הכנסתי לך קישורים בלחץ זמן
הייתי בדרך לכפר נטר לקנות לעצמי "רודי". עכשיו יש לי יותר זמן לענות בהרחבה. אז אני אנצל את השאלה שלך כדי לענות אולי לעוד כמה "ביישנים", מה זה לעזאזל הפרו-טור? הפרו-טור הוא המפעל החדש של ה-UCI במירוצי אופני הכביש. בשלב מסוים לפני כמה שנים, החליטו בשוויץ (משרדי ה-UCI), שמשהו חסר בצירוצי הכביש, משהו לא עובד נכון בדרך שמירוצי האופניים מנוהלים בעולם (בעיקר באירופה). ה-UCI הביטו בקנאה בליגת האלופות בכדורגל ובפורמולה 1, והחליטו שגם באופניים זה יכול להצליח. אפשר להקים ליגת על במירוצי אופניים, ליגה בה יתחרו הקבוצות הטובות ביותר (וכמובן העשירות ביותר), ליגה אשר תכלול מספר מוגדר של מירוצים (בסביבות ה-30), מירוצים אשר כל קבוצות הפרו-טור יחוייבו להגיע אליהם. ההבדלים בין השיטה הישנה לפרו-טור: 1) קבוצות הפרו-טור מחוייבות להגיע לכל המירוצים בלי יצוא מן הכלל של הפרו-טור. הבדיחה שהיתה שנה שעברה בג'ירו לא תחזור על עצמה, מהשנה לא יקרה מצב בו, רק 3 קבוצות מהדרג הראשון, מגיעות לגרנד טור. חוק נוסף מחייב את הקבוצות להביא לכל מירוץ מספר מוגדר של רוכבים בכירים, בכל מירוץ חייבים להשתתף 2 מתוך 5 הרוכבים הבכירים של הקבוצה ע"פ דרוג ה-UCI. משמעות הדבר, אולריך, ארמסטרונג ורוכבים בכירים אחרים, יחוייבו להגיע למספר רב יותר של מירוצים מאשר הם הורגלו בשנים קודמות. 2) דרוג וניקוד- בשנים קודמות הורגלנו לדרוג שנתי שמבוסס על צבירת נקודות בכל מירוץ רישמי (מירוצים בכל העולם ולא רק באירופה) של ה-UCI במהלך העונה. בנוסף ה-UCI ניהל מפעל, שנקרא הגביע העולמי, מפעל אשר כלל 10 מירוצים חד יומיים יוקרתיים, וע"פ ההישגים בהם ניתן ניקוד וניקבע המנצח (בשלוש השנים האחרונות זה היה פאולו בטיני). ב-2005 מפעל הגביע העולמי לא יתקיים יותר, כאשר למפעל הזה יהיו 2 מפעלים חדשים שיחליפו אותו: * הפרו-טור: 20 קבוצות העלית באופני כביש * סבב הקונטניטל: שילוב של קבוצות במספר דרגים: מקצועניות, חצי מקצועניות, חובבניות. מבחינת ניקוד מצורף קישור למפתח הניקוד של הפרו-טור, אבל בגדול החישוב הולך כך: 100 נקודות למנצח הטור (3 למנצח קטע) 85 מנצח ג'ירו או וואלטה (3 למנצח קטע) 50 למנצח באחד מחמשת המונומנטים (מילאן-סאנרמו, רונדה, פריס-רובא, ליאז-באסטון-ליאז' וג'ירו די לומבארדיה) או למנצח מירוץ קטעים (1 נקודה למנצח קטע). 40 לשאר המירוצים החד יומיים. בסוף השנה תקבע הקבוצה המנצחת של הפרו-טור והרוכב המנצח של הפרו-טור. כדאי לשים לב: א) המפסידים הגדולים של הפרו-טור הם המאיצים. בשנים עברו המאיצים צברו המון נקודות ע"י ניצחונות קטעים בודדים (פטאקי הדוגמא הטובה ביותר), בפרו-טור רוכבים מהסוג הזה יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה על מנת להיות בצמרת (ממליץ לבדוק את המיקומים בקישורים שצירפתי בהודעה הראשונה של מקיואן ופטאקי). זו הסיבה העיקרית שאנו רואים בתחילת העונה פטאקי חדש, חזק יותר ומטפס יותר, רוכב כמו פטאקי יודע שהוא חייב להשיג את הנקודות במקומות בהם הוא בעבר לא ניצח (מילאן-סאנרמו, פריס-טורס). ב) טיפ חשוב לבוני קבוצות: יש חלון העברות בבדיוק באמצע העונה (בין הג'ירו לדופינה ליברה), שימו לב כשאתם בוחרים רוכב, לאיזה תקופה הוא מייעד את עצמו במהלך העונה. בהצלחה לכולם, ואני אשמח לעזור לכל מי שצריך עזרה, בועז