אירוח בפורום - מטפלת בהבעה ויצירה

אירוח בפורום - מטפלת בהבעה ויצירה

שרון לפידות - שליו, מטפלת בהבעה ויצירה (התמחות בטיפול בדרמה) ומנחת קבוצות ממרכז טיפולי "צעד צעד" תתארח בפורום בסוף השבוע הנוכחי. שרון תענה על שאלות בתחום הרגשי - חברתי. האם ילדך סובל מדחייה חברתית? מתקשה ביצירת קשרים חברתיים? קושי בהבנת מצבים חברתיים? בודד? מעדיף לבלות את רב זמנו מול מסך המחשב והטלוויזיה? האם ילדך אינו משתף ברגשותיו? מתקשה להביע רגשות? האם פרפקציוניסט? נמנע מהתמודדויות מסויימות? האם מתעוררים קשיים ביחסים בין האחרים בבית? אנא שרשרו שאלותיכם להודעה זו. סוף שבוע נעים
 

צצתמ1

New member
קבוצות למיומנויות חברתיות

בתי בכתה ב' מתקשה ביצירת קשרים חברתיים עם בני גילה. רק בשעות אחה"צ היא משחקת עם ילדות השכנים הצעירות ממנה בשלוש שנים. היא בודדה בהפסקות בבית הספר, לא נהנית במיוחד ללכת לבי"ס בבוקר, ומוכנה ללכת רק לחוג אחד (בלט). שמעתי שיש קבוצות למיומנויות חברתיות. היכן אם ידוע לך? ומה עושים שם?
 
מיומנויות חברתיות

שלום לך, באופן כללי, קבוצות מיומנויות חברתיות, כגון אלו המתקיימות במרכז צעד צעד, אמורות לתת מענה לילדים המתקשים ביצירת קשרים חברתיים, בקריאת המפה החברתית והבנת מסרים לא מילוליים. מטרות נוספות הן הגברת הביטחון העצמי, העלאת הדימוי העצמי והגברת המודעות העצמית. במהלך המפגשים החווייתיים מתנסים הילדים במגוון מצבים חברתיים, לומדים דרכי תגובה והתמודדות חדשים ומשפרים את יכולתם להתמודד עם מצבים חברתיים מורכבים ומתסכלים. לפני קבלת הילד לקבוצה, מתקיים בירור ראשוני עם ההורים במהלכו נבדק מהו התהליך הטיפולי המומלץ. משאלתך נראה כי קבוצת מיומנויות חברתיות יכולה להתאים ולהועיל לבתך אך, כאמור, יש לבצע תהליך בירור מקדים שיאפשר להבין את קשייה באופן ממוקד יותר. יש לבדוק, למשל, האם יש לה קשיים לימודיים, מהו המצב החברתי בכיתה (באופן כללי, לא רק ביחס לבתך) , האם היא ביישנית ו/או חוששת מדחייה ומהו מצבה בבית. אשלח לך פרטים נוספים במסר אישי. תודה על פנייתך וערב מצוין.
 

תםטםOHIO

New member
שלום שרון,

אני מטפלת בילדה בשיעורי רכיבה על סוסים אצלי בחווה, אחת הילדות שמגיעות היא בת לאם שהתאבדה לפני חצי שנה. אנחנו מטיילות עם האבא של הילדה והסוסה וביחד מדברות תוך שהיא לומדת רכיבה. הילדה פקחית מאד וחברתית היא מקובלת אבל היא מוותרת לעצמה בקלות, פוחדת שלא תבין ונמנעת מלהתנסות במצבים קצת יותר מורכבים, כמו קיצור המושכות או להיות בתקשורת יותר עם הסוס ולבקש ממנו תרגילים. לעומת זאת היא עצמאית מאד. קבעתי לנו מטרות קטנות ליישום אבל סף הויתור או הביטול העצמי שלה נמוך מאד. אני עובדת איתה על כך אולם אשמח לשמוע ממך אם יש לך רעיונות נוספים או טיפים לחיזוק בהתמדה שלה ובערך שלה. תודה מראש, ליאת
 
תודה על השאלה

שרון היתה אורחת שלנו בסוף השבוע, אני אשמח להעביר אליה את השאלה, אך התשובה לא תהיה מיידית. בברכה,
 
הי ליאת

נשמע שאת עושה עבודה מאוד מעניינת ומשמעותית. מהי מסגרת העבודה שלך? את עוסקת ברכיבה טיפולית? קשה לי להתייחס לסף הויתור ולביטול העצמי מבלי לדעת יותר על הילדה ועל אופן עבודתך. לכן אענה באופן כללי. כפי שאת בעצמך מציינת בפנייתך, חשוב מאוד לקבוע מטרות קטנות ולהרבות בחיזוקים חיוביים. הרבה חיזוקים חיוביים, גם על הדברים הקטנים ביותר (כל הכבוד לך ש...., איזה יופי.... , תראי איך הצלחת וכו'). חשוב גם לאתגר אותה. לאט לאט לבנות איתה את השפה החדשה הנוצרת במפגש המיוחד הזה בינה לבין הסוס (וכמובן איתך ועם אביה). אני מוצאת שחשיבה חיובית, מעין דיבור עצמי פנימי מעודד ומאמין מאפשר להעז ולהתנסות בדברים חדשים. אני מציעה שתגדירי בפניה את המשימה בצורה ברורה (עכשיו תבקשי מהסוס לעשות...) בטון בטוח וסומך ותאמרי לה שאת לידה. תהיי מעין "מאמנת כושר" או "מעודדת". זהו תהליך ארוך הדורש סבלנות ורגישות רבה. מעבר לטיפים שאני יכולה לתת לך כאן בפורום אני ממליצה לך לקבל הדרכה אישית מקצועית בכדי לתמוך בעבודתך. ערב מצוין, שרון.
 
למעלה