עדו בן צבי1
New member
איך מתנהלים דברים בחינוך לא ממלכתי?
איך מתנהלים דברים בחינוך לא ממלכתי? אולי הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא פשוט לתאר יום לדוגמא בסוג חינוך חלופי זה או אחר. חשבתי לתאר את אירועי אתמול. יום בחינוך הביתי-חלופי-מיוחד: בבוקר קמנו, אמא, אבא ופשוש בן הכמעט 4. קמנו מאוחר מהרגיל ואבא לא הצליח לעניין את אמא ופשוש בארוחת בוקר משותפת. אבא לא הצליח לעניין את פשוש בשיעורי הבית התראפואטיים ('זמן ביחד' לפי שיטת גרינשפן DIR). פשוש העדיף לראות קלטת וידאו ממבחר הקלטות החינוכיות שקנינו (אנחנו לא מחוברים לאנטנה או לכבלים). אחרי שני כישלונות אלה יצאנו מהבית. אמא לעבודה ואבא ופשוש לכיוון גן הילדים החליפי המשולב (משולב: מכיל ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים). הגן עובד כעת במתכונת קיץ. זה הלך להיות יומו הראשון של פשוש בגן המסוים הזה בלא נוכחותו של אבא. אחרי שהגענו לגן, אבא והגננת סיכמו שאבא ימתין בחדר ההורים למשך השעה וחצי בא יהיה פשוש בלעדיו בגן. פשוש בכה במשך חצי דקה והסדר בגן היטב בעזרת הסייעת הצמודה שלו. פשוש והחבר'ה שיחקו במשחק חופשי, שמעו סיפור, יצאו לגינה פנימית עתירת מתקנים של הגן, אכלו ביחד והתכוננו לצאת לגינה ביחד. הסייעת עזרה לפשוש להסתדר עם הילדים האחרים. מלבדה היו עוד שלוש גננות לקבוצה של 14 תלמידים. עד שפשוש והחבר'ה התכוננו ליציאה לגינה, אבא ישב לקרוא על חינוך ביתי לגיל הרך (אני יודע. לא מומלץ לנוח מהפשוש בקריאה עליו.) אבא פגש את פשוש והחבר'ה בדרך לגינה ועזר להשגיח על פשוש שם. את החבר'ה מהגן עזבנו באמצע פעילות המשחק בגינה ונסענו לעבר המוסד שנותן לנו את רוב השירותים התראפואטים של פשוש (לפי שיטת גרינשפן DIR). קיבלנו שם שעת ריפוי בעיסוק בה המרפאה תרגלה את אבא לעבוד נכון עם פשוש כי שיטת גרינשפן דוגלת קודם כל בשיפור הקשר בין הילד בעל הצרכים המיוחדים להוריו. אחרי הרפואי בעיסוק פשוש נשאר בגן תראפואתי באותו מבנה. בגן התראפואטי יש ילדים בודדים ומספרם שווה למספר הגננות. לכל הילדים יש ליקויי תקשורת והגננות עובדות אתם בעיקר על משחק ביחד ושיתוף פעולה אחר. פשוש אכל בגן ואבא הלך לאכול ולקרוא בקפה אינטרנט סמוך. אחרי שעתיים בגן, אבא אסף את פשוש לשיעור רפואי במוסיקה. אחריו הלכנו לגן משחקים והביתה. אחרי מנוחה וארוחת ערב עשינו שיעורי בית תראפואטיים, אבא גלש באינטרנט ופשוש ראה וידאו. אמא חזרה מהעבודה, אכלה ארוחת ערב ושיחקה עם פשוש באופן תראפאטי גם היא. חלק נכבד מזמן עבודתה של אמא מוקדש לבירוקרטיה תראפואטית – ארגונית של פשוש ואבא. אמא תפסה את האינטרנט ואבא חשב לקרוא עם פשוש סיפור אבל לא הצליח להתחרות בקלטות של רחוב שומשום שמלמדות את פשוש לספור. אחרי כל זה התחלנו להתארגן לשינה, בזבזנו המון זמן ונרדמנו מאוחר מדי. יום עסוק מאוד.
