איך עוברים מרכבת ישראל רכבת מרכז

לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
 

Ccyclist

Well-known member
לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
המכניסה הראשית של הרכבת (פינה דרום מערבית) הליכה דרומה 200 מטר, עוברים את מסוף האוטובוסים, חוצים את על פרשת דרכים במעבר החצייה, פונים לצד השמאלי של בניין הרק"ל ונכנסים בכניסה שמאחוריו.

אומרים בפורום שאפשר גם לקחת את גשר הבורסה וללכת לתחנת אבא הלל שעל ז'בוטינסקי.

בכל מקרה - אל תקח את היציאה בארלוזרוב שלכאורה קרובה יותר כי היא בצד הצפוני. יש שם 3 מעברי חצייה שצריך להמתין להם אחד אחרי השני.

מי שתיכננו את הרק"ל לא חשבו על מעברים.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_180826.jpg
    20231003_180826.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231003_180943.jpg
    20231003_180943.jpg
    3.2 MB · צפיות: 5
  • 20231003_181229.jpg
    20231003_181229.jpg
    2.4 MB · צפיות: 4
תודה רבה על הפירוט! מעריך מאוד. אולי באמת כדאי לי ללכת לתחנת אבא הלל, בטח אמורה להיות כניסה בצד של הבורסה ולא רק בצד של עלית לשעבר
המכניסה הראשית של הרכבת (פינה דרום מערבית) הליכה דרומה 200 מטר, עוברים את מסוף האוטובוסים, חוצים את על פרשת דרכים במעבר החצייה, פונים לצד השמאלי של בניין הרק"ל ונכנסים בכניסה שמאחוריו.

אומרים בפורום שאפשר גם לקחת את גשר הבורסה וללכת לתחנת אבא הלל שעל ז'בוטינסקי.

בכל מקרה - אל תקח את היציאה בארלוזרוב שלכאורה קרובה יותר כי היא בצד הצפוני. יש שם 3 מעברי חצייה שצריך להמתין להם אחד אחרי השני.

מי שתיכננו את הרק"ל לא חשבו על מעברי
 

Ccyclist

Well-known member
תודה רבה על הפירוט! מעריך מאוד. אולי באמת כדאי לי ללכת לתחנת אבא הלל, בטח אמורה להיות כניסה בצד של הבורסה ולא רק בצד של עלית לשעבר

ממה שאני מבין המרחק לאבא הלל גדול פי 2, ומחייב מעבר קצת מסובך במתחם הבורסה. יתכן שיש בו הגיון של חובבים או היעדר עומס.
 

יעיש התימני

Well-known member
לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
מוזרה ההנחייה שקיבלת.
כמו שכתבו לך - יוצאים מתחנת הרכבת, הולכים לכיוון דרום, 200 מטרים בקושי, פונים פניה קצרצרה שמאלה ויורדים במעלית, דרגנוע, מדרגות רגילות לרק"ל.
אבל ואולי, עם סיום הקו הסגול או הירוק תיבנה התחנה שתכיל את רכבת ישראל והרק"ל, או איזה מעבר תת קרקעי שיחסוך את ההליכה באיזור מסוף האוטובוסים, שעדיין לא גמור, ויש בו מכשולים.
אגב בירושלים, יוצאים מתחנת נבון, הולכים שני צעדים ונמצאים הרק"ל.
אבל שמתי לב שבכל העולם ישנם פתרונות שונים.
הבעיה שלנו היא שרת התחבורה המזעזעת שעסוקה בטקסים ובג'ובים למקורביה שיצביעו עבורה לראשות הממשלה, לא פחות.
 

Ccyclist

Well-known member
מוזרה ההנחייה שקיבלת.
כמו שכתבו לך - יוצאים מתחנת הרכבת, הולכים לכיוון דרום, 200 מטרים בקושי, פונים פניה קצרצרה שמאלה ויורדים במעלית, דרגנוע, מדרגות רגילות לרק"ל.
אבל ואולי, עם סיום הקו הסגול או הירוק תיבנה התחנה שתכיל את רכבת ישראל והרק"ל, או איזה מעבר תת קרקעי שיחסוך את ההליכה באיזור מסוף האוטובוסים, שעדיין לא גמור, ויש בו מכשולים.
אגב בירושלים, יוצאים מתחנת נבון, הולכים שני צעדים ונמצאים הרק"ל.
אבל שמתי לב שבכל העולם ישנם פתרונות שונים.
הבעיה שלנו היא שרת התחבורה המזעזעת שעסוקה בטקסים ובג'ובים למקורביה שיצביעו עבורה לראשות הממשלה, לא פחות.

פעם אחת ויחידה שאני מגן על מי שלא היתה שרת התחבורה בתקופה ההרודיאנית. משום שהיא לא תיכננה את הרק"ל אלא בסך הכל מונתה לשרה אחרי שהכל היה בתיכנון ובביצוע - האשמה אינה שלה אלא בעיקר של קודמיה, במקרה הזה - קודמה מקדימה שאול מופז, אז אפילו לא התקופה ההרודיאנית אלא שיבת ציון בתקופה הפרסית.

במבט לעתיד כל זה לא מזהיר במיוחד לגבי הבחירות של מתכנני המטרו. ככל שאני מקווה שהם למדו מטעויותיהם עם הקו האדום - נראה שיש בהם השראה גדולה יותר של רכבת ישראל כולל מיקום תחנות מטרו לפי תחנות הרכבת במקום באזורים עירוניים.
 
למעלה