אין ברירה, הגיע הזמן להכין שיעורים

IlanShacham

New member
אין ברירה, הגיע הזמן להכין שיעורים

כדי לקבל מושג איזה סוג של רוכבים יצברו הרבה נקודות בפרו טור אני מעיין בטבלה של דירוג ה UCI. מה ההבדלים העיקריים בין שיטות הניקוד של ה UCI לבין הניקוד בפרו-טור?
 
השוואה בין הדירוגים השונים

אילן אני מצרף שני לינקים: 1) דרוג ה-UCI של עונת 2004 2) דרוג לא רשמי של cycling4all, דרוג של הרוכבים ע"פ ניקוד הפרו-טור ב-2004.
 

IlanShacham

New member
קשה איתך...

קיוויתי שהשאלה המסובכת תרויח לי קצת זמן לעבודה, אבל אתה ישר מחזיר לי את כל הנתונים הדרושים... תודה רבה
 
הכנסתי לך קישורים בלחץ זמן

הייתי בדרך לכפר נטר לקנות לעצמי "רודי". עכשיו יש לי יותר זמן לענות בהרחבה. אז אני אנצל את השאלה שלך כדי לענות אולי לעוד כמה "ביישנים", מה זה לעזאזל הפרו-טור? הפרו-טור הוא המפעל החדש של ה-UCI במירוצי אופני הכביש. בשלב מסוים לפני כמה שנים, החליטו בשוויץ (משרדי ה-UCI), שמשהו חסר בצירוצי הכביש, משהו לא עובד נכון בדרך שמירוצי האופניים מנוהלים בעולם (בעיקר באירופה). ה-UCI הביטו בקנאה בליגת האלופות בכדורגל ובפורמולה 1, והחליטו שגם באופניים זה יכול להצליח. אפשר להקים ליגת על במירוצי אופניים, ליגה בה יתחרו הקבוצות הטובות ביותר (וכמובן העשירות ביותר), ליגה אשר תכלול מספר מוגדר של מירוצים (בסביבות ה-30), מירוצים אשר כל קבוצות הפרו-טור יחוייבו להגיע אליהם. ההבדלים בין השיטה הישנה לפרו-טור: 1) קבוצות הפרו-טור מחוייבות להגיע לכל המירוצים בלי יצוא מן הכלל של הפרו-טור. הבדיחה שהיתה שנה שעברה בג'ירו לא תחזור על עצמה, מהשנה לא יקרה מצב בו, רק 3 קבוצות מהדרג הראשון, מגיעות לגרנד טור. חוק נוסף מחייב את הקבוצות להביא לכל מירוץ מספר מוגדר של רוכבים בכירים, בכל מירוץ חייבים להשתתף 2 מתוך 5 הרוכבים הבכירים של הקבוצה ע"פ דרוג ה-UCI. משמעות הדבר, אולריך, ארמסטרונג ורוכבים בכירים אחרים, יחוייבו להגיע למספר רב יותר של מירוצים מאשר הם הורגלו בשנים קודמות. 2) דרוג וניקוד- בשנים קודמות הורגלנו לדרוג שנתי שמבוסס על צבירת נקודות בכל מירוץ רישמי (מירוצים בכל העולם ולא רק באירופה) של ה-UCI במהלך העונה. בנוסף ה-UCI ניהל מפעל, שנקרא הגביע העולמי, מפעל אשר כלל 10 מירוצים חד יומיים יוקרתיים, וע"פ ההישגים בהם ניתן ניקוד וניקבע המנצח (בשלוש השנים האחרונות זה היה פאולו בטיני). ב-2005 מפעל הגביע העולמי לא יתקיים יותר, כאשר למפעל הזה יהיו 2 מפעלים חדשים שיחליפו אותו: * הפרו-טור: 20 קבוצות העלית באופני כביש * סבב הקונטניטל: שילוב של קבוצות במספר דרגים: מקצועניות, חצי מקצועניות, חובבניות. מבחינת ניקוד מצורף קישור למפתח הניקוד של הפרו-טור, אבל בגדול החישוב הולך כך: 100 נקודות למנצח הטור (3 למנצח קטע) 85 מנצח ג'ירו או וואלטה (3 למנצח קטע) 50 למנצח באחד מחמשת המונומנטים (מילאן-סאנרמו, רונדה, פריס-רובא, ליאז-באסטון-ליאז' וג'ירו די לומבארדיה) או למנצח מירוץ קטעים (1 נקודה למנצח קטע). 40 לשאר המירוצים החד יומיים. בסוף השנה תקבע הקבוצה המנצחת של הפרו-טור והרוכב המנצח של הפרו-טור. כדאי לשים לב: א) המפסידים הגדולים של הפרו-טור הם המאיצים. בשנים עברו המאיצים צברו המון נקודות ע"י ניצחונות קטעים בודדים (פטאקי הדוגמא הטובה ביותר), בפרו-טור רוכבים מהסוג הזה יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה על מנת להיות בצמרת (ממליץ לבדוק את המיקומים בקישורים שצירפתי בהודעה הראשונה של מקיואן ופטאקי). זו הסיבה העיקרית שאנו רואים בתחילת העונה פטאקי חדש, חזק יותר ומטפס יותר, רוכב כמו פטאקי יודע שהוא חייב להשיג את הנקודות במקומות בהם הוא בעבר לא ניצח (מילאן-סאנרמו, פריס-טורס). ב) טיפ חשוב לבוני קבוצות: יש חלון העברות בבדיוק באמצע העונה (בין הג'ירו לדופינה ליברה), שימו לב כשאתם בוחרים רוכב, לאיזה תקופה הוא מייעד את עצמו במהלך העונה. בהצלחה לכולם, ואני אשמח לעזור לכל מי שצריך עזרה, בועז
 

