אין שום דג שיש לו קשקשים ואין לו סנ
אין שום דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר חז"ל אומרים: אין שום דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר. והפוקר טוען שמצא דג שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר כלל. מענה: הפעם עשה השוטה עבודה נפלאה למעננו, ובמשך חודשים טרח לבדוק את כל 30,000 סוגי הדגים שיש בעולם עד שהכריז ב"דעת אמת" בקול רעש גדול על ה"סנסציה" של המאה: הוא מצא סוף סוף באיזה מוזיאון ימי בוושינגטון דג שיש לו קשקשת בלי סנפיר, וצירף צילום הדג עם שמו הלועזי: MONOPTERUS CUCHIA בלווי כמה שמות של דוקטורים מומחים לדגים. יש דבר משכנע מזה? אלא אנו שמכירים את ה"אמת" של "דעת-אמת" הלכנו ובדקנו את ה"מימצא המהפכני", ובבדיקה מדעית קצרה מצאנו שדג זה ש"גילה", לא רק שיש לו סנפיר קטן תחת זנבו, ולא רק שיש לו סנפירי חזה עד לגיל 10 ימים ואח"כ הם נושרים [וזה מספיק כדי להחשב כשר], אלא התרגום של שמו הלועזי MONOPTERUS הוא: "כנף [=סנפיר] אחד", על שם הסנפיר שתחת זנבו!!! הפוקר שוב הביא ראיה ברורה לאמיתות האלוקית הפלאית של דברי התורה וחז"ל בזה שבדק יותר מ30,000 הדגים שבעולם ולא מצא אפילו אחד עם קשקשת בלי סנפיר! שוב אנו נדהמים ונרעשים לראות את נפלאות תמים דעים שה"יושב בשמים ישחק, ה' ילעג למו", וכגבי פרעה ובלעם שהזכרנו לעיל!! [תגובת הפוקרים הנואשת: 1. לכל הדגים יש סנפיר. תשובה: שקר, יש למשל מסדרת הסינברנאים שחסרים הסנפירים לגמרי. 2. יש פוסקים שכתבו שיש יוצאים מן הכלל שאין להם סנפירים, כך שאין זה כלל מוחלט, וממילא לא ראיה לידיעה אלוקית. תשובה: רוב הפוסקים חלקו ואמרו שאין יוצאים מהכלל. וגם היחידים שכתבו זאת, כמו ה"כרתי ופלתי" היה בגלל ה"שטינק"ס מרינ"ס" שאיזה רופא איטלקי אמר שיש לו קשקשים ולא סנפירים אלא ד' רגליים. והתכוון הכרתי ופלתי דוקא ליוצא מהכלל שהוא חיה עם ד' רגלים. מלבד זאת שבימינו כלל לא מכירים חיה שכזו, וממילא מקויימים דברי הפוסקים שתמיד כשיש קשקשים יש סנפיר]. 3.למה התורה נתנה שני סימנים אם כשיש קשקשת יש סנפיר. תשובה: כיוונו לקושיית הגמ' במס' חולין ס"ו ע"ב, ועי' תירוץ הגמ' לשאלה זו. המשנה בנדה נ"א ע"ב אומרת כלל שכשיש קשקשים יש סנפיר, ובגמ' שאלו א"כ למה כתבה התורה סנפיר, ותירצה לבסוף: משום יגדיל תורה ויאדיר. ועי' חולין ס"ו ע"ב תד"ה יגדיל ופירושו במהר"מ שיף על גמ' חולין שם וט"ז יו"ד סי' פ"ג סק"ב. ועי' ריטב"א בנדה שני ביאורים, וביאורו הראשון [כך נראה] שזה גופא מחדשת תורה שיש תמיד סנפיר עם קשקשת, ובפי' שני כוונתו שגם הסנפיר גורם הטהרה, עי' אריכות דברים בריטב"א מהדורת מוסד הר"ק עם הערות גר"ד מצגר במילואים סי' כ"ג. וע"ע חזון יחזקאל על חולין עמ' 36 שכותב רעיון זה שב' הסימנים הם גורמים לטהרה, כמו שנראה מהריטב"א, ומדייק כן גם מהרמב"ן עה"ת ויקר' י"א ט', וכ"כ ס' לב אריה על חולין בביאור התוס' בחולין, עי"ש בארוכה כמה דברים מחודשים בענינינו. והנה דנו האחרונים בדג הנקרא שטינק"ס מרינו"ס שמתארו המעדיו"ט על הרא"ש חולין פ"ג אות ס"ז שהביא לו