איך עוברים מרכבת ישראל רכבת מרכז

לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
 

Ccyclist

Well-known member
לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
המכניסה הראשית של הרכבת (פינה דרום מערבית) הליכה דרומה 200 מטר, עוברים את מסוף האוטובוסים, חוצים את על פרשת דרכים במעבר החצייה, פונים לצד השמאלי של בניין הרק"ל ונכנסים בכניסה שמאחוריו.

אומרים בפורום שאפשר גם לקחת את גשר הבורסה וללכת לתחנת אבא הלל שעל ז'בוטינסקי.

בכל מקרה - אל תקח את היציאה בארלוזרוב שלכאורה קרובה יותר כי היא בצד הצפוני. יש שם 3 מעברי חצייה שצריך להמתין להם אחד אחרי השני.

מי שתיכננו את הרק"ל לא חשבו על מעברים.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_180826.jpg
    20231003_180826.jpg
    2.4 MB · צפיות: 9
  • 20231003_180943.jpg
    20231003_180943.jpg
    3.2 MB · צפיות: 9
  • 20231003_181229.jpg
    20231003_181229.jpg
    2.4 MB · צפיות: 8
תודה רבה על הפירוט! מעריך מאוד. אולי באמת כדאי לי ללכת לתחנת אבא הלל, בטח אמורה להיות כניסה בצד של הבורסה ולא רק בצד של עלית לשעבר
המכניסה הראשית של הרכבת (פינה דרום מערבית) הליכה דרומה 200 מטר, עוברים את מסוף האוטובוסים, חוצים את על פרשת דרכים במעבר החצייה, פונים לצד השמאלי של בניין הרק"ל ונכנסים בכניסה שמאחוריו.

אומרים בפורום שאפשר גם לקחת את גשר הבורסה וללכת לתחנת אבא הלל שעל ז'בוטינסקי.

בכל מקרה - אל תקח את היציאה בארלוזרוב שלכאורה קרובה יותר כי היא בצד הצפוני. יש שם 3 מעברי חצייה שצריך להמתין להם אחד אחרי השני.

מי שתיכננו את הרק"ל לא חשבו על מעברי
 

Ccyclist

Well-known member
תודה רבה על הפירוט! מעריך מאוד. אולי באמת כדאי לי ללכת לתחנת אבא הלל, בטח אמורה להיות כניסה בצד של הבורסה ולא רק בצד של עלית לשעבר

ממה שאני מבין המרחק לאבא הלל גדול פי 2, ומחייב מעבר קצת מסובך במתחם הבורסה. יתכן שיש בו הגיון של חובבים או היעדר עומס.
 
ממה שאני מבין המרחק לאבא הלל גדול פי 2, ומחייב מעבר קצת מסובך במתחם הבורסה. יתכן שיש בו הגיון של חובבים או היעדר עומס.
זכור לי שמישהו בפורום (אולי אפילו אתה) חישב ומצא שזמן ההליכה לשתי התחנות כמעט זהה, עם יתרון קל לארלוזורוב. אבא הלל רחוקה יותר אבל זאת הליכה בקו כמעט ישר והיא אינה דורשת עצירה ברמזורים. רק חבל שאין שילוט הכוונה.
מה שצריך להכריע הוא בסופו של דבר כיוון הנסיעה - מי שיעדו בדרום ת"א, יפו או בת ים, אין טעם שיילך לאבא הלל.
 

Ccyclist

Well-known member
זכור לי שמישהו בפורום (אולי אפילו אתה) חישב ומצא שזמן ההליכה לשתי התחנות כמעט זהה, עם יתרון קל לארלוזורוב. אבא הלל רחוקה יותר אבל זאת הליכה בקו כמעט ישר והיא אינה דורשת עצירה ברמזורים. רק חבל שאין שילוט הכוונה.
מה שצריך להכריע הוא בסופו של דבר כיוון הנסיעה - מי שיעדו בדרום ת"א, יפו או בת ים, אין טעם שיילך לאבא הלל.

מסבידור לאבא הלל מעולם לא הלכתי.

