אין מקום לדאגה

אין מקום לדאגה

אדם צריך לשאול את עצמו רק שתי שאלות: האם אני בריא או האם אני חולה? אם אני בריא אין מקום לדאגה, אם אני חולה האדם צריך לשאול את עצמו רק שתי שאלות: האם אבריא מזה או לא אבריא? אם אבריא אין מקום לדאגה, אם לא אבריא האדם צריך לשאול את עצמו רק שתי שאלות: האם אחיה או האם אמות? אם אחיה אין מקום לדאגה, אם אמות האדם צריך לשאול את עצמו רק שתי שאלות: האם אגיע לגן עדן או שמא לגיהינום? אם אגיע לגן עדן אין מקום לדאגה, אם אגיע לגיהינום אהיה עסוק כל כך בללחוץ ידיים של מכרים שלא יהיה לי זמן לדאגה.
 
בגילנו לא שואלים כבר שאלות כאלו

כולם יודעים שכל אחד יהיה חולה בדבר זה או אחר, יקח תרופות וימשיך בחייו עד שימות.
בינתיים כל אחד מוצא את הנישה שלו להעסיק את עצמו עד היום ההוא.
האדם הוא לא רק בשר ועצמות, הוא בעיקר רוח, ועד כמה שהצלחתי להכיר וירטואלית את המשתתפים בפורום, לכולם יש שאר רוח והתנהלות חיים בריאה נפשית.
חוץ מזה, שבגילאים הללו מותר בהחלט "קרחץ" פה ושם.....
 

עמיקם10

New member
אופטימי..אורי אבנרי כתב ביוגרפיה בשם זה.

מגיל 14 אני עוקב אחריו. קניתי את העולם הזה כנראה בכיתה ח'. גרנו על הכרמל ואחרי זה הבאתי לקיבוץ כרך של שנה מהעיתון שנשאר לי. וקראתי בו ויכול להעיד על עצמי שאני מכיר את הפילוסופיה שלו והאידאולוגיה ואת מה שעבר עליו. לא הצבעתי עבורו לכנסת והוא גם הרבה לא עשה שם. התמיכה שלו במנהיג הפלסתינים שרימה אותנו ובמקום לעשות שלום ולחיות עם ישראל ולצד ישראל מוכיחה שאורי אבנרי פשוט טעה לאורך כל הדרך. נכון שהוא הראשון שהעלה את הנושא הפלסתיני אבל ההתנהגות שלהם והעובדה שהם דבוקים לאותה מטרה מאז 48- ומאז שנוסד אש"ף מבטאת דבר אחד וזה שהם לא רוצים אותנו כאן.
ואני לא הייתי מדבר איתם בכלל.- הפעם ביבי נוהג איתם ממש בחוכמה. במקום לעסוק במהות הם רק מנסים להרויח משהו. בדיוק כמו סוחרים בשוק. גם התביעה שישראל התחייבה ולכן עליה לקיים-[לשחרר אסירים] היא באותה מגמה. מתנהגים אלינו כאילו שאנחנו מטומטמים ועוורים. ואולי גם האמריקאים יפנימו את זה.
 
אורי אבנרי הוא ממציא ה"אומה הפלסטינאית"

יש לו מאמר בן עשרות שנים בשם "יהושע הפרוע" ובו הוא מוקיע אותנו על חיסולה של אוכלוסיית כנען ועל כי אנחנו בדרך לעשות זאת שוב.
כמובן שמאז ברור לכל אנשי המדע שהחלק העובדתי בכל סיפור יציאת מצרים וכיבושה של כנען הוא מיתולוגיה שבמקרה הטוב נבנתה על בדלי מסורות של אומה שהתגבשה משבטים ובתי אב כאן בארץ (אולי מי מהם חווה איזו תקופה של שהות במצרים). כשם שאנחנו לא לוקחים ברצינות את העובדה שמקימה של רומא - רומלוס הוזן על ידי זאבה עם אחיו התאום ואז הפך למייסדה של רומא, כשם שאנחנו מתייחסים למיתולוגיות היוניות ושל הרבה מעמי תבל העתיקים כך אפשר לראות גם את הסיפורים שלנו.
"העם הפלסטינאי" אינו היחידי שנוצר עם האימפריאליזם האירופאי הרצחני והמסואב. הם חתכו את אפריקה ואסיה ואמריקה בעזרת סרגלים והקימו מדינות שבתוכן לקט שבטים ו"אומות". כשם שקונגו דיממה אחרי צאת הבלגים וניגריה אחרי צאת הבריטים כי ארצות אלה אינן תוחמות גבולות עם אלה גבולות עשרות עמים המבקשים את הביטוי שלהם.
הצרפתים והבריטים עם המפות והסרגלים שלהם הקימו, אחרי מלחמת העולם הראשונה, יש מאין, את האומה העיראקית, הסורית, הלבנונית, הכוויתית, העבר ירדנית, הפלסטינאית ועוד..
היום הם מלמדים אותנו מהו צדק
 
