איך עובד"המוט האולימפי" בניגוד לחוקי הפיזיקה?

איך עובד"המוט האולימפי" בניגוד לחוקי הפיזיקה?

שלום לכולם, השבוע ביקרתי בחדר כוש אחרי שלא הייתי שם כמה חודשים. הגעתי למתקן שבו יש מטו ארוך ומשקולות. להפתעתי, בצד אחת היו 15 קילו של מש'ולות על צידו של המוט, ובצד השני כלום!
ניסתי להבין איך יכול להיות שהמשקל לא קרוב אפילו ועדיין יש שיווי משקל והמוט לא נופל על צידו. אחד האנשים שם הסביר לי שדזה נקרא מוט אולימפי, והוא בנוי בצורה כזו שנוכל לשים יותר משקל בצד אחד מבלי שהמוט ייפול. השאלה שלי: איך עוים מוט כזה? הרי המשוואה אמורה להיות פשוטה לא: משקל בצד אחד=משקל בצד השני, ואם לא אז אמורה להיות נטייה לצד ששוקל יותר.אז מה הולך פה??? נראה לי שמדובר על מוט שמאריך את משקל הכובד ובכך מחלק אות על כל המוט ולא על הנקודה שבא יש את המשקולות.. מה אתם אומרים?
 

doronimous

New member
המוט עצמו כבד למדי

כך שמרכז הכובד נוטה לכיוון המרכז ולא לקצוות. ועוד - המשקולת, אם תשים לב, לא נמצאת ממש בקצה. יש חתיכת מוט בינה לבין קצה המוט ועוד- המוט נתמך ע"י שני תומכים הרחוקים אחד מן השני, מה שנוטה לבטל את נק' הציר המרכזית
 

maverick 42

New member
הוא לא עובד בניגוד לחוקי הפיזיקה

הרי עובדה שפיזית הוא לא נפל. כלומר - הוא עמד בתנאים של העולם הפיזיקלי
אבל אני סתם מתפלצן. כמו שאמרו - המוט עצמו די מסיבי (אם אתה מדבר על מוט שדוחקים איתו משקולות על ספסל), כ 10-20 ק"ג, ככה שהמשקל של המוט עצמו מאזן במידה מסוימת את המשקולות בקצה. הייה בטוח שבמידה ותעמיס מספיק משקל על צד מסוים, המוט אכן יפול. בנוסף, כמו שציינו גם כן, העמודים המחזיקים את המוט גם תומכים לשימור שיווי המשקל.
 
עדיין לא הבנתי איך זה ייתכן

גם 30 קילו והוא לא נופל! אני יודע שיש חוק פשוט- יותר בצד אחד והוא אמור ליפול לאותו הצד.וזה לא קורה פה..
 

maverick 42

New member
אולי ככה תבין

דמיין את הרכב שלך. אם רק יושב בו נהג, כלומר, יש אקסטרא משקל רק בצד שמאל, הוא לא נופל, נכון? למה? כי הגלגלים תומכים בו בקצוות, וכי למכונית עצמה יש מסה משלה.
 

kozakish

New member
תשובה מדוייק באדיבות אורי

אתה יודע מה זה "מרכז מסה" ? אם כן אז התשובה פשוטה - כל עוד מרכז המסה נמצא בין שני התומכות המוט לא יפול. אם אתה לא יודע תנסה לחפש בגוגל "מרכז מסה" או אם אין בעברית "center of mass"
 
למעלה