אינני מונוגמי

אינני מונוגמי

היי,

שמי בדוי, נשוי 11 שנים (+2). לאחרונה ניהלתי 2 רומנים שנמשכו מספר חודשים כתוצאה משיעמום ושיגרה. ניסיתי להימנע מזה ולשפר את הזוגיות אבל היחסים עם אחרות פשוט מסעירים אותי. אני לא מרגיש רע עם ניהול הרומנים ואני גם לא מתכוון לספר על כך לאף אחד כל עוד אני נהנה מזה. אני מאמין שכל עוד אני עובד ובא הבייתה בסופו של דבר, לא משנה אחרי מה, אני איש משפחה. מי שקקבע את זה שצריך להיות רק עם אישה אחת, הוא לא קיים כי אף אחד לא באמת קבע את זה. ואני באמת חושב שצריך להמציא מילה אחרת לבגידה כשזה נוגע לזוגיות , בזוגיות לא בוגדים אלא מנסים לשפר וגם אם זה בכל מיני דרכים אחרות.

דעתכם?
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
אותי שכנעת

ראשית, באמת אף אחד לא קבע. כל אדם עושה מה שנראה לו. זה עניין פרטי בינך לבינך, ובינך לבין אשתך (ובעקיפין גם הילדים).
&nbsp
שנית, שיטת "מה שהיא לא תדע לא יזיק לה" היא שיטה ותיקה בהחלט.
היא גם עובדת, כל זמן שהיא עובדת.
כמובן שמדי פעם יש תקלות, אבל היי - אף שיטה לא מושלמת.
&nbsp
ולסיום, גם מקובל עלי שמעכשיו לא נקרא לזה יותר "בגידה", אלא "שיפורים".
&nbsp
בקיצור, כל בקשותיך נתקבלו.
יש כמובן קאץ' - איך אפשר אחרת?
הקאץ' הוא שלא נותנים פה אחריות לתוצאות.
אם משהו יסתבך - עליך.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
גם אותי שכנעת

אני מפרגן לך, אפילו מריע לך מן הצד.
אם אתה גם דואג לאשתך, גם מנהל רומנים מן הצד, זה בהחלט מעורר הערכה.
אם אתה גם מצליח שלא להתפס, גם זה בהחלט הישג.

יחד עם זאת....
העניין הוא שמדובר בניאוף.
איסור ניאוף, חלק מעשרת הדיברות.
 

חזקוש

New member
לא נכתב שזה עם אשת איש

לא יהיה לך אלוהים אחרים כתוב בדיברות קודם,
ומה עם אלו שעושים אדמו"ר כאלוהים?
 
לא מחפש ויכוחי דת

אסור לגבר נשוי לזנות מחוץ למע' הנישואים.
בגידה מינית, זה מעשה ניאוף.
ניאוף= מעשה חטא.
 
יש מחלוקת בין המפרשים

יש כאלה הסבורים שאיסור הניאוף תקף לגבי כל גבר/אישה נשואים המקיימים יחסים עם מישהו מחוץ לנישואים.
יש כאלה הסבורים שאצל אישה זה תופס תמיד, ואצל גבר זה תופס רק עם הוא שוכב עם מישהי שבעצמה נשואה.
אני , אגב, מתחבר יותר לפירוש הראשון שלהבנתי גם אתה מאמץ. גם כי זה נראה יותר הגיוני, וגם כי יש דיבר שמדבר על לא תחמוד אשת רעך וגו'.

אגב, אם מעשי חטא כל כך מטרידים אותך, שתדע שגם קדושת השבת מוזכרת בעשרת הדברות ועוד קודם לניאוף. והיא נחשבת לא פחות חשובה.
 

חזקוש

New member
נכון שיש מחלוקת, אלא שהפרשן המקובל רש"י

רש"י מפרש כי הביטוי "ניאוף" מתייחס לקיום יחסי מין עם אשת איש בלבד, ולראיה מביא פסוקים נוספים המתייחסים לכך: "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת אִישׁ, אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ, מוֹת יוּמַת הַנֹּאֵף וְהַנֹּאָפֶת" (ספר ויקרא, פרק כ', פסוק י')
האיסור לשכב עם אחרת בתורה מתיחס לבתולה ואשת איש.

