איפה אוכל לקבל אינפורמציה על השתלת כיליה

liat1953

New member
איפה אוכל לקבל אינפורמציה על השתלת כיליה

לצערי אני רואה שהפורום מאד הדלל מאז הייתי כאן לאחרונה. תודה
 

שרית(^_^)

New member
אינפורמציה על השתלת כליה

לצערנו אין הרבה כרגע, ללא כל קשר לירידה בפעילות הפורום... מאז שהפיליפינים סגרו את שעריהם להשתלות לפני כחצי שנה, ומאז שנכנס לתוקפו החוק החדש נגד סחר באיברים ב-1 במאי השנה, נותרה רק האופציה של השתלה מהמת, וגם אז, זה כרוך בהמתנה ארוכה של מספר חודשים באותה מדינה, כאשר האופציות להשתלה מהמת מצומצמות גם הן. במידה ויש לכם אפשרות למימון עצמי מלא (ללא השתתפות של קופות החולים או חברות הביטוח הפרטיות), ומדובר על טווחי מחירים של 120~135 אלף דולר, יש עוד כמה אופציות, במדינות מפוקפקות, וגם כאן המצב מאד נזיל, וזה יכול להיות לא רלוונטי כבר מחר... יש סברה לא מבוססת שסין תפתח שוב את שעריה להשתלות לאחר שתסתיים גם אולימפיאדת הנכים, אבל גם אם זה יקרה, זה בודאות לא יהיה ממומן ע"י קופות החולים והביטוחים הפרטיים. בקיצור, המצב בעייתי ועצוב. האם בעלך כבר התחיל דיאליזה ?
 

liat1953

New member
ראשית המון תודה על התגובה המהירה

בעלי עדין לא התחיל בדיאליזה ובעקבות סירובו לדיאליזה העלתה הנפרולוגית המטפלת את רעיון ההשתלה. השתלה כמובן הכוונה להשתלה בחו"ל כיון שידוע שבארץ זמן ההמתנה ארוך מאד. מדברי הרופאה הבנתי שניתן להעזר בכספי הביטוח והקופה וכמובן השתתפות עצמית. עדין לא בררתי מה גובה ההשתתפות של כל צד מאחר ורק היום נודעה האופציה הזו ועוד יש לנו דרך ארוכה עד היציאה. לא עולה בדעתי לבצע השתלה במקומות מפוקפקים אלא מקום שבודאות אדע שנכונה לנו הצלחה. שוב מודה לך מאד והארת לי כוונים שונים,אשמח לכל מידע מאחר ואנו בתחילת הדרך ועדין די בשלבי גישושים.
 

שרית(^_^)

New member
אז זהו, שזו בדיוק הבעיה כרגע...

כתבת ש "לא עולה בדעתי לבצע השתלה במקומות מפוקפקים". אבל כאן בדיוק הבעיה. במדינות מערביות עם רמת רפואה טובה - השתלות מן החי שאינו קרוב משפחה נחשבות ל "סחר באיברים" ואינן חוקיות, בדיוק כמו בישראל. ולכן - אם בכלל - השתלות כאלה מתקיימות במדינות "עולם שלישי" בלבד. ובכל מקרה, מאז כניסת החוק החדש נגד סחר באיברים ב-1 במאי השנה, קופות החולים וחברות הביטוח הפרטיות אינן משתתפות במימון השתלות כאלה. ולכן, למי שאין בידו אפשרות לממן באופן מלא עלויות כל כך גבוהות, נותרה האופציה של השתלה חוקית מן המת בלבד. רק שגם השתלות חוקיות מן המת הן בעיתיות כרגע: 1) מבחר המדינות שמקבלות אליהן לתור ההמתנה אזרחים זרים מצומצם מאד, ושוב מדובר בד"כ במדינות עולם שלישי. 2) גם שם מדובר על המתנה של מספר חודשים באותה מדינה.
 

שרית(^_^)

New member
תוספת

הרופאים הנפרולוגים לא כל כך מעודכנים במצב ההשתלות בחו"ל. הם לא מתעסקים בזה. מה שהרופאה שלכם אמרה היה נכון עד לפני כחצי שנה, אז היו מספר אופציות לעבור השתלות טובות מן החי במימון של קופות החולים. מאז המצב לצערנו השתנה.
 
