איך נהיים סמכותיים כלפי ילדים?

the Fairytale

New member
איך נהיים סמכותיים כלפי ילדים?

שלום, אני חדשה כאן :) נעים מאוד. אני זקוקה לעצה בדחיפות בבקשה, כי אני פשוט מתוסכלת ולא יודעת כבר איך להתמודד עם הבעיה שלי . אני עובדת פעמיים בשבוע כמדריכה חברתית ויצירתית במתנ"ס מעלה יוסף. אני אחראית להעסקת ילדים מכיתה א' עד ו' (ויש גם שני ילדים חמודים בגן). לאחרונה אני מרגישה יחסית מאוד אבודה בקשר לסמכותיות שלי כלפי הילדים. הם לא מקשיבים, הורסים כל פעילות איתם וכמה ילדים פשוט הורסים לאחרים את הזמן בגלל שהם מתפרעים וצועקים. אני מנסה לדבר איתם ביפה, זה לא הולך. אני מנסה לצעוק ולהיות סמכותית כמה שאני יודעת וזה גם לא הולך...הם עושים מה שבא להם ולמרות שאני מאיימת עליהם שאדבר עם ההורים שלהם ואפילו שולחת אותם הביתה זה לא מעניין אותם והם נשארים להפריע ולא הולכים. קשה לי להשתלט עליהם ולאחרונה אני גם מקבלת הערות מהאחראית עלי (שקטנה ממני בשנתיים וכולה בת 21) שאני לא מספיק סמכותית איתם ולא מספיק אסרטיבית איתם. אני אובדת עצות כבר ולא יודעת כבר איך להשתלט עליהם. בסך הכל אני אוהבת את העבודה ואת הילדים ואני ממש לא רוצה לאבד את המשרה היחידה שיש לי כרגע בידיים כי קשה פה למצוא עבודה באזור. יש לך עצות בשבילי על איך להיות יותר סמכותית ולשלוט בילדים יותר?...אני ממש נואשת ואשמח לכל עצה. תודה רבה רבה מראש.
 

11122233311

New member
האם ניסית

האם ניסית למצוא את הצורך של הילדים האלה ולספק להם אותו בדרך אחרת? למשל לשאול אותו שאלות למה הוא מדבר חזק\מרביץ או כל דבר שהוא עושה, ולפי התשובה שלו לגלות בעצם מה הוא רוצה לספק, אולי משעמם לו, אולי הוא מחפש תשומת לב, אולי הוא מנסה להרגיש חזק יותר ודומיננטי. ולפי זה לנסות לספק לו את הדבר הזה בדרך אחרת, שאת ספציפית תספקי לו את הצורך אם זה אפשרי. זה עוזר לך?
 

the Fairytale

New member
ניסיתי וזה לא עבד

זה גם קצת קשה כשאתה עם 15 ילדים כמעט....אבל תודה בכל אופן.
 
שלום לך, וברוכה הבאה

אני מתארת לעצמי שאת ממש מודאגת ומתוסכלת וגם חסרת-אונים מהקושי שלך עם הילדים שאת עובדת איתם, כי נורא חשוב לך לעשות את העבודה שלך בדרך הטובה ביותר, להעביר לילדים האלו פעילויות מהנות ושתהיה שם גם אווירה טובה. את אומרת שגם העבודה שלך חשובה, ואני מתארת לעצמי שאת מתכוונת לכך שהיית רוצה בוודאי גם הכרה של האחראית עלייך במאמצים שאת עושה כדי לעשות את עבודתך בדרך הטובה ביותר. האם אלו מדברים אלייך? לפני שאתייחס קונקרטית לשאלתך, הייתי רוצה לשאול אותך - האם את מאמינה שסמכות ושליטה בילדים הם הכרח כדי לקיים את העבודה שלך בדרך הטובה ביותר? האם סמכותיות וכוח הם חלק ממך או שכשאת נניח מאיימת עליהם או צועקת עליהם - את מרגישה שאיפשהו את מוותרת על עצמך? אני שואלת כדי לנסות לברר איתך, בעצם מה באמת חשוב לך שם בסיטואציה. זאת אומרת, כמובן העבודה, האווירה בוודאי. אבל קצת יותר לעומק אין לי ספק שיש שם דברים נוספים שחשובים לך, ואחרי שנברר את כולם - יהיה קל יותר אולי לתת לך סוג של עצה לגבי הדרך שלתקשורת מקרבת יש להציע. אז מה את אומרת? רוצה לספר לנו קצת יותר - מה קורה לך כשאת ביחד עם הילדים? מה אתם עושים? למה את חושבת שיכול להיות שהם לא מקשיבים? מה קורה לך בתוכך כשאת קשובה אליהם ומה קורה לך בתוכך כשאת סמכותית איתם? האם תרצי לדבר קצת יותר על זה?
 