איזה רופא והוא דג רעיל ["סם המוות"] ועם רגליים, ותמה שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר וזה נגד הכלל שכל שיש לו קשקשים יש לו סנפיר, ותחילה רצה לבאר שאולי זה מין שהורכב אחר מתן תורה וקבלת חז"ל, ופר"ח מקשה שא"כ זה סותר כלל חז"ל וזה פורץ גדר, וכבר ביאר תבואות שור שכוונת מעדניו"ט בתירוץ זה שאמנם השטינק"ס טהור והרגליים הם כמו הסנפירים, ורק בא לבאר שאלה שניה ששאלו אותו שם על אותו הדג שאם הוא טהור למה התורה לא הזהירה על דג טהור זה שהוא סם המוות, הרי דרכיה דרכי נועם כו', וע"ז תירץ שלא היה בעולם ול"צ להזהיר על העתיד. אך לבסוף ביאר המעדניו"ט שכלל זה הולך רק על דגי הים ולא חיות הים, וזו חיה. ופסוק ראשון שכתוב: "את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת" הולך על דגים, וכיון שסגי בקשקשת מקשה הגמ' למה צריך לכתוב סנפיר ומסיק: להגדיל תורה ולהאדיר. אך הפסוק השני הולך גם על חית הים: "וכל אשר אין לו סנפיר וקשקשת כו'": וגבי חית הים אין את הכלל של חז"ל ע"כ צריך את שני הסימנים. ופר"ח יו"ד פ"ג סק"ד חלק לומר שגם על החיות יש כלל זה, ועי' כנסת הגדולה יו"ד שם בהגב"י אות י'. ודעת אמת הביא "ראיה" מרמב"ן שמביא מהספרא שגם חית הים צריך ב' סימנים, ע"כ א"א להגיד תירוץ המעדיו"ט. ושטות זו היא פחות מבורות, שהרי המעדיו"ט עצמו אומר שם שחית הים צריך ב' סימנים, אלא שאין הכלל של חז"ל כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר מתיחס לחית הים, ואדרבא צריך לראות את ב' הסימנים כי אינו כדג לגבי כלל זה.
אין שום דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר חז"ל אומרים: אין שום דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר. והפוקר טוען שמצא דג שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר כלל. מענה: הפעם עשה השוטה עבודה נפלאה למעננו, ובמשך חודשים טרח לבדוק את כל 30,000 סוגי הדגים שיש בעולם עד שהכריז ב"דעת אמת" בקול רעש גדול על ה"סנסציה" של המאה: הוא מצא סוף סוף באיזה מוזיאון ימי בוושינגטון דג שיש לו קשקשת בלי סנפיר, וצירף צילום הדג עם שמו הלועזי: MONOPTERUS CUCHIA בלווי כמה שמות של דוקטורים מומחים לדגים. יש דבר משכנע מזה? אלא אנו שמכירים את ה"אמת" של "דעת-אמת" הלכנו ובדקנו את ה"מימצא המהפכני", ובבדיקה מדעית קצרה מצאנו שדג זה ש"גילה", לא רק שיש לו סנפיר קטן תחת זנבו, ולא רק שיש לו סנפירי חזה עד לגיל 10 ימים ואח"כ הם נושרים [וזה מספיק כדי להחשב כשר], אלא התרגום של שמו הלועזי MONOPTERUS הוא: "כנף [=סנפיר] אחד", על שם הסנפיר שתחת זנבו!!! הפוקר שוב הביא ראיה ברורה לאמיתות האלוקית הפלאית של דברי התורה וחז"ל בזה שבדק יותר מ30,000 הדגים שבעולם ולא מצא אפילו אחד עם קשקשת בלי סנפיר! שוב אנו נדהמים ונרעשים לראות את נפלאות תמים דעים שה"יושב בשמים ישחק, ה' ילעג למו", וכגבי פרעה ובלעם שהזכרנו לעיל!! [תגובת הפוקרים הנואשת: 1. לכל הדגים יש סנפיר. תשובה: שקר, יש למשל מסדרת הסינברנאים שחסרים הסנפירים לגמרי. 