעקוף את הבעיה באסטרטגיה פונטית כי גם אם תכין רשימה של 'תכונות הפנים' של אנשים, עדיין יהיו אנשים שיתאימול לתיאור של אדם מסויים ולא יהיו אותו אדם. אני מניח שאפשר לתרגל את הזיכרון לפרצופים אבל לא שמעתי עדין על מישהו שמטפל בזה. השערה פרועה: אולי יעזור לך אם תתרגל בעזרת משחק כלפי זיכרון של פרצופים.
פשוט רוצה לשפר... זה לא אומר מה המצב עכשיו : האם המצב גרוע, ואתה רוצה לשפר. האם המצב טוב, ואתה רוצה לשפר. האם המצב מצוין, אבל אתה מעוניין לשפר. והכי טוב, אם תתן דוגמאות של מקרים בהם אתה נזקק לזיכרון החזותי המשופר והוא לא משודרג... פרטים, פרטים... פרטים... תודה
אצל הבת שלי אובחן ליקוי בזיכרון החזותי, היא בת 17 וכותבת בשגיאות כתיב. במיוחד באנגלית אבל גם בעברית. לא זוכרת פרצופים, ומקומות ומספרים שראתה. זה מפריע לה כשידידים מגלים שהיא לא זוכרת אותם יום אחרי ששוחחה איתם שעות ארוכות, וכמובן מפריע כשכותבת מכתבים או הודעות לאנשים שצוחקים על שגיאות הכתיב. אמנם קיבלה התאמה בבחינות הבגרות בנושא זה אבל זה בכל זאת זה בהחלט מפריע. איך משפרים? סליחה אם תפסתי טרמפ על ההודעה...
יש הרבה מה לעשות. כדי לדעת איך לעזור בשגיאות הכתיב, צריך לדעת אילו שגיאות יש לה. יש שגיאות שלימוד חוקים עוזר, יש שגיאות ש"צילום" המלה עוזר, יש שגיאות שפשוט זוכרים אותן.. אם אפשר לקבל דוגמאות... או שאת מעוניינת ברשימת ספרים שעוזרים ? יש גם כמה טכניקת. תגידי מה את הכי רוצה, וכך אוכל לעזור הלאה. אולי אפשר - וזה רעיון טוב - שהיא תכתוב משהו, ותשלחי לי במייל, או במסר. את התיקון והחוקים והרעיונות, אוכל להביא כאן.
הכ' יכול לקבל דגש והח' לא, המילים המקבילות בערבית הכילות כ' דגוש במקומות בהם בעברית הכ' לא דגוש ואפשר להתחיל לדבר בבית בח' וע' וט' וק' הנבדלים מביטוי הכ' הלא דגוש, הא', הת' והכ' בדגוש.
עדו שלום! לגבי זה שבראש מילה תמיד תבוא ח' הבנתי. כי הרי אין כ' לא דגושה בתחילת מילה.אם היא בתחילת מילה היא תהיה דגושה, ואז זה ברור שזה כ ולא ח'. את יתר הדברים שהסברת לא בדיוק הבנתי- לגבי הערבית. אבל מה עושים כשיש לדוגמא: שכח ( גם עכשיו כשכתבתי אותה פה התבלבלתי). זאת אחת המלים שלא משנה מה אני מתבלבלת בה וזה מעצבן אותי.
שחך. בערבית אומרים 'נסי' שזה דומה למילים נשה/נשיה שהן מילים נרדפות לשכח / שיכחה ולכן כאן הערבית לא תואיל. לפחות לא הערבית הדלה והמסכנה שלי. ייתכן שמישהו שיש לו אוצר מילים מכובד בערבית יכיר מילה זהה בערבית ואם מבטאים אות עם כ' גושה בערבית, זה סימן לכ' הלא גדושה בעברית.
מקוצר זמן לא אוכל היום... מבטיחה בשבוע הבא לתת כמה טיפים לשגיאות כתיב, אולי בכלל לעשות שרשור של שגיאות כתיב והטיפול בהם. בעיקרון, יש טעם למשחקי המילים - כלומר, להטות מלה בכמה צורות, פועל, שם פועל, שם פעולה, וכך להגיע לכמה שיותר שינויים או דווקא ללא שינוים, ואפשר להיעזר בזה. הסבר... מאוחר יותר.