איך עשו את הפרסומת החדשה של

Noam S

New member
איך עשו את הפרסומת החדשה של

סנפרוסט? [שהילדים והירקות קופאים והאמא שולפת את האפונה והצ'פס "הקפואים" באויר]?
 

goldy

New member
תשובה יותר מפורטת

מצלמים בשורה אחת את כל הילדים עם מצלמה מיוחדת בעלת עשרות עיניות (בניגוד למצלמה רגילה שלה עינית אחת בלבד). כאשר צופים בתמונות שהמצלמה המיוחדת צילמה, נראה שהכל קופא בזמן. מביאים את האימא, ובעזרת נקודות ציון כחולות / ירוקות (שהמצלמה לא רואה) אומרים לה בדיוק איפה נמצא כל ילד, שהרי מצלמים את הילדים בנפרד ואת האימא בנפרד. מרכיבים אותם אחד מאחורי השני.
 

matty

New member
דוקא לא

למיטב ידיעתי אין בארץ מצלמות כאלה עם הרבה עיניים. תנסה לחשוב יותר בכוון של לתלות את השניצלים הקטנים עם חוטים כך שהם קפואים באויר, ולהגיד לילדים לא לזוז...
 

Noam S

New member
matty אני מבין שלא ראית את הפרסומת

הילדים באמת היו קפואים במקום! [זה לא שפשוט אמרו להם "לא לזוז"] בו הזמן שהם "לא זזו", האמא עברה בינהם ולקחה את האפונים שהיו תלויים-קפואים באויר...
 

matty

New member
ראיתי ראיתי

השניצלים בפרסומת הישנה יותר היו תלויים עם חוטים אני מניח שגם האפונים והילדים צולמו בנפרד
 

xorenx

New member
עבדתי איפה שערכו את הפרסומת

לפרסומת הזו עשו פוסט-פרודקשן בגראויטי בתוכנת פליים )flame( מצלמים כל שכבה בנפרד ומקמפזים )עושים קומפוזיציה(. כזו פרסומת לוקח לעשות בערך שתיים שלוש משמרות, יענו 20-30 שעות )רק הon-line(
 

Noam S

New member
פליים זה יותר תחנת עבודה מאשר תוכנה

לא? [אני משתמש באפטר...] אם תוכל להסביר *איך* עשו בדיוק ,זה יהיה פ33ה...
 

inbal m

New member
אם אני זוכרת נכון ממה שלמדנו...

יש אפשרות להקפי עצמים בפרים ושעצם אחר יזוז רק שאני לא זוכרת בדיוק את התאליך
 

xorenx

New member
הסבר יותר מפורט

בעיקרון, בשלב הצילום יש כבר את הסטורי בורד, לפיו יודעים מה הדרישות מהצלמים. לדוגמא לצלם אובייקטים נפרדים על blue-screen (מסך בד בצבע אחיד). ברגע שהאובייקטים (או השחקנים) מצולמים על מסך כזה, בשלב עריכת ה on-line ניתן "לחתוך" אותם מהרקע ולשתול אותם על רקע חדש. אז כך בעצם עושים קומפוזיציות של שכבות, כשמכל שכבה משאירים רק את האובייקט המבוקש (front) ויש חופש להזיז כל שכבה בנפרד. כך אפשר להקפיא שכבת רקע ולשמור בתזוזה שכבה אחרת.
 

Noam S

New member
כן, אני יודע על עניין השכבות ועניין

ה-ChromaKey... מה שהיה מגניב זה איך הם עצרו את האפונים+הצ'יפס שהילדים זרקו [אם אני זוכר נכון] ושהאמא [בשכבה אחר כנראה] תפסה... זה לא נראה לי תלת... אגב, איך אפשר להתקבל לגראויטי? [למדתי אפטר/פרמייר/פוטושופ (בין היתר) ] אתה עדיין עובד בתחום?
 

xorenx

New member
תנועת מצלמה שונה לכל שכבה

לפי הסטוריבורד, כשצילמו כל שכבה כבר תכננו איך היא תקומפז (קומפוזיציה) מאוחר יותר בפליים (דרך אגב, אכן תחנת עבודה. מחשבי אוקטן 2 (O2) של סיליקון גראפיקס + מוניטורים + VTR + מוניטור...). בעניין האפונים. כל אפון נמצא על שכבה בנפרד, האנימציה ניתנת להם בפליים. כך יש שליטה על כל אפון או ירק בנפרד. זו עבודת נמלים לפעמים אבל התוצאות סוף הדרך. תליו בפליימיסט. בעניין גראוויטי, הדעה שלי לא ממש אובייקטיבית. החוויה האישית שלי נגמרה ממש לא יפה ולא הייתי רוצה להכנס לרכילות. בעקרון אתה פשוט יכול להתקשר, להציג את עצמך ולבקש פגישה עם דורון (מעין סופרויזר של המקום) או מיכל (ראש מחלקת הארט). אבל שוב, בלי להכנס לפרטים, תבדוק עוד על החברה. יש בשוק הזה עוד כמה חברות שעושות דברים לפחות ברמה של גראוויטי אם לא יותר. יש כמה בתי פוסט קטנים יותר ואולי פחות מוכרים ורובם אחלה. פשוט תכין קורות חיים יפים ושואו ריל (showreel) ולך על זה.
 

Noam S

New member
ok, תודה... אגב, יש משרה כזו

"קומפוזיטור לוידאו" כן? יעני, מספיק שאני יודע פוטושופ+אפטר+פרימייר ויקבלו אותי? [כי לפי מה שהבנתי, בתי האפקטים הרציניים משתמשים בפליים ואפילו באינפרנו... ואת זה אני לא יודע, ולא יודע איפה אפשר אפילו ללמוד... (לבד בבית אין סיכוי - היות ואין לי מחשב של סיליקון גרפיקס עם IRIX...) ]
 
למעלה