הפרוש הגורף שאתה אוחז בו לא מסתדר עם המקרא בכללו.
לפי התורה גבר יכול לקחת יותר מאישה אחת
ומבלי לשאול את הקיימת אם אישה אחרת אסור אז איך מותר?

הפרשנים האחרים שאתה מדבר עליהם במקרה זה מדובר ברמב"ן
מפרש כך ולאסור לצורך נורמות קהילתיות

יש מושג הסדר פילגש שהוא ללא נישואין וכתובה ללא צורך בגט אלא רק בהמתנה בסיום קשר 3 חודשים לשלול הריון. בקיצור פילגש מותרת מהתורה.
כתב הרמב"ן לבן דודו ר' יונה גירונדי שלא יפרסם שפלגש מותר
מהחשש שאם ידעו אז גברים ימנעו מקידושין .
 
אני מודע לפירושו של רש"י שהוא אדם בדיוק כמו כולם

ודווקא עד כמה שאני זוכר הפירוש המכליל יותר מתייחס דווקא לאבן עזרא.גם מה שאתה אומר לגבי פילגש ממש לא מדויק.

כחילוני שממש לא מזיז לו אם פעולה מסויימת היא עברה הלכתית, הדיון הזה לא מספיק מעניין אותי כדי לבזבז עליו יותר זמן. ציינתי רק שבנוגע ל"ניאוף" יש פירושים שונים, שלא אני המצאתי אותם. ואני חושב שיש הרבה צביעות בעניין, כי שמי שבעיקר קבע הלכות ופירושים זה גברים, אז הייתה לפחות לחלקם נטייה לפרש את זה באופן שנוח להם.

אבל זה לא משנה כי כל השרבוב של עשרת דברות ותורה ממש לא שייך לשרשור הזה (שבעצמו היה סתם הטרלה).
 

חזקוש

New member
תראה לי מקום שהאיסור שאתה טוען כתוב. איפה בתורה כתוב נשוי?

יש בתורה איסור עריות, יש איסור לשכב עם בתולה שלא לצורך התקשרות של בניית משפחה ובהסכמת אביה, ויש איסור נאיפה שזה יכול להיות גם אשת איש וגם יחסי מין הקשורים לעבודת אלילים, אבל יכולה להיות עוד פרשנות, אך ברור שאינה קשורה ליחסיי מין. כי מהתורה אין הגבלה על כמות נשים (חוץ ממלך). מהתורה אין חובת קידושין שחיובה מדרבנן.
 
לא יכול להיכנס לזה.... מצטער

קראתי את התגובות ואני לא יכול להתייחס לגופו של עניין, מפני שאז הפורום ייהפך לזירת ויכוחי דת.
&nbsp
באופן אישי אני לא כ"כ מתעניין בדברי פרשנים וכו'.
אני מבין את הדיבור על ניאוף, כמו שמבינים אותו ברוב מדינות בעולם, וכמו שהוא משתמע בפרשנות לשונית פשוטה (שאגב מנוסחת בלשון זכר ).
ניאוף, הוא קיום יחסי מין מחוץ לנישואים.
בחלק ממדינות העולם, ניאוף מהווה עוולה נזיקית לצד הנבגד ובמיעוט מדינות העולם מדובר אף בעבירה פלילית.
 

חזקוש

New member
מה ? הפתח כ"כ צר?

כתבת מהתורה.
המילה נישואים ונגזרותיה כמו: נשוי נשואה לא מופיעות בתורה, זו עובדה.
אם אתה מבין ניאוף כמו שאתה מבין אז תכתוב זה לא מוסרי זו עוולה נזיקיית וכו'
אבל לציין שזה איסור מהתורה זו עובדה לא נכונה.
מי אומר שהתרגום משפות אחרות לעברית הוא נכון מבחינת המשמעות?
אין שום בהירות שלא תנאף מ 10 הדברים קשור לבגידה זוגית
כי לפי התורה גבר יכול לקת יותר מאישה אחת מבלי לשאול
את הקיימת.
רש"י מפרש כי הביטוי "ניאוף" מתייחס לקיום יחסי מין עם אשת איש בלבד, ולראיה מביא פסוקים נוספים המתייחסים לכך: "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת אִישׁ, אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ, מוֹת יוּמַת הַנֹּאֵף וְהַנֹּאָפֶת" (ספר ויקרא, פרק כ', פסוק י')
 
עזוב פרשנים...