אולי עול הדיאליזות יביא לאיזה שינוי

אולי העומס הכספי והעלויות של הדיאליזות יביאו את מנהלי קופות החולים לחפף ולמצא איזה פירצה שתאפשר יציאה להשתלה בחו"ל ואגב מבחינת הרמה המקצועית , איכות ציוד בתי החולים והנסיון המקצועי , סין והפיליפינים לא נחשבו למקומות מפוקפקים בכלל.
 

liat1953

New member
איזה ארצות נחשבות למתקדמות ומומלצות הייתם

ממליצים להגיע להשתלה?
 

שרית(^_^)

New member
איזה ארצות

משאלתך ניתן להבין כאילו קיימת איזו רשימה של 10~20 מדינות שמתוכן רק צריך לבחור את הטובות ביותר.... לצערנו המצב כרגע אינו כזה, כפי שהסברתי גם בשתי הודעותיי הקודמות. המצב (העגום) כרגע הוא שיש בקושי שתיים וחצי מדינות שבהן ניתן לעבור השתלה, וגם שם המצב נזיל מאד, ומחר יכולים לסגור גם אותן. ממה שידוע לי, על סמך חוות דעת של רופאים שקיבלו למעקב או לטיפול חולים שהגיעו משם לאחר השתלה, אף אחת מהן היא לא "מציאה גדולה", אם כי ידוע לי כי חלק מאלה שחזרו משם כן עברו השתלה מוצלחת. מאחר, שכאמור, אין כרגע יותר מדי אופציות, אני מניחה שאין ברירה אלא לקחת את הסיכון או להמתין ולקוות שמתישהו ייפתחו אופציות נוספות.
 

שרית(^_^)

New member
שני דברים

1) מתוך ראיון עם עו"ד שמואל ילינק: עו"ד שמואל ילינק מלמד באוניברסיטה קורס בשם "שוק העתיד, המסחר באברי אדם להשתלה". במקביל הוא כותב עבודת דוקטורט שבה הוא מציג מודל שיאפשר מסחר חוקי באברים. "באופן פרדוקסלי, כך אומר ילינק, דווקא לקופות-החולים כדאי יותר שהחולים יישארו חולים. המדינה מעבירה לקופות-החולים 217 אלף שקל לשנה בעבור כל חולה דיאליזה", אומר ילינק. "לפי התחשיב שלי, קופות-החולים מפסידות הרבה כסף על כל השתלה. כשהחולה עובר השתלה, מפסיקה המדינה להעביר את התקציב המיוחד, וכך נוצר מצב אבסורדי שבו קופת-החולים משלמת 153 אלף שקל, עלות ניתוח השתלה, כדי להפסיד 217 אלף שקל לשנה. באותה עת צריכה קופת-החולים להמשיך לממן תרופות מונעות דחייה בעלות של 68 אלף שקל בשנה הראשונה, ובעלות של 48 אלף שקל בשנים שלאחר-מכן. באופן אבסורדי, יוצא מכך שלקופות-החולים כדאי שיהיו כמה שיותר חולי כליות, שלא יעברו השתלה". 2) כוונתי לא היתה שסין והפיליפינים היו מקומות מפוקפקים. להיפך. הם נחשבו למקומות מצויינים וחבל שנסגרו. האופציות המעטות שנותרו כרגע, לאחר שסין והפיליפינים נסגרו, נחשבות לפחות מוצלחות, חלקן אף מפוקפקות.
 

ריס26

New member
דברים מקוממים ומענינים.

נראה לי שיש מקום לתביעה יצוגית נגד קופות החולים בדבר ההזנחה, והטיית הכספים תוך הטעיית הממתינים להשתלה, לא יתכן שישאירו אותנו ``להרקב`` בעוד שישנן אפשרויות להרפאות צריך להגיע עד בגץ . ``פיתחו שערים נבוא בם`` (תהילים).
 

