אימון בסימולטור

hanani12

New member
אימון בסימולטור

רשמים מ"טיסת היכרות" על סימולטור ב"כנפיים". האימון נערך אתמול בבוקר. כוונתי היתה לצאת ב SID מלרנקה ולנחות בש"ד אחרי ביצוע חדירת עננים. באתי לא מוכן לאימון כיון (תירוצים כרגיל....) שחזרתי מאוחר מהעבודה ערב קודם ופשוט לא היה לי כח לשבת ולהתכונן. אם הייתי צריך לבצע את האימון הזה בטיסה רגילה הייתי כנראה מבטל. המדריך, לפי בקשתי, היה שילו בכבודו ובעצמו (ששנינו למדנו מכשירים אצל אצל אותו צביקה לינד האגדי....). היכרות קצרה עם הקוקפיט. די דומה למה שאני מכיר אצלי ב CEU פרט לתוספת מעניינת של GPS ומכשירי קשר קצת שונים. כמובן מנופי המנוע שונים כי הסימולטור בנוי למטוסים דו וחד מנועיים עם פסיעה משתנה. שילו סידר אותי מיד בקצה 22 בלרנקה, פותחים מנוע וכבר בריצה אני מתברבר ומצייר שמיניות על המסלול. צריך להתרגל להגוי הקרקע ולמומנט של המנוע. לעניות דעתי התפעול הקרקעי נראה קצת לא טבעי. לא נורא. המראנו ויצאתי עלSID BOSIS 2B. שוב, צריך להתרגל להיגוי של ה"מטוס". הבעיות היחידות שראיתי הן שהמטוס סוחב כל הזמן שמאלה ושיש קצת "שטח מת" או חיכוך בעלרוד. התרגלתי תוך מספר דקות להיגוי והרגשתי די בנוח. חדירת העננים לשדה דב התבצעה גם היא ללא מאורעות מיוחדים. את הנחיתה השארתי לשילו..... בסה"כ אני חושב שלצרכים שלי, שהם "הורדת חלודה" בטיסת מכשירים לקראת הקיץ והטיסות לחו"ל הבאות עלינו לטובה, האימון בסימולטור יהיה אפקטיבי כאשר אני מתכונן לבצע 2-3 אימונים של כשעה ולאחר מכן 2-3 אימוני הנמכות אמיתיים בטיסה לב"ג בלילה. בכל מקרה הייתי ממליץ לטייסי מכשירים לנצל את היתרונות שבאימון בסימולטור אך לא להסתפק רק בו. וישר כח לכל מפעילי הסימולטורים בשדה. קיום הסימולטורים והנגישות שלנו אליהם גורמים בהכרח להעלאת רמת התעופה הכללית אצלנו. כן ירבו
 
אפרופו רשמים מהסימולטור

בדיוק עכשיו חזרתי מהשיעור השבועי שלי עם שאול. הוא אומר שאפשר לבטל את הסחיפה עם קיזוז אבל נוא מעדיף להשאיר את זה כי זה גורם לי לעבוד יותר קשה (אה, אז לא מספיק שאני סטודנט בטכניו אני גם אמור לעבוד קשה פה). אז הבטחתי ולא קיימתי (עד עכשיו) שאני אספר על מה אני עושה שם בסימולטור... (וגם אם זה רק בשביל זהר, שיזכר מה זה לטוס עם שאול) אוקיי, אז ככה הולך שיעור סטנדרטי בWIN (הסימולטור של כנפיים): המראה מש"ד SID 2B (אז זה SID?!?!) פנייה ימינה, חציית רדייל 310. כיול רדייל 322 וכמעט מייד התיישרות עליו (מי שאמר שהזמן טס שאתה נהנה היה צריך לחשוב על התנהגות הזמן שאתה טס - ומזיע - אפילו המזגן הרוצח שלהם לא מספיק). אוקיי, 12 מי"מ מנתב"ג על 322 פונה ימינה ליירט את 149 INBOUND. קלי קלות נכון? וכל זה בלי לשים לב שבחמש דקות האחרונות צינור הפיטו שלי היה סתום ובעצם טסתי ב0.5 קשר (יופי של סריקה ארז!). טוב, יש לי כמה מיילים עד נתב"ג אז אפשר לעשות RELAX נכון? זה גם מה שאני חשבתי! במקום גיליתי שאני טס פתאום בלוח חלקי (נו שאול, די לכבות לי את האופק). הכל לא אבוד עדיין, שמתי לב שהדבר הזה עם הצורה של המטוס (מד פנייה אומרים לי) נוטה ימינה סימן שאתה נוטה ימינה. רק חבל שהאופק לא מסכים איתו! (ולא, לא נותנים לי להסתיר את האופק - תסבול בשקט) מה? עכשיו הוא רוצה מעגל (הולדינג 360 מעלות)?!?!? אבל אין לי אופק! נו טוב, ננסה. מסתבר שזה לא כ"כ קשה. אני מתיישר בחזרה על הרדייל שמח וטוב לב רק כדי לגלות שעברתי את הנקודה בה הייתי צריך לפנות כבר לפני 2 מייל. זה בעקרון ההלך של השיעורים (אני עובד קשה ושאול מתעלל בי), כל זה פלוס חישובים שלא היו מביישים מחשב על (אני נשבע, יותר פשוט לפתור משוואה דיפרנציאלית חלקית בעזרת טורי פורייה מלחשב לאיזה רדייל צריך לפנות כדי ליירט את 1-2-משהוא לנתניה). למרות הכל זה קורס מרתק ואני מאוד נהנה מהטיסות בסימולטור. (מישהוא פעם אמר לי שטייסים זה עם של מזוכיסטים... אני? לאאאא). זהו זה לעכשיו. אני הולך לתכנו את מה אני אצטרך לעשות פעם הבאה ששאול יתקיל אותי בSIDים של נתב"ג... YEAH RIGHT! אני הולך לישון.
 

