"אין ליהודים חברים במזה"ת זולת הדרוזים"

mike00

New member
"אין ליהודים חברים במזה"ת זולת הדרוזים"

"אין ליהודים חברים במזה"ת זולת הדרוזים" אמר לאומדיה נאסר א-דין, יו"ר יד לבנים בדליית אל-כרמל; חרף אירועי פקיעין "98% מהעדה חלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית" רן פרחי 7/5/2008 אומדיה יו"ר בית יד לבנים בדליית אל כרמל, אמל נאסר א-דין, לשעבר ח"כ בליכוד, יוצא כנגד האמירות הנשמעות בקרב כותבים דרוזים, כאילו כבר נשברה הברית בין העם היהודי לדרוזים. "העדה הדרוזית כרתה ברית חיים ודמים עם העם היהודי ב-48', ואף לפני זה ב-39'. בזמן המאורעות עמדנו לצד העם היהודי. אין ניגוד אינטרסים בין היהודים לבינינו. הדרוזים הולכים לאותו צבא ומצדיעים לאותו דגל". עם זאת טוען נאסר-אדין כי ההחלטה בממשלה בשנת 1987 להשוות את המצב ביישובים הדרוזים ליהודים לא יושמה עד היום. "מקבלי ההחלטות צריכים לעשות חשבון נפש. אנחנו חלק מבלתי נפרד מהמדינה מהצבא, אך מבחינה אזרחית אנחנו זקוקים למקבלי החלטות אמיצים שיישמו את ההבטחה ההיא. הדבר נעצר וצריך לחדש את זה". לאחרונה נשמעו קולות בקרב משכילים דרוזים כמו פרופ' אמל ג'מאל, יעקוב חלבי ובעבר סעיד נפאע המגדירים עצמם דרוזים פלסטינים. לדברי נאסר א-דין מדובר במתי מעט. "מאז שנת 1948 הם מנסים להכניס חבר מועצה אחד והם לא יכולים. מדובר במיעוט קולני, שאינו מהווה יותר מאחוז אחד או שניים בעדה. 98% מבני העדה מאמינים שהם חלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית". נאסר א-דין מגדיר עצמו ציוני. "כל אדם שהלך לצבא היהודי שבנה הוא ציוני. הציונות הקימה את המדינה". למרות טענותיו נגד הממשלה, הוא מוצא גם נקודות אור של השתלבות. "יש לנו אלוף בצבא, אלוף משנה, המשמש כיועצו של הנשיא פרס. בכל פינה ובכל יחידה. מנכ"ל משרד התחבורה. בסופו של דבר אנחנו צועדים קדימה. אני מרגיש כמה שהמדינה הזו נותנת". נאסר א-דין אומר כי אמירתו של יעקוב חלבי כאילו הדרוזים הם שכירי חרב של היהודים הוא טעות גסה "הדרוזים לא היו שכירי חרב ב-48' כש-7 מדינות ערב תקפו את 600 אלף היהודים. הם התנדבו לצבא ולא פחדו ולא היססו להיות חלק בלתי נפרד מהלוחמים, שעמדו מול 7 מדינות אויב". באשר לקרע שנוצר בעקבות ההתפרעויות בפקיעין והעובדה שכל היהודים החדשים, שהתיישבו בה נאלצו להימלט ממנה יוצא נאסר א-דין בקריאה לעם ישראל. "אני רוצה שהיהודים יבינו, שאין להם חברים במזרח התיכון זולת הדרוזים השותפים לגורלה של המדינה וכל מי שאומר אחרת משקר לך". עד היום נפלו במערכות ישראל 349 חללים דרוזים, ו-27 בפעולות איבה. חרף הקרע שחל בעקבות התפרעויות פקיעין בין היהודים לדרוזים ובין הדרוזים למדינה הנכונות להתגייס עדיין גבוהה, קובע נאסר א-דין. "על פי הדו"ח שנתן הרמטכ"ל לאחרונה 83% מתגייסים ליחידות קרביות והיהודים 72%. סרבנים בודדים", המסיים באמירה חיובית לרגל חגיגות ה-60 לעצמאות ישראל. "אני מאחל לעם הזה להיות חזק יותר בימים האלה. אנחנו חיים במזרח התיכון ויבואו לנו דברים קשים מול האויבים הרבים שלנו, אם לא נהיה מאוחדים".
 

mike00

New member
"הדרוזים – חלק בלתי נפרד מהעם"

"הדרוזים – חלק בלתי נפרד מהעם" ביום הזיכרון לחללי צה"ל זוכר עם ישראל גם את חייליו הדרוזים שמסרו נפשם במערכות ישראל. יו"ר יד לבנים הדרוזים בראיון ליומן ערוץ 7. ביום הזיכרון לחללי צה"ל זוכר עם ישראל גם את החיילים הדרוזים שמסרו נפשם במערכות ישראל. יו"ר יד לבנים הדרוזים, אמל נאסר א-דין, ששכל את שני בניו במערכות ישראל סיפר על השותפות הישראלית-דרוזית בראיון ליומן הצהריים של ערוץ 7. "הדרוזים הם חלק בלתי נפרד מהעם בישראל וממערכת הביטחון, ולכן אמש כאשר נדרשתי לומר דברים בטקס ע"י ארגון זוכרים, הבאתי את דברי ובני עדתי ששכלו 349 חללים". "השותפות בין הישראלים לדרוזים קודמת אף למדינה, ראשיתה בהסכם בין הדרוזים ליהודים בשנת 47' ומאז אנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהעם והמדינה, ולכן ב-48' התגייסנו לשירות פעיל בצבא והשתתפנו בכל הגזרות של מערכות ישראל, והחיילים שלנו עושים את המוטל עליהם בהגנת המדינה". נאסר-הדין הוסיף ואמר כי אין כל הבדל גם בין ההנצחה הישראלית לדרוזית: "אין שום הבדל בנושא זה, בית יד-לבנים הדרוזי לא שונה מייתר יד לבנים בארץ, משרד הביטחון עושה זאת על הצד הטוב ביותר ללא כל הבדל בין הישראלים לדרוזים". "אתמול קיימנו טקסים בכל כפר דרוזי בו השתתפו ראשי המועצות ובני המשפחות השכולות", נאסר-הדין הוסיף כי על פי המידע הרשמי 83 אחוז מבני העדה הדרוזית משרתים ביחידות הקרביות לעומת 72 אחוז בציבור בישראל, "דרוזים נמצאים בכל יחידה היום בצה"ל", אמר.
 

respecta1

New member
../images/Emo45.gif כל הכבוד.

צריך לקוות שהממשלה תתעלם לרגע מהביוקרטיה ובמקום סתם לזרוק סכומי כסף גדולים על הישובים שאלוהים יודע לאן הם הולכים, ממש להכנס וללכלך ידיים ולבנות את הישובים האלה שיהיו ברמת חיים גבוהה.
 
למעלה