אירוע הפתחות שאקלים בטיסה - המשך החקירה
לפני כשנה אם אני לא טועה היתה כמעט תאונה לאחר המראה, בה נפתח והתישר אחד השאקלים. הטייס והמדריך הספיקו לנחות ללא פגע.
היה הרבה רעש סביב העניין בזמנו וההמלצות שיצאו אז היו -
1. לבדוק היטב את סגירת השאקלים לפני כל טיסה.
2. לשקול שימוש בשאקלים שמסוגלים לשאת משקל גבוהה יותר.
החוקר הראשי ביקש מחברו הצרפתי לבדוק את השאקל שכשל, ביחד עם היצרן ובימים האחרונים הוציא עדכון לגבי ממצאי החקירה של הצרפתים (מצורף).
תמצית הממצאים:
מסקנות הבדיקה
בטיסה, השאקל חשוף למאמצי ועומסי מתיחה. אם השאקל אינו "נעול" היטב (משני צדי שרוול הסגירה), זה עלול להוביל לעיוות השאקל במצב של עומס נורמלי בתפעול. מאחר שבשאקל שכשל אין נזק ופגם משמעותי, שני קצות התבריגים וגם שרוול הסגירה נראו שלמים, המסקנה, כי העיוות שנוצר בשאקל נבע כתוצאה מהידוק לא נכון ו או לא מספק של השרוול. (קישורית לדוח - [URL]http://aiai.mot.gov.il/betihut-tisa-cbl/dohot-hakira-cll/837-142-13[/URL])
המצלה אישית שלי - לבדוק את סגירת השאקלים לפני כל טיסה!
לידיעתכם
יריב
לפני כשנה אם אני לא טועה היתה כמעט תאונה לאחר המראה, בה נפתח והתישר אחד השאקלים. הטייס והמדריך הספיקו לנחות ללא פגע.
היה הרבה רעש סביב העניין בזמנו וההמלצות שיצאו אז היו -
1. לבדוק היטב את סגירת השאקלים לפני כל טיסה.
2. לשקול שימוש בשאקלים שמסוגלים לשאת משקל גבוהה יותר.
החוקר הראשי ביקש מחברו הצרפתי לבדוק את השאקל שכשל, ביחד עם היצרן ובימים האחרונים הוציא עדכון לגבי ממצאי החקירה של הצרפתים (מצורף).
תמצית הממצאים:
- לא נמצאו כל סימנים חריגים על גבי השאקל שכשל, למעט סימני שחיקה הנובעים מעבודה ושימוש שגרתיים. שני קצות השאקל באזורי ההברגה נראו שלמים ותקינים.
- לא נראו על גבי ההברגות, בקצוות, סימני שחיקה או קריעה ותלישה או כל פגם אחר.
- שרוול הסגירה על התברוגות, בשני קצותיו, פעל כשורה, ללא כל תנגודת בתנועה.
מסקנות הבדיקה
בטיסה, השאקל חשוף למאמצי ועומסי מתיחה. אם השאקל אינו "נעול" היטב (משני צדי שרוול הסגירה), זה עלול להוביל לעיוות השאקל במצב של עומס נורמלי בתפעול. מאחר שבשאקל שכשל אין נזק ופגם משמעותי, שני קצות התבריגים וגם שרוול הסגירה נראו שלמים, המסקנה, כי העיוות שנוצר בשאקל נבע כתוצאה מהידוק לא נכון ו או לא מספק של השרוול. (קישורית לדוח - [URL]http://aiai.mot.gov.il/betihut-tisa-cbl/dohot-hakira-cll/837-142-13[/URL])
המצלה אישית שלי - לבדוק את סגירת השאקלים לפני כל טיסה!
לידיעתכם
יריב