IlanShacham

New member
דוידה רבלין

לכאורה, לפי תוצאות השנה שעברה הוא אסף הכי הרבה נקודות, ובכל זאת רק 4 קבוצות בחרו בו. יש סיבה לחוסר הכבוד לו הוא זוכה? יש סיבה לנפילה משמעותית במספר הנקודות שהוא יביא?
 
שאלה טובה

אני חושב שבמידה מסויימת רבלין לא משדר יציבות כמו שבטיני משדר. רבלין עבר המון תהפוכות בקריירה שלו, הוא היה בתחילת הקריירה שלו בצמרת, ואח"כ בגלל פציעות הוא לא הצליח לשחזר את היכולת שלו. לעומתו בטיני מספק את הסחורה כל שנה, הוא תמיד בצמרת והוא אף פעם לא מוותר. אני חושב ששנה שעברה לא היתה חד פעמית מבחינתו של רבלין, הוא נמצא בקו של שיפור קבוע בשנים האחרונות. אני לא יודע אם הוא מסוגל לשחזר את השבוע המדהים שלו באפריל כשהוא ניצח ברבלינס (אמסטל-פלאש-ליאז'), אבל הוא אחד המועמדים הבכירים לניצחון השנה בפרו-טור, וגם אם הוא לא ינצח הוא אמור להיות בצמרת. אם אתה מתלבט בינהם, אז אם אני לא טועה, בשנים האחרונות רבלין יותר חזק בחלק הראשון של העונה, ובטיני יותר חזק בחלק השני של העונה (אתה יכול להחליף בינהם בחלון העברות).
 
חשוב לזכור!!!!!!

אין אחריות על העצות שלי
, בשום אופן אין לבוא בטענות במידה ומה שאמרתי יתברר כלא נכון
.
 
רעיון נוסף...

אולי משום שתרבות האופניים הישראלית מחוברת לתרבות האופניים העולמית דרך הטור דה פראנס רבלין לא פופולארי? הרי את באסו בחרו המון למרות שחישוב הנקודות של העונה הקודמת היה מציב אותו במקום השישי. אז כאן צריכה לבוא השאלה למה ארמסטרונג לא זוכה ליותר קולות? כי הרי הוא המזוהה ביותר עם הטור דה פראנס. אמת אך... ארמסטרונג גם מזוהה עם סלקטיביות של מרוצים כמי שאינו מחשיב את המרוצים האחרים כמספיק חשובים לטובתמאמץשיכול לסכן אתההכנות שלו לטור דה פראנס. אגב -ארמסטרונג היה מסיים בפרוטור 2004 מקום אחד לפני באסו ועם 11 נקודות יותר. אני חושב שבועז כבר הציג את זה אבל בכל זאת הנה הטבלה של פרוטור 2004 לו היה מתקיים- 1.דויד רבלין (איטליה, גרולשטיינר) 222 נקודות 2.אוסקר פריירה (ספרד, ראבובנק) 196 נקודות 3.פאולו בטיני (איטליה, קוויק סטפ דוויטאמון) 193 נקודות 4.דמיאנו קונאגו (איטליה, סקו) 155 נקודות 5.לאנס ארמסטרונג (ארה"ב, יו.אס.פוסטל סרוויס) 149 נקודות 6.איבאן באסו (איטליה, CSC) 138 נקודות) 7.אריק צאבל (גרמניה, טי מובייל) 137 נקודות 8.פרנססקו מנשבו (ספרד, איל באלריס) 130 נקודות 9.מיכאל בוכרט (הולנד, ראבובנק) 130 נקודות אני חושב שהכי מעניין למצוא את צאבל במקום כה גבוה ואולי כדאי, למי שרוצה להמר על סוסים שחורים, לנתח את זה.
 
