אין חיסרון שלא ניתן להפוך ליתרון.

אין חיסרון שלא ניתן להפוך ליתרון.

בת הטבח התלוננה בשיחה עם אביה על הקושי אשר בהתמודדות
עם הבעיות בחיים.
הטבח הובילה למטבח והראה לה שלושה סירים בהם רתחו מים.
בסיר הראשון הוא שם גזר
בסיר השני הכניס ביצה
בסיר השלישי שפך גרגירי קפה

לאחר זמן מה שלף הטבח את הגזר מן הסיר ושם אותו בצלחת,
דג את הביצה מן המים הרותחים והניח אותה בקערה,
סינן את הקפה ומזג אותו בספל.

הביט בביתו ושאל : "מה את רואה, יקירתי ?"
הבת התקרבה לשולחן ובחנה את התוצרים :
הגזר היה רך ונמעך.
היא קילפה את הביצה, שהייתה קשה
הקפה הדיף ריח נפלא וטעמו היה טוב ומענג.

אמר הטבח : "כך בני אדם שונים המתמודדים עם קושי זהה.
המים הרותחים הם אותו מצב נתון עבור שלושת החומרים:
הגזר שהגיע למים קשה, התרכך עד מאד
וניתן עכשיו לפורר אותו בקלות.
הביצה, שהגיעה עדינה ונוזלית תחת קליפתה הדקה, התקשתה כולה.
פולי הקפה, לעומת זאת, הם ייחודיים !:
לאחר שהותם במים הרותחים,
הם הפכו את המים אותם למוצר משובח".

"לאיזה מהם את דומה, בתי היקרה ?
כאשר בעיות מגיעות למפתן דלתך, איך את מגיבה ?
כגזר שנראה חזק אך מאבד תכונותיו במצבי לחץ ?
כביצה בעלת אופי עדין שמקשה את ליבה לאחר פיטורים, גירושים, מוות של אדם אהוב ?
-שנראית אותו דבר מבחוץ אך ליבה ונשמתה התקשו עד מאוד ?
או אולי את פול קפה, אשר תפקידו בחיים להפוך את המצב הכואב לדבר הטוב ביותר שניתן?
הקפה מגיע לתכונותיו הטובות ביותר עת שהמים בשיא הרתיחה."

בשביל להיות פול קפה רק צריך לזכור כי לכל מה שקורה בחיים יש סיבה...
רק נשאר לנו לגלות מה היא וללמוד ממנה.


ואגב, הצ'אט פתוח. בואו. ;)
 

פריאל12

New member
סיפורים עם מסר

תמיד מעוררים מחשבה, הבנות... לפעמים גם נותנים כח ונקודות מבט שלא חשבנו עליהן.
רעיון - אולי נפתח שרשור של סיפורים בסגנון הזה....
 
או שנשרשר לפה

או שנפתח שרשור חדש
ונשרשר את הפוסט הזה אליו

מרוב שרשורים תיכף אני מתחילה לשיר
את כבר בטח תבחרי לי שיר טוב :)
 

פריאל12

New member
חיפשתי את הסיפור הזה..תמיד מרגש

ארוך אבל כ"כ שווה - סיפור שצריך לשמש השראה לכל מי שעוסק בתחום החינוך, ולכל אדם בכלל...

מורה לחיים

זה סיפור מיוחד - על אנשים מיוחדים ביחסים בין בני אדם.

כמה מילה או תגובה שלא במקום יכולה להרוס ואילו קצת תשומת לב ורגישות לאחר יכולים לשנות את חייו של אדם.

אספר לך סיפור, על המתנה היפה ביותר שאפשר לה,לנפש לתת.

ביום הראשון, בשנת הלימודים החמישית, בכיתה אחת, בבית ספר אחד, נכנסה המורה, גברת טומפקינס, לכיתה,

ומבלי משים, בברכה את תלמידיה, ואמרה להם דבר שקר נורא.

היא אמרה להם: שלום תלמידים, ברוכים תהיו בכתה, דעו לכם כי אתם כולכם ילדי, ואת כולכם אני אוהבת במידה שווה.

אך שקר היה זה, כי בשורה הראשונה, בספסל שבדיוק ממולה, ישב לו ילד שונה מכולם.

בגדיו לא היו כה נקיים, וגם קצת מקומטים, ונעליו מרופטות במקצת, ומבטו כנודד למקום אחר, בוודאי לא אליה.

ואת הילד הזה, היא מייד, לא כל-כך אהבה, בלשון המעטה. וכאשר ביומן הסתכלה, ואת שמות כל התלמידים קראה,

והטעימה את שמם בהגייה נכונה, את טדי ארקוויסט, זה שמו, מלמלה בחופזה,כי אותו, היא לא כל-כך אהבה.

