אילעאי עופרן כותב :

אילעאי עופרן

שעה אחת ·

גם מבקריו ומתנגדיו של ראש ממשלתנו יודו שמדובר בנואם מחונן, מהמרשימים שידענו. ספק אם אי פעם התהלך בינינו פוליטיקאי שהפגין יכולות כאלו של עמידה מול קהל וכישרון שכזה בהעברת והטמעת מסרים. לכל הדעות מדובר באדם עם תודעה תקשורתית גבוהה במיוחד, שמעסיק לא מעט יועצי תקשורת, דוברים, יחצ"נים וכותבי נאומים.
זו גם הסיבה שנאום "בעלי החיים", שנשא אתמול בכנס למען מיגור האלימות נגד נשים, מדאיג כל כך. הבעיה אינה בתוכן המוזר או בדימויים המביכים. שגיאות קורות וכששומעים את כל הנאום ולא רק את 2 המשפטים שרצים בתקשורת, מבינים שהרעיון הכללי כמובן רצוי ומבורך. הבעיה היא בכך שניכר היה שראש הממשלה נאם באירוע בלי להתכונן. הטקסט הבעייתי שאמר שם, לא היה חלק מנאום מהודק ומצוחצח כפי שהתרגלנו, אלא חלק מאלתור מגומגם. אף אחד מכותבני הנאומים המוכשרים המועסקים במשרדו לא כתב או תכנן את המילים התמוהות הללו. וכאן בדיוק הבעיה - זה כנראה לא היה קורה בשום תחום אחר - פוליטי או מדיני, כלכלי או משפטי. הנאום הכושל הזה לא משקף חלילה את יכולות הנאום של ראש ממשלתנו אלא בעיקר את סדר העדיפויות של הממשלה שבראשה הוא עומד בכל הנוגע לאלימות נגד נשים.
בשבוע שעבר רצח רביע כנאענה את גרושתו באמצע הרחוב, לאור יום, אל מול מצלמה, במרחק 150 מטר מתחנת המשטרה הסמוכה. ב-8 הימים שחלפו מאז, טרם הצליחו כוחותינו להניח עליו את ידם.
עשרות פעמים שמענו את ראשי ממשלותינו לדורותיהם מכריזים ש"הנחתי את ראשי מערכת הביטחון לעשות כל מאמץ ללכוד את הרוצח" וש"אנו נבוא חשבון עם כל מי שעושה מעשה כזה". זה מין נאום גנרי שנאמר בד"כ אחרי
אירועי פח"ע ונותן לציבור תחושה של ביטחון - שיש דין ויש דיין, ושהדם שנשפך מטריד ומעסיק את מקבלי ההחלטות שם למעלה. כי הפחד והדאגה קיימים בהחלט, והנאום האחרון לא ממש תרם לתחושת הביטחון.
 
למעלה