אילתור ../images/Emo79.gif../images/Emo79.gif
כאשר מתופף מקבל את הקצב של 4/4 הוא צריך בעצם להכות בתוף 4 פעמים בקצב זהה: 1 הפסקה 2 הפסקה 3 הפסקה 4 הפסקה. כל ההפסקות זהות באורכן. וזהות לאורך הצליל שהשמיע התוף בכל נקישה. או בעצם זה הולך כך: 1_2_3_4_ אם המתופף רוצה לאלתר הוא עושה משהו כזה: 1_
3
כלומר את הנקישות הראשונה והשלישית הוא עושה אותו הדבר, אבל על הזמן שלוקחות הנקישה השניה והרביעית וההפסקה שלהן הוא מנצל לדברים אחרים. זה יכול להישמע למשל כך: טם_טטם_טם_טטם כאשר "טטם" מהיר יותר מ"טם". כלומר 2 נקישות מהירות במקום אחת רגילה. כמובן אפשר גם לאלתר על 1 ו-3 או רק על אחד מהם או תיבה כן ותיבה לא. אבל הרעיון המרכזי הוא שבזמן אילתור, המאלתר משתמש בחוקים המובנים של המנגינה ומשנה רק חלק ממנה כך שהוא תמיד חוזר בזמן כדי להמשיך את החלק שלא השתנה. אם תחשבו על זה, אנחנו נוהגים כך בדיוק לאלתר כאשר אנחנו ממציאים תירוץ למשל, למה איחרנו לעבודה: החוקים שנשמרים הם - צריך להגיע בזמן לעבודה האלתור הוא - למה לא הגעתי בזמן. או למשל אנחנו מאלתרים במידה דומה כאשר אנחנו לוקחים מתכון למאכל מסוים ועל הבסיס שלו (=החוקים של המתכון) בעצם עושים משהו שונה אבל לא כל כך. כמו למשל להחליף את העוגת תותים ושוקולד לבן לעוגת אפרסקים ושוקולד לבן. מה שאותי מסקרן זה המקומות שאנשים מאלתרים בהם: האם אתם מאלתרים כדי לצאת מבעיות ? האם אתם מאלתרים כשכאתם מבשלים ? האם אתם מאלתרים כשאתם שרים ? מנגנים ? מציירים ? כותבים ? האם האלתור בשבילכם הוא דרך חיים ? האם הוא מנוחה או מאמץ ? האם זה בא לכם טבעי או שאתם מנסים להגיע לשם בכוח ? ספר לי כיצד אתה מאלתר ואומר לך מי אתה
(אמרה Mנטה והלכה לבדוק אם ממרח השוקולד שאלתרה just now יצא טעים
)
כאשר מתופף מקבל את הקצב של 4/4 הוא צריך בעצם להכות בתוף 4 פעמים בקצב זהה: 1 הפסקה 2 הפסקה 3 הפסקה 4 הפסקה. כל ההפסקות זהות באורכן. וזהות לאורך הצליל שהשמיע התוף בכל נקישה. או בעצם זה הולך כך: 1_2_3_4_ אם המתופף רוצה לאלתר הוא עושה משהו כזה: 1_