מה שכן עשיתי זה לצאת מיציאה A הצפונית האומללה של ארלוזרוב ולגלות שבגלל שיש 3 מעברי חצייה בינה למסוף האוטובוסים - עדיף להשתמש ביציאה B שמדרום לעל פרשת דרכים.

מבחינת קיצור דרך של חובבים: אני בהחלט רואה איך אפשר לטעון שבגלל עומסי קהל אולי יש הגיון בהליכה לאבא הלל, אפילו אם המרחק כפול. את הגישה הישירה במעברים ראיתי במפות.

הכי גרוע שזה המעבר הקצר ביותר בין הרכבת לרק"ל, המעבר מהשלום לשאול המלך ויהודית ארוך פי 2.
 

יעיש התימני

Well-known member
מסבידור לאבא הלל מעולם לא הלכתי.

מה שכן עשיתי זה לצאת מיציאה A הצפונית האומללה של ארלוזרוב ולגלות שבגלל שיש 3 מעברי חצייה בינה למסוף האוטובוסים - עדיף להשתמש ביציאה B שמדרום לעל פרשת דרכים.

מבחינת קיצור דרך של חובבים: אני בהחלט רואה איך אפשר לטעון שבגלל עומסי קהל אולי יש הגיון בהליכה לאבא הלל, אפילו אם המרחק כפול. את הגישה הישירה במעברים ראיתי במפות.

הכי גרוע שזה המעבר הקצר ביותר בין הרכבת לרק"ל, המעבר מהשלום לשאול המלך ויהודית ארוך פי 2.
מי יוצא מהיציאה הצפונית? ממנה באמת יש ללכת רק לאבא הילל.
מי שיוצא מהיציאה ש"על פרשת דרכים" - הדרומית, רק לארלוזורוב.
בטעות יצאתי פעם בצפונית, לא היתה לי ברירה - נכנסתי חזרה עם כרטיס חדש ויצאתי ביציאה הדרומית. לא חוייבתי בגרוש ;-)
 

Ccyclist

Well-known member
מי יוצא מהיציאה הצפונית? ממנה באמת יש ללכת רק לאבא הילל.
מי שיוצא מהיציאה ש"על פרשת דרכים" - הדרומית, רק לארלוזורוב.
בטעות יצאתי פעם בצפונית, לא היתה לי ברירה - נכנסתי חזרה עם כרטיס חדש ויצאתי ביציאה הדרומית. לא חוייבתי בגרוש ;-)

הכוונה בתחנת הרק"ל ארלוזרוב, לא תחנת הרכבת סבידור.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל היציאה מסבידור לרק"ל מסומנת בחיצים והיא פחות מ- 5 דקות הליכה.
in-out-arlozorov-1.png

הכוונה ליציאה A של תחנת הרק"ל.

רק בישראל יעשו דבר כזה שהיציאה הכי "קרובה" לרכבת נמצאת בעצם 3 המתנות במעברי חצייה ממנה. כל מעבר ואיש אדום משלו, ללא תיאום ביניהם.

הנה המסלול, עם הדגשת מספרי מעברי החצייה. בירוק שני המעברים מכניסה B בצד השני של על פרשת דרכים מתואמים ביניהם, אז לרוב אפשר לחצות אותם בהליכה אחת בלי המתנה באי התנועה. בכתום - שלושת המעברים מיציאה A שאין ביניהם תיאום. כל אחד עומדים וממתינים על האי.

Screenshot_20250219_142417_Samsung Internet.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

יעיש התימני

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 123942

הכוונה ליציאה A של תחנת הרק"ל.

רק בישראל יעשו דבר כזה שהיציאה הכי "קרובה" לרכבת נמצאת בעצם 3 המתנות במעברי חצייה ממנה. כל מעבר ואיש אדום משלו, ללא תיאום ביניהם.

הנה המסלול, עם הדגשת מספרי מעברי החצייה. בירוק שני המעברים מכניסה B בצד השני של על פרשת דרכים מתואמים ביניהם, אז לרוב אפשר לחצות אותם בהליכה אחת בלי המתנה באי התנועה. בכתום - שלושת המעברים מיציאה A שאין ביניהם תיאום. כל אחד עומדים וממתינים על האי.

