איכות תמונה, עדשה ומצלמה

איכות תמונה, עדשה ומצלמה

שאלה בנושא עדשה ומספר הפיקסלים במצלמה.
האם זה אותו הדבר מבחינת איכות התמונה (חדות, אור ועוד) עבור שתי האפשרויות הבאות כאשר הצילום נעשה מאותו מרחק מהאוביקט:
א - צילום בעדשה 120 מ"מ המורכבת על מצלמה עם 24 מגה פיקסל
ב - צילום בעדשה 70 מ"מ המורכבת על מצלמה עם 48 מגה פיקסל וביצוע קרופ מתאים.
בתודה על תשובה.
 

sagiKor

New member
אין תשובה חד משמעית

זה תלוי בעדשות.
עדשת 70 מ"מ איכותית תתן אפילו עם קרופ תוצאה טובה יותר מעדשת 120 מ"מ בינונית.

זה גם תלוי בחיישן, הרי צפיפות הפיקסלים גדולה יותר בחיישן בעל רזולוציה גבוהה יותר, הפיקסלים קטנים יותר והקרופ בעצם משאיר חיישן קטן יותר וצפוף יותר ואם לשם הדיון מדובר בחיישנים מאותו דור, אותה טכנולוגיה ואותו יצרן אז יהיה יתרון לחיישן ה 24MP. הבעיה שזה מאד תיאורתי ואף פעם אין מצב שיש חיישנים כאלו בשטח. לרוב חיישן בעל רזולוציה גבוהה יותר שייך לדור חדש של חיישנים ומאחוריו לרוב עומד מעבד חדש יותר.

בשורה התחתונה, צריך לבדוק כל מקרה לגופו ואי אפשר לתת תשובה חותכת.
 
שאלה שראיתי תשובות שונות עבורה

אבל כדאי למקד כדי לקבל תשובה פשוטה יותר (עדשות שונות/יצרנים שונים וכו')
כדאי לתת דוגמה מאותו שנתון
&nbsp
1. ניקון D500 (קרופ 1.5) עם עדשת ניקון 105 2.8
2. ניקון D850 (פול פריים) עם אותה עדשה וביצוע קרופ לאותה מסגרת תמונה
האם נקבל את אותה התוצאה?
 
חידוד השאלה

ניקון Z6 עם עדשת ניקון 24-120.
ניקון Z7 עם עדשת הקיט שלה ניקון 24-70.
צילום ב Z7 במצב 70 ממ ולאחר מכן לבצע קרופ כדי שהאובייקט המצולם יהיה באותו גודל כמו זה שצולם ב Z6 עם עדשה 24-120 במצב 120 ממ.
 
בדוגמה שנתתי למעלה, מדובר באותה עדשה בכוונה

כדי שהעדשה לא תהיה פקטור במבחן
אלא רק ההבדל בחישן
 

אילן די

New member
התמונות יהיו באותו גודל בערך אבל הן לא יהיו זהות

למרחק הפוקאלי של העדשה יש השפעה לא רק על גודל האובייקט בפריים אלא גם איך שהאובייקט יראה, הפרספקטיבה ועל עיוותים. אם ניקח דוגמא מוקצנת, צילום פורטרט ב- 24 מ"מ והגדלתו פי 3 (קרופ) יראה שונה לגמרי אם תצלם את אותו הפורטרט ב- 72 מ"מ.
 
תודה אבל...

אתה צודק, אבל השאלה שלי הייתה בנוגע לחדות, כושר הפרדה, חלקות
 

אילן די

New member
לתומי חשבתי שאתה מעוניין להפיק את אותה התמונה ואז להשוות

רזולוציה וחדות.
 
הבהרת השאלה

תודה רבה לכל המשיבים אבל.... אני מעוניין להתמקד בשאלת חדות ורזולוציה בלבד. זויות, עומק שדה, עיוותים וכד' הם דברים משניים עבורי כשאני מצלם בעדשות אלו.
כוונתי היא לצילום אותו אובייקט (ילדים), מאותו מקום, אותו iso, אותה תאורה...
ורק הדברים הבאים משתנים:
ניקון Z6 עם עדשת ניקון 24-120 (עם מתאם כמובן).
ניקון Z7 עם עדשת הקיט שלה ניקון 24-70.
צילום ב Z7 במצב 70 מ"מ ולאחר מכן ביצוע קרופ כדי שהאובייקט המצולם יהיה באותו גודל כמו זה שמצולם ב Z6 עם עדשה 24-120 במצב 120 מ"מ.
ושוב תודה והתנצלות על העקשנות שלי.
 

steiff

New member
מיקרו קונטרסט זו תכונה של עדשה

אם החיישנים בעל אותה צפיפות פיקסלים אזי לא תראה הבדל בחדות.
אם החיישן הצפוף בעל פיקסלים קטנים יותר - קרופ עלול להיפגע בגלל המיקרו קונטרסט של העדשה.

