כי אימוץ חו"ל היא פרוצדורה לא פשוטה בכלל
מבחינה חוקית ומבחינה פרוצדורלית. יש המון דברים שצריך לעשות כדי לוודא שכל התהליך תקין ומבוצע במסגרת החוק:
רשימה חלקית:
1. עמותת האימוץ צריכה לפרנס את עובדיה ועצם קיומו ותפקודו של כל מוסד גם עולה כסף. אף אחד לא עובד בחינם, וצריך לכסות גם עלויות כמו שכירות, ארנונה, חשבונות, ציוד משרדי, נסיעות לחו"ל כדי ליצור ולתחזק קשרים במדינת היעד ועוד.
2. יש לשלם לאנשי מקצוע שונים, כגון עורכי דין ונוטריונים, מתרגמים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים וכד' על שירותיהם.
3. חלק גדול מהכסף הולך לחו"ל כדי לכסות את כל העבודה והעלויות שם: מציאת הילד ובדיקת כל הנתונים, הכנת המסמכים והרקע המשפטי, אירוח המאמצים בזמן שהותם שם (ליווי והכנה למשפט, מתורגמן ונהג צמוד), הוצאות דלק על הנסיעות, זמן שמקדישים לליווי הצמוד של המאמצים, עלות המשפט והגורמים השונים המעורבים בו, ועוד.
ובנוסף כמובן על המאמצים לשלם ישירות את העלויות הגבוהות של כרטיסי הטיסה בכל הנסיעות, שהות בבתי מלון, הצטיידות בבגדים מתאימים לחורף הרוסי הקר (אם הנסיעה נופלת בעונה זו), קניית מתנות לצוות העובדים של העמותה ושל בית הילדים בחו"ל ואף לילדים עצמם.
אין לי מושג, כמובן, כמה בדיוק כסף באמת צריך כדי לכסות את כל ההוצאות האלה והוצאות נוספות שלא פירטתי, אך ברור לי שהרבה.