2. יש פוסקים שכתבו שיש יוצאים מן הכלל שאין להם סנפירים, כך שאין זה כלל מוחלט, וממילא לא ראיה לידיעה אלוקית. תשובה: רוב הפוסקים חלקו ואמרו שאין יוצאים מהכלל. וגם היחידים שכתבו זאת, כמו ה"כרתי ופלתי" היה בגלל ה"שטינק"ס מרינ"ס" שאיזה רופא איטלקי אמר שיש לו קשקשים ולא סנפירים אלא ד' רגליים. והתכוון הכרתי ופלתי דוקא ליוצא מהכלל שהוא חיה עם ד' רגלים. מלבד זאת שבימינו כלל לא מכירים חיה שכזו, וממילא מקויימים דברי הפוסקים שתמיד כשיש קשקשים יש סנפיר]. 3.למה התורה נתנה שני סימנים אם כשיש קשקשת יש סנפיר. תשובה: כיוונו לקושיית הגמ' במס' חולין ס"ו ע"ב, ועי' תירוץ הגמ' לשאלה זו. המשנה בנדה נ"א ע"ב אומרת כלל שכשיש קשקשים יש סנפיר, ובגמ' שאלו א"כ למה כתבה התורה סנפיר, ותירצה לבסוף: משום יגדיל תורה ויאדיר. ועי' חולין ס"ו ע"ב תד"ה יגדיל ופירושו במהר"מ שיף על גמ' חולין שם וט"ז יו"ד סי' פ"ג סק"ב. ועי' ריטב"א בנדה שני ביאורים, וביאורו הראשון [כך נראה] שזה גופא מחדשת תורה שיש תמיד סנפיר עם קשקשת, ובפי' שני כוונתו שגם הסנפיר גורם הטהרה, עי' אריכות דברים בריטב"א מהדורת מוסד הר"ק עם הערות גר"ד מצגר במילואים סי' כ"ג. וע"ע חזון יחזקאל על חולין עמ' 36 שכותב רעיון זה שב' הסימנים הם גורמים לטהרה, כמו שנראה מהריטב"א, ומדייק כן גם מהרמב"ן עה"ת ויקר' י"א ט', וכ"כ ס' לב אריה על חולין בביאור התוס' בחולין, עי"ש בארוכה כמה דברים מחודשים בענינינו. והנה דנו האחרונים בדג הנקרא שטינק"ס מרינו"ס שמתארו המעדיו"ט על הרא"ש חולין פ"ג אות ס"ז שהביא לו איזה רופא והוא דג רעיל ["סם המוות"] ועם רגליים, ותמה שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר וזה נגד הכלל שכל שיש לו קשקשים יש לו סנפיר, ותחילה רצה לבאר שאולי זה מין שהורכב אחר מתן תורה וקבלת חז"ל, ופר"ח מקשה שא"כ זה סותר כלל חז"ל וזה פורץ גדר, וכבר ביאר תבואות שור שכוונת מעדניו"ט בתירוץ זה שאמנם השטינק"ס טהור והרגליים הם כמו הסנפירים, ורק בא לבאר שאלה שניה ששאלו אותו שם על אותו הדג שאם הוא טהור למה התורה לא הזהירה על דג טהור זה שהוא סם המוות, הרי דרכיה דרכי נועם כו', וע"ז תירץ שלא היה בעולם ול"צ להזהיר על העתיד. אך לבסוף ביאר המעדניו"ט שכלל זה הולך רק על דגי הים ולא חיות הים, וזו חיה. ופסוק ראשון שכתוב: "את זה תאכלו מכל אשר במים כל אשר לו סנפיר וקשקשת" הולך על דגים, וכיון שסגי בקשקשת מקשה הגמ' למה צריך לכתוב סנפיר ומסיק: להגדיל תורה ולהאדיר. אך הפסוק השני הולך גם על חית הים: "וכל אשר אין לו סנפיר וקשקשת כו'": וגבי חית הים אין את הכלל של חז"ל ע"כ צריך את שני הסימנים. ופר"ח יו"ד פ"ג סק"ד חלק לומר שגם על החיות יש כלל זה, ועי' כנסת הגדולה יו"ד שם בהגב"י אות י'. ודעת אמת הביא "ראיה" מרמב"ן שמביא מהספרא שגם חית הים צריך ב' סימנים, ע"כ א"א להגיד תירוץ המעדיו"ט. ושטות זו היא פחות מבורות, שהרי המעדיו"ט עצמו אומר שם שחית הים צריך ב' סימנים, אלא שאין הכלל של חז"ל כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר מתיחס לחית הים, ואדרבא צריך לראות את ב' הסימנים כי אינו כדג לגבי כלל זה.