הלאומיות היא תופעה חדשה

נכון, היו בימי קדם מואב, אדום, אשור יהודה, ישראל וכו, אבל בדרך כלל העולם נחלק מאז ועד לפני כ - 200 שנה בין אימפריות שחצו עמים ושבטים, או איגדו עמים ושבטים. גם בימי קדם גבולות אשור אינם תואמים את שטחו של העם האשורי כי אם גדולים עשרת מונים וכך המצרים לעיתים וכו וכו. גם העותומנים או הסלג'וקים קודמיהם, הממלוכים וכל מי שתרצו לא התייחסו לשפת האוכלוסייה או מוצאה וההיסטוריה שלה, הכל היה תוצאה של מאזן כוחות. אפילו איטליה לא הייתה מדינה עד לפני מאה וחמישים שנה (היו פרמה, מודנה, סיציליה, טוסקנה וכו). גם גרמניה התאחדה רק ב-1871.שלא לדבר על "עמים" כמו צ'ילי, ארגנטינה, ניו זלנד, אמריקה, קנדה, שעד היום הם מתגבשים ובונים את המסורת הלאומית.
התופעה היהודית של אומה השומרת על מאפיינים מאחדים כל כך הרבה שנים היא ייחודית למדי.
אני בכלל לא בטוח שהעולם העתידי יאמץ את החלוקה הלאומית, עובדה היא שאירופה כבר צועדת לקראת טשטוש גבולות. אבל מה שנכון לגבי אחרים אולי, בשלב הזה לא ראוי עבורנו. אי אפשר לשאול מה היה קורה אילו? היום גרים כאן שישה מיליון יהודים שרוצים מדינה יהודית (רובם), ואלטרנטיבה אחרת אין.
יקום עולם חדש בו חי זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ? יפתרו נינינו את הסבך וייצרו מסגרות אחרות או אל - מסגרות.
 

עמיקם10

New member
ב-1879 פורסם בירחון 'השחר' מאמרו של בן יהודה

[הרבה לפני פעילותו של הרצל-]
שבו כתב על הלאומיות באירופה וסיבותיה. בפרוייקט בן יהודה מופיע מאמר בשם 'שאלה לוהטה'..אם כי למיטב זכרוני ראיתי פעם מאמר בשם במקורי 'שאלה נכבדה'..ובו כתב בן יהודה את הפסוק 'מדוע שלא נהיה כאיטלקים..'פסוק שלא מופיע או שלא מצאתי- ב'שאלה לוהטה'.
 

עמיקם10

New member
את הבית הלאומי הבטיחו ב-1917

השואה היתה הלחיצה על ההדק.לולא המושבות שהוקמו בעליה ה-1 הקיבוצים שהוקמו בעליה ה-2 ותל אביב שהוקמה במקביל בגלל שביפו לא היה מקום לכל העולים. גלי העליה השלישית והרביעית ועליית היקים בגלל עלייתו של היטלר לשלטון ואחרי זה המלחמה של הישוב לאחר השואה בבריטים בטרור ביחד וגם לחוד- והלחץ של האמריקאים על הבריטים להעלות 100 אלף פליטים. החלטת הועדות שחקרו את המצב בארץ- ובעיקר הועדה האחרונה ששלח האו"ם -שהמליצה על חלוקה והקמת שתי מדינות- ובן גוריון שבאותו יום לאחר צאת הבריטים כינס את 'מועצת העם' והכריז על הקמת מדינת ישראל..היינו שואלים מה נשתנה..ולא היה משתנה כלום.
 
הייתי חבר בתנועת "העולם הזה"

שהביאה את אורי אבנרי לכנסת.
אבל כשהבנתי שמדובר בפאנאט (ופאנאט זה רע בכל מצב) עזבתי.

