איפה כדאי לקנות שמן מינרלי?

quant1

New member
איפה כדאי לקנות שמן מינרלי?

מישהו ניסה לרכב עם שמן תינוקות (מינרלי+בושם) על השרשרת, או עם שמן מינרלי שנמכר בתחנת דלק, או מוצר אחר ויכול לאשר שהוא בסדר ומגן בצורה סבירה על המערכות משחיקה?

האם צמיגות של שמן מינרלי טהור בלי תוספים שמגדילים את הצמיגות היא מספיקה כדי להשאיר את השמן על השרשרת בתנאים רטובים?

המטרה היא למצוא מוצר זול שיגן על המערכות ברכיבות רטובות החורף.
 

jekyll1

New member
שמן מינרלי

לא מומלץ מכיוון שהכל נעשה שחור ותופס את כל הלכלוך שיש בדרך.יש שמנים יעודיים לשרשרת אופנים למזג אוויר יבש או רטוב.בקבוק די גדול בסהיבות 40 שח ומחזיק כמה חודשים טובים.מומלץ לשמן כל 50-60 ק"מ.כשהשרשרת מלוכלכת קח wd40 עם סמרטוט ותנקה את השרשרת. היא תבריק ,בהמשך תשמן שוב
 

quant1

New member
השמנים הרטובים היעודיים לאופניים הם בד"כ על בסיס שמן מינרלי

תודה. אני מבין שניסית בעצמך שמן מינרלי כלשהו וגילית שהוא מתלכלך מהר? אפשר לדעת איזה שמן ניסית לשים?

לדעתי רוב השמנים הרטובים היעודיים לאופניים הם על בסיס שמן מינרלי. לפחות חלקם הם על בסיס שמן מינרלי - ואת זה אני יודע בוודאות. למשל - השמן שצירפתי בתמונה - הוא על בסיס שמן מינרלי, ורוכבים שניסו אותו אומרים שהוא לא תופס הרבה לכלוך יחסית לשמן רטוב.

דרך אגב, גם שמן גיר למכוניות הוא ע"ב שמן מינרלי עם תוספים, וגם רוב סוגי הגריז הם בד"כ ע"ב שמן מינרלי עם חומר מסמיך.

אלא ששמן מינרלי יכול להגיע בצורות שונות עם צמיגות שונה, ואולי היצרן מוסיף גם חומר נוסף כדי להגדיל צמיגות ולהבטיח שהשמן לא ישטף בקלות ברכיבה על כביש רטוב. לפעמים מוסיפים גם פיסות טפלון כדי להקטין את החיכוך בתוך השרשרת, אבל זה לא חשוב לי החורף הזה.

בשורה התחתונה - צריך לנסות, ולכן שאלתי פה, אולי מישהו ניסה.
אני שואל לא בגלל החסכון הכספי שהוא לא גדול, אלא בגלל שאני מתעניין בצד הטכני, ורוצה לנסות ולהשתמש במה שהכי מתאים לי מתוך הבנה של הפרטים הקטנים - הרכב השמן ואיך הוא פועל. מסקרן אותי לדעת גם אם אפשר לקנות 500מל שמן תינוקות בסופר ולקבל תוצאה זהה לשמן שקונים בחנות אופניים.

תודה


 

quant1

New member
אם מדללים פראפין עם טיפה סולר - פחות לכלוך נדבק לשרשרת

לא ניסיתי, וכל מה שכתוב למטה זה רק בתאוריה, ואולי אני טועה:

קראתי עוד קצת, ולפי מה שהבנתי עד עכשיו, כנראה שצריך לדלל את השמן המינרלי\פראפין עם מעט סולר, ואז גם פחות לכלוך נדבק לשרשרת.
השמן המינרלי מגיע לחלק הפנימי, הסולר הקל יותר נשאר יותר בחוץ ומתנדף, והתוצאה סבירה.
אם מישהו מנסה את זה - אז להזהר, כי אם מדללים יותר מידי, אז השמן לא יגן על השרשרת שלכם, והיא תשחק מהר.

