איך פייסבוק גנבה את האינטרנט מתחת לאף שלנו

סליידר

New member
איך פייסבוק גנבה את האינטרנט מתחת לאף שלנו

like, הכפתור החביב והאהוד מבית פייסבוק שנראה תמים למראה, מסתיר מאחוריו אסטרטגיה מהפכנית שעשויה לשנות את הדרך שבה אנחנו צורכים את אתרי התוכן שלנו, את המודלים של חברות החיפוש והפרסום ואת הרגלי הגלישה של מאות מיליונים ברחבי העולם. אז בכל אתר עכשיו יש כפתורי לייק (אפילו באתר שבניתי בעצמי) והכל מחובר להכל. נוחות למשתמש - אין ספק. פרטיות - אין. אין ספק. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3404432,00.html
 

Gilliana

New member
מה? על מה אתה מדבר???

מה הקשר לפרטיות? מישהו מכריח אותך להכניס כפתור LIKE לאתר שלך או ללחוץ עליו? הנה, זו דוגמה קלאסית לאיך כל מיני תאוריות קונספירציה שאין בהן כלום, מתחילות להתגלגל להן.
 

סליידר

New member
אשמתנו

זו בדיוק הבעיה, הם יודעים איפה ניתן ללחוץ עלינו, והמחיר הוא הפרטיות. בדיוק כמו שירותים מדהימים כמו שגוגל מציעה, בחינם, אבל זה עולה לנו.
 

Gilliana

New member
שוב, לא הבנתי מי בדיוק לוחץ עליך

זה שאתה ישראלי טוב שלוקח כל מה שנותנים בחינם, זו כבר בעיה שלך - את תאשים את מי שנותן.
 

סליידר

New member
לא להיות בפנים,

זה נגד המוסכמות החברתיות בימינו, מי שלא בפייסבוק ולא בעניינים ולא יודע מה קורה. הכפתורי לייק האלה הם עדיין שטות, אבל זה תהליך שנבנה כעת, שכדי להגיב ב YNET גם תצטרכי את זה. ניתן לראות את זה באתרים כמו digg שעברו הסבה מלאה לפייסבוק. את תראי זאת בתקופה המתקרבת ותביני על מה דיברתי.
 

Gilliana

New member
מה, אתה פולניה? נו באמת...

מה זה "נגד המוסכמות החברתיות"? ואגב, גם להגיב אתה לא חייב - למשל, אתר NEWS1 חושף בפומבי את כתובת ה-IP של המגיב במוצהר וביודעין (וזה קצת יותר גרוע מאשר זיהוי פייסבוקי). מאז אני פשוט לא מגיבה שם. לא צריך להפוך כל דבר לקונספירציה ולהכנס להיסטריה. ולהגיד שמי שלא בפייסבוק לא בעניינים ולא יודע מה קורה, נו רצינות - אני לא צריכה להגיד לך מה המשקל והתוקף של האמירה הזו. העניין הוא אחר - העניין הוא שפייסבוק הופכת לרשת החברתית הפולולרית ביותר, ולא בכדי. למען האמת, ב-90% בזכות המשחקים המעולים שהיא מציעה, והיא תכל'ס בולעת את כל האחרים, אבל שוב - בצדק, כי יש לה הרבה יותר מה להציע מאשר לכל האחרים.
 

Blutige Erde

New member
מה רע בלהיות בחוץ?

מה כ"כ רע בחוץ שאנשים כ"כ פוחדים להיות שם? אני לא בפייסבוק. אני יודעת מה קורה פחות או יותר. מסן. טלפון. חדשות. ם.ם מה רע בלהקדיש זמן לתקשורת אמיתית, ולא לקבל הכל בפרצוף תוך חמש שניות (ובצורה, למעשה, מנותקת יותר). כלומר, אתה יכול להתקשר אל מישהו ובאמת לדבר איתו ולבקש שישלח לך תמונות במסן, או פשוט להסתכל בפייסבוק ולהשאיר תגובה סמי-שנונה של חצי שורה. Fake relationships, dude. ושוב, אז מה אם זה נגד המוסכמות? מה רע בלעשות משהו נגד המוסכמות? בנוסף, זו אשמת הצרכנים ש-הכניסו- את זה למוסכמות מלכתחילה. אם כל אחד שהיה אומר בהתחלה, "אני בחיים לא אשתמש, מה זה, יש לי חיים" באמת לא היה משתמש במקום לחבר לו את זה לווריד בהזרקה ישירה, זה לא היה קורה. חוץ מזה, הם אמנם שמו לך את הרובה בידיים כדרך לקצר תהליכים, אבל זו החלטה שלך האם לירות בו או לא. (השוואה מעט קיצונית, but you get my point).
 

