איפה נפגשים הזברות,הרבנים,הבישופים והקדים

פייטוש

New member
איפה נפגשים הזברות,הרבנים,הבישופים והקדים

חנות הבדים של בילאל אבו כלף בשוק אפטימוס איפה נפגשים חסידי בית אהרון - הזברות, הבישופים והכמורה והקדים המוסלמים ובל נשכח את בעלות הממון מספר פעמים בשנה . המפגש הבלתי אמצעי מתרחש בחנות הבדים של בילאל אבו כלף בשוק אפטימוס בשכונת מוריסתאן למשפחת בילל שתי חנויות בתחומי העיר העתיקה ,החנויות נחלקות בין שני האחים המהווים את הדור השלישי לעוסקים במלאכת הבדים, את המבקרים מקבל בילאל בתלבושת מסורתית כמו בימי השלטון התורכי כולל התרבוש. לפני כחמש שנים החליטו האחים להרחיב את חנותם , רכשו מבנה חדש בשוק אפטימוס בקרבה לכנסיית הקבר, חפרו ברצפה על מנת להגדיל את שטח החנות ונתקלו בשרידי כנסייה צלבנית המשוערכת לתקופה של לפני אלף שלוש מאות שנה, ממצאים ארכיאולוגיים אלו של כנסיית סנטה מריה מיור , נשתמרו ומוצגים בהחלטה משותפת לרשות העתיקות ולבילאל , כאשר החליטו להניח רצפת זכוכית מעל לממצאים , ובזאת נוצרה אטרקציה נוספת בעלת ערך מוסף לחוויות הביקור בחנות הבדים . את התורה למדו האחים מאביהם כאשר הצטרפו אליו למסעות הרכישה ברחבי העולם, את סחורתם לחנות מייבאים האחים מסוריה בעיקר מאזורי דמשק,העיר חלאב מביקור דו שנתי בתערוכות בדים בעיר עבודות יד הנעשות בנולי יד בכפרים בסביבה ובעיר עצמה, סחורה נוספת מגיעה מהעיר תדמור , הפרט הפיקנטי לסיפור הוא דרך הבאתם ארצה של גלילי הבד , בעבר הסחורה הייתה נשלחת דרך ירדן לישראל,כאשר נחתם הסכם השלום ישראל ירדן, משווקת ירדן את סחורת הבדים המיוצרת במדינתה לישראל ואינה מאפשרת מעבר בדים מסוריה לישראל דרכה, התחכמו חכמינו וכיום נשלחים הבדים לתורכיה ,כל העטיפות מוחלפות וסחורה טהורה נשלחת לנמל אשדוד ומשם מוצאת את דרכה לירושלים. הסחורה המגיעה מסוריה נחשבת למיוחדת בדוגמאות ערבסק איסלמיות, הנקראים בדי פופ המאופיינות בעיקר בשמונת צבעיהם המתחלפים כמו באשליה אופטית, או בדי משי המגיעים מאזור העיר תדמור , המשולבים ברקמת חוטי זהב ברמות של 14,18,24 קרט, שילוב משי עם כותנה לתפירת גלביות,שמלות,ובדי ריפוד לריהוט ישן,מסוריה מגיעים בדי המשי הלבן אשר משתמשים חסידי תולדות אהרון במאה שערים , בעבור אנשי הכמורה מגיעים בדים בצבעים אדום או לבן או הסגול המשמש בעיקר בפסחא. הבדים המיועדים לפטריארכים בדרך כלל שזורים הבדים בחוטי זהב עם דוגמאות שונות של צלבים חרבות,נשרים על פי השתייכות לזרם כנסייה זה או אחר, הפיקנטיות הם כי מי שמזמים את הגלימות הם בני הקהילה האוספים את הכסף לגלימות בעבור תפילות מיוחדות לחיי נצח בעולם הבא שעורכים להם ראשי הקהילה, לכמרים הפשוטים מייצרים גלימות מבדים זולים יותר בצבעי לבן או ירוק , לדוגמא לזרם הקתולי קיים בד בצבעים של משי צהוב וצלבי ירושלים או דגם סלאח אדין מאזור העיר תדמור בסוריה. זמן ההספקה אורך כחודש מרגע ההזמנה ,את בד סלאח אדין ודומיו המשובצים בחוטי זהב טהור לוקח לארוג כחודשים , בחנות קיימים מוצרים לוואי לבדים כמו: עניבות,כיסויים,ציפויי ציפות , תמונות רקומות ,אך בהבדל תהומי, קיימת בחנות תוצרת מסחרית רגילה שאינה עבודת יד במחירים זולים אך בדוגמאות מיוחדות . יבוא נוסף מגיע ממרוקו,הכוללים בדים לביגוד וריפוד שנוצרו בנולי יד המשלבים חוטי כותנה וחוטי בד קטיפה הנקראים שאנל,או משי וחוטים מבריקים הנקראים- רולקס. אזור נוסף ליבוא הוא הודו שממנו מייבאים בעיקר בדי סארי הכוללים בדים ממשי טהור, ממשי וכותנה בצבעים שונים בעבודת נול ידני,בדי קשמיר בכחול וירוק,בשילוב הדפסות שונות בשילובי רקמה בדי צמר,או בדים בצבע צהוב המשולבים ברמת חוטי זהב,המשמשים לכיסוי פרוכת לארונות קודש או לצרכי עבודת הכמורה,או כשטיחים. בדים שהמגיעים מאפגניסטן המשולבים בחוטי זהב כבדים ואבנים טובות בצורות שונות של שילוב פרחים ודוגמאות בעיקר של תמונות או שטיחי קיר וכמובן כציפוי לרהוט לתצוגה ,מחיר שטיחים כאלה עוברים בקלות את מחיר המאה אלף לשטיח ,אבל הם מרשימים ביותר. לסיור מודרך כדאי לתאם בטלפון 02-6261718 כיוון שהאדם משוטט בדרכי העולם לייבא סחורה .
 

