איך מתחילים טיפול?

שקטטט1

New member
איך מתחילים טיפול?

חששות איומות תוך ידיעה שזה יכול לעזור לי..
תוך ידיעה שאני צריכה איזושהי עזרה חיצונית... אבל מפחדת.
לא מצליחה אפילו את הצעד הראשון לעשות ולומר להורים שיעזרו לי...
איך עושים את זה..?

דנה, מזל טוב על הפורום החדש שלך... :) בהצלחה עם ניהולו..
 
שקטטטט1 יקרה,

אומרים שעצם ההכרה שיש לך בעיה, היא חלק מהפתרון. זה נכון - אנשים רבים מתקשים להודות, אפילו בינם לבין עצמם, שיש להם בעיה שדורשת התייחסות מקצועית וטיפול. את עשית זאת ואת בהחלט צריכה להתגאות בעצמך!
אם את יודעת שיש לך בעיה ומאמינה שעזרה מקצועית תוכל להקל עליך, אל תחששי ועשי זאת. פני להוריך, שתפי אותם במחשבותיך ואמרי להם שאת רוצה לפנות לטיפול מתוך ידיעה שזה יקל עליך. במידה ואת מתקשה לנהל איתם שיחה פנים אל פנים, גם לכתוב להם מכתב יקל עליך ויעביר את המסר.
אין לך מה לחשוש מקבלת עזרה מקצועית. אם את מעוניינת אספר לך מה עושים בטיפולים השונים ובכלל, איזה סוגי טיפול ישנם ולאיזו בעיה מתאים סוג מסוים של טיפול.
בנוסף, אם את מעוניינת לשתף בפורום ולשאול על בעיה ספציפית, אשמח להתייחס.
אני מאחלת לך הצלחה רבה


דנה.
 

שקטטט1

New member
היי

אשמח אם תספרי לי אילו סוגי טיפולים יש..

ואני בעיקר בגלל איזושהי חוויה שהשאירה בי תחושה מאוד קשה..
אני מסתובבת עם זה אומנם כבר כמה שנים בחודש האחרון זה הרבה יותר חזק ומשפיע..
 
טיפולים פסיכולוגיים

ישנם מגוון טיפולים רגשיים שחלקם מתאים יותר לטיפול בבעיות של טראומה או חוויות קשות:
* טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) - מדובר בטיפול ממוקד, לרוב קצר מועד (12 טיפולים בממוצע) שמעבד ומתייחס לאירוע הספציפי ונותן לך כלים להתמודד עם המצב ביתר קלות. הטיפול מתייחס למצב הנתון בהווה ולחוויית העבר, ללא נבירה בזכרונות המוקדמים שלך.
* טיפול בשיטת EMDR - טיפול בבעיה ספציפית שמעלה המטופל. מדובר במספר בודד של פגישות שמתבססות על עיבוד מחדש והקהיה שיטתית באמצעות תנועות עיניים. למרות שזה נשמע מוזר, ישנן עדויות שהשיטה עובדת. מדובר בשילוב של מספר גישות, בעיקר קוניטיבות-התנהגותיות, שמטרתן לטפל במצבי טראומה ופוסט-טראומה.
* טיפול פסיכודינמי - טיפול ארוך טווח שבו לא מתייחסים רק לחווייה שעברת, אלא גם לאישיותך, לשנים המוקדמות של ילדותך, לנושאים רבים ועוד, בצורה יסודית למדי. (בקישור המצורף יש גם הסברים על שיטות טיפול נוספות מלבד הטיפול הדינמי).

ישנם גם טיפולים באומנות, בהבעה ויצירה, בכתיבה, בתנועה וכו'.

לבעיה ספציפית שנחוות כטראומה, מומלץ לבחור בטיפול ב-EMDR/ טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). במידה וישנם נושאים נוספים שהיית רוצה להתייחס אליהם או שאת חושבת שאת זקוקה לטיפול מעמיק ורחב יותר, אפשר לשלב או לבחור בטיפול פסיכודינמי.
בהצלחה!

דנה.
 
למעלה