איך צמח מושג הג´יהאד באיסלם?

איך צמח מושג הג´יהאד באיסלם?

אני יודעת אני יודעת (או שנדמה לי שאני יודעת) שמושג הג´יהאד במקורו היה מלחמת קודש פנימית... איך המושג הזה התפתח היסטורית? איזה זרמים מפרשים אותו פנימה ואיזה מפרשים אותו החוצה? כשהוא מתפרש החוצה - כלפי מי הוא מופנה? יהודים? לא מוסלמים? כל מי שמרגיז? ועוד שאלה: יש מועצת חכמי תורה מוסלמית כדוגמת זו היהודית?
 

EMITIST

New member
גם על כך את יכולה למצוא את התשובה

בכתבה שפורסמה במעריב על אותו שייח´ פלאצי. אבל מהמעט שידוע לי, הגי´האד אכן הייתה במקור מלחמת קודש פנימית שהופנתה רק כנגד השלטון שיתנגד ושלל מהם את חופש הדת והפולחן של אותה המדינה שבה ובשום פנים ואופן לא כנגד עם או דת כאלו או אחרים. מאוחר יותר משום מה יתגלה הפאן האפל של שגעון הגדלות שלהם והם באובססיביות אכזרית החליטו שהם אמורים להיות שליטי העולם והפכו את הג´האד למה שהיא היום כשמשום מה הם החליטו להפוך את ירושלים למרכזם (ע"ע מלחמות סאלח א דין בארץ הקודש שבהן לא פעם הוא הפך את כנסיית הקבר הקדוש למסגד) וזאת למרות (אפורופו קדושת ירושלים לאיסלם) שבקדושתה בעינהם, נמצאת ירושלים רק במקום השלישי לאחר מכה ומדינה (וניתן לראות זאת גם בכיוון אליו הם פונים בשעת תפילתם) וגם זאת רק בעקבות סיפור מסעו הלילי של מוחמד על סוסו האגדי אל בוראק אליה כפי שכבר הקדים, הרחיב ופירט בתשובתו הכל כך מלומדת, מאלפת, מרתקת ומחכימה האייל הקורא לגביי קדושתה של ירושלים לאיסלם, שאגב, מוחמד הזהיר אותם בפירוש שלא רק שאסור להם לגעת בשערה משערות ראשם של היהודים המכונים בפיו (שוב ע"ע הכתבה על השייח´ פלאצי שבה הוא מפרט זאת בהרחבה) -ילדי האל הנבחרים אלה אף יתרה מכך עליהם לשמור ולהגן עליהם כי אם לא, יכה אותם הברק ותבוא אש וגופרית מהשמיים ותכלה אותם. אגב את הצורך וקביעתם האובססבית שהם הדת השולטת בעולם וכך היה וצריך להיות ניתן לראות בהמחשה כל כך טוב כשמתבוננים בתמונות של ירושלים שצולמו ממעוף הציפור שבהן ניתן להבחין שכל שאר בתי ומבני העיר (כנסיות, בתי כנסת ומגורים) נבנו פחות או יותר באותו הגובה תוך שמירה עד כמה שניתן על קו ישר עד שבאה האיסלם ואו ליתר דיוק סלאח א דין ובנה את המסגדים וצריחיהם גבוה מעל הכל ובכך קבע פיזית הלכה למעשה את שליטת האיסלם בעולם בכלל ובירושלים בפרט. כמו כן כמובן שגם בתמונות נוף רגילות של יורשלים ניתן לראות ישר שהבולט מבין כל מבניה (לפי סדר זה) הם מסגדי האל עקצא והעומר כשכיפות הזהב והכסף שלהם מסנוורים בבוהקם.
 
