אין שביל אופניים המחבר בין חיפה לקריות

אבישי ק

New member
אין שביל אופניים המחבר בין חיפה לקריות

בעוד כל הקריות רושתו בשבילי אופניים
ואני חייב לציין לטובה את קריית ביאליק שאפילו הציבה רמזורים לאופניים
בין חיפה לקריות אין מסלולים המיועדים לרוכבים למיניהם
בעבר היו כמה מסלולים אבל רובם בוטלו ע"י כל מיני שיפוצים
פשוט עלה בי הרעיון שאני יכול לנסוע לעבודה עם אופניים
המחק הוא בסך הכל 6.5 קילומטר שזה מרחק סביר לאופניים חשמליות.
אבל אין מסלולים מסודרים ובחלק מהמקומות אין מדרכה נורמאלית.
 

אבישי ק

New member
ביררתי ומעניין שגם בין רמת גן לת"א אין מסלול

הייתי מצפה מעיר כזאת גדולה במרכז שיהיה מסלול לפחות לכיוון ת"א
 

tapuzoed

New member
אני אתייחס כאן לנושא האופניים (ומאבק הרופאים עם רכבי היוקרה)

אתה מבין לרופאים מאיכילוב, שכל אחד מהם בטח מחזיק ג'יפ או אופנוע יוקרתי ועוד שניים שלושה רכבים למשק בית,
ממש נמאס - כן ככה הם אמרו - נמאס להם לטפל בפגיעות של רוכבי אופניים חשמליות.
מעניין איך לא נמאס להם לטפל באלפי פצועי תאונות דרכים.. האם הם יוותרו על הרכב מכל הסכנות ו-300 ההרוגים
מדי שנה שנפגעים ברכבים בכבישים? מדוע כשאופנועים מעורבים פי 2 מכל כלי רכב אחר בתאונות הם לא יוצאים
בקמפיין להחרים אופנועים?
יש פה קמפיין יפה של הרופאים נציגי המעמד העליון העשיר שרוצה שישקיעו עבורו בעוד מחלפים, כבישי אגרה
וחניונים כדי שיוכל להתנייד ברכבי הפאר שלו "בלי פקקים". את הרופאים לא מעניין לקדם תחבורה ציבורית, ולא
אופניים חשמליות שהן פתרון למי שלא רוצה את הסכנה של אופנוע ולא את העלות של החזקת רכב.
הרופאים האלו "נכנעים לילדיהם שרוצים אופניים חשמליות" כי אצלם בראש זה צעצוע, לא כלי תחבורה.
וזאת הבעיה העיקרית במי שיש לו רכב ליסינג או 3 רכבים למשק בית - הוא לא יתפוס לעולם שיש אנשים כולל
רופאים צעירים שעבורם אופניים זה כלי תחבורה, ואופניים חשמליים זה "הג'יפ שלהם" ואין להם בחניון של איכילוב
מקום שמור עם שלט יפה עם שמם שמחכה לג'יפ כל בוקר והם לא יוצרים פקקים ולא יוצרים מליארדים של שקלים
בתאונות ובלאי ופקקים אלא נוסעים באופניים חשמליים שצורכים פחות דלק, פחות מקום וכן מעורבים הרבה הרבה
פחות בתאונות קטלניות, למעט רכבים שדורסים אותם.
במקום להציע רשת של שבילים בטוחים לאופניים חשמליים על חשבון חניות, הם בעד "להחרים את האופניים החשמליים".
בואו נחרים להם גם את הג'יפים ושיגיעו באוטובוס לאיכילוב. מה דעתם על זה?
 

galit773

New member
אבל במקום נידח כמו יקנעם יהיה בקרוב

שביל אופניים המחבר את העיר לתחנת הרכבת בכפר יהושע
לכתבה
 

tapuzoed

New member
נידח?

יקנעם נמצאת במרכז המדינה, 25 אלף תושבים ואחד מאזורי ההיי טק הגדולים בישראל
עשרים דקות מקיסריה, רבע שעה מחיפה, עשר דקות מזכרון ושתי דקות מכביש 6.
נידח זה לא.
 

אבישי ק

New member
יקנעם הוא לא מקום נידח אבל לתל אביבים זה יכול

לבלבל מאד
במיוחד כשמגיעים מהכביש
הכל נראה ירוק ולא מיושב
האמת היא שיש שם בעיה עם הקרקאות
בניגוד למרכז ששם קל לשחרר אדמות

אזור יקנעם נהיה מאד מבוקש אבל הישובים מסביב לא מוכנים לשחרר אדמות
כרגע רוב הפרוייקטים באזור מוקפאים עד שהישובים יסכימו לשחרר אדמות
שוב, זה מבלבל, מצד שני רעננה גם ישוב נידח.
 

amit1270

New member
הבעיה היא שאין מדיניות ארצית בנושא

כל עירייה וכל ראש עיר עושים כרצונם ולמעט מקרים בודדים אין מחשבה על חיבור בין ערים סמוכות או יצירת רשת שבילים מטרופולינית. מבחינת משרד התחבורה וחלק גדול מהעיריות אופניים הם לא כלי תחבורה אלא משמשים רק לפנאי. כשיתחילו להתייחס לשבילי אופניים כאל תשתית תחבורתית לא פחות מכבישים ומסילות אז נראה את השינוי.
 

nitro11

New member
המצגת בכתבה לא עובדת, אתה יכול להביא לינק להורדה?

 

amit1270

New member
איזה תגובות, אללה יוסתור...

עפ"י איגוד ערים לאיכ"ס, שנתן תגובה ארוכה ומתחמקת, "רק לאחר אישור המשרד להכנת הסביבה יוכל איגוד ערים להמשיך ולקדם את פרוייקט שבילי האופניים." כאילו, מה הקשר?? עיריית חיפה עדיין חושבת שאופניים הם כלי לפנאי בלבד, ומשרד התחבורה? מחכה שהרשויות המקומיות יבקשו. כמה נוח.
 

אבישי ק

New member
זה בדיוק מה שאני אומר, בתוך הישובים יש

אפילו בין מוצקין לביאליק כבר יש חיבור
אבל זה בישובים בודדים
בחיפה כששיפצו את המושבה או כששיפצו את העיר התחתית לא לקחו בחשבון את רוכבי האופניים
 

אבישי ק

New member
קצת ביקורת על התל אופן, הרעיון מעולה

אבל ההגבלה לת"א בלבד יוצרת מצב שבו אין רצון של רשויות נוספות לשתף פעולה
לדעתי צריך להכליל את ר"ג וגבעתיים בפרוייקט
 

tapuzoed

New member
גבעתיים רמת גן ובת ים קיבלו תקציבים (למה?) להרחיב את תל אופן

באמת לא מבין למה משרד התחבורה ממשיך להזרים כסף לרשויות חזקות שיכולות לממן זאת בעצמן..
שיכניס כמה מליוני שקלים לשבילי אופניים ומחסני אחסון אופניים לתחנות רכבת בערי פריפריה
 

אבישי ק

New member
מדינת ישראל משמשת כעיריית גג למטרופולין חיפה

בגלל זה מזרימים כסף לרשויות חזקות במרכז
צריך לשנות את האופן שהמדינה מנהלת מטרופולינים בארץ
אז יהיה אולי שינוי
 
למעלה