kdr

New member
ההוכחה

שפשוטי העם יכולים לחיות נהדר בלי תויות של שייכות דתית. נשמע כמו "מגדל בבל" של הבדים. כתבה מעניינת ויותר. אני בטוח שאף בית ספר לא מביא את תלמידיו למקום מקסים שכזה.
 

w o m a n 10

New member
ביקרתי בחנות הזו, היה מאוד מעניין

נכנסנו לחנות קטנה, או שאולי היינו קבוצה גדולה, עלינו לקומה השניה בה הוצגו לנו בדים מרהיבים ביופיים. בעל החנות סיפר את סיפורי הבדים בהתלהבות יתרה ובכשרון רב. מיששנו, שקלנו , התחפשנו לאפיפיור ... אפילו קיבלנו חוט זהב למזכרת.... היה נחמד
פייטוש, סיפרת זאת יפה
 

פייטוש

New member
איפה מתחבאת הטחינה , האחות הקטנה של החומוס

איפה מתחבאת הטחינה , האחות הקטנה של החומוס סיפורת לחבר'יה טחינה מיוצרת משומשום , טחינה טהורה או כפי שאנו קוראים לה גולמית מיוצרת ללא תוספת חומרי גלם נוספים להגדלת הכמות כמו בבתי חרושת המכאניים והתעשייתיים, כאשר פותחים מיכל טחינה צריך לראות סמיכות ,לא שמן צף מלמעלה ובמיוחד לא משקע בתחתית הכלי לסיום השימוש ,משקע מרמז על תוספות שונות שנתווספו לגרגרי השומשום עקב מחירם בשוק, תערובת זאת כוללת גם חלקיקים הנופלים מאבני הריחיים העשויות אבן סגסוגת שנושרות בתהליך הטחינה במכונת הטחינה המודרניות , במפעל ביתי אמיתי נמצא לרוב גלגל אבן צור לטחינת השומשום או דומייה לפעולה זאת. בפעילות הכנת הטחינה התעשייתית בניגוד לעבודה הידנית, משתמשים המפעלים בתוספות של קמח תירס ושמן סוייה , לפעמים ביחס של 50 אחוז בהוספה לתרכובת השומשום, בעת תהליך היצור,בנוסף מכונות טחינה מודרניות כוללות עד ארבעה אבני ריחיים הטוחנות בעת ובעונה אחת במהירות מוגברת (תעשייה לא ? ) אבני ריחיים אלו מורכבות מאבן סגסוגת, המותירות את חותמתם ומשאירות חלקיקים בצורת גרגרים ואבקה המתערבבות גם בתערובת התעשייתית הממוכנת . בתהליך המסורתי בעבודת היד ,לוקחים גרגרי שומשום ,משרים במי מלח , מייבשים בתנור מערבלים במערבל ומכניסים לטחינה מתחת לאבן רייחים העובדת לצורך הסיבוב , בפעולה איטית וביסודיות. בתחומי העיר העתיקה ,בגדה וברחבי ישראל מפוזרים מספר מפעלים המייצרים טחינה , חלקם הגדול מוכרים לנו את ספור הטחינה הגולמית ,אך מרקם התוצרת שאנו משתמשים בה היא כפי שכתבתי בתחילת מאמרי חשודה שאינה כזאת. סיפורי זה שאינו פרסומת או דומה לה, מתחיל במכולת קטנה בעיר העתיקה בשם חראת אל סעדייה שמגיעים אליו משוק אפטימוס בשכונת מוריסתאן ליד כנסיית הקבר ,דרך שוק הצבעים פונים שמאלה לשוק בית הגת,ומשם לרחוב הגיא ,משם לרחוב מעלות שייך רייחאן ובמעלה המדרגות לחנות המכולת הפינתית , לאורך כול הדרך לחנות -מפעל, יש ללכת לפי שמות הרחובות שכתבתי . כאשר נכנסים בפתח המכולת בארבעת המדרגות , מסתתרת לאחר ארבעה צעדים דלת פח שמאחוריה מפעל הטחינה הגולמית בעבודת יד של המשפחה, תשאלו מה פתאום מכולת ואז אחזיר אותכם לימי האינטיפדה השנייה ,שכול בר דעת מביננו הרחיק עצמו מהעיר העתיקה ובעיות הפרנסה או יותר נכון העדר הקונים, הכריח את המשפחה להשתלב בעסקי המכולות. העסק המשפחתי קיים למעלה ממאה שלושים שנה , זהו דור שלישי ליצרני טחינה, שנים מתוך ארבעת ילדיו הצעירים של בעל המפעל האחרון, מפעילים כיום את המפעל, אביהם עבד כמאה שנה במפעלו וחיי לפי סיפורם חיי כמאה עשרים שנה, נו מה אתם אומרים על נפלאות הטחינה ? . אבן הריחיים של מכונת הטחינה במפעלם קיימת לפי הסיפור למעלה ממאה שנה וממשיכה ותמשיך לעבוד עד כלות הדורות, מימין לכניסה למפעל שני מערבלי בטון – בחיי , מספר אמבטיות לערבוב הגרגרים והמלח , תנור ייבוש ומיכלי אגירה לסחורה הגמורה ,כאשר ברזים מעבר לקיר, בשטח החנות , מזליגים את התוצרת לפי הנדרש לכלי המתאים , חצי קילו,קילו או יותר בידיו האמונות של בעל החנות לאח השני תפקיד לאסוף את הכסף . במפעל מייצרים ארבעה מוצרים : הטחינה הלבנה הרגילה שאנו רוכשים בחיי היום יום . הטחינה האדומה כאשר הקלייה של השומשום בתהליך העיבוד נמשך כפול זמן מהרגיל . שמן שומשום לתיבול המיוצר בתהליך עם מים ולבסוף מתקבל מוצר בצבע השמן ירוק צהוב די סמיך. שמן קצח טבעי המיוצר בתהליך עם מים ולבסוף מתקבל מוצר בצבע השמן ירוק צהוב אפור די סמיך שיש הטוענים כי בנוסף הוא מרפא למחלות בטן בעיקר כמו תרופות סבתא,אך משמש גם לסלטים ותבלון מאכלים. בעת ההסברים לתפעולו של תהליך היצור וההסברים ניתן לטעום מכל סוגי תוצרת המפעל, טרוניה חזקה הייתה לי , חסרון ענק היה לתהליך הטעימות ,כמובן , בייגלה ערבי עם שומשום לטבילה בדומיות כמו בתהליך שליקת חומוס בידיים עם פיתה וכיצד נדע האם התוצרת טובה ? , כפי שמסופר לנו בהסברים , הטעימה כללה טבילת האצבע המורה לתוך הדגימות השונות והכנסתה של האצבע בתנועה מזרחית לפה , אבל טעימת טחינת שומשום ודבש מעורבים פיצתה על כול הטרוניות ואפשר בפרוש להוריד את הגימיק של המכולת ולחשוף את סוד המפעל , דרך אגב מנהל הבנק צרח לאחר מעשה , לא בגלל המינוס אלא למה לא הבאתה גם לי . טלפון לתאום ביקור מודרך 02-6274816
 
