איך ניתן ליצור פתיחה באופן טבעי ?

ראל1264

New member
אז איך יודעים שעוברים לשלב השני של

איך יודעים שיש כבר פתיחה מלאה ועוברים לשלב השני של הלידה ,אם לא עושים בדיקות? היו לי צירים אינסיבים למעלה מ50 שעות הלכתי , רקדתי ריקודי בטן ,עשיתי המון דימיון מודרך ...אבל שני לילות רצופים לא יכולתי לעצום עין לשניה וכמובן אף לא לנמנם במהלך הימים האילו אז לפי מה יודעים אם לא בודקים ? לבסוף הסכמתי לאפידורל רק בגלל שכבר הרגשתי מאד חלשה ומוטשת . אפידורל אפשר לי פשוט לישון כמה שעות טובות.
 

כרמית מ.

New member
אפשר לדעת גם בלי לבדוק פתיחה

וגם - בשלבים מתקדמים, זה לא נורא לעשות מספר קטן של בדיקות (למרות שגם לא מועיל). קראתי פעם מאמר (מרתק, אני אנסה למצוא אותו ולקשר בימים הקרובים) על מיילדות (לא בארץ) שבמהלך הלימודים צריכות ללמוד לזהות את השלבים ללא בדיקות פנימיות בכלל. את הכל רואים מבחוץ. וגם - מה זה כל כך משנה באיזה שלב נמצאים? לא צריך ללחוץ באופן יזום, והתינוק יצא, גם אם לא נחלק את הלידה לשלבים מוגדרים. מעבר לזה, שמיילדת מנוסה, יודעת. בדיקת פתיחה לא נותנת כמעט שום מידע, כי אפשר להגיע ברבע שעה מפתיחה 3 ללידה, ואפשר להתקע 5 שעות בפתיחה 8.
 

כרמית מ.

New member
מצאתי

טוב, לא חוכמה, הוא שמור אצלי במועדפים, כי הוא באמת נפלא. החסרון (עבור חלק): באנגלית. גלוריה למאי, המחברת, היא מפורסמת בתחומה, והמאמר לקוח מתוך MIDWIFERY TODAY - עיתון מיילדות מרתק (מכירה רק את האתר, לא את העלון המודפס). לחיצות למבכירות
 

swann

New member
כל כך מעניין!

ולא רק למבכירות... הלידה הראשונה שלי היתה וגינלית אבל אפידורלית. ההנחיה ללחוץ היתה אחרי שאני הרגשתי (בפי הטבעת), בדיקה של רופא ואישור להתחיל ללחוץ... והלחיצות היו כנראה מאוד יעילות אבל אסור היה לי להוציא הגה. עכשיו אני מבינה שלא ככה זה צריך להיות, ובעיקר כי זו לידה שניה - אני יודעת שהגוף יעשה את שלו והלידה תתרחש מעצמה. והנה עוד שאלה לשאול את המיילדת שלי...
 
מאמר מעולה

תודה על ההפניה אליו. הוספתי אותו בקישורים תחת הקטגוריה "קישורים למאמרים בנושא לידות בית/טבעיות".
 

ראל1264

New member
הגוף יודע ?!צריך לחכות

אני מאד מתחברת לצד הרוחני של הגוף יודע צריך לחכות ... להרפות ... אבל מה קורה במקרים שבהם מגיעים לשבוע 42 ואין צירים ,גם אז פשוט ממתינים ,מרפים ? מדמינים ?
 

mise

New member
כן.

תהיי בטוחה שהתינוק לא יישאר שם.. הוא יצא.
 

כרמית מ.

New member
הגוף הוא לא שקית חלב עם תאריך תפוגה

לילה מקרקן, הבעלים של אתר האינטרנט הנפלא (שרובו בתשלום
אבל אפילו החלקים החופשיים מעולים) BIRTHLOVE, ילדה בשבועות מתקדמים - 45, 46 וכדומה. יש נשים שההריונות שלהם ארוכים יותר. יש תינוקות שזקוקים ליותר זמן ברחם - וזה עוד בלי להתייחס לטעויות חישוב, שגורמות לחלקנו לחשוב שאנחנו בשבוע 42 כשלמעשה אנחנו רק ב-40... (והיו, ועוד איך, דברים מעולם). נכון, שבשבועות מתקדמים היו יותר אירועי תמותת עובר ברחם, ולכן חשוב יותר להשגיח על הבריאות (למשל, לבדוק שלא מתפתחת רעלת הריון, לספור תנועות עובר, להשגיח על התזונה, כי רמת אי הסבילות לסוכר/אינסולין עולה ככל שההריון מתקדם), וכמו כן, כדאי לנסות להעזר בזירוזים הטבעיים הלא-התערבותיים, כדי לוודא שהלידה לא מתחילה כי עוד לא הגיע זמנה, ולא בגלל תקיעה כלשהי. אבל כמו שתינוקות מתחילים ללכת בין גיל 9 ח' לשנה וחצי *בנורמה* ועוד יותר מאוחר אם לוקחים בחשבון כל מיני קשיים (שמתגברים עליהם), כך גם הטווח הסביר ללידה הוא יותר מאשר שבועיים מסביב לתל"ם. מה לעשות, לא כולם הולכים בתלם הישר... יש יצירתיים שבאים בזמנם... זה נורא קשה לחכות, נורא קשה להרפות - אבל זה הטוב ביותר שאפשר לעשות עבור התינוק שלך - אם אין בעיה שדורשת הוצאה שלו.
 

mise

New member
YES, YES, YES!!