הפעם את באמת ערבת מין שלא במינו

בג´יהאד=מלחמת קודש לפי הלכה המוסלמית הסונית רק השליט יכול להכריז עליה כנגד הלא מאמינים בשיעה זה אחד מיסודת האסלאם השיעי והוא מכווון כלפי חוץ היות והשיעה היתה תמיד נרדפת עכשיו בתפיסה הסופית הג´יהאד הוא בליבו של המאמין.הצמיחה של הגהאיד היא בתקופתו של מחמד כאשר הוא היה צריך כלי לאחד את המאמנים כנגד אלו שלא מאמינים שהיו במכה ולאחר מכן היה רצון לאחד את השבטים הערבים בהתאם.נכון שבתקופות מסוימות הג´האד הותר כנגד השלטון אם הוכח מעל כל צל של ספק שהוא לא השלטון הוא לא מוסלמי או פועל נגד חוקי השריעה עכשיו מלחמות צאלח א(ל)דין (אל)איובי פשוט רצה לנצח את הנוצרים והוא עשה את וברך הוא ניסה לחסל את השיעה ואת הדרוזים באזור של לבנון סוריה (היום) אבל זה לא כל כך הלך לו אני היות והחאשישיון לא נתנו לו(אני לא נכנס לסוגיית החאשישיון מסיבות של קוצר היריעה). עכשיו כלפי היחס אל היהודים ואל הנוצרים אני לא הייתי לוקח את מחמד כדמות מופת היות והוא לא היה כזה אני רק אציין את הכיבוש של נווה מדבר ית´ריב שבו הוא לא נוהג לפי חוקי המלחמה שהוא קבע (טוב הוא הנביא אז יש לו את הזכות) מי שעיגן את חוקי הלא מוסלמים בעולם המוסלמי מיוחסים לח´ליפה עומר אבן א(ל)ח´טאב הכינוי שלו הוא א(ל)פרוק (המבדיל בין טוב לרע אבל אם בודקים בצורה יותר עמוקה אפשר לראות את זה כמו המילה שלקוחה מן התפילה של הקדיש פורקנא = מלוכה בארמית) אבל מבינה היסטורית מי שבאמת זה שקבע את החוקים היה זה הח´ליפה עומר השני מבית אומייה.אחד מן החוקים נתן את האפשרות ליהודים ולנוצרים חופש דתי בעולם שלהם באופו יחסי אבל אסר עליהם ללבוש צבעים מסויימים או לרכב על סוס או לשקם את בתי התפילה שלהם. אבל לא לפגוע בתי הכנסיה דבר שנאכף תלוי איפה ומתי ובשליט . הח´ליף הפאטמי אל חאכם (שהוא לפי האמונה הדרוזית אחד מייסדי הדת הדרוזית) הוא זה שהפך את כנסיית הקבר למסגד ואבל זה היה לתקופה קצרה מאוד. עכשיו צאלח א(ל)דין ויורשיו הממלוכים הפך כנסיות ורכוש נוצרי קתולי לטובת המסגדים השונים ואפשר להבין למה היות והם רצו להראות מי הפסיד ומי שולט והשלל נלקח בהתאם לחוקי חלוקת השלל המוסלמי ואני לא חושב שהצלבנים לא עשו את אותו הדבר.... עכשיו כיפת הסלע מזמנו של עבדא(ל)מאלכ היתה מצופה בזהב, עכשיו מי שבנה את רוב המבנים על כיפת הסלע היו אלו הממלוכים והם גם בנו את ארבעת המינרטים הללו (מאוד מיחודים לתקופה הזאת) עוד תיקון טעות קטן המסגד נקרא מסגד עומר או חראם (אל)שריף או מסגד א(ל)אקצא לא מסגדי אלאקצא כי כל השטח הוא מסגד אחד גדול
 
שכחתי לתת רק

קריאה נוספת 1.אלברט חוארני ההסיטוריה של העמים הערבים 2.לואיס ברנד הערבים בהיסטוריה 3.לואיס ברנד החשישים : כת קיצונית באסלאם
 

EMITIST

New member
האייל הקורא תודה על ההברה, הארה

הערה וההרחבה המרתקים והמאלפים ואכן צדקה תיאולוגיה ואתה באמת אוצר. אבל זה בפירוש באותם רוח הדברים שאני הבאתי. ולגביי שמושי ברבים כוונתי היא (ואף ציינתי זאת בפירוש בהודעתי ואתה מוזמן לשוב ולעיין בה) לא רק א(ל)אקצא אלא לא(ל)אקצא ועומר יחדיו.
 
