איפה משיגים עובדים - איתור מקורות גיוס
כל חברה וחברה נתקלת בכך שהיא צריכה לגייס עובדים חדשים. איתור של קורות חיים רלוונטיים הוא תהליך שדורש משאבי זמן וכסף. חשוב להקדיש זמן ללמוד ולהכיר את המקומות דרכם ניתן להשיג מועמדים למשרה, מהם היתרונות והחסרונות בכל מקור גיוס. התחום הינו עמוק ומורכב ויש ארגונים שמקצים לכך משרה ואף למעלה מכך של רק איתור מקורות גיוס.
ניתן לחלק את מקורות הגיוס ל - 5 סוגים:
אתרי דרושים / פרסום בעתונות
אתרי דרושים או לוחות דרושים בעיתונים מאפשרים לפרסם את המשרה.
היתרונות של אתרי הדרושים הם שמקבלים במהרה קורות חיים וישנם אתרים בחינם ולא רק בתשלום. קיימת אפשרות להגדיר מראש פרטים חשובים אודות המשרה ובכך לעשות סינון ראשוני ולהגיע ליותר מועמדים מתאימים (לדוג: אזור, קטגוריה של המשרה, סוג משרה, למי מתאים, שכר ועוד). יתרון נוסף שזה מאד ממוקד ומופנה למחפשי עבודה.
החסרונות הם שזה בתשלום ולעתים מגיעה כמות מאד גדולה של קורות חיים שהרוב לא מתאימים כלל למשרה.
היתרונות של לוחות בעיתונים היא בפנייה לקהל יעד שאינו נמצא באתרי הדרושים באינטרנט.
החיסרון שלרוב מדובר בכמות נמוכה של קורות חיים המגיעים בעקבות הפרסום, הפרסום בעיתון יקר, אינו מגיעה לקהל יעד רחב כמו באתרי דרושים ולא מתאים לגיוס כל משרה.
חבר מביא חבר
הרבה חברות היום מבצעות תהליך גיוס באמצעות חברת מביא חבר, הם גם סומכות על העובדים שלהם וגם חוסכות כסף. בדרך כלל מתגמלים את העובד שמביא חבר שמתקבל לעבודה וככה גם לעובדים משתלם לשתף פעולה.
היתרון הוא כלכלי כי לא צריך לשלם לפרסום או חברות השמה, בנוסף מדובר בגיבוש ורתימת העובדים כחלק מתהליך הגיוס, העובדה שהחברים שלהם מגיעים לעבוד איתם באותו מקום יוצרת קהילה "סגורה" בעבודה.
החיסרון שזה תלוי בכמות עובדים בארגון ולא תמיד תחום בזמן, כך שהתהליך יכול להימשך לאורך זמן
רשתות חברתיות
ניתן להשתמש ברשתות חברתיות וקשרים חברתיים לצורך גיוס עובדים, בין זה לפרסם בפייסבוק, לינקד אין שמהווה רשת חברתית לחיפוש עבודה ואפשר לפרסם שם משרות, דה מרקר קפה שיש קהילות ותחומים ועוד.
חברות השמה
לחברות שמגייסות כמות גדולה של עובדים או אין להם זמן לביצוע תהליך הגיוס, יכולות להיעזר בשירותי חברות השמה וכח אדם הפועלות בשוק.
היתרון הוא שהם מבצעים את כל התהליך עבור החברה עד שהחברה מחליטה לקלוט את העובד. יש להם מאגרים גדולים של עובדים, ניסיון בתחום וניסיון בהתאמת העובד המתאים. החיסרון הוא שמדובר בשירות לא זול של אחוזים ממשכורת העובד ויכול להגיע גם ל-100% משכרו כתשלום חד פעמי.
גופים מוסדיים
קיימים גופים שונים שיש להם מאגרים של עובדים שיכולים להיות מועמדים פוטנציאלים למשרה שלכם, למשל הכוון חיילים משוחררים, לשכות תעסוקה, הכווני תעסוקה במוסדות לימוד ואוניברסיטאות ועוד
היתרון הוא שזה בחינם וזה מהווה מקור נוסף לגיוס עובדים על פי קהל יעד רלוונטי, החיסרון הוא שלא מדובר בדרך כלל בכמות גדולה של קורות חיים וקשה יותר לעשות את הסינון מראש, אלא רק אחרי קבלת הקורות חיים.
