איל גולן זמר מזרחית של כל הזמנים - הצלחה מסחררת

  • פותח הנושא Gal2023
  • פורסם בתאריך
G

Gal2023

Guest
אלבום מלא - לשמיעה ישירה
איל גולן
(נולד ב-12 באפריל 1971, י"ז בניסן ה'תשל"א) הוא זמר ישראלי, מהזמרים המצליחים בישראל בשנות ה-2000 וה-2010 שזכה פעמיים בתואר "זמר העשור" ובתואר הזמר של המדינה לרגל חגיגות ה-70 של ישראל. גולן, שהיה שחקן כדורגל בליגה א', החל מיוני 2014 הוא אחד מהבעלים של מועדון הכדורגל בו גם שיחק, הפועל מרמורק מרחובות
גולן זכה לפרסום ותשומת לב לאומית, הודות לאלבומו השלישי, בלעדייך מ-1997, שנעשה בהפקתם של תמיר קליסקי וזאב נחמה מאתניX ונמכר בלמעלה מ-300,000 עותקים. פריצה זו הביאה לשורה של להיטים ואלבומים מצליחים שמיצבו את גולן כזמר דומיננטי ופופולרי. גולן היה הזמר הראשון מז'אנר המוזיקה המזרחית שזכה בתואר זמר השנה במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. שירו "דמעות" היה לשיר המזרחי הראשון, שזכה בתואר "שיר השנה". נוסף על אלו, גולן הוא הזמר המזרחי הראשון שזכה בתואר המקביל - במצעד הפזמונים השנתי של גלגלצ.

גולן מכר בישראל למעלה משלושה מיליון אלבומים. הוא זכה חמש עשרה פעמים בתואר "זמר השנה". שתים עשרה עשרה פעמים בתואר "שיר השנה" ושתי זכיות בתואר "זמר העשור", במסגרת "פסקול העשור": פרויקט משותף של גלי צה"ל וערוץ 24 ובמסגרת "מצעד העשור הרשמי של ישראל" של כאן גימל.
 
למעלה