אירוח היום

רפרם

New member
אירוח היום

הנה הודעה יבשה שפרסמתי בפורומים אחרים. לעניינכם, האירוח אמור להתחיל בשעה 22:00. ללוסקי אין אינטרנט בבית, אז אני והוא נלך להתדפק על דלתות חברים ואני מקווה שנתחיל בזמן. אני לא יכול לדעת כמה זמן יקח האירוח, אך יש סיכוי שהוא יקח יותר משעה הפעם. אני חושב גם שכדאי גם לשאול אותו שאלות על מערכת הבחירות, זה יכול להיות מעניין. """"" אהלן, חיים דעואל לוסקי, חרש תרבות כהגדרתו, הוא אוצר, מבקר אמנות, תיאורטיקן והוגה. לוסקי מרצה כיום בבצלאל ובקמרה אובסקורה. לאחרונה הוצגה תערוכה שלו במרכז הטכנולוגי בחולון ("לשכת תהודה אפלה"). בשנים האחרונות הציג תערוכות קבוצתיות ביחד עם תמי גטר ורועי רוזן, תערוכות שנושאן העיקרי היה מחאה נגד הכיבוש ("האמיני יום יבוא", "אמנים נגד מדיניות היד החזקה"). לוסקי יתארח, היום יום ראשון, החל מהשעה 22:00 בערב בפורום פוסט מודרניזם. כולם מוזמנים לשאול שאלות. """""""" זהו, ביי הערב. רפרם
 
שאלה לאדון דעואל.

מרגש לפגוש בן אדם עם אותו שם משפחה כמו שלי במיוחד שזה שם כל כך נדיר, מבירור עם אבא שלי הוא לא חושב שאתה קשור אלינו אבל בכל זאת זה שווה בדיקה כי עד עכשיו לא פגשתי דעואל שלא קשור אלינו בצורה זו אחרת, אז מאיפה השורשים שלך?
 
דעואל

אמא שלי היא דעואל והיא אולי קשורה לאבא שלך תוכלי לשאול אותו כי אני את אמא שלי לא אוכל לשאול כי היא נפטרה בשנה שעברה
 

hungry penguin

New member
שאלה

לא נראה לך חמור שהמדינה מממנת את רוב היצירה והתרבות בישראל, וזאת מאחר שפרט לאליטה מצומצמת, מעט מאוד אנשים באמת מתעניינים ביצירה הישראלית? לכל-כך מעט אנשים איכפת, למען האמת, שלולא התמיכה מהמדינה, התחום היה פשוט נעלם בארץ, לא? על מה, למשל, אתה חי? מאיפה המשכורת של רוב החברים שלך? אני לא מתכוון לפגוע, אבל זו נראית לי שאלה לגיטימית.
 
מדינה איזו מדינה

המדינה שלך אולי מממנת את האמנות והתרבות המדינה שלי לא ממנת היית באנגליה או בהולנד? שם אכן המדינה מממנת - או שאתה מתכוון לפרסים - זה נכון המדינה היום מעניקה הרבה מאד פרסים וזה בעייתי לא בדלל האליטיזם שזו מהות האמנות אלא בגלל אופי המדינה הפאשיסטית והקולוניאליסטית שלנו יחד עם זה שנאחנו משלמים מיסים אנחנו גם צריכים ללחוץ את היד של ראש ממשלה שלנו על מנת לזכות בפרס וזה נראהלי בעייתי
 

sravaka

New member
השמאל הרדיקלי וישראל

ללוסקי אם הוא עוד שם "...בגלל אופי המדינה הפאשיסטית והקולוניאליסטית..." לפי ההערה הזו שלך אני מבין שאתה שייך פוליטית לשמאל הרדיקלי? בתור מי שהיה שם פעם, היום כשאני רואה את היחס של השמאל הזה בעולם למדינת ישראל, התמיכה החד-צדדית בפלסטינים ותמיכה בפרוק המדינה\זכות השיבה וכו´ יש לי הרושם שהאמונה שאפשר להחזיר את הגלגל ההיסטורי אחורה - להחזיר את הפליטים להקים מדינה "דמוקרטית" ולהביא כך שלום הוא אמונה מודרניסטית מטריאליסטית-מכאניסטית שמדמה את התהליכים ההיסטוריים לתהליכים פיזיקליים ואת חוקי המוסר לחוקים פיזיקליים קלאסיים ובגלל זה היא גישה פשטנית ומוטעית. מה דעתך
 
אני חי מהוראה

אבל זה לא נקרא לחיות בדיוק כי אני מסרב לקבל כסף מהמדינה אבל מי משלם לי משכורת בבצלאל אם לא משרד החינוך? איך להתגבר על זה זו שאלה פוסט מודרנית בהחלט
 

TheHead

New member
מודרניזם

אני כותב עבודת-גמר על פוסט-מודרניזם, שמתמקדת במודרניזם דווקא - כיצד המודרניזם הכזיב, קרס, ובהכרח יצר קרע תודעתי שבאפלתו הופיע הפוסט-מ´. הטענה שלי היא שהקריסה הזו הייתה בלתי-נמנעת: מה אתה חושב? מה גרם למודרניזם למות תוך כדי שהפומו מזנק החוצה מקרביו? או שלא שם נמצאת האשמה בכלל?
 
