איפה ניתן להתלונן על רשת שיווק?

בסופר יוחננוף בתלפיות שאני קונה בלית ברירה כי אני עובד באזור, אין הקפדה על כך שתהיה קופה מהירה,
דבר שגורם לי כי אני קונה 3-4 מוצרים לחכות הרבה זמן, כי רוב האנשים שם עם עגלות מלאות,
התלוננתי בהנהלת יוחננוף טייחו את זה ולא נתנו תשובות
יש איזה גוף ממשלתי שניתן לפנות?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בסופר יוחננוף בתלפיות שאני קונה בלית ברירה כי אני עובד באזור, אין הקפדה על כך שתהיה קופה מהירה,
דבר שגורם לי כי אני קונה 3-4 מוצרים לחכות הרבה זמן, כי רוב האנשים שם עם עגלות מלאות,
התלוננתי בהנהלת יוחננוף טייחו את זה ולא נתנו תשובות
יש איזה גוף ממשלתי שניתן לפנות?
כפי שהוסבר לך אין חובת קופה מהירה, וההגיון שלי גם לא מבין איזה עניין יש לסופר לתת העדפה דווקא לקונה שהוא מרוויח עליו פחות, אך מצפה לך עתיד טוב - בסניפי יוחננוף החלו להכניס קופות עם שרות עצמי ויש בונוס - הן יעילות ונוחות יותר מאשר ברשתות אחרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כפי שהוסבר לך אין חובת קופה מהירה, וההגיון שלי גם לא מבין איזה עניין יש לסופר לתת העדפה דווקא לקונה שהוא מרוויח עליו פחות, אך מצפה לך עתיד טוב - בסניפי יוחננוף החלו להכניס קופות עם שרות עצמי ויש בונוס - הן יעילות ונוחות יותר מאשר ברשתות אחרות.
זה נכון, גם אני חשבתי על זה; עם זאת נראה לי שהקופות המהירות כן משתלמות (אחרת הן היו נכחדות) כי הן מביאות למרכול גדול גם קונים מזדמנים, ועל הדרך הם קונים עוד כמה דברים שאולי לא התכוונו לקנות.
 

SicTransit

Active member
כפי שהוסבר לך אין חובת קופה מהירה, וההגיון שלי גם לא מבין איזה עניין יש לסופר לתת העדפה דווקא לקונה שהוא מרוויח עליו פחות, אך מצפה לך עתיד טוב - בסניפי יוחננוף החלו להכניס קופות עם שרות עצמי ויש בונוס - הן יעילות ונוחות יותר מאשר ברשתות אחרות.
אצל רמי לוי יש קופה "מהירה" אליה נשלחים גם בעלי הפטור מעמידה בתור (נכים, זקנים והריוניות) מה שהופך אותה לקופה בה זמן ההמתנה הוא הגדול ביותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אצל רמי לוי יש קופה "מהירה" אליה נשלחים גם בעלי הפטור מעמידה בתור (נכים, זקנים והריוניות) מה שהופך אותה לקופה בה זמן ההמתנה הוא הגדול ביותר.
למי שאין לו פטור, או גם להם?
ממה שראיתי בדרך כלל הקופה המהירה היא גם קופה נגישה, לא רק אצל רמיל; השאלה אם בעלי הזכויות אכן מקבלים אותן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי אין חובה בחוק לקופה מהירה, זו בחירה שירותית של העסק. אתה יכול לפנות לפניות הציבור אבל זה רק לפי רצונם הטוב.

החוק מעניק פטור מעמידה בתור לאוכלוסיות מסוימות, אם זה רלוונטי לך אפשר להתלונן לנציבות שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות.
 
למיטב ידיעתי אין חובה בחוק לקופה מהירה, זו בחירה שירותית של העסק. אתה יכול לפנות לפניות הציבור אבל זה רק לפי רצונם הטוב.