Yuval Ben Haim

New member
אותו דבר, אותו מדריך, רק "על רטוב"

שלום, ביום ו´ האחרון ביצעתי הנמכות בנתב"ג בפעם הראשונה, לאחר מספר שעות בסימולטור. מה לומר, הרבה יותר מלחיץ... דברים שהלכו ללא בעיה בסימולטור, פתאום צריך ללמוד מחדש ולזה עוד נוסף ערך מוסף רציני ביותר - הקשר. ביצענו בסה"כ שלוש הנמכות עד המינימה, שתיים מונחות מכ"מ ואחת עצמאית. קשה, אבל מאתגר ומשאיר טעם של עוד. חג שמח וטיסות בטוחות ולכל המשתתפים במטס דימונה - תעשו חיים. -יובל.
 
למה../images/Emo35.gif

סתם מעניין אותי: איך דווקא הכתוב פה למעלה שכנע אותך לא לעשות מכשירים בארץ? (לא שאני מנסה לשנות את החלטתך!)
 

eyalmnm

New member
תומר תנסה ללמוד מכשירים אולי תשתכנע

נכון שבארץ כמעט ואין אפשרות לטוס מכירים אבל טיסת מכשירים מעדנת מאוד את היכולת וגם מכניסה מעט עניין לטיסה עצמה. חוץ מהנ"ל תוכל גם לבצע לחו"ל בצורה בטוחה יותר. איל
 
חבל ש..

שיש טייסים שצריכים "להכניס מעט עניין לטיסה" על ידי קורס מכשירים - במיוחד בישראל, בלי מזג אויר אמיתי, בלי שדות לתרגול (אחד לא נחשב), ובסימולטור בעיקר. מי שרוצה "עניין בטיסה" שיעשה ארובטיקה, חקלאות, טיסה בגובה נמוך, ניווט תחרותי, או אז"מ. המכשירים מבחינתי זה נושא טכני ומשעמם שכל מטרתו להפוך את המטוס מכלי כייפי לכלי תחבורה לכל מזג אויר/ראות. עוד כמה נקודות: 1. כן, אני יודע שכמעט כל מי שעשה קורס מכשירים חושב שאני אידיוט (הן באופן כללי והן בנושא בפרט
2. לא, לא עשיתי קורס מכשירים. עשיתי כ 3 שעות מכשירים לרשיון הכללי. ולא, אני לא חושב שאני אוכל לעמוד במבחן מכשירים בלי הרבה שעות תרגול. 3. כן, אני מניח שבסופו של דבר יהיה גם לי רשיון מכשירים, אבל אני אעשה את זה בגלל צורך (קרי, חזרה מחו"ל מאוחר בערב וכו´) אם וכאשר יהיה לי צורך כזה. 4. הנ"ל אינו קשור לעובדה שכל טייס צריך להיות מסוגל להטיס מטוס בתוך ענן, עם אופק בלבד או אפילו רק מד שיעור פניה. זה תרגול של רשיון טייס פרטי (שמי שלא עשה אותו הייטב, כדאי שיקח עוד שעה עם ליברמן). צריך להבדיל לטעמי בין היכולת לשרוד בחירום (בענן, עם GPS וכולי), יכולת שחשובה לכל טייס, ובין היכולת לטוס כמו מחשב ולעמוד בקצב הנדרש לירוט ראדיאלים והחלפת תדרים תוך כדי תקלות מכשירים מדומות... זה האחרון דרוש בעיקר למי שרוצה להטיס נוסעים לאירופה בכל מזג אויר.
 
