באיזו שיטה מבצעים את הקווים המעוגלים,רוב עבודות האינטרסיה שראיתי ,היו יותר חלקים שנוסרו במסור נימה נצבעו והודבקו, המוכשרים בציור וצביעה נתנו לזה מימד עומק ,לעומת זאת כאן אני רואה השקעה בעיגול הקוים החדים,כיצד זה מבוצע
עד לאחרונה היכרתי רק סוג אחד של אינטרסיה - השקעת חיתוכי פורניר בצבעים הנכונים במגרעות שתאמו בדיוק לצורתם. החיתוך נעשה בסכין חדה ולא במסור נימה כיוון שאנו מדברים על חיתוך פורניר שבמקרה הטוב בעובי 2 ממ. לגבי המגרעת שבלוח - חותכים את קו המתאר החיצוני בסכין. את המגרעת מבצעים בעזרת מפסלות מתאימות. בעזרת דבק וקליבות מדביקים את חתיכות הפורניר למקומם ומלטשים לאחר הייבוש. הפיניש הוא בעיקר לכות שונות. בתמונה המדוברת נפגשתי בשיטה חדשה, שלא ידעתי שגם לה קוראים אינטרסיה. תהליך העבודה: 1. ציור הדוגמה. תכנון הצבעים - שהם למעשה הצבעים הטבעיים של סוגי העץ בהם משתמשים. 2. מציאת חתיכות העצים לפי צבעם. 3. הקצעה לקבלת עובי אחיד. 4. העברת הדוגמה לחתיכות העץ. וניסור הדוגמה לפי הקוים. 5. התאמת החלקים האחד לשני והעגלת הפאות. 6. ליטוש, הדבקה ופיניש. אני מניח שיש עוד שיטות לעבודת "אינטרסיה" חדישה זו.
אריה , מה שאתה תארת עם הפורניר נקרא באנגלית marqueting באשר לאינטרסיה . בדרכ לוקחים כמה לוחות עץ בצבעים שונים מביאים אותם לאותו עובי ומדביקים אותם אחד לשני בפינות בעזרת סרטי הדבקה כפולים(כמו לשטיחים) מעבירים הדוגמה לעץ או מדביקים אותה ללוח העליון ומנסרים את כולם יחד . כעת ישלנו אפשרויות ליצור הדוגמה כמספר לוחות העץ בשיבוצים שנראים לנו .והיות ונוסרו יחד ,הרי שיתאימו אחד לשני.
מגוון האפשרויות רב בנושא זה. מצורפת דוגמא בנושא ובכל זאת איך נקרא לה? הדמות (שמש) יוצרה מפסת עץ בעובי אחיד ולאחר מכן כל רכיב בדמות "קבל" את העובי שלו ,ליצירת אשלית עומק.
אני מכיר את שני המונחים. שניהם משמשים באנגלית בערבוביה. שתי המלים בעבר תיארו את עבודת הפורניר. כיום אני מוצא שה"אינטרסיה" באה לתאר גם את סוג העבודה השני.