כל חברה וחברה נתקלת בכך שהיא צריכה לגייס עובדים חדשים. איתור של קורות חיים רלוונטיים הוא תהליך שדורש משאבי זמן וכסף. חשוב להקדיש זמן ללמוד ולהכיר את המקומות דרכם ניתן להשיג מועמדים למשרה, מהם היתרונות והחסרונות בכל מקור גיוס. התחום הינו עמוק ומורכב ויש ארגונים שמקצים לכך משרה ואף למעלה מכך של רק איתור מקורות גיוס.
ניתן לחלק את מקורות הגיוס ל - 5 סוגים:
אתרי דרושים / פרסום בעתונות
אתרי דרושים או לוחות דרושים בעיתונים מאפשרים לפרסם את המשרה.
היתרונות של אתרי הדרושים הם שמקבלים במהרה קורות חיים וישנם אתרים בחינם ולא רק בתשלום. קיימת אפשרות להגדיר מראש פרטים חשובים אודות המשרה ובכך לעשות סינון ראשוני ולהגיע ליותר מועמדים מתאימים (לדוג: אזור, קטגוריה של המשרה, סוג משרה, למי מתאים, שכר ועוד). יתרון נוסף שזה מאד ממוקד ומופנה למחפשי עבודה.
החסרונות הם שזה בתשלום ולעתים מגיעה כמות מאד גדולה של קורות חיים שהרוב לא מתאימים כלל למשרה.
היתרונות של לוחות בעיתונים היא בפנייה לקהל יעד שאינו נמצא באתרי הדרושים באינטרנט.
החיסרון שלרוב מדובר בכמות נמוכה של קורות חיים המגיעים בעקבות הפרסום, הפרסום בעיתון יקר, אינו מגיעה לקהל יעד רחב כמו באתרי דרושים ולא מתאים לגיוס כל משרה.
חבר מביא חבר
הרבה חברות היום מבצעות תהליך גיוס באמצעות חברת מביא חבר, הם גם סומכות על העובדים שלהם וגם חוסכות כסף. בדרך כלל מתגמלים את העובד שמביא חבר שמתקבל לעבודה וככה גם לעובדים משתלם לשתף פעולה.
היתרון הוא כלכלי כי לא צריך לשלם לפרסום או חברות השמה, בנוסף מדובר בגיבוש ורתימת העובדים כחלק מתהליך הגיוס, העובדה שהחברים שלהם מגיעים לעבוד איתם באותו מקום יוצרת קהילה "סגורה" בעבודה.
החיסרון שזה תלוי בכמות עובדים בארגון ולא תמיד תחום בזמן, כך שהתהליך יכול להימשך לאורך זמן
רשתות חברתיות
ניתן להשתמש ברשתות חברתיות וקשרים חברתיים לצורך גיוס עובדים, בין זה לפרסם בפייסבוק, לינקד אין שמהווה רשת חברתית לחיפוש עבודה ואפשר לפרסם שם משרות, דה מרקר קפה שיש קהילות ותחומים ועוד.
חברות השמה
לחברות שמגייסות כמות גדולה של עובדים או אין להם זמן לביצוע תהליך הגיוס, יכולות להיעזר בשירותי חברות השמה וכח אדם הפועלות בשוק.
היתרון הוא שהם מבצעים את כל התהליך עבור החברה עד שהחברה מחליטה לקלוט את העובד. יש להם מאגרים גדולים של עובדים, ניסיון בתחום וניסיון בהתאמת העובד המתאים. החיסרון הוא שמדובר בשירות לא זול של אחוזים ממשכורת העובד ויכול להגיע גם ל-100% משכרו כתשלום חד פעמי.
גופים מוסדיים
קיימים גופים שונים שיש להם מאגרים של עובדים שיכולים להיות מועמדים פוטנציאלים למשרה שלכם, למשל הכוון חיילים משוחררים, לשכות תעסוקה, הכווני תעסוקה במוסדות לימוד ואוניברסיטאות ועוד
היתרון הוא שזה בחינם וזה מהווה מקור נוסף לגיוס עובדים על פי קהל יעד רלוונטי, החיסרון הוא שלא מדובר בדרך כלל בכמות גדולה של קורות חיים וקשה יותר לעשות את הסינון מראש, אלא רק אחרי קבלת הקורות חיים.