עיינתי

והבנתי למה את מכוונת אבל אני חייב לציין שכל השטח נחשב מסגד ולא משנה כמה חללי תפילה יש בו השטח גם חראם (אל)שריף (حرام السريف השטח הקדוש הנאצל) ואין כזה אלאקצא ועומר המסגד נקרא מסגד עומר או מסגד א(ל)אקצא (פרשנות=הקיצוני).ותודה רבה על המחמאות
 
טוב תשובות

היות והסברתי את מונח הג´האד (جهاد) אז פה אני ארחיב קצת כלפי מי הוא מופנה ואיך הוא מוצא החוצה הג´האד חייב להיות מוכרז על ידי שליט המדינה או על ידי איש דת בכיר (קאצ´י قاضي אומרים קאדי) שמוציא פסק הלכה. עכשיו התנאים האסלאם הוא נמצא הסכנה או שהשלטון לא מקיים את חוקי האסלאם (שריעה سريعة)ישנו עוד מצב שאדם נפטר (אללה ירחמו) בדרך לחאג´ במכה אז הוא גם נחשב שהיד היות והוא נלחם להגשים את האסלאם והוא הראה דבקות באל. מבנה הלכה המוסלמית היא כמו ביהדות ובניגוד לנצרות הקתולית אין אותרוטיה אחת עכשיו חשוב לציין את החלוקה השרירותית של האסלאם לאסלאם סוני ואסלאם שיעי. האסלאם השיעי הוא אסלאם שצורת החשיבה שלו טוענת שלעלי אבן טלאב הזכות לשליטה (אני לא נכנס להבדלים בין השיעה לסונה זה שירשור בפני עצמו) הפסיקה באסלאם השיעי היא על בסיס של חדית´ים שמקובלים על האסלאם השיעי ועל רעיון של הגיון אישי. האסלאם הסוני מקובע בארבע סגנונות שפיטה ח´אנפי שאעפי מאלכי חנבלי כל סגנון שפיטה כזה מפרש את הקוראן והחדית´ לפי ראיית עולמו שלרוב היא די דומה. כיום האסלאם שאנו מכירים מן האחים המולסמים הוא אסלאם סלפי שמושפע מאוד מאוד מפרשן האסלאם אבן תיימה (שחי במאה העשירית אני לא בטוח) שקורא לרפורמה ולחזרה לאסלאם הטהור של ימי הנביא מחמד ולכן התפקיד הג´האד תופס בתורה שלו מקום חשוב בהתנגדות לכופרים (ששם הם מכינסים אותנו הנוצרים ושאר אומות העולם ואת כל מי שלא מוסלמי טוב).
 
איל אתה אוצר. עכשיו שאלה נוספת:

כתבת שהג´יהאד מופעל כאשר האסלאם נמצא בסכנה או שהשלטון לא מקיים את חוקי האסלאם (שריעה سريعة). יש הגדרה, או נוצרה הגדרה או פרשנות ל: מתי האיסלם נמצא בסכנה? וכן, למה הכוונה במלה "השלטון"? שלטון הארץ המוסלמית, או שלטונות של ארצות אחרות?
 
טוב

בפרשנות כלפי מתי האסלאם הוא בסכנה היא מאוד רחבה ולכן אפשר לראות המון אנשי דת בכירים שפוסקים בעד יציעה לג´האד. השלטון יכול להיות שלטון המדינה המוסלמית היו בתקופת הח´ליפות האומיית מרידות שנקראו גיהאד והם היו על רקע פוליטי או כלכלי ... עכשיו השלטון יכול להיות שלטון לא מוסלמי שלפי כמה פסיקות של אבן תיימה ושל שייח´ א(ל)אסלאם (הרשות הדתית הבכירה באסלאם הסוני שיושב באוניברסיטת א(ל)אזהר) שבו הם אומרות שחובה על מוסלמי שגר בארץ לא מוסלמית לעזוב ולהתיישב בארץ מוסלמית...ואם בחר לגור בארץ שהאסלאם לא שולט אליו להתנהג לפי החוק המקומי כל עוד הוא אינו פוגע בחוקי האסלאם אם כן הוא חייב להגר לארץ מוסלמית וזאת כדי שקיים את חוקי האסלאם כלשונם וכמו כן הוא חייב להתנדב לשרת בצבא ולשרת את ארצו בכבוד ...". עכשיו הבעיה שעולה מדברים אלו ומקרינה כלפי הסכסוך הישראלי-ערבי היא לא שייכת לפורום זה אם תרצו אני יענה על שאלות אלו בפרטיות
 
למעלה