צפה בקובץ המצורף 123943
לא'דע.. יש יציאה ממש קרובה לכניסה לרכבת ישראל ללא מעברי חצייה, אם כי מדרכות לא ממש ברורות.
או שאני חי במקום אחר?
 

Ccyclist

Well-known member
לא'דע.. יש יציאה ממש קרובה לכניסה לרכבת ישראל ללא מעברי חצייה, אם כי מדרכות לא ממש ברורות.
או שאני חי במקום אחר?
Screenshot_20250219_203355_Samsung Internet.jpg
יש הליכה במקביל לרמפה לאיילון דרום ושני מעברי חצייה שחוצים את הדרך. הליכה רציפה מהרק"ל לסבידור ללא חציית כבישים - אין.

כל העניין ממש מביש כי בכל מקום אחר בעולם היו בונים את תחנת המטרו מתחת לרחבת הכניסה של תחנת הרכבת, או מתחת למסןף האוטובוסים.

פשוט מביך שזה החיבור הקרוב ביותר בין תחנות רכבת ישראל בלב תל אביב לקו האדום.
 

יעיש התימני

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 123958
יש הליכה במקביל לרמפה לאיילון דרום ושני מעברי חצייה שחוצים את הדרך. הליכה רציפה מהרק"ל לסבידור ללא חציית כבישים - אין.

כל העניין ממש מביש כי בכל מקום אחר בעולם היו בונים את תחנת המטרו מתחת לרחבת הכניסה של תחנת הרכבת, או מתחת למסןף האוטובוסים.

פשוט מביך שזה החיבור הקרוב ביותר בין תחנות רכבת ישראל בלב תל אביב לקו האדום.
אין לי ענין להגן על הרק"ל או על רכבת ישראל. אני לא יודע לקרוא מפות, פגם בסיסי שמנע ממני להצליח בגדנ"ע בתרגיל "מפה עיוורת", וגם לא למדתי נווטות.
כשאני מגיע מגבעתיים, דרך ערבי הנחל בואכה מסוף האוטובוסים ותחנת סבידור-מרכז, המצב כזה:
1. אם הגעתי ואני הולך על המדרכה הימנית, זו שמובילה לשני מגדלי הענק בצורת "אינסוף", אכן חובה עליי לחצות את הכביש כדי להיכנס לתחנת סבידור.
2. אם הגעתי ואני על המדרכה השמאלית, זו שמקבילה לכניסה לרכבת, אני לא צריך לחצות כביש מרומזר, אלא ללכת על מדרכה מסוכנת שגובלת בתחנת משטרה אאל"ט וליציאה לאיילון דרום.
3. אם יצאתי מסבידור וברצוני רק"ל דרומה או צפונה - אין לי צורך לחצות את הכביש הראשי - די לי ללכת מהתחנה לתחנת רק"ל, לרדת לתוכה ולבחור את הקו המתאים לי.
4. אלא אם כן ברצוני לנסוע באוטובוס לר"ג, גבעתיים, קרית אונו, בני ברק וכו' - ואז עליי לחצות כביש, אבל גם הרק"ל לא נצרכת, עדיין. [עפ"י התוכניות והעבודות, אולי, אולי, אולי מישהו יתעורר ויאחד אאת התחנות באיזה מסוף תת קרקעי להולכי רגל. יש כאלה משותפים בערים גדולות בכל העולם.
ואם כבר רכבת ישראל -
איזה סיוט לנחות ביום שישי, כשהזמן הוא זמן הרכבת האחרונה. סרדינים לא נדחסים כמו שנדחסנו.
 

