איך שכחתי

איך שכחתי ../images/Emo163.gif

היום לפני 37 שנים, הודיעו הפלויד לעיתונות שסיד בארט עזב את הלהקה. זה היה בעצם חודש לאחר התפרקות השותפות, אבל העניין נשמר בסוד. למה? מי יודע.
 

oribarak

New member
באותה תקופה של סיד בארט

הם היו מפורסמים?כאילו ידעו עליהם?או שהם היו להקת מחתרת ששמעו עליהם רק במועדונים?
 
עולם המוסיקה היה אז שונה מאוד

מזה של היום, אורי. מי שהיה חדשן, מי שניגן מחוץ למיינסטרים, מי שבא עם רעיונות חדשים - זכה לחשיפה המקסימלית בעתונות המוסיקה, ולהצלחה מסחרית. נכון, גם אז היה פופ מצעדים, אבל נותני הטון היו האמנים החשובים והיצירתייים באמת. סיד בארט היה אחד מהם. הפלויד התפרסמו תחילה במועדונים בלונדון, כחלק מהסצינה הפסיכדלית שהחלה לפרוח שם בשנת 1966. הסצינה הזו זכתה להדים בכל העולם, והסינגלים של הפלויד הגיעו לפסגת מצעדי הפזמונים. תקליטיהם - האלבומים והסינגלים - יצאו גם במדינות אחרות, וזכו להצלחה רבה באירופה (אך לא בארה"ב). הפלויד ניגנו גם בהופעות במערב אירופה, וגם ניסו להופיע בארה"ב. הם הופיעו גם בתכניות טלוויזיה, באנגליה וארה"ב, ואולי גם באירופה. הם היו בהחלט להקה ידועה, במונחים של אז, ונחשבו לחוד החנית של הפסיכדליה הבריטית.
 

oribarak

New member
באמת?ואני חשבתי שההצלחה באה

בדארק סייד ומדאל...איפה שהוא שמה באיזור היו הרי להקות יותר מפורסמות ומצליחות באותו זמן...לא חשבתי שפינק פלויד הצליחו באותו זמן
 
כן, הם היו מפורסמים

בעיקר באנגליה ואירופה. הם היו אחת הלהקות המפורסמות דאז. אבל בארה"ב הם כמעט ולא היו ידועים עד Meddle. האלבומים שלהם לא זכו להצלחה גדולה במכירות, וגם סיבובי ההופעות שלהם לא היו באותו שיעור הצלחה כמו באירופה. Meddle כבר זכה להצלחה בינונית, וההצלחה הגדולה באמת באה רק עם DSOTM. למעשה, מרבית הקהל האמריקאי נחשף לפלויד רק עם האלבום הזה, ולא ידע כלל על האלבומים הקודמים. יש לזכור, שהשוק האמריקאי הוא הגדול בעולם (למוסיקה). כך שכאשר אנו מדברים על "הצלחה", הכל יחסי. ומעבר לכך, הצלחה מסחרית אינה מעידה על איכות אמנותית, ולכן אינה כ"כ רלבנטית.
 

NIR Y

New member
וואו

הלוואי וגם היום זה היה ככה, ולא בדיוקק ההפך
 
Blackhill Enterprises

היתה השותפות שניהלה את הפלויד. בשותפות היו חברים, בחלקים שווים, ארבעת הפלוידים ושני מנהליהם, אנדרו קינג ופיטר ג'נר. כאשר נפלה ההחלטה - תבחרו אתם איך - שבארט לא יהיה עוד בלהקה, השותפות התפרקה. מנהלי הפלויד העדיפו להמשיך לנהל את בארט לבד, כי הם האמינו שהוא הכישרון בלהקה. שלושת האחרים + גילמור, התקשרו בחוזה עם מה-שמו, שכחתי, מייצג-להקות מקצועי, שבמשרדו עבד באותה עת סטיב או'רורק. שנה מאוחר יותר עזב או'רורק את המשרד, ופתח משרד עצמאי, שלמעשה ייצג בעיקר (או רק) את הפלויד. או'רורק נשאר המנהל של הפלויד עד מותו, לפני שנה וחצי. משרדו ממשיך לנהל את ענייני הפלויד, ואת קריירות הסולו של גילמור, רייט ומייסון, עד היום. כשווטרס פרש מהפלויד, הוא "פיטר" למעשה את או'רורק מלייצג אותו. יש לו מנהל משלו, כיום.
 
למעלה