נקודה נוספת שחשוב לתת לה את הדעת היא שעדשות (כמעט כולן) לא חדות באותה מידה בכל שטח המסגרת. השוליים הם אלה שסובלים לרוב. כאשר אתה מבצע קרופ ומוציא את השוליים החוצה - אתה נפטר מהחלקים הפחות חדים בתמונה.
 

Jack D Ripper

New member
פרספקטיבה לא נובעת מאורך המוקד אלא מיחסי המרחקים

אם אתה מנסה לשמור על גודל אובייקט קבוע בתמונה, אז אורך המוקד משנה את הפרספקטיבה בגלל שאתה נאלץ לשנות את המרחק אל האובייקט.
אם אתה עומד בנקודה קבועה מצלם עם עדשות שונות ומבצע חיתוך על מנת לקבל את אותה זווית ראייה, הפרספקטיבה תישמר. מה שישתנה זה האיכות האופטית שנובעת מעיוותים, חדות ורזולוציה. אני לא בטוח אם עומק השדה יראה אחרת.
&nbsp
 

אילן די

New member
פרספקטיבה לא נובעת מאורך המוקד אבל

אורך המוקד משפיע על איך האובייקט יראה בתמונה, בין אם אתה קורפ או לא. זה לדעתי היה הגורם הכי חשוב להשוואה בין אורכי המוקד.
 
פרספקטיבה

תודה על תשובתך.
וזה גורר שאלה נוספת: עבור צילום פורטריט, האם קיים הבדל משמעותי בעיוותים, בין השימוש באורך מוקד של 70 מ"מ לבין 110 מ"מ ?
 

Jack D Ripper

New member
כנראה שלא הרבה

נתחיל בזה שההבדל בין 70 ל 110 הוא לא כזה גדול.
לא כתבת איזה פורטרט (פנים, חצי גוף, גוף, סביבתי). על פי הספר פורטרט אמורים לצלם במרחק של 3-5 מטר. גודל האובייקט אמור להגדיר את אורך המוקד. אם 70 מ"מ יתאים לאובייקט שלך מאורך 3מ', 110 ממ יתאים לפחות מ5מ' אז שתי העדשות נמצאות ב"מרחק המומלץ".
&nbsp
מבחינת איכות של העדשה ועיוותי עדשה, התשובה צריכה להתייחס לעדשות ספציפיות.
 

steiff

New member
העיוותים הם תולדה של המרחק מהמצולם, לא של אורך המוקד

ככל שתתרחק כך יקטן העיוות.

מרחק של 3-5 מטר הוא כזה בו מה שרואה המצלמה בעינה היחידה קרוב מספיק למה שרואות שתי עינינו ממרחקים קצרים יותר, והמוח שלנו מתקן את העיוות.

מכאן שאורך המוקד פחות חדוה מאשר המרחק. מרגע שקבעת את המרחק - תוכל לבחור אורך מוקד שיתן לך את המסגור הרצוי (פנים בלבד, כתפיים, חצי גוף, גוף שלם).
 
2 הסנט שלי

אני משתמש באתר DXO לגבי איכות עדשות וגוף.
למשל עדשת 50mm F1.4 Art של סיגמה על גוף של Canon 5D mkIV.
https://www.dxomark.com/Lenses/Sigm...A-Canon-mounted-on-Canon-EOS-5D-Mark-IV__1106
הדרך שאני מבין את המידע שמוצג, בנתון: חדות כתוב 25P -Mpix.
אני מתרגם את זה, כ-25M מגה פיקסל עבור סנסור של 30M פיקסל.
עכשיו אם תבחן למשל עדשה דומה על אותו גוף, או עדשה כלשהיא על כל גוף, תקבל מספר השוואתי. למשל, עבור עדשת ה-50mm F1.2L של קנון:
https://www.dxomark.com/Lenses/Canon/EF50mm-f-1.2L-USM
מופיע מספר של 21M פיקסל. לתפיסתי, הסיגמה טובה מהקנון בחדות (!) ב-4M פיקסל או ב-20%.
אולי לא כולם יסכימו עמי, אך לא מכיר כלי אחר עדיף ו-DXO רציניים ומקובלים.
 
למעלה