איך מתנהלים דברים בחינוך לא ממלכתי? אולי הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא פשוט לתאר יום לדוגמא בסוג חינוך חלופי זה או אחר. חשבתי לתאר את אירועי אתמול. יום בחינוך הביתי-חלופי-מיוחד: בבוקר קמנו, אמא, אבא ופשוש בן הכמעט 4. קמנו מאוחר מהרגיל ואבא לא הצליח לעניין את אמא ופשוש בארוחת בוקר משותפת. אבא לא הצליח לעניין את פשוש בשיעורי הבית התראפואטיים ('זמן ביחד' לפי שיטת גרינשפן DIR). פשוש העדיף לראות קלטת וידאו ממבחר הקלטות החינוכיות שקנינו (אנחנו לא מחוברים לאנטנה או לכבלים). אחרי שני כישלונות אלה יצאנו מהבית. אמא לעבודה ואבא ופשוש לכיוון גן הילדים החליפי המשולב (משולב: מכיל ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים). הגן עובד כעת במתכונת קיץ. זה הלך להיות יומו הראשון של פשוש בגן המסוים הזה בלא נוכחותו של אבא. אחרי שהגענו לגן, אבא והגננת סיכמו שאבא ימתין בחדר ההורים למשך השעה וחצי בא יהיה פשוש בלעדיו בגן. פשוש בכה במשך חצי דקה והסדר בגן היטב בעזרת הסייעת הצמודה שלו. פשוש והחבר'ה שיחקו במשחק חופשי, שמעו סיפור, יצאו לגינה פנימית עתירת מתקנים של הגן, אכלו ביחד והתכוננו לצאת לגינה ביחד. הסייעת עזרה לפשוש להסתדר עם הילדים האחרים. מלבדה היו עוד שלוש גננות לקבוצה של 14 תלמידים. עד שפשוש והחבר'ה התכוננו ליציאה לגינה, אבא ישב לקרוא על חינוך ביתי לגיל הרך (אני יודע. לא מומלץ לנוח מהפשוש בקריאה עליו.) אבא פגש את פשוש והחבר'ה בדרך לגינה ועזר להשגיח על פשוש שם. את החבר'ה מהגן עזבנו באמצע פעילות המשחק בגינה ונסענו לעבר המוסד שנותן לנו את רוב השירותים התראפואטים של פשוש (לפי שיטת גרינשפן DIR). קיבלנו שם שעת ריפוי בעיסוק בה המרפאה תרגלה את אבא לעבוד נכון עם פשוש כי שיטת גרינשפן דוגלת קודם כל בשיפור הקשר בין הילד בעל הצרכים המיוחדים להוריו. אחרי הרפואי בעיסוק פשוש נשאר בגן תראפואתי באותו מבנה. בגן התראפואטי יש ילדים בודדים ומספרם שווה למספר הגננות. לכל הילדים יש ליקויי תקשורת והגננות עובדות אתם בעיקר על משחק ביחד ושיתוף פעולה אחר. פשוש אכל בגן ואבא הלך לאכול ולקרוא בקפה אינטרנט סמוך. אחרי שעתיים בגן, אבא אסף את פשוש לשיעור רפואי במוסיקה. אחריו הלכנו לגן משחקים והביתה. אחרי מנוחה וארוחת ערב עשינו שיעורי בית תראפואטיים, אבא גלש באינטרנט ופשוש ראה וידאו. אמא חזרה מהעבודה, אכלה ארוחת ערב ושיחקה עם פשוש באופן תראפאטי גם היא. חלק נכבד מזמן עבודתה של אמא מוקדש לבירוקרטיה תראפואטית – ארגונית של פשוש ואבא. אמא תפסה את האינטרנט ואבא חשב לקרוא עם פשוש סיפור אבל לא הצליח להתחרות בקלטות של רחוב שומשום שמלמדות את פשוש לספור. אחרי כל זה התחלנו להתארגן לשינה, בזבזנו המון זמן ונרדמנו מאוחר מדי. יום עסוק מאוד.