user1000000
New member
אין כמו חוק השילוב!!!
קודם ספור קטן, ואחר כך שאלה: הגיע אלי תלמיד פרטי הלומד בכיתה ט'(ב"כתה קטנה" ז"א כתת שילוב) באחד התיכונים המכובדים בעיר מכובדת במישור החוף.... הנער לא ידע לבצע פעולות חיבור וחיסור בעשרת הראשונה. (למעשה גם לא בתחום החמש). וכמובן שלא ידע כלום על בעיות מלוליות, על כפל וחילוק וכיו"ב. הצצתי במחברת הכתה שלו מתוך הנחה שעובדים אתו על ראשית החשבון, ומצאתי מחברת מלאה ב..... משוואות ריבועיות!!! כעת לאחר מספר שבועות של עבודה אינטנסיבית, הנער כבר עושה איתי תרגילים של חיבור וחיסור בעשרת השניה, ובכיתה במקביל הוא לומד משפט פיתגורס... בכיתה שהוא לומד יש מורה אחת ללא סייעות על 15 תלמידים עם קשת בעיות אופינית לכיתות כאלה. לצורך לימודי החשבון הוא יושב עם בת שרות שמלמדת אותו את החומר הסטנדרטי. וברור שהיא למעשה רושמת ופותרת (בלי שגיאות) את המשוואות. בכל שנה כאשר האמא שואלת מה עם קצת עזרה ממוקדת לבן שלה מסבירים לה שאין מה לעשות. אין שעות ואין תקציב וכו... וגם רומזים לה שבעצם מקומו בבית ספר לחינוך מיוחד ושלא תתלונן. גם אני חושב שמקומו של הילד בחינוך המיוחד, אבל ההחלטה לשים אותו בכיתת שילוב היא החלטה של ועדת ההשמה ולא טובה שהאם בקשה. היות ואני מורה בבית ספר לחינוך מיוחד, אני יודע שקימים מנגנונים כמו תל"א ופיקוח כדי לוודא שתלמיד לא סתם מחמם כסא בבית הספר. ואני שואל: 1. האם בכתת שילוב אין מחויבות לכוון את הלימודים ליכולותיו של התלמיד? 2. מה האופן החוקי האפקטיבי שבו יכולה האם לתבוע חינוך וטיפול נאות לילד שלה? ומי אמור לפקח על הביצוע? 3. נכון שאפשר להתפוצץ מסיפור כזה?
קודם ספור קטן, ואחר כך שאלה: הגיע אלי תלמיד פרטי הלומד בכיתה ט'(ב"כתה קטנה" ז"א כתת שילוב) באחד התיכונים המכובדים בעיר מכובדת במישור החוף.... הנער לא ידע לבצע פעולות חיבור וחיסור בעשרת הראשונה. (למעשה גם לא בתחום החמש). וכמובן שלא ידע כלום על בעיות מלוליות, על כפל וחילוק וכיו"ב. הצצתי במחברת הכתה שלו מתוך הנחה שעובדים אתו על ראשית החשבון, ומצאתי מחברת מלאה ב..... משוואות ריבועיות!!! כעת לאחר מספר שבועות של עבודה אינטנסיבית, הנער כבר עושה איתי תרגילים של חיבור וחיסור בעשרת השניה, ובכיתה במקביל הוא לומד משפט פיתגורס... בכיתה שהוא לומד יש מורה אחת ללא סייעות על 15 תלמידים עם קשת בעיות אופינית לכיתות כאלה. לצורך לימודי החשבון הוא יושב עם בת שרות שמלמדת אותו את החומר הסטנדרטי. וברור שהיא למעשה רושמת ופותרת (בלי שגיאות) את המשוואות. בכל שנה כאשר האמא שואלת מה עם קצת עזרה ממוקדת לבן שלה מסבירים לה שאין מה לעשות. אין שעות ואין תקציב וכו... וגם רומזים לה שבעצם מקומו בבית ספר לחינוך מיוחד ושלא תתלונן. גם אני חושב שמקומו של הילד בחינוך המיוחד, אבל ההחלטה לשים אותו בכיתת שילוב היא החלטה של ועדת ההשמה ולא טובה שהאם בקשה. היות ואני מורה בבית ספר לחינוך מיוחד, אני יודע שקימים מנגנונים כמו תל"א ופיקוח כדי לוודא שתלמיד לא סתם מחמם כסא בבית הספר. ואני שואל: 1. האם בכתת שילוב אין מחויבות לכוון את הלימודים ליכולותיו של התלמיד? 2. מה האופן החוקי האפקטיבי שבו יכולה האם לתבוע חינוך וטיפול נאות לילד שלה? ומי אמור לפקח על הביצוע? 3. נכון שאפשר להתפוצץ מסיפור כזה?