החוק מעניק פטור מעמידה בתור לאוכלוסיות מסוימות, אם זה רלוונטי לך אפשר להתלונן לנציבות שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות.
תודה
 

in bal1

Well-known member
למיטב ידיעתי אין חובה בחוק לקופה מהירה, זו בחירה שירותית של העסק. אתה יכול לפנות לפניות הציבור אבל זה רק לפי רצונם הטוב.

החוק מעניק פטור מעמידה בתור לאוכלוסיות מסוימות, אם זה רלוונטי לך אפשר להתלונן לנציבות שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות.
איך אשה יכולה להוכיח שהיא בהריון? אם היא לא בהריון מתקדם? אדם נכה פיזית או אדם עם אוטיזם יכול להראות תעודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא חושבת שמבקשים הוכחה.
למיטב ידיעתי אין הצפה של נשים שמשקרות בעניין.
 

evike

Well-known member
מנהל
זה יופי שיש קופות מהירות של עד 10 פריטים. אז יש. לכו תראו כמה אנשים מזלזלים בכך, עומדים בתור עם יותר מוצרים, כשמעירים להם - או שהם מסתכלים עליך במבט של שה תמים שלא מבין מה רוצים מהם, או מתעלמים ממך. יש כאלה שאומרים שיש להם פחות מ 10 מוצרים, והם משקרים, או שיש להם הרבה פריטים מאותו המוצר, שלוקח יותר זמן. אין לי מושג מה התקנון לכך.
והקופאיות/ים ? אדישים, גם כשמעירים להם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה יופי שיש קופות מהירות של עד 10 פריטים. אז יש. לכו תראו כמה אנשים מזלזלים בכך, עומדים בתור עם יותר מוצרים, כשמעירים להם - או שהם מסתכלים עליך במבט של שה תמים שלא מבין מה רוצים מהם, או מתעלמים ממך. יש כאלה שאומרים שיש להם פחות מ 10 מוצרים, והם משקרים, או שיש להם הרבה פריטים מאותו המוצר, שלוקח יותר זמן. אין לי מושג מה התקנון לכך.
והקופאיות/ים ? אדישים, גם כשמעירים להם.
כמה יחידות מאותו מוצר נחשב מוצר אחד, הקופאים מעבירים בסורק פעם אחת ומעדכנים כמות.
 

evike

Well-known member
מנהל
כן ולא. גם אם זה נראה שכך, לא פעם ראיתי שמעבירים את אותו המוצר כמה פעמים. למה? הקופאים יודעים. או שלא.
אבל הבעיה היא, שלא פעם יש באמת יותר מ 10 מוצרים, ולא מאותו סוג והקופאים שותקים ומעבירים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן ולא. גם אם זה נראה שכך, לא פעם ראיתי שמעבירים את אותו המוצר כמה פעמים. למה? הקופאים יודעים. או שלא.
אבל הבעיה היא, שלא פעם יש באמת יותר מ 10 מוצרים, ולא מאותו סוג והקופאים שותקים ומעבירים.
אם מדובר ב-13 מוצרים לא הייתי עושה עניין. 20 זה כבר לא לעניין.
 

