illustrator
New member
אינקינג!
שמתי לב שמס´ אנשים שאלו על אינקינג בתקופה האחרונה, והחלטתי לאמר כמה מילים בנושא. לא שאני מתיימר לדעת יותר מדי על אינקינג, אבל בואו נאמר שיצא לי לעשות לא מעט אינקינג לאחרונה. אז ככה... כלים: כמובן שכל מה שאני כותב מבוסס על נסיון/העדפות אישיות שלי. אני משתמש עם עטים מסוג felt-tip, שיש להם ראש דומה לראש של טוש, רק יותר דק. מידת הרכות של ראש העט מקנה שליטה על עובי הקו, כך שככל שיופעל יותר לחץ, הקו יהיה עבה יותר. אני, אישית, מעדיף את העטים של Stadeler. מעבר לזה, אני משתמש במכחול עגול עם ראש חד ודיו. לאחרונה די פיתחתי חיבה לעבודה עם המכחול, למרות שזה דורש יותר שליטה מאשר העט. בעיקרון: תפקידי כאינקר, כפי שאני רואה אותו, הוא להפיק את המקסימום מציור העיפרון. להבליט חלקים מסויימים, להקפיד על תאורה/הצללה, לתרגם את כל האיזורים האפורים של העיפרון לשחור/לבן מוחלט, וכו´. אין לי שיטת עבודה קבועה - לפני כל ציור/פאנל אני מחליט מאיפה להתחיל ובאיזה כלי. לפעמים אמלא איזורים שחורים קודם, ואז אפרט. לפעמים ההיפך. אפילו במשך העבודה אני עוצר, מתבונן ומחליט איך להמשיך (ואם בכלל). כמו בכל הקשור לציור, גם כאן התירגול הוא הכרחי. קחו כמה שיותר ציורים ותעברו עליהם בדיו, ואל תפחדו לנסות דברים שונים. אז נכון, את כל זה כבר שמענו, ולכן חפרתי במעמקי המגירות המאובקות שלי ושלפתי כמה דוגמאות בהן איעזר להסביר קצת יותר טוב. בכוונה בחרתי בדוגמאות ישנות (בנות 5-8 שנים) מהתקופה בה רק התחלתי להתנסות באינקינג. בחרתי גם בדוגמאות שלדעתי יהוו תירגול יותר יעיל, ואפרט למה לצד כל דוגמא. אז לדוגמא הראשונה...
שמתי לב שמס´ אנשים שאלו על אינקינג בתקופה האחרונה, והחלטתי לאמר כמה מילים בנושא. לא שאני מתיימר לדעת יותר מדי על אינקינג, אבל בואו נאמר שיצא לי לעשות לא מעט אינקינג לאחרונה. אז ככה... כלים: כמובן שכל מה שאני כותב מבוסס על נסיון/העדפות אישיות שלי. אני משתמש עם עטים מסוג felt-tip, שיש להם ראש דומה לראש של טוש, רק יותר דק. מידת הרכות של ראש העט מקנה שליטה על עובי הקו, כך שככל שיופעל יותר לחץ, הקו יהיה עבה יותר. אני, אישית, מעדיף את העטים של Stadeler. מעבר לזה, אני משתמש במכחול עגול עם ראש חד ודיו. לאחרונה די פיתחתי חיבה לעבודה עם המכחול, למרות שזה דורש יותר שליטה מאשר העט. בעיקרון: תפקידי כאינקר, כפי שאני רואה אותו, הוא להפיק את המקסימום מציור העיפרון. להבליט חלקים מסויימים, להקפיד על תאורה/הצללה, לתרגם את כל האיזורים האפורים של העיפרון לשחור/לבן מוחלט, וכו´. אין לי שיטת עבודה קבועה - לפני כל ציור/פאנל אני מחליט מאיפה להתחיל ובאיזה כלי. לפעמים אמלא איזורים שחורים קודם, ואז אפרט. לפעמים ההיפך. אפילו במשך העבודה אני עוצר, מתבונן ומחליט איך להמשיך (ואם בכלל). כמו בכל הקשור לציור, גם כאן התירגול הוא הכרחי. קחו כמה שיותר ציורים ותעברו עליהם בדיו, ואל תפחדו לנסות דברים שונים. אז נכון, את כל זה כבר שמענו, ולכן חפרתי במעמקי המגירות המאובקות שלי ושלפתי כמה דוגמאות בהן איעזר להסביר קצת יותר טוב. בכוונה בחרתי בדוגמאות ישנות (בנות 5-8 שנים) מהתקופה בה רק התחלתי להתנסות באינקינג. בחרתי גם בדוגמאות שלדעתי יהוו תירגול יותר יעיל, ואפרט למה לצד כל דוגמא. אז לדוגמא הראשונה...