אילת תחת מתקפה....של מתנגדי פיתוח?

amit1270

New member
נראה לי שאת השיעור שדיברו בו על BRT פספסת

אוטובוס מפרקי כמו זה שמשמש את המטרונית הוא האורך המקובל ברובם המכריע של קווי ה-BRT בעולם. זה גם לא הפרמטר היחיד או אפילו החשוב ביותר כשרוצים לקבוע אם מערכת היא BRT או לא.

גם מספר המושבים הנמוך שאתה מציג כחסרון אמור להוות יתרון במערכת הסעת המונים, ואני מזמין אותך לבדוק מערכות מטרו בערים הגדולות בעולם בשעות העומס. הדבר האחרון שמעניין את הנוסעים שם הוא מקום ישיבה.

מסלול משותף עם אוטובוסים אחרים ואפילו עם רכב פרטי גם כן קיים בלא מעט קווי BRT בעולם. זה לא אידאלי, אבל יש לפעמים אילוצים ואני מניח שגם בחיפה ניסו להימנע מכך ככל הניתן ואם כבר אז בקטעים קצרים שלא משפיעים על זמני הנסיעה באופן משמעותי.

עדיפות ברמזורים - אם אינני טועה, המטרונית תקבל בסופו של דבר עדיפות וחלק גדול מהבעיות שאתה מתאר (התקבצות) נובעות מכך שזה לא קיים עדיין.
 

amit1270

New member
תתפלא - אני מסכים עם חלק גדול מטענותיך, אבל..

בניגוד למה שאתה כותב, לא כל כך קל להפשיר קרקע חקלאית לבנייה. יש ניסיונות אבל רובם נבלמים, יש איזונים ובקרה ולא הכול מושחת.

מלבד זאת, אני מסכים שהתכנון במקרים רבים הוא שבלוני וחוזר על טעויות העבר. אני חושב שזה מסוג הדברים שלוקח להם זמן לחלחל (אי אפשר להחליף את כל האנשים במנהל התכנון ביום) אבל בסופו של דבר הם גם מגיעים, ובתכניות המתאר החדשות יותר של חלק מהערים (ויותר מכך - בתכניות אב לא סטטוטוריות) יש לפחות ניסיונות לפתח עירוניות בצורה חכמה ומתחשבת. אני ממליץ לך למשל להסתכל על תכניות של שכונות ותיקות בירושלים כמו רחביה והמושבה הגרמנית.
 
למעלה