ניאוף, זה מעשה זנות.
זנות, זה מעשה מיני מחוץ לנישואים. זו הפרשנות הדתית מקובלת ברוב העולם, והיא חלה על שני המגדרים.

ציווי או איסור בלשון זכר, איננו אומר דבר.
רוב הציוויים והאיסורים הם בלשון זכר והכוונה היא לשני המינים במידה שווה, קל וחומר כשמדובר בעשרת הדיברות שיש להן מעמד מיוחד.

אני לא מתייחס לפרשנים ולא לפסיקות רבניות.
תמיד שנאתי את ההתחכמויות שלהם.
 

חזקוש

New member
לכן מופיע בתלמוד

שהיו אמוראים שהלכו לזונות
והיו שהגיעו לעיר ופרסמו שמחפשים מישיהי שתהיה אתם
בתקופה שהם העיר.
כתבת : לא מתייחס לפרשנים ולא לפסיקות רבניות
מה שאתה כאן לעהיין מין וזנות בדיוק ההפך!!
אלו פסיקות די מאוחרות של רבנים.
למה שאתה טוען אין אחיזה של ממש בדת.
אגב כיסוי ראש (כיפה, כובע וכו') מנהג רק של כ 450 שנה
גם לזה אין שום קשר לדת ישראל.
 
מעשה זנות, לעולם איננו כשר

זנות היא זנות, והיא מעשה מנוגד לכל דבר שהוא קדוש.
מעשה זנות הוא לעולם חטא.
אבל עזוב... אנחנו לא נסכים על זה.
&nbsp
תגיד, בהנחה שפותח השרשור יוצא עם נשים נשואות ומקיים איתן יחסי מין מלאים, מה היית אומר לו לגבי מעשיו מבחינה דתית?
האם יש סיכוי שהוא נואף? חומד את אשת רעהו?
כי אם כן, אני מצפה שתאמר זאת במפורש.
אם יש דין ויש דיין...
 

חזקוש

New member
קשר מהסוג שההוא מציין עם אשת איש מנוגד לצווי תורת ישראל

הן מלא תחמוד והן מלא תנאף, ובנוסף גם מכול חשיבה מוסרית חברתית אנושית.
אתה משתמש במושגים רבניים לאחר שבפוסט קודם כתבת שאתה לא מחזיק מהם.
כשר, זו גם המצאה של רבנים,איפה בתורה כתוב כשר? יש החיה הטהורה והחיה הטמאה. ויש ציוים מה אוכלין מה לא.
זנות כפי שאתה תופס אותה היום היא התפתחות של תפיסה מטעם הרבנים, התנועה הרבנית החלה בשהי בית שני ונאבקה במעמד ההנהגה של הכהנים.
לא בטוח כלל המושג בבסיסו הוא כפי שנתפש היום. לדעתי מדובר במקור בהתנהגות מינית הקשורה בעבודה זרה. האתנן במקרה זה לפחות חלקו היה מיועד לכהני האליל.
ולעניין כל דבר שהוא קדוש.
אני סבור שצריך להיזהר לכתוב כך או לומר כך .
קדוש זה מילה מקבילה לייחודי ואחד ומיוחד. זו מילה המיוחסת בתורה לבורא עולם
ולקשר בין עם ישראל או אדם מישראל אליו. מי שנזהר בעבודה זרה ראוי שלא ישתמש בביטויים הללו לאנשים חפצים או מקומות.
האם על משה כתוב בתורה שהוא קדוש? גם לא נאמר עליו שהוא רב.
 
למעלה