אני אנסה את זה מתישהו על אופניים עם מערכות זולות.
על אופני הכביש שלי אני אמשיך בינתיים להשתמש בשמן יעודי לאופניים.

https://bike.bikegremlin.com/1986/bicycle-chain-lubricants-explained/
https://bike.bikegremlin.com/1986/bicycle-chain-lubricants-explained/
 
NFS

לפני שנתיים גיליתי את NFS. ההוראות מוזרות - צריך רק 10-15 טיפות לשרשרת פעם בכמה אלפי קילומטרים, ולנקות את העודפים עם מטלית מדי פעם. זה נשמע מעט, אז בהתחלה הכפלתי את הכמות, אבל עם הזמן התעצלתי וזה עובד. הטענה של הממציא והיצרן (זו אופרציה ביתית של יהודי טוב מדי.סי.) היא ששמן רגיל מדולל מדי, ושלו לא.
&nbsp
אין לי מספיק ידע כדי לשפוט, אבל אני מרוצה, השרשרת שקטה ונקיה, ובשנתיים עוד לא הספקתי לגמור בקבוקון אחד של $15. למיטב ידיעתי אין יבוא לישראל, אבל הוא ישמח לשלוח לישראל.
&nbsp
www.nixfrixshun.com
 

quant1

New member
לדעתי הוא מוכר מה שנקרא "חומר סיכה קרמי יבש"

אני לא מאמין שהוא פיתח חומר שכל החברות הגדולות בתחום לא יודעות עליו. זה נשמע לפי תאור התכונות של החומר שהוא מוכר מה שנקרא:
"Dry Ceramic Lube"
יכול להיות שהחברות הגדולות שמוכרות את החומר הזה ממליצות לשים קצת יותר ממה שמספיק על שרשרת נקיה (או שמדללות בסולבנט קצת יותר ממה שצריך עבור שרשרת נקיה).

עבור רוכבי כביש שמחפשים חומר סיכה שישמור על השרשרת נקיה ויאריך חיי מערכות יקרות ברכיבה על כביש יבש - נוזל סיכה מסוג כזה הוא מומלץ מאוד.
נוזל סיכה כזה נמכר בד"כ במחיר גבוה, אבל עבור מי שרוכב עם מערכות יקרות זה יכול להשתלם.

יש עכשיו מבצע מצוין על כזה בוויגל, רק 48ש"ח (בלי משלוח) על
Muc-Off C3 Dry Ceramic Lube - 120ml

ניסית לרכב עם ה NFS בגשם ובתוך שלוליות? לפי דעתי הוא לא אופטימלי לרכיבה רטובה. החורף השנה הוא ברוך בגשמים, וזה רע לאופניים. לפני שבועיים רכבתי 3.5 שעות בגשם כמעט בלתי פוסק. חוץ ממים וחול לא נשאר כמעט כלום על השרשרת, הגשם והשלוליות שטפו את השמן.
 
אין לי מושג מה יש בפנים

אין מספיק שוק בשביל שמני אופניים בשביל שאף יצרן, ביתי או ענק, ייצר base משל עצמו. התערובת היא העניין, וזו מתאימה לפחות לי. בכל מקרה, יבש זה לא - רכבתי בעבר עם rock'n'roll, ו-NFS הוא לחלוטין שמן רטוב, וצריך לנגב אחרי כל רכיבה.
&nbsp
אני כבר לא יוצא לרכב בגשם, אבל אם תופס אותי באמצע רכיבה, אני לא מסתובב וחוזר. אין לי תלונות לגבי העמידות של NFS בגשמים שיורדים עלי כאן (מזרח מפרץ סן-פרנסיסקו. רטוב בערך כמו בישראל - כלומר מעט ימי גשם כבד בחורף). חברים בפסיפיק נורת'ווסט ובנורת'איסט, ששם קצת יותר רטוב, מדווחים שמחזיק מעולה, אבל זה מפי השמועה.
 

quant1

New member
שמן זית = יעילות העברת אנרגיה גבוהה, אבל שחיקה של המערכות

הי,
נכון, שמן זית על שרשרת נקיה מביא ליעילות העברת אנרגיה גבוהה.
אבל דווקא בגלל זה, הוא מגן גרוע מאוד משחיקה של המערכות.
למה?
זה ההסבר:
בשרשרת שיש עליה נוזל סיכה, חלק מהאנרגיה שהולכת לאיבוד בשרשרת, הולכת לאיבוד בגלל חיכוך הידרודינמי בתוך השמן. זה אותו סוג של חיכוך שנוצר בתוך בולם הידראולי. כשהשמן הוא צמיג יותר, אז יש יותר חיכוך הידרודינמי, אבל גם יותר הגנה משחיקה של המערכות המשומנות. ככלל אצבע, זה נכון גם עבור סוגי שמן נוזלי אחר ועבור גריז, גם עבור מיסבים, וגם לשרשרת וגג"ש של האופניים.