כמה שמחה המורה, כשבדקה את עבודות הילדים, מהחופשה הגדולה, וסימנה בעט כחול, או ירוק,

הערות כמו: כמה טוב, או, כמה נפלא,אך דבר לא נתן לה את הריגוש ואת הרגשת העוצמה של 'להיות מורה',

כמו לכתוב בעט אדום במחברת של טדי: לא כך זה היה, או, 'אין זה נכון', ובסוף לכתוב בגדול את האות נון,

שמשמעה נכשל'.

ומאז, בכל יום שלימדה בכיתה, את כולם היא שיתפה, למעט טדי, שאותו, בלשון המעטה, היא לא כל-כך אהבה.

יום אחד, כאשר הייתה המורה, גברת טומפקינס, צריכה לכתוב גיליונות הערכה, ולרשום המלצות להמשך השנה,

לקחה את הגיליונות של כל הילדים,מהשנים שעברו, לעיון. את הגיליון של טדי, היא שמה בסוף, כי אמרה בליבה,

כי זה לא יכול להיות מעניין, ומה כבר אפשר לחדש לה על הילד הזה שתקוע לה כך בין העיניים, בשורה הראשונה,

בספסל שבדיוק ממולה, הרי היא יודעת בדיוק כי הילד הזה ייכשל, וחבל להוסיף עוד כל מילה...

והיא עוברת על גיליונות כל התלמידים, ומהנהנת בראשה להסכמה,שאכן האבחנות בעבר, נעשו כהלכה.

ולבסוף, הגיעה לגיליון של אותו טדי ארקוויסט, והחלה לקרוא.

המורה בשנה הראשונה, כך כתבה: 'טדי הוא ילד מבריק וחכם, חבר של כולם

יודע כמעט כל דבר בעולם, ערני, מתעניין, ושואל שאלות, משתתף בכתה בכל נושא ושיחה. הישגיו בלימודים,

הם מעבר למצופה, וציוניו לעילה ולעילה. הוא חלומה של כל מורה.'

הנידה גברת טומפקינס בראשה בפליאה, והמשיכה.

המורה בשנה השנייה כך רשמה: 'טדי הוא ילד נבון. הוא מבין היטב את החומר הנלמד בכתה.

הוא מוטרד ממחלתה של אימו, ומידי פעם כאילו ישנו אך איננו,אך עם זאת, הוא משתדל שלא להחמיץ לימודים.

הישגיו בלימודים טובים מאד וציוניו משביעים רצון.'

שוב הנידה, המורה, גברת טומפקינס, בראשה, והמשיכה בקריאה.

המורה בשנה השלישית, כתבה בגיליון ההערכה את אלו הדברים:

'טדי, מאד חולמני בכיתה. מותה של אימו, היה לו חוויה קשה ביותר,

והוא טרם הצליח להתאושש ממנה, אך עם זאת, הוא משתדל ללמוד כמיטב יכולתו.

חבל שאין זה מספיק. הוא לא משתתף בשיעורים, ואינו יוצר קשר עם חברים.

הישגיו בלימודים די דלים, וציוניו לא כל כך טובים.'

הפעם, לא הנידה המורה גברת טומפקינס, בראשה, ומבלי להניד עפעף,

מייד נטלה את הגיליון הבא, וקראה.

המורה, בשנה הרביעית, כתבה כי: 'טדי היא ילד מוזר, הוא יושב בכיתה ובעצם, מלבד לתפוס מקום שם,

הוא אינו עושה דבר. מחברותיו מקושקשות למדי, ילקוטו אף פעם אינו מסודר.

את שיעוריו הוא כמעט לא מכין, ולפי הבחנתה, אין לו חברים.

הישגיו בלימודים דלים, וציוניו נמוכים. ספק אם יוכל לקבל את תעודת הגמר בתום הלימודים.'

הבינה עתה, המורה גברת טומפקינס שבעצם היא טעתה, והחליטה, שמאותו היום אין היא רוצה עוד ללמד.

רוצה היא רק לחנך, להדריך, להקנות ערכים.

ומאותו היום בכל יום בכיתה, ניגשה אל טדי הביטה במחברתו, העירה לו בשקט,

ותיקנה את שגיאותיו, ואם היה צריך, גם ביקשה ממנו להישאר איתה מעט, להסביר לו שוב, עוד פעם אחת.

לקראת תום שנת הלימודים, כנהוג בבתי ספר רבים, הביאו הילדים מתנות למורים.