עבודה גמר איפא ועם מי

המושרניזם לא הכזיב זה פשטני מדי המודרניזם מהווה חלק מהפוסט מודרניזם השאלה היאלכן איך אתה חותך את התקופה והיכן אתה מתחיל את הפוסט והיכן אתה מתחיל את המודרניזם בדיקארט או במהפכה הצרפתית? האם אתה פילוסוף או סוציולוג בתל אביב או בירושלים - בכל מקום צריך ללמודלחשוב אחרת - אני היום הפוך וחושב שהמודרניזם הקדים את זמנו כיוון שהעולם המציואת ההיסטורית לא היילתה מוכנה לקבל או לזכות בזכויות שהוא הביא כמו למשל ב"אזרח" או ב"שוויון" או ב"חרות"
 

TheHead

New member
עבודת גמר בתיכון

איפה מציאות היסטורית ואיפה החלום - למרות שכמו כל אירוע קשה למקם לו התחלה, אני רואה את המודרניזם בתור השקפת עולם "נאורה" ו"מוארת" (לא לשווא לחושבים הללו ניתן הכינוי Enlighted Thinkers) לפיה ניתן לפתור בעיות הכרתיות/תודעתיות בדרך רציונלית ומתקבלת על הדעת. הם אולי ידעו שזה יהיה קשה ולא תמיד מתקבל אצל כולם, אבל בהתחשב במה שאנחנו יודעים וחווים היום המודרניסטים בכלל לא תיארו לעצמם בכמה בעיות הם יתקלו... אני מסתכל על ההיבט החשיבתי של המודרניזם יותר מאשר הפוליטי (הפוליטי מושפע יותר מן החשיבתי - וכמו כן לא מאמין שאצליח להתמקד בכל היבט כך סתם ועוד לקשר בין כולם...)
 
יפה אמרת

אתה מאד צודק כי המודרניסטים בעיקר שכחו שפילוסופיה קשורה לחיים עצמם וחיים ההיסטוריים ולא שהם נכשלו הם בקשו למסד פער בין המחשבה לבין העולם בסופה של תקופת הרנסאנס: יש הבדל בים שפינוזה לדקארט - האם אתה מתמצא כך שאוכל להסביר את ההבדלים?
 

TheHead

New member
למזלי אני קורא עכשיו ספר על שפינוזה

אחרי שקראתי שדקארט האמין ברוחות רפאים שיוצאים דרך האישון ואוספים מידע" (וזה דווקא אצל חומסקי) העדפתי לא לקרוא אותו. הספר שאני קורא הוא של הוצאת משרד הביטחון והוא בסדר גמור לדעתי. אנא פרט את ההבדלים...
 
דיקארט

בלי דיקארט אין מודרניזם - הוא הראשון שהעמיד את המחשבה מחוץ למערכת של הדתיות אבל היה שקוע עדיין בחלוקה של גוף ונפש של שכל וחושים וכפי שאמרתי זו החלוקה הבעייתית של המודרניות שפינוזה ביטל את ההבחנה בין אדם לאל והבין כי האושר הגדול הוא האפשרות של האדם לחשוב בתוך המחשבה האלוהית שהיא האינוספיות והוא גם טען שהאדם לעומת כולם מסוגל להבין את העצם האינסופי באמת ובכך הוא התחיל את הפוסט מודרנה
 

InnerKid

New member
עוד בעניין שפינוזה ודיקרט

אכן ללא דיקרט אין מודרניזם. אבל מעבר לכך שדיקרט אולי העמיד את המחשבה מחוץ למערכת של דתיות כמתודה, הוא נכשל שם כי הוא בכל זאת נזקק לאלוהים כדי לתקף את העולם החיצוני ולא לשקוע בסוליפסיזם. לפחות לשיטתו, ללא אלוהים, הוא נשאר לבד באגו קוגיטו. בעניין שפינוזה, אשמח לשמוע ביסוס לטענה שלך שבכך שיכול האדם להכיר את העצם כפי ששפינוזה הגדיר אותו, הוא החל את הפוסט... זאת טענה מעניינת, אבל אני לא מצליח לראות את הקשר בין השניים.
 

InnerKid

New member
רוחות רפאים שיוצאות דרך האישון ../images/Emo35.gif

מה
איפה קראת את זה? מלבד זאת, אני חושב שבהחלט ראוי להכיר קצת את דיקרט ואת מה שאמר, גם אם יש (ויש) הרבה ביקורת על המפעל הקרטזיאני, ואילו רק בגלל ההשפעה העצומה שהיתה לו על המחשבה והתרבות שאנחנו תוצריה כיום... אני חושב שעל כל אחד אפשר למצוא סיפורים הזויים כאלו ואחרים. גם אם הם נכונים וגם אם לא, זה בטח לא העיקר.
 

TheHead

New member
"אוטופיה לאדונים" - נועם חומסקי

אבל אל תקנה את זה, יש לי תחושה עזה שהתרגום העברי מחורבן. הטענה של דקארט (אני חושב משמע אני קיים) היא מקסימה לכשלעצמה, ואם להאמין לסיפור האחר עליו (לא היה יוצא מהמיטה עד 11 בבוקר, יום אחד ראה זבוב מהלך על התקרה וכך הגה את רעיון מערכת הצירים - המערכת הקרטזיאנית במתמטיקה) הוא באמת אחלה. לצערי, כמו שחבר שלי אומר, אם הפילוסופיה של ההמונים היא זו שהגיעה מלמעלה (גם אם יש הרבה פילוסופיות שצצו לאורך הסקאלה), הרי שאנחנו עדיין חושבים ומתחנכים לפי מושגים אריסטוטליים בעיקר. אני מפחד לקרוא את כל היוונים האלה ולגלות עד כמה מתוכנת אני בדיוק...
 
למעלה