האומות הן אומות ועיראקי הוא לא תימני ולא סורי, יש בהחלט הבדלים אתניים בינייהם, כי כולנו יודעים שהאדם הוא תבנית נוף מולדתו.
האומה המומצאת היחידה פה היא "הפלסטינים" שהם המצאה של הערבים שנמלטו מהארץ ובתחילה נקראו "ערביי ארץ ישראל", ופתאום אחרי 1967 הם החליטו להקים עם שהשם שלו פשוט נלעג.
מה זה "פלסטינים" ??? שכולם כבר נתנו להם גושפנקא רשמית ? הרי כל הערבים הללו מוצאם מערב הסעודית, ממנה התפזרו לכל המזרח התיכון.

1.
השם הבריטי לארץ כנען הוא "פלסטינא-א"י" לכנען ממערב לירדן, ואילו "פלסטינא-ירדן" לשטח שממזרח לירדן.
2.
השם נלקח מהשם הרומאי, בעת שלטונם באיזור, הם קראו למה שהיום לבנון והגליל עד עמק יזרעאל "פלסטינא פרימה"(הראשונה) ומשם דרומה עד מצרים "פלסטינא-סקונה"(השניה).
3.
השם המקורי כמובן נמצא בתנ"ך ומתייחס ל-"ארץ פלישתים" (בשפה עתיקה- פלישתים=פולשים) ומדובר על מספר גלי פלישה של פולשים החל מ-1400 לפנה"ס כאשר המינואים נמלטו מכרתים בגלל הכיבוש המיקני אחרי אסון הסנטוריני, המינואים הופנו על ידי מלך מצרים לעלות לארץ גרר שם נוצרה אז "פלשת".
והיו עוד מספר גלי פלישה קטנים עד הגל הגדול של 1220 לפנה"ס של מיקנים שנמלטו מהכיבוש הדורי.

וזה מקור השם.

אז מה לערבים מערב הסעודית ולמינואים ? שום קשר.
המצחיק , שהערבים המציאו אומה יש מאין, אבל לא מוכנים לקבל את האומה היהודית עתיקת היומין.
 
אגב אירופה איננה פועלת לטישטוש גבולות

ההיפך הוא הנכון. אמנם נכון שהוקם האיגוד האירופאי, מטרתו היתה להקלה ביחסי מסחר ותנועה בין הארצות וכך גם הוקם השוק המשותף, אבל בהחלט כל ארץ שומרת על גבולותיה בקפדנות רבה, ויותר מזה , כמה שלא ניסו להדחיק זאת, הרי קיומם של עמים שונים בתוך מדינה אחת הם משהו שלא מתחבר בין אם זה בספרד בין הספרדים/קטלונים/באסקים, או בבלגיה פלאנים/וולונים שמזמן היו מתחלקים לשתי מדינות (פיזית הם מחולקים) ורק בית המלוכה מחזיק אותה כמדינה אחת, ברית המועצות שהתפרקה מזמן, ארצות אחרות שהתחלקו לצפון ודרום, או בישראל שלעולם לא יתחברו שלושת העמים המרכיבים אותה: ערבים,יהודים וחרדים.....
 
2000 עמים ב -200 מדינות

העובדות הן שיש בעולם כאלפיים עמים בתוך 200 מדינות ואם תרצה מדינה לכל עם תקבל כמה אלפי אינתיפאדות. הכל כמעט באשמת הקולוניאליזם האירופאי. אם עירק לא הייתה שוקעת לתוך מרחץ דמים אולי היה נוצר בבוא היום עם עירקי, כרגע מה שיש זה כורדים (שהם בהחלט עם בעל עבר היסטורי עשיר) וערבים סונים ושיעים, כמו שסוריה מתפוררת בין השאר על בסיס לאומי, שוב כורדים מצד אחד ועלאווים, אשורים ועוד..מאידך.
ובהקשר למה שאמרתי קודם ניקח לדוגמא את ניגריה 170 מיליון איש מחולקים ל - 250 קבוצות אתניות, מהן שלוש בנות עשרות מיליוני תושבים. בפרוש אין עם ניגרי, ברור שאם ישמר השקט ולא תהיינה השמדות עם דוגמת השמדת הביאפרים* שם יתכן ועוד 100 שנה אפשר יהיה לדבר על אומה ניגרית כמו שהיום אפשר (בצליעה) לדבר על אומה מקסיקנית למשל.
*כן, כמיליון בני ביאפרה בקניה נהרגו בסוף שנות השישים בניסיונם להקים מדינה לעמם בני האיגבו.
 
למעלה