להם אף פעם לא משעמם!!! מתוקים...

בזכות תמונות כאלה גיליתי את עולם האזמי"ם בשנות השמונים. (ממאמר בנשיונל ג´יאוגרפיק של אוגוסט 1983 ) קשה לי להאמין שמישהו מוכן לשלם כל כך הרבה כסף בשביל להחזיק יוק ולהשתעמם... בשביל מה זה טוב?!?
 
לסעיף 1 לעיל אין חולק.... ../images/Emo163.gif

אבל שים נא לב מיקי לעובדה הלא מפתיעה כי מי שמסביר על היעדר הצורך בהגדר מכשירים הוא נטול הגדר כזה. אנא מצא מי שטרח ועשה אותו ויגיד לך שהוא מיותר. אני חושב כי מכל הקורסים שעשיתי נושא המכשירים היה החשוב ביותר ותרם רבות ליכולותי (הצנועות) כטייס. וזה לא רק כדי להטיס אוירונים בעננים. זה גם כדי לדבר בשפת הג´פסן שהיא ה lingua franca של התעופה בעולם, להגיע לשדות שלא היית בהם מעודך ולהכיר אותם מראש היטב, לדעת עוד נושאים תעופתיים (ואתה הרי יודע כי ידע נוסף לא מזיק לאיש). היות ואני מכיר אותך טוב למדי, אני מוכן להתערב אתך כי לאחר שתעשה את ההגדר תהיה הסניגור הנלהב ביותר שלו. וכל זאת בלי לפגוע בערכה של טיסת אז"מים, טיסה אירובטית או יתר תחומי העניין בהם אתה עוסק. חג שמח אבי
 
בארץ יש נטייה להלל את מה שקנית...

למה רק מי שקיבל את התעודה מוסמך להלל? ומה עם מי שהפסיק באמצע כי זה לא בשבילו?
 
בשביל ללמוד גפנסנית

בשביל ללמוד גפנזנית צריך קורס תאוריה, או מורה פרטי, אבל הכל מתרחש על הקרקע עם הפמ"ת הרלוונטי (או ספר הגפנסן). אני מסכים שכדאי להכיר כל שדה חדש שאליו אתה מגיע, אבל בדר"כ עדיף לשאול חבר (כאן בפורום) מאשר לקרוא לבד את הדפית. אני גם משוכנע שרוב מסיימי קורס מכשירים בישראל לא מסוגלים לקרוא דפיות מורכבות של שדות ברחבי העולם, זאת על פי חוות דעתם העצמית של כמה בוגרים, שרק אחרי ש"טסו באמת" למדו להבין את הקלירנס והדפיות... דרך אגב, רוב האנשים שעשו מכשירים בישראל ורק אחר כך טסו בארה"ב אמרו שהלימוד בארץ ממש לא מקצועי ולא שווה את הכסף (הן בגלל השימוש בעברית, הן בגלל המחסור בשדות, הן בגלל מורכבות קלירנס שבישראל לא שמעו עליו) ולגבי מה יהיה כאשר (ואם) אני אעשה קורס מכשירים - נחייה ונראה... על תשכח שלושה פקטורים חשובים: 1. רוב האנשים שרכשו מוצר מרוצים ממנו (קוגניטיבה בגרוש וכו´) 2. רוב מכריע ממי שעבר קורס מכשירים עשה זאת עם מעט מאד שעות של נסיון VFR, והפגישה המחודשת של 30-40 שעות עם מדריך, היא שהעלתה את רמת הטיסה שלהם. צריך להשוות את רמת הטיסה של מי שתרגל 40 שעות של מכשירים עם מדריך למי שתרגל 40 שעות של ספינים, טיסה בגובה נמוך, נווט ב 500 מעפ"ש, וכולי - זאת השוואה יותר הגיונית. 3. רוב מכריע ממי שעבר קורס מכשירים רצה לעסוק בטייס כמקצוע, ולכן עבורו הקורס היה "חלק מקצועי". למעשה, אני אישית לא זוכר אף חבר שיש לו מכשירים, שומר על ההגדר, ואינו טייס מסחרי/מדריך. גם ההיפך נכון - אני לא מכיר טייס מסחרי ללא הגדר מכשירים, למרות שזה בעצם אפשרי. חג שמח!
 

