אילן בהונגריה

אילן בהונגריה

הבקר חזרתי מהונגריה. לא התכוונתי להתחרות ולקחתי איתי רק רתמה. המראתי עם lightspeed 5 של חבר. ההמראות בגרירת טרייק. בפעם הראשונה המראתי מדולי (עגלה בת 3 גלגלים ששוכבים עליה). שחררתי קצת מאוחר מדי והגלשן התרומם הרבה יותר ממה שרציתי ונכנס ליואינג שהלך והחריף. מכיוון שבסה"כ התרחקתי כבר מהקרקע, לא מהרתי להתנתק, בתקווה להתגבר על היואינג. בשלב זה הגורר החליט לנתק וחבל הגרירה הסתבך ביני לבין המשולש, מה שמנע את תחום התזוזה שלי אך איפשר ניהוג מינימלי. נחתתי מול הרוח בשכיבה (לא יכולתי לעבור לעמידה) ושברתי צלע. מזל שהרוח הייתה כ- 20 קמ"ש, מה שגרם למהירות קרקע קטנה. לא נמצאה צלע חלופית ובזה תמו טיסותי. נשארתי לעזור לאילן עוד 3 ימים, כשהוא מככב ונע במקומות 1-3. ביום האחרון, (היום) לאחר 8 ימי טיסות, כנראה בגלל שיפוט מאוד ביתי ומאוד לא הוגן, אילן נדחק למקום ה-4. אכזבה גדולה מבחינתו. במקום הראשון: אלוף הונגריה Balash הממוקם 8 בעולם.במקום השני, חברינו ומארחינו המשותף Feri Gruber (יהודי שביקר אצלי בארץ) בסה"כ היו טסקים של 100 ק"מ + וגבהי טיסה 1200 - 1800 מ'. ברב הימים התחיל 0/8 ונגמר עם cb 8/8 כך שהיו חייבים לטוס מהר מאוד. ביום אחד אילן עשה 86 ק"מ בשעתיים.מי שמעוניין בפרטים: אילן חוזר ביום שני בבקר. בסה"כ הערצתי את ההתמדה שלו. ברב הימים הטיסות היו ארוכות והאיסוף הסתיים לפעמים בחצות. כל העסק הוא עבודת פרך ממש ונראה לי שאילן ניחן בקשיחות הנדרשת להמשיך ולהתקדם. הפעם הוא לא מיצה את כל הפוטנציאל שלו, בעיקר עקב סביבה לא תומכת, לא הוגנת ואפילו על סף עויינות. חלק יושב לי על המצפון, כי לא יכולתי לתת לו את העידוד המתבקש בכל הימים וליוויתי אותו רק במחצית התחרות. קשה מאוד להיות לבד בתחרויות בחו"ל ונראה לי שאילן לא יחזור על זה ובטח שלא יסע יותר לתחרויות בהונגריה.
 

חגי

New member
מאד מפתיע לשמע על ההונגרים!

חייבים לשמע עוד פרטים מיקי - במה התבטאה העוינות וחוסר ההגינות? אולי יש טעם לדווח ל FAI
 
מי שמכיר אינו מופתע

גם לי הם עשו עוול כבר מספר פעמים. לגבי תלונה, הצעתי לאילן אבל הוא לא כ"כ התלהב מהרעיון. נדמה לי שהוא אמור להגיש את התלונה. לפני שנה, בחור סלובקי זכה במקום שני, בעיקר בגלל מניפולציה של השיפוט. הבחור, כאות מחאה, עזב מיד ולא נכח בטקס הסיום והשאיר להם את המדליה. דוגמאות למניפולציה של השיפוט: שינוי הסטרט גייט, מספר פעמים. לאחר שחלק כבר המריאו. במקרה של בעיות מז"א, תמיד ההחלטה לבטל או לא, תלויה בעיקר באיך זה ישפיע על הניקוד של ההונגרי המוביל... לי ביטלו פעם 3/2 מהטסק כי בצילום בנין ראו רק את הגג ולא את הקירות, אילו טסתי עוד 5 מטר היה אפשר לראות גם קיר, אבל זה היה נמוך ולא יכולתי להמשיך לטוס כי זה היה בפיינל בגובה 60 מ'. אחר"כ, בגובה 30 מ' מעל שדה חמניות, עליתי ל2200 והמשכתי עוד 60 ק"מ שכאמור לא החשיבו לי. פעם אחרת ביטלו לי את כל היום כי לא טילפנתי למארגנים ולא הודעתי להם שנחתתי. פשוט טסתי הכי טוב באותו יום, והטלפון היה צריך להתבצע עד השעה 18.00 ונחתתי בשעה 17.30 ולא הצלחתי להגיע לטלפון (לא היו אז סלולריים). היה ברור לי שהשיפוט מפלה זרים שמאיימים על המקומיים.
 

חגי

New member
ולגבי קשיי התחרות והצורך בתמיכה

אין ספק שתחרויות בנלא זו קלאסה אחרת של מתח לחץ עייפות ושחיקה - זה לא פאן בכלל ורק מי שמספיק טוב מקצועית ומספיק חזק נפשית מצליח בתחרויות כאלה. אין ספק שקבוצה שמתחרה תשיג תוצאות טובות יותר מנציג בודד
 
למעלה