Ccyclist

Well-known member
אין לי ענין להגן על הרק"ל או על רכבת ישראל. אני לא יודע לקרוא מפות, פגם בסיסי שמנע ממני להצליח בגדנ"ע בתרגיל "מפה עיוורת", וגם לא למדתי נווטות.
כשאני מגיע מגבעתיים, דרך ערבי הנחל בואכה מסוף האוטובוסים ותחנת סבידור-מרכז, המצב כזה:
1. אם הגעתי ואני הולך על המדרכה הימנית, זו שמובילה לשני מגדלי הענק בצורת "אינסוף", אכן חובה עליי לחצות את הכביש כדי להיכנס לתחנת סבידור.
2. אם הגעתי ואני על המדרכה השמאלית, זו שמקבילה לכניסה לרכבת, אני לא צריך לחצות כביש מרומזר, אלא ללכת על מדרכה מסוכנת שגובלת בתחנת משטרה אאל"ט וליציאה לאיילון דרום.
3. אם יצאתי מסבידור וברצוני רק"ל דרומה או צפונה - אין לי צורך לחצות את הכביש הראשי - די לי ללכת מהתחנה לתחנת רק"ל, לרדת לתוכה ולבחור את הקו המתאים לי.
4. אלא אם כן ברצוני לנסוע באוטובוס לר"ג, גבעתיים, קרית אונו, בני ברק וכו' - ואז עליי לחצות כביש, אבל גם הרק"ל לא נצרכת, עדיין. [עפ"י התוכניות והעבודות, אולי, אולי, אולי מישהו יתעורר ויאחד אאת התחנות באיזה מסוף תת קרקעי להולכי רגל. יש כאלה משותפים בערים גדולות בכל העולם.
ואם כבר רכבת ישראל -
איזה סיוט לנחות ביום שישי, כשהזמן הוא זמן הרכבת האחרונה. סרדינים לא נדחסים כמו שנדחסנו.

במידה ואתה בא לתחנת רכבת ישראל בסבידור מערבי נחל / על פרשת דרכים (כניסה A של רק"ל ארלוזרוב נמצאת על המדרכה הזו) - בשלב כלשהו תצטרך לחצות את כביש הרמפה לאיילון דרום. אם לא תעשה את זה בשלושת מעברי החצייה שבצומת בעל פרשת דרכים - תצטרך לעשות את זה מול התנועה ברמפה כולל אוטובוסים שיצאו ממסוף 2000 ואין להם סבלנות להולכי רגל.

כניסה B נמצאת בצד "העזריאלי" של על פרשת דרכים, בניין קטן עם גג משולש שטוח. זה ממש מול איפה שכביש הגישה מעל פרשת דרכים לרמפה, למסוף ולרכבת. יש שם שני מעברי חצייה שחוצים את על פרשת דרכים כשיש תיאום ביניהם.

בגלל מעברי החציה - יותר קל לחצות שני מעברי חציה מתואמים בבת אחת מאשר להמתין כל פעם מחדש ב 3 מעברים ללא תיאום ביניהם. זה אומר שאירונית - מהיר יותר לחצות את על פרשת דרכים מסבידור לכניסה B ה"מרוחקת" מאשר להמתין כל מעבר חצייה בנפרד כדי להגיע לכניסה A ה"קרובה".

אציין שבכל מדינה מפותחת היו שמים את הכניסה לרק"ל או בתוך אולם התחנה של סבידור, או בשטח החניון או הכיכר שממש מול בניין התחנה.
 

יעיש התימני

Well-known member
במידה ואתה בא לתחנת רכבת ישראל בסבידור מערבי נחל / על פרשת דרכים (כניסה A של רק"ל ארלוזרוב נמצאת על המדרכה הזו) - בשלב כלשהו תצטרך לחצות את כביש הרמפה לאיילון דרום. אם לא תעשה את זה בשלושת מעברי החצייה שבצומת בעל פרשת דרכים - תצטרך לעשות את זה מול התנועה ברמפה כולל אוטובוסים שיצאו ממסוף 2000 ואין להם סבלנות להולכי רגל.

כניסה B נמצאת בצד "העזריאלי" של על פרשת דרכים, בניין קטן עם גג משולש שטוח. זה ממש מול איפה שכביש הגישה מעל פרשת דרכים לרמפה, למסוף ולרכבת. יש שם שני מעברי חצייה שחוצים את על פרשת דרכים כשיש תיאום ביניהם.