וכולם הביאו מתנות עטופות במיטב העטיפות, וסרטים מתנפנפים ומסתלסלים,

כדי להדגיש את המתנה שלהם. כולם חוץ מטדי. וכולם צחקו לו,

כשהגיש את השי שלו, עטוף בנייר אריזה מקומט, שהביא מהמכולת.

המורה, בצעקה חזקה, היסתה את כולם. 'מה קרה לכם, השתגעתם?, הרי המתנה הזו היא הטובה בעולם'

(ועדיין אינה יודעת את תוכנה). ודממה בכתה.

והמורה גברת טומפקינס, פותחת, מכל המתנות, דווקא את זו של טדי, ומוציאה משם צמיד ישן,

מעוטר באבנים ירוקות מזויפות, וחלקן אף חסרות, ובקבוק של בושם שחצי ממנו חסר.

והיא קוראת לטדי, ומבקשת ממנו שיענוד על ידה את הצמיד, ומתיזה על צווארה, מעט מהבושם.

בצהרים, כשחזרה אל ביתה, על גרם המדרגות, מחוץ לדלת, הופתעה לראות את טדי,

מחכה לה. כששאלה אותו, מה הוא עושה פה, אמר לה: 'רציתי רק להודות לך על שהזכרת

לי את אימי כשענדת את הצמיד שלה ולרגע קט אף הדפת את ריחה'.

חייכה המורה גברת טומפקינס, ליטפה את ראשו של טדי, הודתה לו על התשורה הנאה ושלחה אותו הביתה.

סוף השנה הגיע, טדי די הצליח להתקדם, ובעצם, הוא נקרא לבמה לקבלת תעודה מיוחדת,

כי סיים הוא שלישי, מכל השכבה.

אחרי מספר ימים, קיבלה המורה גברת טומפקינס, מכתב ובו כתוב: '

תודה על כל העזרה שעזרת לי. היית לי מורה נפלאה.' על החתום: טדי ארקוויסט

אחרי שלש שנים, בסוף הלימודים בבית הספר, טדי קיבל תעודת הוקרה והצטיינות יתרה על הישגיו המרשימים בתקופת

הלימודים.

המורה גברת טומפקינס, קיבלה עוד מכתב, ובו נאמר:

'תודה לך מורתי על התמיכה והעידוד שנתת לי'. על החתום: טדי ארקוויסט.

אחרי ארבע שנים נוספות, שוב קיבלה המורה גברת טומפקינס,

מכתב ובו מספר לה על לימודיו בתיכון, וכיצד הצליח שוב לסיים ראשון,

ושוב כתב לה :' לא הייתה לי עדיין מורה כמוך.' ועל החתום היה טדי ארקוויסט.

חלפו עוד ארבע שנים נוספות, ועוד מכתב מגיע, והפעם מהקולג'..

ופעם נוספת למדה המורה כי טדי כרגיל הצטיין, וזכה במלגת לימודים, ושוב הוסיף כי מורה כמוה, לה הייתה לו.

ועוד ארבע שנים, עברו. המכתב שהגיע היה במעטפה מהאוניברסיטה,

ובו נכתב:מורים רבים לימדוני עם השנים, הביאוני להישגי הנאים, גם אם הפעם,

התחרות הייתה קשה כי היו כאן הרבה תלמידים מצטיינים, ולא נורא אם הפעם

סיימתי רק שני, אך רוצה אני להגיד לך זאת, כי מורה כמוך לא הייתה לי עוד,

וכנראה שגם לא תוכל כמוך להיות. תודה לך מורתי על האמון שנתת בי, ועל

המאמצים שהשקעת בי, והראית לי את הדרך להצליח.

והחתימה הפעם הייתה ארוכה מתמיד, כתוב בה:דוקטור תיאודור ארקוויסט.

מחתה המורה גברת טומפקינס דמעה, והפעם כתבה לו תשובה: לא, לא, לא,

יקירי, התודה היא לך, על הזכות שנתת לי להיות מורתך, שפקחת את עיני והראית לי

כי עם מעט אהבה, וקצת השקעה, התמורה היא גדולה, וניתן לשנות את נפש האדם,

ואתה הוא זה ששינית את נפשי, והפכת אותי מלהיות סתם מורה, למחנכת.
 
ריגשת אותי מאד

המקרה כאילו רחוק ושונה מאיתנו
אבל הלוואי והיו לנו יותר ממורים בודדים
שיודעים שמספיק כל כך מעט בשביל הצלחה.
שיודעים לחזק דוקא את אלה שקשה להם יותר ושמצליחים פחות.
 
