איפה טעו היחצ"נים של קארי?

Rינת

New member
איפה טעו היחצ"נים של קארי?

או: למה הוא לא נבחר לנשיאות? האם מדובר רק ביחצנ"ות? רק בו? או בשניהם ביחד? איך אתם הייתם מריצים מועמד לנשיאות?
 

johny_abola

New member
שיווק פוליטי

אמנם הנושא פחות לא קשור ישירות ליח"צ, אלא יותר לתחום היעוץ תקשורתי-פוליטי שמשלב יח"צ ופרסום, אבל: לכל מתמודד יש יתרון יחסי, שהוא בעצם המגרש הביתי שלו. היועצים צריכים לזהות את אותו יתרון ולנווט את סדר היום התקשורתי אל המגרש הביתי שלו ששם יש לו יתרון. כמובן שלנשיא מכהן יש יתרון כי הוא זוכה לסיקור קבוע כחלק מתפקידו. המועמד שיצליח ליצור זהות בין סדר היום התקשורתי ומשם לפוליטי ולציבורי ובין המגרש הביתי שלו נמצא בכיוון הנכון. ביצוע: בוש זיהה שהיתרון היחסי שלו, ואולי היחיד שלו, הוא בנושא המלחמה בטרור. היתרון הזה הוא מכריע כי קרי נתפס ממש חלש בנושא. לכן המטרה של בוש היא שסדר היום יעסוק כמה שיותר במלחמה בטרור. קרי מתמחה יותר בבעיות פנים ובכלכלה ולכן הוא ניסה לדחוף את הנושאים הללו, אבל כנראה שפחות בהצלחה, ולכן בוש לקח את הקופה בשליטה התקשורתית. אני מפנה אותך למאמר של פרופ' גדי וולפספלד בנושא המאבק על סדר היום התקשורתי בבחירות 96.
 

oshpigel

New member
מסכים אבל זה הרבה יותר מסובך

יש חצי מיליון נתונים שצריך לקחת בחשבון כשבוחנים קמפיין פוליטי. עשרות ספרים ומאות מומחים ממליץ לקרוא את מנהיג בהזמנה של רוני שחר
 

johny_abola

New member
תשמע, הצגתי רק אלמנט אחד מן הסתם...

אם הייתי רוצה להציג את כל הסיבות לניצחון בוש הייתי צריך ספר. בכל מקרה, באופן פשוט וברור, זו הסיבה המרכזית ללא ספק. לכל מועמד יש מסר מרכזי, המסר של בוש תפס ושל קרי לא. בדיוק כמו ניצחון "פרס יחלק את ירושלים" על פני "מזרח תיכון חדש". ואגב, הספר של שחר לא רע באמת. יש גם את הספר של דורון, האסטרטג של רבין ב-92, לא זוכר את שמו, שהוא מומלץ מאוד.
 

oshpigel

New member
מסכים לדבריך

מסכים עשית עבודה יפה חוצמזה בלתי אפשרי להציג את כל התורה בעמוד אחד .... יום טוב אופיר
 
למעלה