בגלל מעברי החציה - יותר קל לחצות שני מעברי חציה מתואמים בבת אחת מאשר להמתין כל פעם מחדש ב 3 מעברים ללא תיאום ביניהם. זה אומר שאירונית - מהיר יותר לחצות את על פרשת דרכים מסבידור לכניסה B ה"מרוחקת" מאשר להמתין כל מעבר חצייה בנפרד כדי להגיע לכניסה A ה"קרובה".

אציין שבכל מדינה מפותחת היו שמים את הכניסה לרק"ל או בתוך אולם התחנה של סבידור, או בשטח החניון או הכיכר שממש מול בניין התחנה.
אתה צודק. עכשיו אני "מפוקס" יותר:
יצאתי מסבידור לכיוון ערבי הנחל, ורוצה רק"ל לבת ים.
אצטרך בהחלט לחצות שני רמזורים, ולפני זה עוד מעבר חצייה לא מרומזר - וזה כדי להגיע לתחנה הסמוכה למסוף האוטובוסים.
אנחנו נוהגים להגיע לנתב"ג ברכבת. זה זול, נוח ומהיר. במיוחד כשאיננו מאלה הטסים עם מזוודות ענק, אלא עם טרולי אחד או שניים, ותרמילי גב.
תחנת האוטובוס היא ממש ליד הכניסה לרכבת, ולא צריך אפילו להגיע ולחצות את הירידה לאיילון דרום.
בחזרה, אנחנו חייבים לחצות את הכביש ע"מ להגיע לאוטובוס שלנו. אז חצייה אחת לא מרומזרת, ואח"כ שני מעברי חצייה מרומזרים. :-(
 

Ccyclist

Well-known member
אתה צודק. עכשיו אני "מפוקס" יותר:
יצאתי מסבידור לכיוון ערבי הנחל, ורוצה רק"ל לבת ים.
אצטרך בהחלט לחצות שני רמזורים, ולפני זה עוד מעבר חצייה לא מרומזר - וזה כדי להגיע לתחנה הסמוכה למסוף האוטובוסים.
אנחנו נוהגים להגיע לנתב"ג ברכבת. זה זול, נוח ומהיר. במיוחד כשאיננו מאלה הטסים עם מזוודות ענק, אלא עם טרולי אחד או שניים, ותרמילי גב.
תחנת האוטובוס היא ממש ליד הכניסה לרכבת, ולא צריך אפילו להגיע ולחצות את הירידה לאיילון דרום.
בחזרה, אנחנו חייבים לחצות את הכביש ע"מ להגיע לאוטובוס שלנו. אז חצייה אחת לא מרומזרת, ואח"כ שני מעברי חצייה מרומזרים. :-(

לטרולי - אם העדיפות היא לא לחצות כבישים - עדיף משאול המלך יציאה B שזה על הצד של מגדלי עזריאלי. ממשיכים במדרכה עד למעלית של גשר קלטראווה, עוברים בקניון ויורדים בדרגנועים לשלום. צריך אמנם לחצות את מוזס, אבל זה הרבה פחות עמוס מעל פרשת דרכים.

מסיבות של "מפעל הטקסטיל" אין לי תמונות של ההליכה מהרק"ל לשלום.
 

יעיש התימני

Well-known member
לטרולי - אם העדיפות היא לא לחצות כבישים - עדיף משאול המלך יציאה B שזה על הצד של מגדלי עזריאלי. ממשיכים במדרכה עד למעלית של גשר קלטראווה, עוברים בקניון ויורדים בדרגנועים לשלום. צריך אמנם לחצות את מוזס, אבל זה הרבה פחות עמוס מעל פרשת דרכים.

מסיבות של "מפעל הטקסטיל" אין לי תמונות של ההליכה מהרק"ל לשלום.
אתה צודק, דא עקא, שעבורנו ההליכה היא: כצנלסון מערבה ל"עמק ברכה" ואז ימינה ל"ערבי הנחל" בואכה תחנת הרכבת.
 

