איך מתמודדים עם ההרגשה שאני לא 100%?

spaysi8

New member
איך מתמודדים עם ההרגשה שאני לא 100%?

אהלןן וזה..
כפי שרובכם יודעים, אני לומדת אדריכלות, כרגע בבחינות של סמסטר א- שנה א'.
אני יודעת שאני רוצה ללמוד אדריכלות בערך מכיתה ז', וציפיתי שאכנס ללימודים בפול כזה ואהיה אחת הטובות שם.
אז, כל הדברים "הלימודיים" (כלומר- לא הגשות אלא לימודים מול מרצה ושיש מבחן בסוף סמסטר) אני סבבה בהם פשוט כי יש לי ראש לדברים האלה,
אני לא מרגישה שאני מצליחה להשקיע או ללמוד ולמזלי (או לצערי, כי זה גורם לי להמשיך ככה) אני מצליחה גם בלי ללמוד.
בנוגע להגשות שזה החלק העיקרי והחשוב- אני מרגישה שאין לי רעיונות, מוטיבציה ויכולות כמו לאחרים (אני לא מצליחה למצוא את החומר הנכון וללמוד איך לעבוד איתו..)
ואני מרגישה שאני מפקששת. אמנם לא נכשלתי, אבל אני בין הגרועים בכיתה ובתור אחת שבאמת באמת טובה בכל העניין הזה,
קשה לי עם זה.
מה גם שאני סוגשל פרפקציוניסטית וגם ככה קשה לי שלא הולך לי טוב מבחינה לימודית (אמנם לא נכשלת אבל קרוב לזה) ואני לא עושה מועדי ב רק בשביל שיהיה לי קצת שקט (גם הציונים לא ממש משנים במקום בו אני לומדת אז אין טעם),
אבל בהגשות ממש ממש כואב לי שאני לא הכי טובה או קרוב לזה,
ואי אפשר להגיש שוב, כלומר מה שהיה היה ודי נדפקתי כבר..
אני לא יודעת איך להעלות רמה מבחינה יצירתיות, עבודה טובה ומוטיבציה,
אני מנסה להקים את עצמי ולחקור וליצור, אבל זה לא עובד.

הצילו..?
 

Puskas

New member
מכיר את זה מחברה שלי

היא כל החיים הייתה עם נגיעה אמנותית, אהבה לצייר, לעצב, לימדה את עצמה פוטושופ.. אוספת כרטיסי ביקור בשביל הגרפיקה והזמנות של חתונה וכו'..
היא החלה ללמוד עיצוב גרפי ואמנות וציפתה שבאמת יהיה לה יחסית קל כי היא בעלת נגיעה לתחום והיא אוהבת את זה וכו'..
בפועל היא גילתה שהרמה בכיתה היא גבוהה, שיש אנשים מאוד יצירתיים ומאוד מוכשרים, היא גילתה עולם שלא הכירה לפי כן בסביבה שלה.
ההגשות הלכו לה קשה בטירוף, כמו להוציא מים מהסלע.. היה לה קשה להביא קונספקט או לבצע רעיונות.. באמת קשה.
היום בשנה שלישית עדיין קשה לה מאוד אבל זה בעיקר כי הרמה והציפיות עולות כל הזמן.. יש הרבה תסכול.
אין ספק שהלימודים האלו יפתחו לך אפיקי מחשבה חדשים ואת תהיי טובה יותר עם הזמן אבל את צריכה לקחת בחשבון 2 דברים:
1. אולי את לא טובה כפי שחשבת וזה בסדר גמור כי תאכלס לא הכרת את הרמה האמתית בתחום ועכשיו את מגלה שהיא גבוהה.
2. חוסר יצירתיות זה לא סוף העולם כי כפי שלמדתי ואני עדיין לומד וקולט מהלימודים חברה שלי, הרמה שמלמדים ושדורשים בהגשות במכללה נמוכה פי כמה ממה שנדרש בחוץ ממעצב מוצלח.. לצורך העניין אם תראי מה דורשים מהם, איזו רמה של קונספט, איזו רמה של ביצוע ויצירתיות ועיצוב.. את תגידי לעצמך שמי לעזאזל בעולם האמתי בחוץ, איזה עסק בכלל דורש רמה כזו? הכל בחוץ חצי חובבני לגמרי ובסוף לא באמת משתמשים בכל מה שלומדים בתואר או בתעודה.
אז תשמרי את מה שאת עושה, זה תיק עבודות ורוב הסיכויים שזה יספיק לך בשביל לעבוד בחוץ סבבה לגמרי..
איך אני יודע? לא רק מנחש.. אחותה של חברה שלי לא עשתה לימודים מתקדמים בתחום (חברה שלי לומדת 4 שנים ואחותה עשתה קורס פשוט של שנה),
אז אחותה כשרצתה למצוא עובדה כמעצבת, הציגה את העבודות של חברה שלי משנה א' שהיו ברמה די בסיסית..
כל מקום שהיא הלכה בו לראיון, התלהב מתיק העבודות וקיבל אותה.. הם פשוט לא מצפים לרמה כל כך גבוהה..
אז תיק העבודות שיורכב מהדברים שהם עשתה בשנה ב', זה בכלל להיט בחוץ.. ומה שהיא עושה עכשיו בשנה ג' זה בכלל רמה אלוהית בחוץ.