בחירת הרוכבים אצל חלק מהמשתתפים

היא על בסיס האהדה האישית (ביחוד כשאין פרסים), כך שלא צריך לקחת כל כך ברצינות את מה שהאחרים בוחרים. מעניין היה לראות (ואולי מישהו עשה את זה) איזה מקום הייתה תופסת נבחרת תיאורטית של הרוכבים הפופולריים ביותר במשחק של לפני שנה.
 
העם בארץ זבת לא מאכזב....

ברור כי עבור רוב אוהדי האופניים, היושבים בציון, לאנס ארמסטרונג הוא הרוכב הטוב ביותר בכל השמנים וללא כל פרופורציה. רק צריך לקרוא חלק מהמיילים, העדינים ביותר, שאני מקבל בנושא ארמסטרונג כדי להבין כמה חסרה פרופורציה לכמה מאוהדי האופניים מארץ זבת. ונשבע שאני אוהב את ארמסטרונג.
 
יאיר אתה שוכח פרמטר אחד

חשוב ביותר בבחירת הרוכבים לקבוצה, זה לא קשור רק לתרבות ולא קשור רק לחשיפה של הטור לעומת שאר המירוצים. המשחק השנה לא דומה למשחקים קודמים, הוא קצת יותר מורכב. באסו נמצא בצמרת (ד"א הוא כבר לא מקום ראשון), בגלל שהוא יחסית יותר זול. באסו בגלל שהוא היה פחות טוב ב-2004 (מ:רבלין,בטיני,קונאגו, פריירה,ארמסטרונג), עולה 180 נקודות ולא 220 נקודות. כלומר יחס עלות מול תועלת. כאשר בונים קבוצה, הדירקטורים לספורטיף מפורום אופני כביש, חייבים כמו ברונייל וכמו ריס לקחת עוד כמה דברים בחשבון. באסו+סטיין דוולדר מדיסקאברי= 220 נקודות בדיוק כמו חמשת הרוכבים הראשונים. אתה בטוח שקונאגו או רבלין או בטיני או ארמסטרונג יעשו יותר נקודות מבאסו ודוולדר ביחד?
 
בוא נגדיר, נראה ,נסביר...P-:

מי בנה את זה כל כך טיפשי? P-: למה באסו שווה פחות מארמסטרונג אם הוא עשה כמעט אותו מספר נקודות? וברצינות? לדעתי המשחק בנוי לתפארת ארץ זבת. ואני מכון להמשיך לנגח אותך כי זה כייף גדול אבל.. עכשיו שבת כלה וזמן להדלקת נרות ומעשים טובים.
 

Sybh

New member
הטבלה משקרת

הטבלה של הניקוד "לו היה פרוטור ב-2004" יכולה לתת אולי מושג וכיוון כללי לגבי שיטת הדירוג החדשה. אבל אם היה מונהג פרוטור כבר ב-2004, אין זה מן הנמנע כי בסיום העונה הטבלה היתה נראית קצת (או לא קצת) אחרת.
 
נו, זה ברור, שי -

זה כל הרעיון מאחורי הפרוטור (מה חשבתם שכסף?). כדי שרוכבים יגיעו ליותר מרוצים ובהם ישקיעו יותר בנו את סבב הפרוטור. ולכן הטבלה נועדה רק כדי לתת מושג על מה שצפוי. ברור לגמרי שלאנס ארמסטרונג לא היה מזנק לתחרות בארה"בומנסה להשיג ניקוד בתחרויות האביב לו היה הפרוטור מתקיים. התרוץ "אני רוצה לבלות יותר עם הילדים" היה נשאר בגדר אגדה לו היה פרוטור ב 2004.
 
למעלה