אין מיזוג – ואל האוטובוס מטפסים בספירלה: תחנת רכבת רחמנא ליצלן

כשלוגי

Active member
למרות שהיא נמצאת בטבורה של מטרופולין תל אביב, הנוסעים בתחנת בני ברק־רמת החייל הוותיקה נאלצים לעתים לחכות חצי שעה לאוטובוס ■ באזור שנראה כמו אתר בנייה ובהיעדר אולם נוסעים - גם עבודות השדרוג לא יצילו אותה


בנימה אישית, לתחנת רכבת בני ברק יש פוטנציאל מאוד גבוה שלא ממומש בגלל קישוריות גרועה. המרחק בקו אווירי לרמת החייל, אזור שסובל מנגישות די גרועה קצר מאוד ואפשר היה לחשוב על פתרון יצירתי. לפני כמה שנים בנו שביל לרוכבי אופניים מעל נחל הירקון אבל הוא נסגר. מהצד השני כל הגישה לאזור של קניון איילון ומגדלי המשרדים באזור גם לא סימפטית במיוחד, כמו שמתואר בכתבה.
 

toto9

Active member
בנימה אישית, לתחנת רכבת בני ברק יש פוטנציאל מאוד גבוה שלא ממומש בגלל קישוריות גרועה.
חייב לחלוק על הנימה הזאת,
לתחנה אין פוטנציאל גבוה מכיוון שהיא יושבת על מסילה משנית ולא ראשית,
עובר שם רק קו פרברי אחד, אין קווים ראשיים לצפון, דרום, ירושלים והרבה ערים אחרות,
בנוסף לכך אין תדירות גבוהה של רכבות ובעיות אלו כנראה לא צפויות להשתנות.
 

Ccyclist

Well-known member
חייב לחלוק על הנימה הזאת,
לתחנה אין פוטנציאל גבוה מכיוון שהיא יושבת על מסילה משנית ולא ראשית,
עובר שם רק קו פרברי אחד, אין קווים ראשיים לצפון, דרום, ירושלים והרבה ערים אחרות,
בנוסף לכך אין תדירות גבוהה של רכבות ובעיות אלו כנראה לא צפויות להשתנות.

יש לתחנה פוטנציאל יוממים גבוה כי היא על לולאת השרון ועוד בחיבור ישיר לתל אביב.

אם יחזירו את התדירות לרכבת כל 15 דקות - יש לה פוטנציאל ענק, אף שבימינו הרק"ל משרתת את ציר ז'בוטינסקי הסמוך בצורה שהרכבת לא מסוגלת.

מבחינת יעדים - התחנה נמצאת מרחק תחנה אחת מהאיילון, שם אפשר להחליף לכל קווי רכבת ישראל שמגיעים לתל אביב. בעתיד הקרוב, עם פתיחת המסילה המזרחית תוך כשנתיים, יתכן שיעברו בה רכבות נוסעים מתל אביב צפונה לכיוון חדרה מזרח ואפילו מתל אביב דרומה דרך אלעד ותעופה שישתמשו במסילות 3-4 מסבידור צפונה כדי ליצור למשל רכבת שניה לבית שמש בלי לקחת סלוטים במסילות 1-2 המלאות.

מבחינתי הבעיה שמדובר באזור תעשייה שאינו ידידותי להולכי רגל וגשר לרכבים פרטיים שידידותי עוד פחות. בעבר התחנה, שמוניציפאלית נמצאת בתל אביב, נקראה "תל אביב צפון" ויתכן ששם כמו "עשר טחנות" יתאים לה יותר. העובדה שאפשר להמתין בה חצי שעה לאוטובוס משלים מבטאת את כל מה שכושל בתח"צ בארץ - לא רק שהתחנות אינן ברות הליכה - לא מרכזים בהן את רשת האוטובוסים המקומית אלא שולחים אליהן הארכה רנדומלית של קו ספגטי או שניים
 

מנחם403

Active member
מי שקשה לו מאיזושהי סיבה לעלות את הספירלה- לאחרונה יחסית נוסף למקום קו 3 לבני ברק מצומת הרכבת בלח״י, מה שלא מצריך לעלות את הספירלה אלא רק הליכה קטנה. במקרה הגרוע שגם קו 3 אין, ניתן לעלות על קו 524 לרעננה או 81 סיבובי ממש מרציף הרכבת ולרדת אחרי תחנה אחת במבצע קדש/ראול ולנברג בגשר, ופשוט להמשיך כמה צעדים ברגל לתחנה לכיוון דרום לשלל הקווים שעוברים שם.

עבדתי במתחם דן דיזיין תקופה, והספירלה הייתה טיפה מעצבנת אך לא עד כדי כך גרועה ביחס לכישורי ההליכה שלי. עדיין כשנסעתי לקניון איילון דרך רכבת זו עם אימי המבוגרת שלא הייתה מוכנה לטפס את הספירלה, לקחנו את האופציה של 524 לגשר והיא דווקא היתה מרוצה מהרעיון.

עריכה: מי שצריך לרמת החייל, שיבדוק את האוטובוסים הזמינים, כי לפעמים יהיה כבר יותר נוח לרדת ברכבת אוניברסיטה אקספו ולקחת משם אוטובוס לרמת החייל… מאריך את הדרך אבל לפעמים תגיעו לפני כל הטרטור עם הספירלה…

מי שכתב שלתחנה יש פוטנציאל גבוה- הנסיון הראה, שככל שיש מרחק יותר גדול מתחנת הרכבת אל אזורי המגורים והמסחר, ככה תנועת הנוסעים יותר קטנה. תחנה זו נמצאת בחור שמלבד מתחם עיצוב הבית וכמה חנויות מפעל שוממות מאדם ברחוב לחי- שום דבר לא קרוב אליו, לא בני ברק קרובה ולא רמת החייל… לקניון איילון עוד יש איכשהו יחסית קירבה לשער האחורי מהצד של ויקטורי. אני אישית בתור תושב חוץ שלא גר במרכז, הסיבות היחידות שלי לבקר בתחנה זו הוא קניון איילון (אף שזה קניון ללא חנויות ייחודיות), או מתחם דן דיזיין (שגם הפופולריות שלו כבר ירדה). למרכזים הרפואיים ברמת החייל אעדיף להגיע מרכבת אוניברסיטה (אלא אם אהיה בטוח שנפלתי על תזמון נכון לקו 81 או 524) ולבני ברק- ברכבת הקלה מארלוזורוב סבידור.


הסיבה שאני כותב את נסיוני האישי- כדי להדגים שהתחנה באיזושהי מקום לא כל כך יעילה כיום..
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה