אינקינג!

illustrator

New member
אינקינג!

שמתי לב שמס´ אנשים שאלו על אינקינג בתקופה האחרונה, והחלטתי לאמר כמה מילים בנושא. לא שאני מתיימר לדעת יותר מדי על אינקינג, אבל בואו נאמר שיצא לי לעשות לא מעט אינקינג לאחרונה. אז ככה... כלים: כמובן שכל מה שאני כותב מבוסס על נסיון/העדפות אישיות שלי. אני משתמש עם עטים מסוג felt-tip, שיש להם ראש דומה לראש של טוש, רק יותר דק. מידת הרכות של ראש העט מקנה שליטה על עובי הקו, כך שככל שיופעל יותר לחץ, הקו יהיה עבה יותר. אני, אישית, מעדיף את העטים של Stadeler. מעבר לזה, אני משתמש במכחול עגול עם ראש חד ודיו. לאחרונה די פיתחתי חיבה לעבודה עם המכחול, למרות שזה דורש יותר שליטה מאשר העט. בעיקרון: תפקידי כאינקר, כפי שאני רואה אותו, הוא להפיק את המקסימום מציור העיפרון. להבליט חלקים מסויימים, להקפיד על תאורה/הצללה, לתרגם את כל האיזורים האפורים של העיפרון לשחור/לבן מוחלט, וכו´. אין לי שיטת עבודה קבועה - לפני כל ציור/פאנל אני מחליט מאיפה להתחיל ובאיזה כלי. לפעמים אמלא איזורים שחורים קודם, ואז אפרט. לפעמים ההיפך. אפילו במשך העבודה אני עוצר, מתבונן ומחליט איך להמשיך (ואם בכלל). כמו בכל הקשור לציור, גם כאן התירגול הוא הכרחי. קחו כמה שיותר ציורים ותעברו עליהם בדיו, ואל תפחדו לנסות דברים שונים. אז נכון, את כל זה כבר שמענו, ולכן חפרתי במעמקי המגירות המאובקות שלי ושלפתי כמה דוגמאות בהן איעזר להסביר קצת יותר טוב. בכוונה בחרתי בדוגמאות ישנות (בנות 5-8 שנים) מהתקופה בה רק התחלתי להתנסות באינקינג. בחרתי גם בדוגמאות שלדעתי יהוו תירגול יותר יעיל, ואפרט למה לצד כל דוגמא. אז לדוגמא הראשונה...
 

illustrator

New member
דוגמא א´

כלל ראשון בלימוד ציור: לצייר מן החי. אז נכון, רובנו לא רואים את החיים בשחור/לבן, אבל זה כל הרעיון. בדוגמא הזו, לקחתי תמונה שבה, לדעתי, ההצללה שיחקה תפקיד לא קטן בהגדרת תווי הפנים של המצולם. כשהעתקתי את התמונה, פשוט תירגמתי את ההצללה לאיזורים שחורים וקווים (אמנם קווים עקומים, אבל בואו לא נתייחס לזה בשלב זה). זוהי בעצם כל המהות של אינקינג - להגדיר מרקם ומשטחים בדיו שחור בלבד. בשלב זה אציין שאני לא לוקח בחשבון שיקולים כגון "הצביעה תשלים את...". מבחינתי, הציור בשלב הדיו צריך להיראות "גמור". טוב, הדוגמא הבאה....
 

illustrator

New member
דוגמא ב´

עכשיו עושים את אותו הדבר, רק בלי תמונות. עדיף לצייר/לבחור ציורים בהם תאורה/הצללה משחקת תפקיד משמעותי, על מנת לייעל את התירגול. ולגבי כל מי שתוהה עם בימינו אינקינג עדיין נחוץ - זהו ציור שמאוד התאכזבתי ממנו בשלב העיפרון, אבל בכל זאת המשכתי לאינקינג והייתי די שמח עם התוצאה. סביר להניח שצובע היה עושה משהו דומה, אבל עם גוונים שונים של צבעים כהים בכל האזורים המוצללים. מה שעושה עבורי את הציור הזה זה השחור המוחלט כנגד האיזורים הבהירים יותר, ולכן עדיף לעשות קודם אינקינג. טוב, עוד דוגמא אחת ודי...
 

illustrator

New member
דוגמא ג´

דבר נוסף שכדאי לתרגל זה טקסטורות שונות. אז חשוב לצייר גזעי עצים, וסלעים, וכו´. אבל יש עוד אופציות... מפלצות! אחד מהדברים הבודדים שאני נהנה לעשות להם אינקינג זה מפלצות ויצורים שונים. זה הרבה יותר מעניין מפרצופים חלקים של אנשים. הנה דוגמא אחרונה ממני.
 

gewitter

New member
אתה יכול לפרט?

