אימייל שקבלתי מידידי ג.

מורה דרשה תשלום עבור כתיבת קטעי

קישור למסיבת סיום של כתות ו. שרון רופא ב YNET, על המקרה, על ההורים הזועמים ועל תגובת משרד החינוך - "על פניו מדובר במקרה בלתי תקין בעליל ולפיכך המחוז מייחס לכך חומרה יתרה. לאור זאת הוחלט לזמן בירור בהשתתפות כל הנוגעים בדבר על סמך ממצאי הבירור יוחלט באשר לצעדים שיינקטו בהמשך". מה דעתכן על הארוע כולו? ואם לנסות ללכת הלאה ממנו - עד כמה אתן חשות שתנאי התעסוקה בתוך המשבר הכלכלי גורמים להרחבה של תפקידים קיימים? האם אתן עוברות את זה על בשרכן? באחד מהמקומות שאני כותבת עבורם, נוהגים לבקש מכותבות לעשות עבודות שאינן מתפקידן המוגדר, וללא תשלום. כיצד אתן משיבות במקרים כאלו? האם יש שינוי בהתייחסות שלכן עכשיו, לאור המצב?
 

dani09

New member
פשוט ביזיון

אף פעם לא נשמע כדבר הזה. בכל מערכת שבה התפקידים מוגדרים מראש, אין לחרוג מכך. במקרה שבו בעל\ת תפקיד מתבקש\ת לחרוג מתפקיד זה ולקבל על תוספת ההשקעה והזמן תשלום נוסף,מקרה זה צריך להיות מקובל ומוסכם של כל הצדדים הנוגעים בדבר. לעניין הכתבה-פשוט ביזיון!!!! חלק מתפקיד המורות והמורים בבתי הספר הוא לתמוך גם בפעילות חריגה שבית הספר עורך,דהיינו-טיולים שנתיים,מסיבות סיום,סדנאות העשרה וכל פעילות בה משרד החינוך תומך ומאשר. מקרה זה,לדעתי-גובל בשחיתות.
 
כן ולא....

אולי מקרה קיצוני ומקומם כזה ועוד כמה שכמוהו יגרמו למערכת לערוך רויזיה בתגמול המורות, שתמשוך חומר אנושי משובח יותר למקצוע הזה ?
 
וא-פרופו מורות

קבלתי מעטפה חומה גדולה מביה"ס אליו עולה עומר לכתה א´ השנה. מךבד רשימת הספרים והציוד, היו בו: 1. עלון ביה"ס, נכתב ע"י תלמידות (בעיקר) בפיקוח מורה (אשה, מחנכת בישראל) - שחצי עמוד בו הוקדש לשאלון - האם את/ה מושלמ/ת ? 2. יאמר לזכותן שלפחות השאלון היה בזכר ונקבה - כל הפניה להורים ולילדים היא בזכר בלבד, אפילו בלי מילת הסתייגות נימוסית כגון "מיועד לבנים ובנות" או משהו. התחלה טובה לבנות כיתתו של עומר, התעלמות מוחלטת מקיומן ...
3. וזה עוד לפני שדנתי כאן בשגיאות התחביריות הזועקות בטקסטים....גם אם זה לא קשור לנשים זה קשור לכולנו, הבערות הזו. לשם סיבור האוזן - ביקשתי שיועבר לביה"ס הזה כי הוא טוב מאחרים בסביבה, ברעננה...
 

dani09

New member
מעלה למעלה....

חשוב לי באותו הנושא, לציין שבמעון של ביתי (מעון פרטי לחלוטין) בתנאי הקבלה למעון,ישנה עדיפות לאמהות חד-הוריות, לדעתי הנושא חשוב מאוד,במיוחד לאור העובדה שמעון זה "נחשב" לאיכותי ביותר ביישוב בו אני מתגוררת. הכסף לא תמיד מדבר.... לעניין ההודעה של חנה-לא נתקלתי, למזלי בתופעה זו. כל הפניות הנעשות הן בלשון:"למדנו" "נעשה" או "ילד\תכם האוהב\ת"
 
סיבור האוזן...