SicTransit

Active member
זה יופי שיש קופות מהירות של עד 10 פריטים. אז יש. לכו תראו כמה אנשים מזלזלים בכך, עומדים בתור עם יותר מוצרים, כשמעירים להם - או שהם מסתכלים עליך במבט של שה תמים שלא מבין מה רוצים מהם, או מתעלמים ממך. יש כאלה שאומרים שיש להם פחות מ 10 מוצרים, והם משקרים, או שיש להם הרבה פריטים מאותו המוצר, שלוקח יותר זמן. אין לי מושג מה התקנון לכך.
והקופאיות/ים ? אדישים, גם כשמעירים להם.
בעניין משיק, גם ה"פטנט" של הצבת העגלה בתור לפני סוף הקניה והוספת מוצרים שכביכול נשכחו אח"כ מעצבן אותי לא פעם. היו מקרים בהם ההגזמה הביאה אותי לעימות עם הגברת (מצטער, גב' מיכאלי, בסטטיסטיקה שלי החכמולוגיות האלה הן תמיד נשים), אבל בשלב מסויים הבנתי ש... "אלה החיים", ואת המריבות הרבה יותר נוח לנהל מול מסך המחשב שלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעניין משיק, גם ה"פטנט" של הצבת העגלה בתור לפני סוף הקניה והוספת מוצרים שכביכול נשכחו אח"כ מעצבן אותי לא פעם. היו מקרים בהם ההגזמה הביאה אותי לעימות עם הגברת (מצטער, גב' מיכאלי, בסטטיסטיקה שלי החכמולוגיות האלה הן תמיד נשים), אבל בשלב מסויים הבנתי ש... "אלה החיים", ואת המריבות הרבה יותר נוח לנהל מול מסך המחשב שלי.
זה לא בהכרח "פטנט", קורה לי לפעמים (לא הרבה, לשמחתי) שאחרי שסיימתי להסתובב במרכול, מצאתי קופה וכבר עמדתי בתור, ופתאום קלטתי ששכחתי משהו 🤦🏼‍♀️ ולא אתחיל לגרור את העגלה המלאה לצד השני של החנות... אז אני עושה את זה בריצה, הכי מהר שאני יכולה, ואם בינתיים יגיע תורי מובן שמי שאחריי יתפוס את התור.

ודאי שאם מישהו עושה את זה במכוון ואז ממלא עוד חצי עגלה זה מרגיז וממש לא לעניין.

לשמחתי מאז שפתחו קופות בשירות עצמי ברוב הסניפים אני כבר כמעט לא עומדת בתור (בד"כ לא קונה בשעות העומס). אם כי גם אז קורה שבאמצע הקנייה אני קולטת ששכחתי משהו, או שהמבצע בעצם על 3 מוצרים ולא 2 (ואני רצה לקחת עוד אחד), או שהמבצע לא יוצא בקופה וצריך לקרוא לקופאית או לפעמים לרוץ ולהביא/לצלם את שלט המבצע (הם יכולים לשלוח מישהו לבדוק, זה בד"כ איטי יותר). למען הסר הספק אני לא נהנית להתרוצץ אחרי שחשבתי שסיימתי, ואני באמת עושה את זה במהירות האפשרית (ומעולם לא רבתי עם לקוחות אחרים בנדון).
 

SicTransit

Active member
זה לא בהכרח "פטנט", קורה לי לפעמים (לא הרבה, לשמחתי) שאחרי שסיימתי להסתובב במרכול, מצאתי קופה וכבר עמדתי בתור, ופתאום קלטתי ששכחתי משהו 🤦🏼‍♀️ ולא אתחיל לגרור את העגלה המלאה לצד השני של החנות... אז אני עושה את זה בריצה, הכי מהר שאני יכולה, ואם בינתיים יגיע תורי מובן שמי שאחריי יתפוס את התור.

ודאי שאם מישהו עושה את זה במכוון ואז ממלא עוד חצי עגלה זה מרגיז וממש לא לעניין.

לשמחתי מאז שפתחו קופות בשירות עצמי ברוב הסניפים אני כבר כמעט לא עומדת בתור (בד"כ לא קונה בשעות העומס). אם כי גם אז קורה שבאמצע הקנייה אני קולטת ששכחתי משהו, או שהמבצע בעצם על 3 מוצרים ולא 2 (ואני רצה לקחת עוד אחד), או שהמבצע לא יוצא בקופה וצריך לקרוא לקופאית או לפעמים לרוץ ולהביא/לצלם את שלט המבצע (הם יכולים לשלוח מישהו לבדוק, זה בד"כ איטי יותר). למען הסר הספק אני לא נהנית להתרוצץ אחרי שחשבתי שסיימתי, ואני באמת עושה את זה במהירות האפשרית (ומעולם לא רבתי עם לקוחות אחרים בנדון).


אין לי דבר וחצי דבר נגד מי שבאמת שכחה משהו. אני מדבר על כאלה שמגיעות לתור, משאירות בו את העגלה ומתחילות מיד בסבב חדש של קניות.
 
למעלה