מאד אוהבת את הסיפור שהעלית

מעורר מחשבות
החיים של כולם רצופים בקשיים
והרי כולנו רוצים להיות פול קפה שכזה

המודעות למצב, לאפשרויות שבו, לנקודת המבט הזאת
הם הדברים שיעזרו להגיע לשם
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
הנה עוד סיפור קצר שלי

סיפור אהבה בצ'ט

היא יושבת אל מול הצג בוהה במבטה עיניה עוקבות אחר שורות רצות,
אצבעותיה מרפרפות על המקלדת ,יורות תשובות מוכנות מראש.
כמו מכונת ירייה משומנת היטב , אין שורת מחץ שלא שגורה בפיה.
כך שעות ארוכות חולפות ועוברות ...עיניה עולות אל הקיר מידי
פעם אל השעון
מחכה שהזמן יעבור שתבוא עייפות אין קץ , שיבוא המחר ויביא
איתו...מה יביא?..
כלום.....את אותו הדבר כמו היום כמו אתמול כמו לפני חודש ושנה
...בהייה חסרת
תוכן אל מול צג..עם אותם משפטים אותן המילים ...אותן המסיבות
אותה הגברת בשינוי
האדרת. והמבט מחמיר סבר העיניים מתכווצות האצבעות רצות רק לא
מחשבות רק לא מחשבות.
לפתע, צלצול..כמו פעמון בית ספר ..רינגג רינגג...רינננג ריננג
בלי ריגוש בלי משים לב היא עונה
מהעבר השני של חלון השיחה עולה ..הלו , הלו היא עונה ..ומבטה
מייד לחלון הכללי "את מוצאת חן בעיני הוא אומר... אני עוקב
אחרייך זמן מה". יפה לך היא יורה ללא מחשבה. יהיה יפה אם נשבור
שגרה ונפגש הוא כותב... והיא עונה בשליפה בוא למפגש. לא אני לא
המוני הוא עונה בקשר אישי איתך אני חפץ.
והיא בלי שמץ של השתהות עונה אני לא בשביל פגישות אישיות
חבוב. ושוב מבטה חוזר אל החלון הכללי שמא פספסה מילה.
מעברו השני של הקו אי שם יושב בחור צעיר... מביט בכרטיסה...
קורא את שורותיה וליבו נחמץ
היא ממש כמוני הוא חושב לעצמו, יושבת בוהה בשורות רצות עם
תשובות מוכנות ואצבעות שלופות..
רק מתי ...מתי ייפול האסימון בראשה? שתבין ותראה כי היא מחטיאה
את המטרה ...האתר הוא נפגשים המטרה היא... היציאה מן השורה
הכתובה מן הבהייה במסך ללא תוחלת... רק חום ואהבה ביקשתי לעצמי
הוא ממלמל בדיוק כמוה עת כתבה את כרטיסה לראשונה מחפשת חום
ובית ופינה שלווה כתף נאמנת לשים עלייה את ראשה.


והיא ?כבר שכחה את פנייתו... כמו רבים אחרים שעברו ואינם רק
כרטיס הם רק תמונה בים
של כרטיסים ומילים.

 

Being And Doing

New member
מצטער, אצטרך לשבור את ההגמוניה :/

אני יודע, זה רק סיפור, אבל יש בו כל כך הרבה מוטיבים שפשוט מעצבנים אותי.
-יש שלושה סוגים של אנשים - מה לעזעזעל ?!#?!#?$%%%
-"תפקידו בחיים להפוך את המצב הכואב למצב הטוב ביותר שניתן..." - לא! לפעמים מותר שהמצב יהיה כואב. מותר שיהיה כואב, להרגיש את הכאב, לחוות אותו ולהתגבר עליו. לא כל חוויה שלילית צריך לקחת למקומות "נפלאים, מדהימים, מעוררי מחשבה.." - מותר שיהיו חוויות שליליות, שיישארו בסט החוויות השליליות.

אני מצטער שאני כל כך שלילי, פשוט הסיפור הזה כל כך דטרמניסטי וחד משמעי.
 
אף אחד לא אמר שלא.

אבל לא צריך לעשות דרמה אמיתית מכל שטות, ולא צריך לשקוע לתוך זה.
שיישארו בסט השלילי, לתזכורת, העיקר תלמד מהם להבא, זה הכל.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
סליחה אבל אין כל הגמוניה..

אני עצמי לא התייחסתי לסיפור..עצמו אלא לצורת כתיבתו..ולעצם ההעלאה שלו...אל נא תכליל..:)

וברוך הבא
 

Being And Doing

New member
בהמשך לחינניות ונצנצים..

"ישנן בנות" באמת השפיע על כולן!

ואלוהים ישמור, זה רק השבוע הראשון .. :/
 
למעלה