את עושה חילוקים שלא מתאימים לצורת חקיקה
מה זה "אנחנו יהודים וצריכים לעשות חוקים לטובתינו"? ממתי?! במהלך ההיסטוריה היו מחוקקים שחקקו חוקים לטובתם, וזה מעולם לא נראה טוב. את בעצם מצדיקה את חוקי עומאר, שהפלה לרעה את היהודים והנוצרים והטיל עליהם מס גולגולת וכו' רק כי הם אינם מוסלמים; את מצדיקה את קונסטנטינוס שאסר על יהודים להיכנס לירושלים כי הם אינם נוצרים; ועוד היד נטויה. חוקים לא נועדו להיות לטובת אדם אחד ולרעת אדם אחר. קוראים לזה כיום אפליה בכל מקום שתהיי בו. חוקים נועדו למטרה אחת בלבד: לדאוג לחברה תקינה שפועלת כראוי ולא מזיקה לעצמה. כדי שלא יהיו בה מעשים מסוג X - מחוקקים חוק שמעניש מחומרה את העושים כך. אין זה משנה אם מדובר באזרח בן המיעוט או הרוב (הערבים שאנחנו מדברים עליהם הם אזרחי מדינת ישראל, ואין שום סיבה להתייחס אליהם אחרת. אם מישהו מהם יתן סיבה כזו - כמו למשל אם הוא יבצע פיגוע - הוא ייענש בחומרה הכתובה בחוק לגבי מבצע פיגוע). אני מסכים לחלוטין שהמניעים של יהודי ושל ערבי הם מניעים שונים; אבל כל עוד לא מדובר בחוקי הקב"ה (אפילו אם מדובר בחוקי תוהר, זה לא תמיד חוקי הקב"ה) הרי שאין אנו יכולים להביט לליבו של אדם, ולכן אין אנו מותרים לעשות חילוקים של "הוא עשה את זה מסיבה אחת והוא מסיבה אחרת". אנחנו יכולים רק להסתכל על המעשה עצמו, וכך להתייחס לענין. סתם ככה, הרבה מהלכות עונשין בתורה בנויים על פי העיקרון הזה. אף אחד לא יכול לדעת מה בליבו של אדם, אפילו אם זה ברור.