the Fairytale

New member
כשאני עם הילדים

אני מנסה לארגן איתם את הפעילויות שהכנתי ותיכננתי בבית. אבל...יש קושי בארגון. הם לא ממושמעים, וכשהם כן משתפים פעולה, ישנם הפרעות במהלך הפעילות. תראי, זה קשה מאוד כשיש ילדים בגילאים כה מגוונים. קשה לי גם לארגן להם פעילויות שיתאימו לכולם. כשאני מנסה לעשות פעילויות מסוימות אז או שהקטנים מאוד מתקשים, או שהגדולים פשוט משתעממים ואז מתחילים להפריע. אני חושבת שמה שאני אנסה מעכשיו, זה קודם כל להתחיל איתם ביצירה ורק אחרי זה להמשיך בפעילויות חברתיות. כי שמתי לב שאם אני מתחילה בפעילויות חברתיות כמו משחקים וכדומה, הם לא כל כך קשובים, מפריעים, מתפרעים... רק פעם אחת זה היה טוב כשעשיתי להם משחק של חתול ועכבר וגרמתי להם להוציא את כל המרץ שבהם וכך הם היו יותר קשובים הלאה... אבל זה כבר לא עובד... העבודה איתם מתחילה להיות קשה מתמיד... בכל אופן אני מאוד מעריכה את התשובה המנומקת שלך ואת הניסיון שלך לעזור לי ולראות מאיפה באה המצוקה ואיך אפשר ליישם את הפתרון איתם. בכל אופן תודה רבה רבה...
 

קוקי25

New member
הילדים כשותפים

האם שקלת "להפריד כוחות"?, כלומר לחלק אותם לפי קבוצות גיל. מכיוון שהגדולים (כתות ד'-ו')כבר יכולים להיות עצמאיים את יכולה לבחור מביניהם אחראי תורן לפעילות(מומלץ לבחור את זה שהכי מפריע..) שינחה את האחרים לגבי הפעילות (למשל ביצירה). באותו זמן את תעבירי פעילות לקטנים. לאחר מכן, את יכולה להעזר בגדולים בהעסקת הקטנים (אפשר לבקש מהם שיכינו מראש פעילות) ולפעול עם הגדולים. לגבי הפעילות הזו, אני מציעה לך לקיים שיחה עם הילדים ולבדוק יחד איתם מה הם רוצים שיקרה, מה מעניין אותם ויחד איתם להכין תכנית פעילויות.שתפי אותם ברגשותיך לגבי המצב הקיים (מרגישה שהם לא מרוצים, שאין אוירה טובה), שאלי מה הם מרגישים, ספרי להם מה היית רוצה שיקרה ושאלי מה הם היו רוצים שיקרה. הציעי לחשוב ביחד על פתרונות. הילדים יכולים להיות שותפים נפלאים אם נותנים להם. נסי לראות בילדים שותפים ולא יריבים שמקשים על החיים. תני להם לחוש שדעתם חשובה לך ושאת סומכת עליהם שהם יודעים מה טוב להם. בהצלחה!
 

the Fairytale

New member
להפריד כוחות זה קצת מסובך...

זה אומר שאני צריכה ממש לעבוד קשה ולהתחיל לעשות את רוב הפעילויות שלי בנפרד... בכל אופן אני הולכת לנסות ליישם את מה שרשמת לי בסוף. מחר אני אשתף אותם בתחושות שלי ולשאול אותם באמת מה הם היו רוצים שיקרה בדיוק כפי שאמרת לי. אני מקווה שזה יעזור.... המון תודות על העצות והתגובה החמה.
 
למעלה