האם את/ה מושלמ/ת??? שאלון נפלא לילדים !!! חבל שלא הצבת כאן את השאלון !!! מי שמושלם - מקבל מייד תעודת בגרות???
 
אימייל שקבלתי מידידי ג.

הטקסט מועתק, השמות הוסוו מטעמים מובנים
: הי חנצ´ו נכנסתי לפורום שלכן ולהלן פידבקי א. - ה. - סעיפים אישיים ו. ולעצם הענין לא ראיתי דיונים בעניני פמיניזם בפורום, לפחות לא בדף האחרון, אז קשה להבין במה זה יותר מצ´ט. אבל אני אכנס בעתיד ונראה אם יהיו הגיגים מענינים. ז. כטופיק לפורום- איך זה שאין אף בחורה פיזיקאית\ ליזריסטית בחברה שלנו? ואצלנו יש אפליה מתקנת בהגדרה, כלומר ח. מעדיף נשים היכן שאפשר. תראי כמה בנות יש במכירות, הנה"ח, יבוא יצוא, ואפילו המנהלת בארה"ב. לדעתי יש הבדל גנטי שגורם לנטיות מסוימות ותחומי עיסוק מסוימים לצוף אצל נשים ואצל גברים בצורה דיפרנציאלית. באופן ספציפי, וקראתי על זה מחקרים, אני יכול למצוא לך, פיזיקה היא תחום אקס טרטוריאלי לנשים ברמה של 99.9%. והמעט נשים שהן פיזיקאיות אינן מצטינות. אני חושב שיש שתי נשים עם פרס נובל בפיזיקה בכל ההיסטוריה. דווקא בתחומים של ניהול\ שווק\ עסקים יש הרבה מאד נשים מצטינות, אין אפילו סיבה לספור כי זה כל כך מוכר. בי ושבת שלום מחכים לראות אותך בהר ג. ותשובתי (הראשונית, עקב קוצר זמן): 6. עיקר ההגיגים המעניינים היו בשנתיים שעשיתי את פורום פמיניזם (מכלום לקהילה, אגב - וכולן מגיעות גם לכאן...). נשים וקריירה הוא יותר פורום סיוע פונקציונלי ופחות עוסק בנושאי פמיניזם כלליים. יע"ז, לך לקישורי הפורום ותמצא למדל כמה דברים מעניינים ב"הודעות נבחרות". כ"כ יש מאמר (שלי) שאשמח אם תקרא ב"מאמרים" - להלן קישור ישיר למאמר - http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=219&art_id=3 7. את תפיסתי שלי לגבי הסיבה שנשים בוגרות נמצאות פחות במקצועות "גבריים" (שההגדרה להם היא לא רק ענפית אלא גם ובעיקר מקצועות המקרבים את העוסקים והעוסקות בהם לאמידות כלכלית ולמוקדי כח בשוק התעסוקה) פרטתי לא פעם בפמיניזם (לך לארכיון, מן הסתם מתצא דיונים בנושא). בנות - גם היום במערכת החינוך בארץ - מורחקות ככל האפשר מהכשרה בסיסית במקצועות כאלו כך שמן הנמנע שתבחרנה בהם ללימודים אקדמיים וכמקצוע לעסוק בו. המצב משתפר - ביוזמת נשים ולא ביוזמת גברים (חלילה) - אבל עוד רחוק מאוד מאידיאלי. אתה מוזמן להעלות את זה בפורום נשים וקריירה....אין לי זמן לזה לפני הנסיעה אבל רציתי ממילא באותו הקשר לסרוק ולהעלות את עלון ביה"ס שעומר מיועד אליו, שקבלנו השבוע בדואר וממחיש נפלא את העניין. תשאר איתנו בפורום....מוזמן !!! חנה למה הבאתי את ההתכתבות הזו לכאן ? 1. כי תענוג לדון בכל נושא שהוא עם ג. - אינטלקטואלית ואנושית כאחת. 2. כי הנושא מהותי וחשוב - וראנה את הודעתי לגבי ביה"ס של עומר, שהצבתי אגב גם ב"חינוך לגיל הרך" (פורום 192) ומעניין (כתמיד) לראות את התגובות כאן ושם (ובכל פורום אחר שמתאים לעניין) כדי לתפוס את התמונה החברתית בכל מימדיה. חנה
 

