אימון בסימולטור
רשמים מ"טיסת היכרות" על סימולטור ב"כנפיים". האימון נערך אתמול בבוקר. כוונתי היתה לצאת ב SID מלרנקה ולנחות בש"ד אחרי ביצוע חדירת עננים. באתי לא מוכן לאימון כיון (תירוצים כרגיל....) שחזרתי מאוחר מהעבודה ערב קודם ופשוט לא היה לי כח לשבת ולהתכונן. אם הייתי צריך לבצע את האימון הזה בטיסה רגילה הייתי כנראה מבטל. המדריך, לפי בקשתי, היה שילו בכבודו ובעצמו (ששנינו למדנו מכשירים אצל אצל אותו צביקה לינד האגדי....). היכרות קצרה עם הקוקפיט. די דומה למה שאני מכיר אצלי ב CEU פרט לתוספת מעניינת של GPS ומכשירי קשר קצת שונים. כמובן מנופי המנוע שונים כי הסימולטור בנוי למטוסים דו וחד מנועיים עם פסיעה משתנה. שילו סידר אותי מיד בקצה 22 בלרנקה, פותחים מנוע וכבר בריצה אני מתברבר ומצייר שמיניות על המסלול. צריך להתרגל להגוי הקרקע ולמומנט של המנוע. לעניות דעתי התפעול הקרקעי נראה קצת לא טבעי. לא נורא. המראנו ויצאתי עלSID BOSIS 2B. שוב, צריך להתרגל להיגוי של ה"מטוס". הבעיות היחידות שראיתי הן שהמטוס סוחב כל הזמן שמאלה ושיש קצת "שטח מת" או חיכוך בעלרוד. התרגלתי תוך מספר דקות להיגוי והרגשתי די בנוח. חדירת העננים לשדה דב התבצעה גם היא ללא מאורעות מיוחדים. את הנחיתה השארתי לשילו..... בסה"כ אני חושב שלצרכים שלי, שהם "הורדת חלודה" בטיסת מכשירים לקראת הקיץ והטיסות לחו"ל הבאות עלינו לטובה, האימון בסימולטור יהיה אפקטיבי כאשר אני מתכונן לבצע 2-3 אימונים של כשעה ולאחר מכן 2-3 אימוני הנמכות אמיתיים בטיסה לב"ג בלילה. בכל מקרה הייתי ממליץ לטייסי מכשירים לנצל את היתרונות שבאימון בסימולטור אך לא להסתפק רק בו. וישר כח לכל מפעילי הסימולטורים בשדה. קיום הסימולטורים והנגישות שלנו אליהם גורמים בהכרח להעלאת רמת התעופה הכללית אצלנו. כן ירבו
רשמים מ"טיסת היכרות" על סימולטור ב"כנפיים". האימון נערך אתמול בבוקר. כוונתי היתה לצאת ב SID מלרנקה ולנחות בש"ד אחרי ביצוע חדירת עננים. באתי לא מוכן לאימון כיון (תירוצים כרגיל....) שחזרתי מאוחר מהעבודה ערב קודם ופשוט לא היה לי כח לשבת ולהתכונן. אם הייתי צריך לבצע את האימון הזה בטיסה רגילה הייתי כנראה מבטל. המדריך, לפי בקשתי, היה שילו בכבודו ובעצמו (ששנינו למדנו מכשירים אצל אצל אותו צביקה לינד האגדי....). היכרות קצרה עם הקוקפיט. די דומה למה שאני מכיר אצלי ב CEU פרט לתוספת מעניינת של GPS ומכשירי קשר קצת שונים. כמובן מנופי המנוע שונים כי הסימולטור בנוי למטוסים דו וחד מנועיים עם פסיעה משתנה. שילו סידר אותי מיד בקצה 22 בלרנקה, פותחים מנוע וכבר בריצה אני מתברבר ומצייר שמיניות על המסלול. צריך להתרגל להגוי הקרקע ולמומנט של המנוע. לעניות דעתי התפעול הקרקעי נראה קצת לא טבעי. לא נורא. המראנו ויצאתי עלSID BOSIS 2B. שוב, צריך להתרגל להיגוי של ה"מטוס". הבעיות היחידות שראיתי הן שהמטוס סוחב כל הזמן שמאלה ושיש קצת "שטח מת" או חיכוך בעלרוד. התרגלתי תוך מספר דקות להיגוי והרגשתי די בנוח. חדירת העננים לשדה דב התבצעה גם היא ללא מאורעות מיוחדים. את הנחיתה השארתי לשילו..... בסה"כ אני חושב שלצרכים שלי, שהם "הורדת חלודה" בטיסת מכשירים לקראת הקיץ והטיסות לחו"ל הבאות עלינו לטובה, האימון בסימולטור יהיה אפקטיבי כאשר אני מתכונן לבצע 2-3 אימונים של כשעה ולאחר מכן 2-3 אימוני הנמכות אמיתיים בטיסה לב"ג בלילה. בכל מקרה הייתי ממליץ לטייסי מכשירים לנצל את היתרונות שבאימון בסימולטור אך לא להסתפק רק בו. וישר כח לכל מפעילי הסימולטורים בשדה. קיום הסימולטורים והנגישות שלנו אליהם גורמים בהכרח להעלאת רמת התעופה הכללית אצלנו. כן ירבו