אז מי שרוכב עם שמן זית, ולוחץ חזק על הפדלים, ישחק מהר את כל המערכות שלו.
בנוסף, שמן זית גם מתחמצן מהר מאוד, וכשהוא מתלכלך הוא הופך לעיסה דביקה - מה שטוחן עוד יותר את כל המערכות.
אז אם אתה רוצה לבצע שיא על מסלול קריטריום נקי - שמן זית יכול לעזור לך, ואחרי הרכיבה תצטרך לנקות את האופניים.
אבל אם המטרה היא רכיבות אנדורנס ארוכות בכבישים רטובים, ולא חשוב אם תרכב טיפטיפה לאט יותר - אז שמן זית הוא גרוע עבורך.
 

quant1

New member
כל רוכב שיעשה את החשבון שלו, מה היעדים שלו ומה עדיף לו

המטרה שלי, החורף הזה, היא להצליח למצוא את הזמן לרכיבות אנדורנס, בכל מזג אוויר. לא חשוב לי לרכב מהר.

מי שרוצה להשתמש בשמן זית כדי לרכב טיפה מהר יותר, מוזמן לנסות. אבל אני מזהיר שבקלות אפשר לקצר ככה בחצי את זמן החיים של המערכות. חבל.
 

יזהר BiBi

New member
עשית סלט נהדר נשאר רק השמן זית

אין קשר ממשי בין השמן לרכיבה ולשמירת השרשרת עצמה. לדוגמא השמן האידאלי למנועים הוא סולר אבל בגלל שיש לו נטיה להתפרק הוא דורש תחלופה רבה. כיום הנטיה היא לעבור לשמנים דלילים יותר שדומים לו בצמיגות שלהם כמו ה-0W-20W של טויוטה וגם מרצדס עוברת עליו וכולם בדרך. מה שחשוב בשרשרת זה הניקיון של המיסבים הפנימיים וזה עושים על ידי הוצאת השרשרת והכנסתה למיכל עם בנזין למספר שעות ועירבוב כל רבע שעה ואז יבוש והכנסה למיכל עם סולר לכמה שעות עם עירבוב. לייבש ואז לשים שמן יבש או רטוב המיועד לאופניים והשרשרת תחזיק מעל 10000 קילומטר בלי התארכות משמעותית. עם יש לך זמן ליקרוא על מקדמי החיכוך של שמנים שונים זה סימן שאתה כמו כל רוכב ישראלי ממוצא משקיעה יותר מידי זמן בתאוריה ולא רוכב מספיק. כבר היה מקרה שבו נמרחה חמאה על שרשרת וזה עבד טוב. ולסיום האותיות TF בתמונה מעידות שהתכשיר מכיל מולקולות של טפלון שמשמשות כחומר סיכה לטווח ארוך יותר.
תרכב ושחרר מהשמן
 

quant1

New member
הי יזהר, אני שמח שכתבת פה

רכבתי 10,000ק"מ בשנה האחרונה, והלוואי שהייתי יכול לעשות את כל המרחק הזה עם 2 שרשרות בלבד. שרשרות לא מחזיקות אצלי מעל ל 3000ק"מ.
הייתה תקופה שביצעתי הרבה ספרינטים חזקים באימונים, והתוצאה הייתה שחיסלתי שרשרת בתוך 1500ק"מ, למרות שניקיתי ואז שימנתי את השרשרת מחדש לפחות פעמיים בשבוע. (הניקיון היה ברוב הפעמים רק עם ספוג ומים וסבון בלי להוריד את השרשרת מהאופניים).

אני אעשה ניסוי, אני אשים בנזין וסולר ב 2 קופסאות כמו שהצעת, ואעביר את השרשרת בקופסאות האלה לפני כל סופ"ש, ונראה אם אני מצליח להאריך ככה את זמן החיים של השרשרת.

תודה
 
למעלה