כלומר, אפשר למלא חלקים שלמים בשחור, ויש שתי וערב(שכחתי איך באנגלית), או סתם קווים מקבילים. איך אתה ממספר פאנלים בלי שימרח לך הדיו מהסרגל, ומה קורה עם טעית בציור ממש קריטי? טעם אישי לגבי אופי הקו בעט מכאני לעומת מכחול או ציפורן? רוצים לשמוע מהאיש של אריניאה. אגב, אני זוכר את כל הציורים האלה מהפורום בנענע ז"ל. במיוחד את המפלצת. מאז הבנתי שאני שונא אינקינג(שום דבר אישי,ערן).
 

illustrator

New member
Darn, no hebrew again

So it´s either a reply in English or a reply in two weeks. Anyway, examples of hatching (shading using lines) can be seen in the examples. I don´t use cross-hatching (crossing lines) very often. Basically, you could use dots or any other shape to shade, not only lines. The width of the spaces between the shapes determines how "dark" it´ll end up looking, just like with the lines To avoid smearing of the lines when using a ruler just flip it over. Most rulers have an angular edge, so if you flip it over, the edge won´t touch the paper. Then you just hold the pen against the ruler and draw the line Some mistakes can be corrected by drawing over them, if the area allows for darker shading. Other mistakes can be corrected using white opaque paint or photoshop/paint shop As I said earlier, I decide what tools to use on what parts while working, based on personal taste/experience. There´s nothing to learn here, just try different things and see what results you like best It´s very possible I´ve posted these drawings before. Like I said, they´re very old. And btw, I also pretty much hate inking. Problem is, I like the results If anyone´d like to discuss the subject some more, I´ll be back from miluim in 2 weeks So long and thanks for the coke
 

HackMachine

New member
רוצה להשתתף בניסוי?

אני מארגן כזה מאמר של הסברים על איך לצייר קומיקס (וציור בכללי).. כמה שיותר דוגמאות וטיפים יותר טוב.. וההסבר שלך נראה מתאים ביותר. בא לך?
 

HackMachine

New member
ההסבר פה נראה טוב מספיק

פשוט תהפוך את זה למאמר ואני כבר יצרף את זה לכל השאר.
 

FHOENIX

New member
הצללה

אם אתה רוצה לעשות הצללה ע"י קווים, איך אתה יודע לאיזה כיוון לעשות אותם? נ.ב. אתה יכול בבקשה לתת עוד דוגמאות?
 

Scum Bunny

New member
זה עניין של סגנון

בעקרון, קווים בסך הכל משמשים ליצירת אפקט של קטע "אפור" בציור שחור-לבן לגמרי, כלומר אזורים שהם יותר כהים מהרקע הלבן, אבל לא שחורים לגמרי. מסיבה זו למעשה כל צורה בה תצייר את הקיום כל עוד אתה לא משחיר לגמרי את האזור תשמש היטב למטרה זו: אתה יכול לצייר את כל הקווים באותו כוון, וליצור את ההבדלים בין ה"גוונים" בעזרת מרחקים גדולים יותר (בהיר יותר) או צפופים יותר (כהה יותר) בין הקוים. אתה יכול לשנות את כיווני הקווים כדי ליצור הבדלים בין "צבעים" (למשל, כל הקווים על העור של הדמות הם אלכסוניים, וכל הקווים על בגדי הדמות הם ניצבים) כדי שההבדלים בין משטחים שונים יהיו ברורים יותר. אתה יכול אפילו, אם אתה ממש מוכשר, לצייר את הקווים כך שהם לא רק יראו הצללה, אלא גם את כוון המשטח (כלומר שמההסתכלות על הקווים תוכל לדעת בדיוק את צורת המשטח עליו הם מצוירים). משהו כזה. אתה יחול אפילו להשחיר קטעים שלמים במקום לקווקו כדי ליצור הצללה. זה יותר עבודה, וקשה לעשות את זה טוב, אבל זו בהחלט דרך מקובלת.
 

Supermans girl

New member
תגובות

לא אהבתי את הדוגמא שנתת, אבל זה בהחלט נותן רעיון לטכניקה חדשה. ערן, בדוגמא הראשונה שהבאת, המודל הוא בראד פיט? אם כן הדגשת מאד יפה את תווי הפנים העיקריים שלו, עבודה טובה. ובקשר לדוגמא השניה, שאמרת שלא היית מרוצה מהציור בהתחלה- זה קורה הרבה; היה לי ציור מזעזע שניסיתי עליו אינקינג נועז כי כבר לא היה אכפת לי עליו, ובהחלט האינקינג הקפיץ אותו מספר רמות למעלה. הבעיה באינקינג, לפחות הבעיה שלי, שכשיש לך ציור שאתה מאד אוהב, אתה מפחד עליו ולכן אתה נזהר מאד עם האינקינג והתוצאה בהתאם. אגב- אשמח אם תציעו פיתרון קסם לתופעה. דניאל.
 

moshikgulst

New member
מנסיוני הפעוט...

כמעט תמיד עדיף לא לפחד ולנסות לעבור בדיו, אפילו שמפחדים... מקסימום אם חבל באמת על הציור אז אפשר לנסות לעשות הצללה בעפרון ולנסות לראות אם זה מסתדר, או לנסות לעשות סקיצה כללית ומהירה של הציור ולהצליל אותו ואז לבחון אם זה מסתדר... אופצייה נוספת היא לסרוק את הציור ולעבוד עליו על המחשב, וככה תמיד אפשר לחזור צעד אחורה, ולעשות עליו ניסויים שונים.
 
למעלה