אז גם אם את לא מוכשרת כפי שחשבת, גם אם המציאות נתנה לך מכה קלה בפנים.. זה לא צריך לבאס אותך..
תישארי שם, תסיימי, תצברי כלים, תאספי ידע ותאמיני לי שבחוץ, כנראה שלעולם לא ידרשו ממך את הרמות הפסיכיות שנדרשות בלימודים.
 

Puskas

New member
הרמה שמלמדים ושדורשים בהגשות במכללה גבוהה**

כמובן ממה שנדרש בחוץ :)
 

spaysi8

New member
לא הבנת ממש למה התכוונתי

והגיוני כי קראתי את ההודעה שלי והיא לא כזו מובנת :p
אני גרועה כי אין לי מוטיבציה ואני לא יוצרת, וכי אני לא מצליחה להתעסק עם דברים כמו מתכת או כל מיני דברים שבחיים לא נגעתי בהם,
אני טובה, מאוד, זה לא העניין-
העניין הוא שאין לי רעיונות->אין לי מוטיבציה
ואם כבר יש לי רעיון->לא יודעת איך לבצע כי לא מכירה את סגנון העבודה בגלל שיש לי שאיפות גדולות ואני תמיד רוצה לעשות דברים שאני לא יודעת

לא מלמדים אותנו לעבוד עם כל מיני חומרים ולכן קשה לי והאנשים שיותר טובים ממני זה אנשים שעוסקים בתחום (למשל בנאדם שהתחום שלו מעבר ללימודים זה להיות שיפוצניק, מן הסתם הוא יהיה תותח במתכות וכאלה)

אז הבעיה שלי היא מוטיבציה וחוסר רעיונות בקיצור..
וגם שקל לי מידי בחומרים העיוניים אז אני לא מצליחה להביא את עצמי ל-ללמוד ולקבל 100 כי בלי ללמוד אני עדיין עוברת ולרוב על ציון גבוה..
 

WiseL

New member
הא

מזכיר לי את עצמי
גם אני בשנה ראשונה, וכולם ניראים יותר בקיעים בחומר מימני, וכולם בדיוק מבינים מה המרצה רוצה מהם בעבודות, ומאיפה אפשר להשיג חומר.
מה מתברר.. הם שואלים, לומדים הרבה יותר, משקיעים יותר, אה וגם לחוצים יותר.
פתאום זה לא ניראה הכי חשוב לקבל את הציון הכי טוב שאת יכולה, למרות שמה שאת רוצה זה להיות האדריכלית הכי טובה.
אמממ אין כל כך מה לעשות חוץ מלהתחיל להשקיע
להתחיל להבין שבלי השקעה אין תוצאה והלימודים הגבוהים דורשים יותר השקעה מכל לימודים קודמים.
אני יודעת שאת עצמי להכריח ללמוד ולהשקיע זה קשה אז אני עושה מה שאני יכולה.
אני חושבת שאני צריכה לקבל "סטירה" כדי לשנות את הלמידה שלי.
בקשר לכל החלק של הפרפקציוניסטית. יש אנשים שלוקח להם יותר זמן להתרגל לאיך ללמוד ולמה ללמוד, אני לא כל כך יודעת מה להגיד כי אני לא כזו, והלימודים שלנו קצת שונים, מה שאני יכולה להציע זה (אם את לא עושה את זה), להסתכל על מגניזים של אדריכלות ולקבל אולי קצת השראה.
 
למעלה