פייטוש, די!!!!!!!!! אין לי ברירה ../images/Emo88.gif

אחרי כל התאורים שלך , נשברתי סופית והריני מודיעה חגיגית קבל פורום ותפוז שאנחנו עולים אליך לירושלים , לבקור בכל המקומות הקסומים שספרת עליהם. תנקוב בתאריך, מצידי שבת הבאה פנויה ומתאימה גם בשל הסמיכות לחג המולד , לדעתי יכול להיות מענין. פרט מסלול אני הולכת כבר להכין את השנווצ'ים ולארוז את השוקולד ההוא שממתין לך מאז לידת נכדך האחרון
הרגת אותי עם תאור חנות הבדים אני חיבתתתתתתתתת אבל חייבת לבקר שם!
 

maybesure

New member
היי, ומה איתי??

גמאנחנו מצטרפים! ירושלים בכל עת מתאימה לנו. רק תודיעי מתי
 

פייטוש

New member
לשוקולד

לצערי בשבת הקרובה בני הזמינו שמירה על הנכדים וחופשה אצל הסבא והסבתא שישי שבת כדי שהם יחגגו . צריך לעשות משאל האם יום שישי או יום שבת בקרב החברות והחברים ( רק בהצבעה) אני נשוי למורה . מציע אפשרות של טיול באזור קריית ענבים ,קסטל,אבו גואש,נווה איל ואולי מעין לימון כמפגש ראשון כולל תחילת פריחה , סיום אצל חברי מהחומוס אבו שוקרי . טיול שני לעיר העתיקה טיול שלישי בעיר החדשה המערבית כולל מנזרים אולי
 
בגילי קשה לדחות סיפוקים../images/Emo152.gif

אפשר להתחיל מחנות הבדים? אני כבר יומיים לא ישנה.....
רק מהמחשבה מה אני אקנה שם...... במוצ"ש אתלה כאן מודעה לגבי התאריכים האפשריים בהנחה שלא יירד גשם. חבריים וחביירות אם מתאים לכם שישי שרשרו כאן לי מתאים גם וגם
 

אנפה2

New member
חזרתי בתשובה, אני שוב אתכם, זאת לאחר ניתוק.

הניתוק חל מכיוון שנולד נכד חדש שלקח את כל תשומת הלב. שיפוצים, חתונה. אירוח ועוד דברים טובים. בין היתר יש לי ניק נוסף איתו אני כותבת במקומות אחרים שם הייתי צריכה לקבל אינפורמציות שונות. אתם חברים זכורים לי לטוב מטיול אחד שטילתי איתכם. ושוקו בכלל נכנסה לי ללב ולא יצאה משם, כך שההתנתקות לזמן מסויים היתה במקום, והחשוב ביותר זו השורה התחתונה. אני שוב אתכם. אשמח לקבל הודעות, והזמנות להצטרפות לטיולים וכפים כמו שאתם יודעים לעשות, כמו כן לכתוב כאן, ולהגיב .
 

אנפה2

New member
תודה יקירה, לי מתאים יום שישי גם

אבל לא כל יום שישי. כאשר תפרסמי מועד, אתייחס.
 
למעלה