גד יצחק

New member
קורס מכשירים

אני שומר על הגדר המכשירים כ-6 שנים וברזיומה שלי רשומות טיסות רבות בים התיכון כולל יוון ואיטליה במסגרת של מטוס בודד.אומנם רב הטיסות מבוצעות ב VFR אך ברור לי לאור הנסיון שנצבר אצלי כי ללא קורס המכשירים היה מאוד לא אחראי מצידי לצאת לטיסות הנ"ל.הנלמד בקורס התאורטי במידה והוא מועבר נכון ולא כקורס לצורך מעבר בחינה חשוב ביותר להכנת טיסה לביצועה .שלא לדבר על טיסה לשדה אלטרנטיבי בחו"ל עפ שינוי בזמן אמת באוויר. למדתי אצל איתי שלם ורני בר-לב תאוריה לא ברור לי היכן הם מדריכים כרגע אך הם ידעו לקשור את הקורס לצרכיים של טיסי תעופה קלה ואני ממליץ מאוד לאתר אותם לצורך הלימוד התאורטי.
 
הערה אחרונה (שלי. באמת.)

חשוב לי לציין שאני לא חושב שקורס מכשירים הוא חסר-ערך, או שמי שעבר אותו לא למד כלום ולא התקדם כטייס. השאלה היותר רלוונטית היא האם בהשקעה הכספית בקורס (ובשמירת ההגדר) היא "יעילה" או נבונה - כלומר, האם הטייס יכל, תמורת אותו סכום כסף ללמוד חומר תעופתי אחר/שונה אשר היה מקדם אותו כטייס יותר מקורס המכשירים. זאת השאלה שכל אחד צריך לשאול את עצמו לפני קורס מכשירים.
 

זיו מ

New member
מכשירים

לא אכנס לכל הויכוח, לדעתי האישית בלבד.. טיס ללא יכולת הטסת מכשירים מספקת (ולא אתיחס למהות החותמת "הגדר מכשירים") אינו טיס ומשול לנהג חדש לנצח. אבל תיקון אחד חייב. אין אפשרות לבצע טיסות מסחריות מסוג כלשהו ללא הגדר מכשירים בתוקף. וזה החוק. (או התקנה למען הדיוק) זהו נחיתות בטוחות
 
להכניס מעט עניין לטיסה?../images/Emo8.gif

כאילו שזה לא כבר הדבר הכי מעניין בעולם? (כן, אני סרוט טיסה ומודה בזה) אבל לדעתי, כל אחד מוצא עניין בדברים שונים. אותי מעניין מכשירים כי זה פשוט אתגר. כן, לנסות לשמור על נתונים בצורה מדוייקת תוך כדי ביצוע אלף פעולות אחרות + להשתמש הרבה בראש זה אתגר. זה הופך אותך לטייס הרבה יותר טוב בדיוק כמו שקורס אוירובטיקה הופך אותך לטייס יותר טוב. לכן התשובות שלי לסעיפים הנ"ל: 1) מי אני שאתווכך?
2) תעשה ואז תבין את ההבדל. זה בהחלט לא מה שעשית בפרטי. 3) אם אתה כ"כ מתנגד, תעשה CVFR לילה. 4) וכל זה לא קשור לכך שאין לך מה לחפש בתוך ענן מלכתחילה. רק רציתי להגיד שאני נהנה מטיסה ולא חשוב באיזה אופן. שיהיו לך רק נחיתות טובות (גם הנמכות
) וחג שמח.
 
הכוונה היתה הפוכה

תקרא עד הסוף... אני מאוד נהנה מהקורס. אני חושב שזה קורס מרתק ואתגר רציני. אני ממליץ עליו לכל טייס גם אם הוא לא מתכנן לטוס מכשירים על באמת (כמו בארץ).
 

laronpilot

New member
אפרופו קורס מכשירים../images/Emo108.gif

לכל המעוניינים, ביום חמישי 23 במאי (זה במקרה גם יום ההולדת שלי) נפתח בשירגל קורס מכשירים. שאלתי אותם, אם בדיוק יש לי יום הולדת באותו היום, האם אני זוכה בקורס חינם??? הם עוד לא ענו לי... יום טוב, עד כמה שיום זיכרון יכול להיות כזה. יפתח לרון
 
למעלה