איך קורה דבר כזה? אמנם רוח חזקה אבל...

GILADMONI

New member
איך קורה דבר כזה? אמנם רוח חזקה אבל...

http://youtu.be/pEw_BBcB72I איך זה קורה?
 

yarivb

New member
תאונה מצערת של זוג מוכר מאד בענף

http://aiai.mot.gov.il/betihut-tisa-cbl/dohot-hakira-cll/902-120-12
&nbsp
&nbsp
זה הדוח שפורסם על ידי החוקר הראשי.
 

GILADMONI

New member
הפעם עם הלינק. הממשק של תפוז סלולאר לא ממש ידידותי...

הפעם עם הלינק. הממשק של תפוז סלולאר לא ממש ידידותי...
https://www.youtube.com/watch?v=pEw_BBcB72I

 

Haim raveh

New member
התאונה שיכלה להמנע!

שלום חברים
זמן רב אינני מתערב בענייני המועדון.
אך לכזה מקרה מוות אולי אתייחס מעט.
הסרטון המצורף אינו מלא, היה סרטון ארוך יותר אשר נותן מידע מלא יותר על תנאי מזג האוויר ותוואי השטח.
המצנח הוא שירון וזו סיבה נוספת שאתן את דעתי. למי שלא יודע, אני היזם, המתכנן והמטיס בניסויים של השירון.
את הנק ואשתו הכרתי מקרוב ממפגשים רבים. הנק טס תמיד על גבול המעטפת, בפעם הזו קצת חרג ממנה.
תוואי השטח, הוא דיונות דיי גבוהות ובהחלט צפופות ביניהם. הרוח הייתה מאוד חזקה, בסרט המצורף לא רואים, אך בסרט המלא רואים בברור. רוחות על הגבול האפשרי לכלי, פני שטח שיוצרים מערבולות חזקות וטיסה פרועה!
האם זה מספיק לעשות כזאת תאונה? כן! ולא ! קצת פחות מזל וזה פחות טוב.
האם אצל הנק אלו הסיבות??? התשובה היא כן , אך לא רק !!!!!!!!!!!!!!!!
הנק תמיד טס עם שינוי בזווית ההתקפה [זווית נמוכה] כי רצה שזה יהיה אווירון . אבל זה לא יטוס במהירות של אווירונים וזה לא יהיה אווירון.
האם רק הסיבות שמניתי למעלה היו הגורמים לתאונה? לא רק ! הייתה עוד סיבה.
החופה הייתה ישנה, מרופטת ופוריסיבית [חדירה לאוויר] .
עכשיו אפשר למנות את רצף הגורמים לתאונה:
טייס, הטס על גבול המעטפת. מזג אוויר גרוע. פני קרקע גסים. טיסה בקרבת הקרקע. חופה גמורה ופסולה. 5 סיבות רעות לטיסה, חברו יחד והמזל לא שיחק להם. הדבר היחיד שלא היה בשליטתם, זה המזל. כל היתר היה יכול להיות בשליטתם.
שנים לפני כן הזהרתי את הנק הרבה יותר מפעם אחת, לא לשנות את זווית ההתקפה. הוא כל פעם ניסה עוד קצת, עד שפעם אחת התקפל לו המצנח תוך כדי פניה, נבהל מאוד [על פי עדותו] והוריד קצת את זווית ההתקפה, במקרה הזה היה בגובה גבוה. במקרה התאונה גם כן היה עם זווית התקפה שונה מתכנון החופה.
אני ראיתי את החופה כמה שנים לפני כן מרופטת. שנה או שנתיים לפני התאונה, טסו ישראלים מהארץ על החופה הזאת מעל הגבעות האלו [שגם אני טסתי פעמים רבות מעליהן] ודווחו כי זה "סמרטוט" ולא חופה. למה היא הייתה במצב הזה? כי הנק לא בדק אותה. כי להנק לא היה כסף להחליפה בגלל מצב כלכלי. כי הנק טס אתה להערכתי פי שלושה ממה שהיא נועדה.
ללמדכם!!! בדקו את החופות "אל תמתחו את החבל יתר המידה" וזה נכון לכול שטחי החיים.
אל תנסו שינויים בכלים "למרות שאתם ידענים וחכמים" ! עם השיער הלבן שעל ראשי, ראיתי ניסיונות רבים לשינויים וראיתי גם תאונות רבות בעקבותיהם. הכלי סלחן, אך בגבולות!
עוד קצת גובה אם היה להם, יכלו לצאת ללא תאונה. אך גובה לא היה. הנק ידע לטוס היטב. הנק שלט בכלי.
אך לא הקפיד על "קטנות" שעלו לו בחייו וחיי אשתו.
 

GILADMONI

New member
יש סכוי לתאונה כזו עם מצנח מזרון ורוח ״סבירה״

חיים
כלי שטס ללא שינויים של שפת התקפה עם מצנח תקין / מזרון, יכול להגיע למצב כזה? גזירות רוח , משבים, רוטורים - יכולים להביא כלי סביר עם מצנח ״רגיל״ לתאונה כזו?
בהנחה שלא טסים ביום עם אפס רוח , ונניח שאפילו טיסם ברוח גבולית...?
 
לגיל .ממש ממש לא


 

flynesher

New member
סיכוי לתאונה עם מזרון?

כן, יש סיכוי !
הסבירות לתאונה במצנח תקין שואפת לאפס.
שים לב למצבור האלמנטים שהובילו לתאונה. גם מצנח מזרון שיוזנח ויתפורר עלול להגיע למצבי קיצון.
אגב היו דברים מעולם.
&nbsp
 

GILADMONI

New member
ברור אם מדובר במצנח "בלאי"

בהזנחה פושעת ברור שקורים דברים לא מתוכננים...
אלא שבסרט , לפחות ממה שנראה, אלמנט הרוח ומבנה הכנף השפיעו מהותית. לכן אני תוהה \ שואל , אם דבר כזה יכול לקרות ברוח הגיונית (לא במשבים מטורפים בהם לא אמורים להיות כלל באוויר) ובמצנח ממוצע - לא חדש , ולא פסול...
 

Haim raveh

New member
הכול יכול לקרות

הכול יכול לקרות באוויר!
הסבירות נמוכה מאוד שמשהו יקרה, בתנאים רגילים ובהטסה הגיונית.
אם הסבירות הייתה גבוה לתאונות, הייתי נשאר צמוד לקרקע כל הזמן.
מי שלא רוצה תאונות אוויריות, שלא יעלה לאוויר!
 

עמוס 2cv29

New member
לפי זה שכל שנה בארך משהוא מעלה את הסרטון הזה

מראה שיש טיסים חדשים .
שנה טובה לכווווולם .
 
למעלה