יעיש התימני

Well-known member
זכור לי שמישהו בפורום (אולי אפילו אתה) חישב ומצא שזמן ההליכה לשתי התחנות כמעט זהה, עם יתרון קל לארלוזורוב. אבא הלל רחוקה יותר אבל זאת הליכה בקו כמעט ישר והיא אינה דורשת עצירה ברמזורים. רק חבל שאין שילוט הכוונה.
מה שצריך להכריע הוא בסופו של דבר כיוון הנסיעה - מי שיעדו בדרום ת"א, יפו או בת ים, אין טעם שיילך לאבא הלל.
מה?
מסבידור לארלוזורוב בדיוק 4 דקות ואולי פחות, מסבידור לאבא הילל לפחות 10 דקות.
אין שום הגיון, גם אם נוסעים לפתח תקווה ללכת לאבא הילל כשיש תחנה כלכך קרובה.
 

יעיש התימני

Well-known member
לרכבת קלה ארלוזורוב?
יוצאים לגמרי ממתחם הרכבת והולכים ברגל לשאול המלך?
האפליקציות נוצנות 7 דקות הליכה מתחנה לתחנה. זה הגיוני?
מוזרה ההנחייה שקיבלת.
כמו שכתבו לך - יוצאים מתחנת הרכבת, הולכים לכיוון דרום, 200 מטרים בקושי, פונים פניה קצרצרה שמאלה ויורדים במעלית, דרגנוע, מדרגות רגילות לרק"ל.
אבל ואולי, עם סיום הקו הסגול או הירוק תיבנה התחנה שתכיל את רכבת ישראל והרק"ל, או איזה מעבר תת קרקעי שיחסוך את ההליכה באיזור מסוף האוטובוסים, שעדיין לא גמור, ויש בו מכשולים.
אגב בירושלים, יוצאים מתחנת נבון, הולכים שני צעדים ונמצאים הרק"ל.
אבל שמתי לב שבכל העולם ישנם פתרונות שונים.
הבעיה שלנו היא שרת התחבורה המזעזעת שעסוקה בטקסים ובג'ובים למקורביה שיצביעו עבורה לראשות הממשלה, לא פחות.
 

Ccyclist

Well-known member
מוזרה ההנחייה שקיבלת.
כמו שכתבו לך - יוצאים מתחנת הרכבת, הולכים לכיוון דרום, 200 מטרים בקושי, פונים פניה קצרצרה שמאלה ויורדים במעלית, דרגנוע, מדרגות רגילות לרק"ל.
אבל ואולי, עם סיום הקו הסגול או הירוק תיבנה התחנה שתכיל את רכבת ישראל והרק"ל, או איזה מעבר תת קרקעי שיחסוך את ההליכה באיזור מסוף האוטובוסים, שעדיין לא גמור, ויש בו מכשולים.
אגב בירושלים, יוצאים מתחנת נבון, הולכים שני צעדים ונמצאים הרק"ל.
אבל שמתי לב שבכל העולם ישנם פתרונות שונים.
הבעיה שלנו היא שרת התחבורה המזעזעת שעסוקה בטקסים ובג'ובים למקורביה שיצביעו עבורה לראשות הממשלה, לא פחות.

פעם אחת ויחידה שאני מגן על מי שלא היתה שרת התחבורה בתקופה ההרודיאנית. משום שהיא לא תיכננה את הרק"ל אלא בסך הכל מונתה לשרה אחרי שהכל היה בתיכנון ובביצוע - האשמה אינה שלה אלא בעיקר של קודמיה, במקרה הזה - קודמה מקדימה שאול מופז, אז אפילו לא התקופה ההרודיאנית אלא שיבת ציון בתקופה הפרסית.

במבט לעתיד כל זה לא מזהיר במיוחד לגבי הבחירות של מתכנני המטרו. ככל שאני מקווה שהם למדו מטעויותיהם עם הקו האדום - נראה שיש בהם השראה גדולה יותר של רכבת ישראל כולל מיקום תחנות מטרו לפי תחנות הרכבת במקום באזורים עירוניים.
 
למעלה