0Pandemonium0

New member
רגע, שאני אבין, את מדברת מניסיון?

לא, כי...בתחילת ההודעה פשוט אמרת, נדמה לי, שאת לא בפייסבוק. אז איך את יודעת?
 

Blutige Erde

New member
כי...

Girl A: לא תאמיני מה קרה!111 אני: מה? Girl A: אתמול הייתה מסיבה! / אתמול יואב הפך להיות חבר של מיכל! / התפרסמו התמונות הלוהטות של מיכל עם יואב! / אתמול התחילה מלחמת עולם רשמית עם איראן! אני: מה?!?!? איך פספסתי את זה?!?! Girl A: אההה.... אין לך פייסבוק... רוצה להשתמש בשלי? *מבט מלא רחמים* :O -זה-.... לא קרה. אני משתמשת בפייסבוק בפעם במילניום בשביל לראות תמונה וזהו כי התעניינתי בתופעה כדי לראות אם זה שווה את זה, לפני שאני שופטת. זה לא.
 

0Pandemonium0

New member
לא קראתי את ההודעה שלך, למעט שתי השורות

האחרונות. אני יודע בדיוק איך את משתמשת בפייסבוק, וזה לא נקרא להשתמש, וניסיון מגיע רק משימוש. עכשיו תעני על השאלה בכנות, בכן או לא: האם ניסית לפני שאת שופטת?
 

Blutige Erde

New member
תקרא הכל:

אז ניסית פעם-פעמיים סיגריה בתיכון. ראית את ההשפעות של עישון על אחרים. שמעת רופאים מדבר על זה שזה רע. זה לא נקרא ניסיון, מילי. נו תעשן תעשן, מה קרה לך? רק בגלל שראית את זה והתעניינת וראית איך זה עובד באופן כללי ומשפיע על אחרים, זה לא אומר שאתה באמת יודע איך זה. נו, זה שווה, אומרים לך. מה? אתה לא רוצה? אבל למה, ניסית בכלל לפני שאתה שופט?
 

0Pandemonium0

New member
שאני אבין,

את משווה מחקרים מדעיים לרשת חברתית? את משווה בין תוצאה של מחקר להשפעה חברתית? זה מדע. זה לא. במדע לא צריך ניסיון, כי כל ניסוי וכל תיאוריה וכל תוצאה, בנויים כבר על הוכחות קודמות ועל חוקים מדעיים קודמים. לכל יש בסיס מדעי, הגיוני. את משווה את זה להתנסות בחוויה רגשית ומחשבתית, שאת תוצאותיה אי אפשר לבסס על שום חוק מדעי?
 

Blutige Erde

New member
הנק' שלי היא,

שלא תמיד צריך להתנסות בשביל לדעת אם זה שווה את זה או לא. גם ההשפעות של פייסבוק הן עובדתיות, וגם להן יש בסיס הגיוני ומדעי, כי גם נפש האדם פועלת לפי חוקי טבע ומדע, וחוץ מזה- תסתכל מסביב! בדיוק כמו בסיגריות, לא משנה מה טיב ההתנסות הרגשית והלא-מדעית וכמה היא טובה (אעפ"י שאי אפשר לדעת כמה היא טובה בלי לנסות), לדעתי אין דבר ששווה את המחיר שמשלמים עבורה. והמחיר הזה הוא עובדתי וקיים. אל תחליט בשבילי, בבקשה, אם אני מקשיבה או לא. אשתדל למתן את התגובות שלי ולעשות אותן יותר נורמאליות.
 

0Pandemonium0

New member
אוקיי, מקובל.

אז בתור משתמש פייסבוק "כבד" אני יכול להגיד לך שכל מה שכתבת בהודעה "מה רע בלהיות בחוץ?" הוא פשוט לא נכון. בואי נפסיק כאן.
 

0Pandemonium0

New member
ואת רועשת מדי. תירגעי כבר.

זה לא השרשור היחיד בעמוד הזה שאת צורחת ומקשקשת את השטויות האלה, וזה מתחיל לעצבן. תקראי את מה שאומרים לך, תביני, ותקשיבי לאנשים אחרים חוץ מלעצמך. הטעות שלך בהשוואה היא בסיסית, ופאטאלית.
 
../images/Emo45.gif מסכים בהחלט

והדבר יעשה יותר גרוע עם הזמן לצערי. וכשאנשים שומעים שאין לי פייסבוק הם נחרדים כאילו אי אפשר לחיות בלי זה. וכשהם שומעים את הטענה שלי על הזיוף וההתמכרות שבדבר הם מתחילים להתכחש ולהסביר איך זה אולי קורה אצל אנשים אחרים - אבל אצלם לא.
 
למעלה