Avraham F

New member
רווחי קופות החולים, איכות השתלות

מנסיון העבר 1. עבודה סימינריונית או עבודת דוקטורט לא משפיעה על הרשויות, גם אם הכותב הוא עו"ד ש. ילינק הנכבד, שהוא מומחה משפטי, בכל הנוגע לעלויות טיפולי דיאליזה, השתלות וכו'. אלא שקולו נשמע כמו "קול קורא במדבר", כפי שנשמע בדיוני וועדת הכנסת, שדנה ב"חוק ההשתלות". "משפט המחץ" שלו היה: "לשנות את היחס, להתחיל לדבר על תמורה בעינים פתוחות, ולהפסיק עם הצביעות." למי שמעוניין ימצא את הדברים בפרוטוקול 501 של הוועדה מ- 2.11.05. קישור - http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/avoda/2005-11-02.rtf עוד קצת הסטוריה, עו"ד ילינק נכשל (לפחות לגבי גובה הפיצוי), בתביעת פיצויים לתורמים בתוך המשפחה, כאשר תבע לפני שנים, את מה ש"חוסכות" הקופות ע"י ההשתלה. עד היום טרם זכו תורמים אלה בתשלום פיצוי, אפילו בסך 18,000 ש"ח שנקבע בחוק ההשתלות. (העניין עדיין עומד תחת ערעור בביה"מש העליון). 2. עד שלא תוקם ועדת חקירה רצינית לעניין כיסוי עלויות טיפולי הדיאליזה של קופות החולים ע"י תקציבי המדינה, כמו גם כדאיות המימון להשתלות חוקיות בחו"ל (מנפטרים), ימשיכו בקופות החולים (שהן עסקים מסחריים לכל דבר), להתעלם ממצב החולים ושאיפתם להשתלה. 3. השתלות מנפטרים מתקיימות בכל העולם. "קידום בתור ממתינים" בחו"ל עולה כסף רב. על איכות ההשתלות במדינות שונות, הכי טוב לקבל רק מידע ישיר מנפרולוגים המטפלים במושתלי חו"ל השונים ולא מ"שמועות" על מקרים יוצאי דופן הקיימים בכל מקום והופכים לעובדות לא מוצדקות. בינינו חיים באושר ובבריאות הרבה מושתלים שהושתלו במדינות "מפוקפקות", כמו שיש מושתלים שחיים עם בעיות, למרות שהושתלו במקומות "מסודרים". חבל שאפשרויות הבחירה צומצמו.
 

שרית(^_^)

New member
תגובה לסעיף 3

בתגובתי לסעיף 3, בו ציינת כי: "השתלות מנפטרים מתקיימות בכל העולם. "קידום בתור ממתינים" בחו"ל עולה כסף רב." למרות שהשתלות מנפטרים מתקיימות בכל העולם, עדיין קיים מחסור משווע באיברים להשתלה בכל העולם. הביקוש עולה בהרבה על ההיצע, אפילו במדינות כמו ספרד ודנמרק, שבהן אחוז המסכימים לתרום את אבריהם לאחר המוות הוא הגבוה בעולם. למיטב הבנתי, "קידום בתור הממתינים" תמורת תשלום, על אחת כמה וכמה כשמדובר באזרחים זרים, ולא באזרחי אותה מדינה, אינו מתקיים כלל במדינות מערביות (ארה"ב, אירופה, אוסטרליה, ניו-זילנד, יפן וכו'.), ואפילו לא בישראל (למרות שבתחומים רבים ספק אם אפשר להגדיר אותה "מערבית"...). אילו בישראל ניתן היה להתקדם בתור ההמתנה תמורת תשלום, אנשים הרי לא היו פונים להשתלות בחו"ל. ולכן, באופן טבעי, "קידום בתור תמורת שוחד" מתקיים רק במדינות "עולם שלישי", שבהן שחיתות ציבורית היא דבר מקובל (כן, כן, גם אצלנו מדובר בענף מתפתח. ע"ע אולמרט...
). ולכן אמרתי באופן כללי בלבד, שהאופציות המעטות הקיימות כרגע הן במדינות, שמעצם היותן מדינות "עולם שלישי", הן פחות מתקדמות או פחות בטוחות מבחינה רפואית. וזאת, שוב - גם על סמך חוות דעת של רופאים (נפרולוגים ואורולוגים) שונים שקיבלו למעקב או לטיפול מושתלים שחזרו משם. זה נכון שגם במקומות הכי טובים בעולם תמיד היו ותמיד יהיו פאשלות, ורפואה באופן כללי זה הרי לא מדע מדויק, אבל חשוב לדעתי גם להיות מודע למצב ולקחת אותו בחשבון. וכפי שציינתי - מאחר ואין כרגע יותר מדי אופציות, אני מניחה שאין ברירה אלא לקחת את הסיכון.
 

