אם היו עם מומצא כמו שהימין טוען אז אם נותנים להם את האפשרות לעזוב כל אחד למקום אחר - לא היה איכפת להם.
ממני לא זכית לקרוא הרבה פעמים על כך ש"הם עם מומצא". אם יש לך מחלוקת עם "הימין" תצטרך לפנות אל אותו גורם בימין שהשמיע באוזניך את הטענה.
אמנם, הלכה למעשה כמובן שהטענה נכונה ברמת העקרון. היא פשוט חסרת משמעות בעיני, בימינו אנו. עובדתית ישראל הכירה בקיומו של העם הפלסטיני כבר ב1994 לערך. זה שבמקור מדובר בס"ה בכמות של שבטים בדואים וחמולות משפחתיות, לא משנה זאת. המשמעות בפשטות היא שהיום לא שייך להשמיע את הטענה הזאת.
עם זאת, בהחלט יש מקום מעת לעת להשמיע את הטענה הזאת, על אף שאיש בעולם לא יקבל אותה. זאת כשמבקשים להצביע על הפער בין זכות היהודים לאדמת ארץ ישראל לעומת זכות הפלסטינים למשל.
בכל מקרה לא מצאתי את הקשר בין הסוגיה המרתקת הזאת לנושא שלנו. להם באמת לא אכפת לעבור למקום אחר. כתבתי את דעתי בעניין הזה פעמים רבות כאן בתקופה האחרונה ובהקשר הזה. אם תשאל היום את העזתי הממוצע מה הוא רוצה, כאשר הבחירה היא היצמדות לאדמת רצועת עזה כשמשפחתו נדרשת למגורים באהלים בתקופה חורפית ובכלל למשך השנים הקרובות, ללא אופק מדיני ו/או פרנסתי וכדו', או לעבור למדינה אחרת ולא משנה כרגע איזו, בה יזכה לקבל בית מגורים הולם, מקומות עבודה לכל בני המשפחה וחינוך טוב לילדים, לעניות דעתי יהיה לך קשה למצוא אפילו עזתי אחד בודד שיסרב להצעה.
כל זה כאמור, לא קשור כהוא זה לשאלה אם העם הפלסטיני זה עם שיש לו מקור או שזה עם שהתהווה במהלך המאה ה20. זה פשוט משיקולים של טובת המשפחה והעדפת טובה זו על-פני מאבקים לאומיים שגם כך חצי מהם נאבקים רק מתוך שעמום ולא בגלל שזה באמת מעניין אותם.
לכל הדיון הזה אגב, יש הבדל בין ערביי רצועת עזה לערביי איו"ש.
העם הפלסטיני אגב, זהה בירדן כמו שהוא באיו"ש (ובמידה רבה גם אזח"ע, אם כי כאמור זה שונה). כלומר אם אתה רוצה לטעון שיש עם פלסטיני, הרי שזה אותו עם (ובאמת זה אותן חמולות ומשפחות בדרך כלל).