איך מתחילים...?

איך מתחילים...?

שלום לכולם, פעם ראשונה שאני כותבת אבל הרבה זמן קוראת ואודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לי לעשות קצת סדר בבירוקרטיה+ המלצות.
אז ככה.. לא מזמן קיבלנו אבחון לגבי ביתנו, בת שבע וחצי, לכך שנמצאת בספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. אני ובעלי מאוד מבולבלים כרגע לגבי ההתנהלות הבירוקרטית-איך מתחילים להתנהל מול קופת חולים (כללית) מבחינת טיפולים,החזרים ? ביטוח לאומי ?
חוץ מזה אנחנו מאוד מתלבטים לגבי המסגרת החינוכית שמתאימה לה כי מעבר לאבחון הראשי יש לה גם לקות למידה. קיבלנו המלצה לכיתת תקשורת, בעיקר בגלל הלקוח למידה אבל אנחנו לא יודעים אם יטיב עמה. נשמח לקבל רשמים ממי שהילד/ה שלו בתפקוד גבוה וגם לקוי למידה .
תודה מראש לכולם וסליחה על החפירה...
 
גם לבני אבחנו כמה לקויות

שקשה לו להעתיק ועוד משהו דומה, וגם הפרעת קשב וריכוז שלדעתי אין לו. קיבל המלצה להערכת זמן ואישור להעתיק פחות מהלוח ולכתוב בחוברות. הוא מסיים כיתה ג'. זה לא משפיע על הלימודים, רק הייתה בעיה עם להעתיק שיעורים מהלוח.
אובחן לפני חצי שנה.
מה המליצו לך באבחון? כי לנו המליצו בפירוש שילוב יחידני.
בכל מקרה, את חייבת למהר מבחינת ועדות שילוב והשמה, הן מתקיימות ממש עכשיו.
אחרי זה תמשיכי לחיפוש מטפלים וכד'.
 
תודה על התגובה
המליצו לנו על כיתת תקשורת...

אבל בעיקר בגלל הלקות למידה ( כיתה א',לא קוראת ולא כותבת אבל ההשפעה של הלקות באה לידי ביטוי כמעט בכל תחומי החיים מבחינת למידת דברים חדשים).
אנחנו מאוד מתלבטים כי מצד שני אנחנו כן חושבים שתתרם מחברה של ילדים רגילים
אשמח לדעת האם מבחינת השילוב אצלכם את מרוצה ? מרגישה שזה תורם לו ?
 
אצלי המצב שונה

הוא מצטיין בלימודים, מחונן. אובחן בכיתה ג' ונשאר באותה הכיתה עם הילדים שהוא מכיר כבר מעל שנתיים. נראה לי שהוא מסתדר טוב יותר עם אוטיסטים, אז אולי כיתת תקשורת דווקא הייתה עוזרת לו, מי יודע. מה שכן, אנחנו בפריפריה, אין שום כיתה כאן בסביבה הקרובה.לכן זה עוד פחות רלוונטי.
 
השאלה גם מה הרכב הכיתה

אולי זה דווקא יקדם אותה יותר.תנסי לברר על כיתות ספציפיות שיש.
 
יש לי בן בכיתת תקשורת

הוא תלמיד מצטיין.
הלקויות למידה שלו הן בתחום המוטורי ובתחום התפיסה החזותית.
הוא משולב יחסית הרבה.
לעומת זאת הילדים שיש להם ליקויי למידה של ממש-כלומר לא ברמה לימודית טובה כמעט לא משולבים בכיתה הרגילה,
כי הם לומדים לבד (תלמיד אחד השנה ועוד אחד שנה שעברה שבסוף העבירו לבית ספר ללקויי למידה כי לא הצליחו ללמד אותו).
 

TikvaBonneh

New member
תשובות

הכי דחוף כרגע להחליט לגבי מסגרת חינוכית, כי בכיתת תקשורת יש עד שמונה ילדים, ואם תתעכבו יתכן שלא יהיה מקום עבורה.
היתרון של כיתת תקשורת הוא *ראש שקט* עבורך. את הכיתה מנהלת מורת חינוך מיוחד, היא קובעת תכנית לימודים אישית לכל ילד, יש בכיתה צוות פארא רפואי של מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת ומטפלת ריגשית, והילדה מקבלת במסגרת את כל הטיפולים. יש לה הסעה עם מלווה מפתח הבית עד לבית הספר.
לעומת זאת, בשילוב יחידני יש לך יותר שליטה על מה שקורה. יש ערים בהן מאפשרים לך לבחור את הסייעת, ואף להביא לה הנחיה מבחוץ. את יכולה לבחור את המטפלים הפרה רפואיים.
מבחינת לקויות הלמידה, אם מאפשרים לך קשר עם הסייעת ולהביא לה הנחיה, היא יכולה לתת מענה. זה כמובן תלוי באיזה איזור את גרה, וכמה את יכולה להשקיע מבחינה כספית.
יש לי בן בתפקוד גבוה עם הפרעת קשב וריכוז, שלומד בכיתת תקשורת. הוא אמר לי שכשהוא בכיתה הגדולה, קשה לו מאוד ללמוד כי יש המון רעש.
אבל השיקול העיקרי שלי אינו לימודי, אלא רגשי. הבן שלי ירגיש רע אם הוא יהיה בכיתה שבה הוא היחיד עם קשיי תקשורת. הדימוי והביטחון העצמי שלו כבר רופף בגלל הקשיים בהם נתקל, וחשוב לו להיות בקשר יומיומי עם ילדים שיש להם קשיים דומים, ואפילו גדולים יותר
 
תודה לכולם על התשובות ועוד שאלת סייעת

שוב תודה לכולם.
לא הצלחתי למצוא תשובה בשום מקום לגבי שאלת מימון הסייעת - הבת שלי לומדת בבית ספר (ייחודי) בתחומי מועצה אחרת מזאת שאנחנו גרים בה. מי אמור לממן סייעת שילוב במקרה הזה - הרשות שלי או הרשות בה נמצא בית הספר ?
תודה,
 

TikvaBonneh

New member
אני מכירה מקרה כזה

ילד מכפר סבא ששולב בדמוקרטי הוד השרון. את רוצה שאשלח לך את מספר הטלפון שלה?
 
למעלה