איפה המומחים?

A r i e T

New member
איפה המומחים?

מה עלה בגורלו של המטוס הזה?
כמה מדגם זה פעלו בארץ?
 

ארזS

New member
אני בטח לא מומחה, וחוץ מזה שזאת

הפעם הראשונה שאני רואה את המטוס הזה. איפה מצאת את זה ואם תוכל לרשום קצת פרטים בבקשה...
 

uri ba

New member
זהו BAC 1-11 דגם 500

ארקיע הפעילה שני מטוסים מדגם זה - הם נכנסו לשירות ב-1977/8.. אין לי מידע על תאריך יציאתם משירות..
 

A r i e T

New member
בבקשה

הגלריה שמצאתי לפי הקישור שרונן שם, ה1-11 הזה היה גם G-AXMH, G-BDAS וG-OBWB בעבר. ככה הוא נראה קצת אחרי שיצא מהמפעל לפני 34 שנים
 

ronenec

New member
4X-BAR מאוחסן במלטה היום...

4X-BAR לשעבר הוא היום 5N-BBQ ומאוחסן במלטה... ניתן לראות תמונה שלו מאוגוסט האחרון בקישור הבא.
 

uri ba

New member
לוקהיד טריסטאר ובואינג 707

כנראה שייכים או היו שייכים לצי המטוסים המוחכרים של ארקיע (ויש להם המון)
 

uri ba

New member
אוי נכון!!

איזה אידיוט אני, לטריסטאר יש תצורת מנועים כמו ל DC-10 רק עם צנ"פ בקצה הגוף...
 

avinoam549

New member
המטוס שבתמונה 4X-BAR

הוא מדגם 1-11-520FN שיוצר ע"י חברת BAC בבריטניה.מספר היצרן שלו 230 והוא ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 11 לנובמבר 1970.סופק לחברת התעופה SADIA מברזיל בתאריך 31.12.70 וקיבל שם את אות הקריאה PP-SDR. נמכר חזרה לחברת BAC בינואר 77 וקיבל את אות הקריאה G-BEKA לצורך טיסת ההעברה.חברת BAC שיפצה את המטוס ולצורך טיסות הניסוי הוא קיבל את אות הקריאה G-16-22.חברת ארקיע שכרה את המטוס בין אוגוסט 77 לספטמבר 78 ובארץ היה לו אות הקריאה 4X-BAR.המטוס הוחזר ל-BAC וזו מכרה אותו לחברת התעופה DAN AIR באוקטובר 79.משם הוא נמכר לחברת השכרת המטוסים ILFC בשנת 92 ואז שונה אות הקריאה ל-G-OBWC.המטוס הושכר לחברת BRITISH AIR FERRIES ששינתה את שמה ל-BRITISH WORLD A/L ולאחר מכן נמכר לחברה.הוא הושכר לחברת SABENA בשנת 95 ולבסוף נמכר לחברת התעופה הניגרית ALBARKA AIR SERVICE בשנת 2000,ואז שונה אות הקריאה ל-5N-BBQ.בקיץ 2002 הוא הוטס למלטה לשיפוץ בחברת Medavia/NCA ובעודו שם הורה מנהל התעופה האזרחית הניגרי על הפסקת טיסות מטוסי ה-1-11 בניגריה,כפי הנראה בגלל תאונה,והמטוס ננטש.
 
למעלה