Avraham F

New member
עולם שלישי

כל זמן שאין הגדרה מבחינה רפואית למדינות עולם שלישי, אין להתייחס אל מדינות "העולם השלישי" (שלא מוגדרות מערביות ולא מוגדרות מהגוש הקומוניסטי), כאל מדינות "מפוקפקות". זאת כל זמן שאין עדות שהרפואה במדינות אלה היא ירודה או למטה מזה. סין, תאילנד, הפיליפינים ואפילו קולומביה, הן מדינות עולם שלישי, אולם לנו הישראלים יש מה לקנא ברפואה אצלם, שהיא מתקדמת יותר. עובדה, בארץ מסתובבים מושתלים מארצות אלה יותר משיש מושתלים שהושתלו בארץ. עד שלא תתאפשר בארץ, השתלה מן החי, בתמורה נאותה, או השתלה מנפטר עם המתנה "סבירה", הרפואה בארץ תיסוג לאחור, מבחינת הנסיון והביצוע של השתלות. קופות החולים אמנם מרוויחות כסף מהמצב של היום, אך המפסידים העיקריים הם גם הממתינים להשתלה וגם הרפואה, שהאתיקה המזוייפת שלה, היא כחרב פיפיות עבורה, כמו שנאמר: " בימים ההם אין "מלך" בישראל, איש הישר בעיניו יעשה".
 

שרית(^_^)

New member
אתה צודק

אני חושבת שמאחר ומדובר בענין של חיים ומוות, ולא באיזו עסקת נדל"ן, הדרך הטובה ביותר לדעתי היא שאנשים פשוט ינסו ללמוד ולחקור את הנושא בעצמם, במקום להסתמך על "שמועות" \ "דעות קדומות" \ חוות דעת של בעלי אינטרסים וכו'. בחיפוש בגוגל, למשל, ניתן בד"כ למצוא מידע בקלות יחסית. (סתם לדוגמא, הנה מאמר סקירה אודות מצב הרפואה בקולומביה: ttp://en.wikipedia.org/wiki/Health_care_in_Colombia)
 

Avraham F

New member
מאמר סקירה ?

לא לשם ויכוח. זהו ערך בלתי חתום בויקיפדיה, האינציקלופדיה שנכתבת ע"י הגולשים. נכון ש"הסקירה" לא "מלבבת", אבל מדובר יותר במצב הרפואי סוציאלי של מרבית התושבים שהם הכפריים. מדובר גם בערך הנמוך של חיי אדם בחלק מהמדינה, משום מלחמות כנופיות הפשע והסמים. מי שאחראי על הרפואה במרכזים החדישים, הם כנראה, לא בדיוק אנשי עולם תחתון. בכל זאת, זוהי מדינה גדולה, שבערים המרכזיות מורגשת מערביות ואפילו יש קהילה יהודית שחיה שם. הרפואה בערים הראשיות, עבור "תיירים שמשלמים" היא שונה לחלוטין. שוב, יעידו אלה שחזרו משם (אם בכלל חזרו ?).
 

שרית(^_^)

New member
נכון שמדובר

בערך בלתי חתום בויקיפדיה, האנציקלופדיה שנכתבת ע"י הגולשים, אך הנתונים מבוססים ברובם על מקורות מהימנים (רשימה מפורטת בסוף הערך), ובכל מקרה, הרי אין סיבה לחשש שלגולשים שכתבו את הערך יש איזשהו אינטרס להכפיש את רמת הרפואה בקולומביה... אחד הדברים המדאיגים בסקירה הוא לאו דוקא רמת בתי החולים הפרטיים עבור "תיירים שמשלמים", אלא למשל הנתונים על האחוזים הגבוהים יחסית של נשאי הוירוסים HIV (איידס) והפטיטיס. הרי בדיקה לאיתור הוירוסים הללו לוקחת מספר ימים במקרה הטוב. מן הסתם, מאחר שמדובר בתרומות מן המת, אין מספיק זמן לערוך בדיקות כאלה מהרגע שהאדם נפטר ועד להשתלה, אלא רק להסתמך על המזל והסטטיסטיקה... (אגב, אפילו בארה"ב כבר קרו מקרים של הדבקה של מושתלים באיידס והפטיטיס). בכל מקרה, אין לי דבר נגד השתלות בקולומביה, זאת בהחלט אופציה שעשויה להיות עדיפה על האופציה וחצי האחרות שיש כרגע. יתכן שבסופו של דבר, גם אנחנו נגיע להשתלה באחת מאותן מדינות "מפוקפקות", מחוסר ברירה, אבל חשוב לדעת מראש את כל הנתונים ולחשב סיכון מול תועלת.
 
למעלה