לא צריך ללחוץ באופן יזום לדעתי חשוב שיולדות תדענה את העובדה החשובה הזו. גם אם המיילדת אומרת "עכשיו תלחצי!!!" והיולדת לא מרגישה שזה הזמן ללחוץ, אין מה ללחוץ.
 

שָׂרָה

New member
אם לוקחים וויטמין C בגלל ירידת מים

הפעולה של הוויטמין היא למנוע דלקת או לחסל, במידה ונמצאת. לוקחים כדור או רבע כפית אבקת וויטמין C אחד לכל 4 שעות במשך כל הזמן עד הלידה או עד שהירידת מים מפסיקה. פעולה נוספת של הוויטמין C היא לגרום לריפוי רקמות, מגביר סיכויים לסגירת הקרע בשק מי שפיר, להפסקת ירידת המים.
 

שָׂרָה

New member
וויטמין C מascorbic acid

זה לא הוויטמין האמיתי להקפיד שזה מsodium ascrobate שזה בטוח יותר מטעויות של מינון יתר
 
../images/Emo62.gif הקשר לדלקת בשתן:GBS

GBS, סטרפטוקוק מסוג B יכול להופיע גם כדלקת בשתן (יכול גם להיות בנרתיק או בפי הטבעת). דלקת כזו בשתן מרמזת על "נשאות כבדה", כלומר, חשד סביר (אך לא הכרחי) שיש נוכחות של חיידק זה בנרתיק. החיידק שכיח וכלל לא בעייתי ליולדת, את מעבר יילוד בתעלת לידה נגועה עלול להדביקו במחלה מאוד לא נעימה שסיבוכיה (הנדירים, אק הקיימים) מגיעים עד מוות. לכל, כל יולדת עם GBS, לפי הפרוטוקול של בתי החולים, אמורה לקבל בלידה אנטיביוטיקה לווריד על מנת להגן על העובר. לאחר הלידה, ובהתאם לשיקול דעת הצוות ביחס למצב היילוד (שנובע גם ממשך הלידה וכמות האנטיביוטיקה שהאם הספיקה/ לא הספיקה לקבל) מטופל גם היילוד. מבחינת מרבית בתי החולים "פעם GBS תמיד GBS" וזה אומר שיולדת שאובחנה בעבר עם GBS חיובי תטופל באופן מונע גם בלידה הבאה. בגישה הטבעית, כמובן, יש גם גישות אחרות ופרוטוקולים שונים, אבל עדיין, אני חושבת שלאור נשאות מוכחת ועדכנית בנרתיק אף מיילדת בית לא תיקח את הסיכון של הדבות עובר.
 

כרמית מ.

New member
GBS זה דלקת בדרכי השתן?

אבל דלקת בדרכי השתן זה משהו שיש כמעט לכל הריונית... ואם כל מי שבאחד מהריונותיה היתה לה דלקת בדרכי השתן, היא זקוקה לאנטיביוטיקה מכאן והלאה... נשמע נורא. מעבר לכך - ניתן לתת אנטיביוטיקה גם בלידת בית. למיטב ידיעתי, הבעיה ב-GBS זה רק כשהוא פעיל בלידה, ויש דרכים לא-אנטיביוטיות לעזור לו שלא להיות פעיל בלידה. (אחת הבעיות עם GBS זה שהבדיקה מאד לא אמינה, עם הרבה FALSE POSITIVE. בעיה.).
 
יש מגוון רחב של חיידקים שיכולים

להיות בשתן. GBS הוא לא היחיד שבהם, גם לא הנפוץ ביותר, אבל הוא היחיד שמחייב אנטיביוטיקה בלידה. אני לא חושבת שבבדיקת שתן יש הרבה "חיובי בטעות" דווקא לGBS. האנטיביוטיקה צריכה להינתן לוריד, כל 4 שעות. אני לא בטוחה שכל מיילדות הבית עושות זאת. אולי ישלהן גם אלטרנטיבה טיפולית אחרת (לא חקרתי לעומק, GBS זו הצרה הקטנה שלי בלידות).
 
אני עשיתי דמיון מודרך ../images/Emo41.gif

אחרי שתי לידות בהן הגיעה הפתיחה רק עם זירוז (ולא פלא, כ-20 שבועות הייתי עסוקה בלשמור הכל "סגור ונצור" שלא יצאו מוקדם מידי), בהריון השלישי, אחרי שעברה סכנת הלידה המוקדמת התחלתי דמיון מודרך לכיוון של פתיחה (כתבתי על זה בסיפור ההריון והלידה שלי. אחד הסיפורים הפחות ביתיים שתמצאו, אבל מי שרוצה תוכל למצוא זאת ב"הריון ולידה"). הרעיון הבסיסי מופיע בספר "אומנות הלידה" של רותי קרני הורביץ, יש לה שם מדיטציה לפתיחת צוואר רחם. לקחתי משם רעיונות, הוספתי משלי וזה עבד. מפתיחה של 3 עד להכתרה עברו פחות מ-15 דקות (בעמידה ובתנועתיות).
 
למעלה