dani09

New member
חנה בוקר-טוב

באמת מאוד מעניין מה שהעלית כאן בפנינו...
 

אפרת_ח

New member
כתבתי תגובה ארוכה על מארי קירי

(שני פרסי נובל), על צילום מבנה ה-DNA (הגברים שמנעו מהאישה את הפרס שהגיע לה) ועל הפיתוחים המתמטיים לתורת היחסות... אבל ההודעה נמחקה
 

.inbal

New member
פיסיקאיות

קודם כל, אני מוחה על השימוש בהיסטוריה של פרס נובל כדי לקבוע מה נשים מסוגלות לעשות. פרס נובל הוא מוסד אליטיסטי ופוליטי מאוד, שחידושים חברתיים וכן, גם מדעיים, חודרים אליו לאט מאוד (זה נמצא בתהליך שיפור, לאחורנה כבר מקבלים פרסים על עבודות בנות פחות משלושים שנה
). אין מקום לפליאה על כך שהנשים, שלא הורשו ללמוד, בוודאי שלא פיסיקה, כמעט ולא קיבלו פרסי נובל. הפלא האמיתי שהוא שיש כאלו שבכל זאת הגיעו לשם, כנגד כל הסיכויים. אני חייבת לציין בהזדמנות חגיגית זו שמארי קירי היא הראשונה שקיבלה פעמיים פרס נובל בפיסיקה. כדי ללמוד פיסיקה צריך 5 יח"ל במתמטיקה ובפיסיקה בבגרות. לצערי, את ההחלטה הזו מקבלות נערות בגיל 14-15 כשיש עליהן לחץ של הורים, בי"ס וחברים ללכת ללמוד ספרות וסוציולוגיה כמו כולן. הן מפספסות את נקודת הכניסה לכל העולם הטכנולוגי בגלל שאף אחד לא אמר להן שהן יכולות להיות טובות בזה, תמיד משדרים להן שעד עכשיו היה בסדר כי הן חרשניות, אבל עוד מעט החומר יהיה רציני, שישאירו את זה לבנים.
 

.inbal

New member
ועוד משהו קטן לג. אם יגיע לבקר

לפעמים, דווקא הניסוח מעיד על התפישה שעומדת מאחורי המלים היפות, אני לא מכירה אותך, אבל כתבת : "אצלנו יש אפליה מתקנת בהגדרה, כלומר ח. מעדיף נשים היכן שאפשר. תראי כמה בנות יש במכירות, הנה"ח, יבוא יצוא, ואפילו המנהלת בארה"ב." למה אם יש שם נשים זו אפליה מתקנת? אולי הן פשוט טובות? אני לא מכירה את החברה, אבל אני מקווה שהמנהלת בארה"ב נבחרה לתפקיד בגלל כישוריה ולא בגלל שח´ אוהב להיות מוקף נשים (אוקיי, הגזמתי אולי, אבל הכוונה ברורה...) וגרוע מכך, ´בנות´. זה בדיוק הכינוי המקטין, הפטרוני, שמעיד על זה שהן שונות/קישוט/בנות חסות. זה מעליב במיוחד כשזה מגיע במקום עבודה שאשה הגיעה אליו בזכות השכלה וכישורים.
 
למעלה