איך תובעים פיצוי מחברת תעופה שהטיסה התעכבה ביותר מ-8 שעות

Bensal1992

New member
איך תובעים פיצוי מחברת תעופה שהטיסה התעכבה ביותר מ-8 שעות

הזמנתי טיסה מברלין לתל אביב בחברת UP (חברת בת של אלעל) לתאריך 20 לנוב' בשעה 22:00 (שעון ברלין). כאשר המתנו לעלייה למטוס בשער הודיע הטייס כי חלק במטוס ניזוק והם בודקים אופציה לתיקונו בשעה הקרובה. לבסוף הודיע הטייס כי אין את החלק החלופי בהישג יד והטיסה תצא ביום למחרת (את הלילה בילינו במלון של שדה התעופה). הטיסה יצאה בתאריך 21 לנוב' בשעה 14:00 (שעון ברלין) איחור של 16 שעות.
על פי החוק אני זכאי לפיצויים של 2,070 ש"ח. ראיתי שיש משרדי עו"ד שמבצעים את התביעה בעבור עמלה של 25-30% אך ניתן גם לבצע את התביעה באופן עצמאי. השאלה שלי פשוטה - איך אני מבצע את התביעה באופן עצמאי? כותב מכתב לחברת התעופה? יש נוסח רשמי?

ציטוט מהאתר YNET:
"מתי מגיע פיצוי כספי ואיך מקבלים אותו?
אם הטיסה המריאה באיחור שלמעלה משמונה שעות או שבוטלה לגמרי, זכאים הנוסעים לקבל פיצוי כספי ששיעורו תלוי במרחק האווירי שבין יעד המוצא לבין יעד הסופי, שנע בין 1,290 שקלים ליעדים קרובים לבין 3,100 שקלים ליעדים רחוקים. על מנת לקבל את הפיצוי, על הנוסע לפנות אל חברת התעופה בכתב, והאחרונה מחויבת לשלם אותו תוך 45 יום, במזומן או המחאה או העברה בנקאית. הנה כמה מהנתונים בצורה מסודרת:"
 

שילה1

New member
מגיש תביעה בתביעות קטנות נגד אל על וחברת הבת.

לפני כן-פנה לחברת אל על בכתב.צרף כל הנתונים והמסמכים.
 

nox120

New member
לפני שרצים לבית המשפט, כדאי לפנות לחברה ולבקש את הפיצוי.

כשבוטלה לי טיסה עם חברה אירופית, הגשתי בקשה דרך "צור קשר" באתר החברה, ולאחר זמן מה (יותר מ-45 הימים הקבועים בחוק) קיבלתי את הפיצוי.
 

Bensal1992

New member
מצאתי את פירוט החוק שצירפת

ואכן פניתי לאלעל כרגע בבקשה לקבל את הפיצוי
אעדכן בהמשך
 
למעלה